LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Ik heb bij de Completer, op zich een goede zaak een tft monitor gekocht.
Een aantal dagen nadat ik de monitor opgehaald en geinstalleerd had ontdekte ik twee zgn "stuck" pixels in het scherm.

Omdat ik ervanuitging dat dat gewoon onder de normale 3 jaar garantie zou vallen heb ik contact opgenomen met de Completer. Wim Mui van de Completer schreef mij het volgende.

"Geachte heer/mevrouw,

U kunt hiervoor nog pixelgarantie aankopen a € 35.- dan ruilen wij het scherm om en testen wij deze in de winkel om te kijken of er geen dode/rode pixels in zitten. U staat natuurlijk ook vrij om de fabrikant te raadplegen, hiervoor wil ik u verwijzen naar het servicenummer boekje in de doos.

Er staat ook een stukje over op onze website:
http://www.completer.nl/pages/page.aspx?mid=123

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, heeft u verder nog vragen, dan hoor ik het graag van u.

Met vriendelijke groet,

Wim Mui
Afd. Verkoop"


Dus of betalen of het zelf regelen met de fabrikant. Dat is een duits telefoonnummer, 0049
Ik vind dat een nogal merkwaardige reactie.Dit zegt de consumentenwet:

"Recht op een deugdelijk product

Vertoont uw net gekochte product mankementen, dan hebt u recht op reparatie of vervanging. U hebt immers recht op een deugdelijk product.

Is reparatie of vervanging niet mogelijk, dan hebt u recht op teruggave van de aankoopprijs. Met een tegoedbon hoeft u geen genoegen te nemen."

Nou is de Completer volgens diverse website niet echt sterk in aftersales maar dit slaat wel alles. M'n buurman kocht twee weken voor mij een Acer tft bij Paradigit en ik ontdekte daar 1 dode pixel. De monitor werd zonder problemen omgeruild, en geheel GRATIS!

Die 35 euro *2.20 = fl. 73.50 is dus ontzettend snel verdiend door Completer met niets eigenlijk. In't i kort komt het neer op "onderzoekkosten"
Bij zo'n "foute" pixel ga ik uit van een fabrikagefout en dus dient dat gewoon onder de garantie verholpern te worden!

Ondanks dat ik goede ervaring had met de Completer doet dit er toch wel iets aan af. Ik ga zowiezo geen spullen meer daar aanschaffen waarin een beeldscherm(je) zit. Ik vraag me dan nu ook sterk af hoe hun omgaan met die drie jaar garantie. Ik geloof dat het garantie tot aan de deur van de Completer. In de advertentie staat "Service, Tel :0049-70055533319" :shock: Ik kan mijn niet herinneren of dat er al stond toen. ik de monitor besteld. Van de "gekke" is het wel.

Ik moet nog even toevoegen dat over die pixelgarantie bij aankoop en afhalen niets gezegd is, geen woord!

Jammer.

Ik heb dhr Mui geschreven niet accoord te gaan en stappen te ondernemen.thuiswinkel.org kan niets doen vanwege het feit dat ze geen lid zijn.

Ik ben geinteresseerd in andere ervaringen omtrent dit probleem, dode/stuck pixels in tft schermen en hoe deze zijn opgelost.
Die ervaringen behoeven uiteraard niet toegespitst te zijn op de Completer.

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door C200K »

Ik kan het nog erger vertellen, Philips levert op zijn LCD's niet eens pixelgarantie!

Ook daarbij kan je dit probleem krijgen. Helaas is het een "producteigenschap".

Vechten tegen de bierkaai en bij voorbaat kansloos. Maar........proberen kan je het altijd met een advocaat. Deze zal alleen na 2 uur al duurder zijn dan uw monitor.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Ik heb dhr Mui geschreven niet accoord te gaan en stappen te ondernemen.thuiswinkel.org kan niets doen vanwege het feit dat ze geen lid zijn.
Completer ... was dat niet die toko met die Chinezen in R'dam die gebruikte AMD processoren verkocht alsof ze nieuw waren? :roll:
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... p?t=136367

De aftersales zijn bij Completer ook erg belabberd:
http://tweakers.net/shopsurvey/1739

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Dennis,
Completer ... was dat niet die toko met die Chinezen in R'dam die gebruikte AMD processoren verkocht alsof ze nieuw waren? Rolling Eyes
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... p?t=136367
Daarvan weet ik niets. Maar ze zitten wel in Rotterdam, net zoals ik ook.Er zit hier maar een "Completer" dus het kan dan niet missen :P

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Completer en de dode pixels.

Eerst de vraag of u het scherm in de winkel kocht of via hun website besteld?

In dat laatste geval heeft u 7 (werk)dagen bedenktijd en kunt u binnen die tijd zonder opgave van redenen het scherm terug sturen en uw geld terug krijgen.
In dat geval geldt ook dat de overeenkomst gedagtekend moet zijn bij de Kamer van Koophandel (Rotterdam= ingeschreven).
Wanneer dat (nog) niet is gebeurt dan gaan die 7 dagen pas in op het moment dat er gedagtekend is.

In het eerste geval is het de winkelier die wettelijk verplicht is om u een goed product te leveren.
Binnen de 6 maanden fouten in het product dan wordt dit wettelijk geacht als een fout die al vooraf (voor de koop) al in het product heeft gezeten en mag vervanging van het product worden verlangt.

==============dode pixels komen vaak voor bij de eerste maanden van gebruik, daarna nauwelijks meer of geheel wegblijvend========

Binnen de garantietermijn mag een scherm ook niet meer dan drie keer voor reparatie aangeboden en gerepareert zijn.
Als blijkt dat na deze derde "reparatie"het product nog steeds de fouten bezit dan mag u de overeenkomst ontbinden en uw geld terug vragen of alsnog een vergelijkbaar scherm zonder fouten eisen.

Let wel, ook bij vervanging blijft de eerste aankoopdatum beslissend voor de garantie-aanspraken.

U heeft echter niets met een fabrikant of de groothandel van doen.
De leverancier is en blijft ten alle tijde verantwoordelijk voor de deugdelijkheid van het product!!
Gezien zijn website neemt deze leverancier het niet zo erg nauw met deze bepalingen en wil deze graag omzeilen.

De adressen gevonden in het handelsregister zijn:
------------------------------------
Completer 24310394 0000
Boezemstraat 368 -370, 3034EM Rotterdam Hoofdvestiging

Completer B.V. 24310394
Rechtspersoon

Completer Netwerken B.V. 24373164 0000
Boezemstraat 364, 3034EM Rotterdam Hoofdvestiging

Completer Trading B.V. 24399388 0000
Boezemstraat 368 -370, 3034EM Rotterdam Hoofdvestiging

Completer Trading B.V. 24399388 0001
Vogelzankweg 179 D, 6374AC Landgraaf Nevenvestiging
---------------------------------------------------

Grootvader

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Er zit hier maar een "Completer" dus het kan dan niet missen
Ok, dat zijn ze dan ... heeft een heel artikel over die praktijken van ze in de Computer!Totaal gestaan, je reinste Chinese computer-mafia! :lol:

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Yep het zijn wel Chinezen :P

Die "grootvader" (kanovaarder) hierboven moet nogeens iets gaan lezen over "dode" en "stuck" pixels. Dat kan hier

Het gaat bij mij dus om "stuck" (vaste) pixels.

De bestelling is via de webiste gedaan.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Of het dode of pixels zijn of die rode puntjes als Uj die hinderlijk vind dan is dit uw beoordeling.

Ik heb slechts de consumentenrechten aangegeven.

Het is aan een ieder om daarmee wel of niet aan de slag te gaan

Grootvader

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Grootvader. U knipte en plakte net zoals ik deed op de kleuterschool :roll:

Wat voor soort defecte pixels is wel degelijk belangrijk. Of ze storen of niet Ze horen er niet te zitten!
Ik ben ook redelijk op de hoogte van mijn rechten als consument, Completer is dat niet link

Toch bedankt voor het meedenken :wink:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door jor »

Eg.
Moderator


Geregistreerd op: 4-4-2001
Berichten: 4638

Geplaatst: vr feb 18, 11:08 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Completer beweerde eerst dat het om zogenaamde 'ex-OEM' CPU's ging, die ze via een Nederlandse distributeur in handen zouden hebben gekregen. Een paar dingen aan dat verhaal klopten niet:
1) Als je een CPU goed installeert (wat je van Compaq, die ze noemden) mag verwachten beschadigt die niet.
2) AMD Taiwan verkoopt niet aan Nederlandse distributeurs, dat doet alleen AMD Benelux.
3) De distributeur bij wie ik het verhaal natrok houdt keurige archieven bij en vertelde dat het verhaal pure onzin was. Overigens had Completer me vooraf gewaarschuwd dat bij die distributeur wel 80 mensen werken en dat 't daarom moeilijk zou worden Completers' verhaal te controleren.
En de distributeur herinnerde zich dat Completer al eens iets had uitgehaald: http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=7346




Dit verhaal zegt genoeg over completer.nl Ze verkopen soms afgekeurde rommel voor nieuw en via google.nl is heel veel over deze tent terug te vinden.In ieder geval hoop ik dat de topicstarter een andere monitor loskrijgt al zal dat niet makkelijk zijn omdat pixel-fouten eigenlijk als iets cosmetisch word gezien en niet als een defect.Zelf heb ik mijn TFT twee maal bij Mycom gekocht waar de monitor zonder kosten bij het kleinste minpuntje kan worden omgeruild.

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door mvdbosch »

Nou is de Completer volgens diverse website niet echt sterk in aftersales maar dit slaat wel alles. M'n buurman kocht twee weken voor mij een Acer tft bij Paradigit en ik ontdekte daar 1 dode pixel. De monitor werd zonder problemen omgeruild, en geheel GRATIS!
Maar diezelfde tft was bij paradigit natuurlijk wel een stukje duurder, completer staat immers bekend als een zeer scherp geprijste winkel. Uiteindelijk betaal je dat stukje service bij paradigit dus ook.... :)

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Maar diezelfde tft was bij paradigit natuurlijk wel een stukje duurder, completer staat immers bekend als een zeer scherp geprijste winkel. Uiteindelijk betaal je dat stukje service bij paradigit dus ook...
"Scherp geprijsd" De Completer heeft inmiddels al bewezen een zeer slechte aftersales te hebben. Vandaar dat ze natuurlijk goedkoper zijn
:lol:

Kijk. Dit is service. Daar kan de Completer nog een puntje aan zuigen. Overigens staan in de voorwaarden van Paradigit geen prijslimit voor deze pixelgarantie genoemd, van de Bosch!
En hij de buurman bracht de monitor terug na 14 dagen!

"Paradigit biedt u een aanmerkelijk betere garantie op alle TFT-monitoren uit ons assortiment. Indien het beeldscherm één of meer defecte pixels en/of drie of meer defecte subpixels vertoont, bieden wij u de mogelijkheid de monitor te retourneren of om te ruilen binnen 7 kalenderdagen na aanschaf, in de originele verpakking en met aankoopbewijs. Na deze 7 kalenderdagen geldt de fabrieksgarantie (afhankelijk van het model onsite of carry-in). Test thuis dan ook direct na aanschaf de monitor om -indien nodig- van deze unieke garantieregeling gebruik te kunnen maken!"

Kortom van de Bosch. Je praat ONZIN!

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door mvdbosch »

Kijk, zo maak je vrienden :wink:

Lees mijn post nog eens goed kerel, en blaat dan nog een keer. Ik zeg juist dat paradigit een stuk hoogstaandere service bied als een ultra-cheape completer. Paradigit is ook wel een stukje duurder natuurlijk, maar dat vergoeden ze met dergelijke hoogstaande service.

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »


Geplaatst op 30 Mrt 2007 10:26 door mvdbosch
Kijk, zo maak je vrienden Wink
Ik zit hier niet om vrienden te maken. Jij zeker wel?:roll:
Lees mijn post nog eens goed kerel, en blaat dan nog een keer
Ik kan prima lezen en wat jij zegt maak ik niet hier op uit :?
Maar diezelfde tft was bij paradigit natuurlijk wel een stukje duurder, completer staat immers bekend als een zeer scherp geprijste winkel. Uiteindelijk betaal je dat stukje service bij paradigit dus ook...
Ik zeg juist dat paradigit een stuk hoogstaandere service bied als een ultra-cheape completer. Paradigit is ook wel een stukje duurder natuurlijk, maar dat vergoeden ze met dergelijke hoogstaande service.
Naar boven
Je bedoelde het te zeggen maar je deed het niet. Kan gebeuren gebeurd mij ook weleens:wink: Ik maak even een vrije vertaling van wat jij schreef:

Jij stelt dat goedkoop duurkoop is en eigenlijk moet ik niet zeuren dat ik 149 euro betaalde en m'n buurman voor die Acer, en dat is dus niet diezelfde 159 euro. Voor die 19 euro zou mijn buurman dus zijn gerantie betaald hebben, want natuurlijk volledig onzin is. Garantie is garantie of het nu 15 of 30 euro kost! Bij de voorwaarden van Paradigit staat ook geen prijslimit genoemd voor hun garantie!

Als je nu nog "Nee" durft te zeggen ben je nog een huichelaar ook:)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door D1RK »

Hoewel de winkel waar ik kocht in Ridderkerk staat en Alternate heet, dus zelf opgehaald wegens de post die wel eens erg hard werkt, en dat is niet voor de levenduur.....

Bij het afhalen was testen normaal, even als 2e monitor aansluiten, en ja hoor, 4 doden!

Ik kon voor die E179,- een andere 19" krijgen als ik alles weer in netjes in doos zou doen, of het voor E129,- meenemen!

Omdat hier meestal de taakbalk zit, vond ik het geen probleem.
Nu zijn er inmiddels 4 maanden later wel 9 pixels verdwenen, maar alle in dezelfde strook!
Maar door deze korting heb ik natuurlijk geen garantie, dat kreeg ik ook duidelijk te horen, maar ik heb zelf voor die E50,- voordeel gekozen, dus mag niet klagen.

Bij de meeste winkels zijn de 15"al duurder soms een 17"maar een 19" met speakers als TV + Monitor en die oude grijze kast onder de bank en draadloze muis en toetsenbord, dus perfect voor mij, ik zit meestal zo ver dat omdat ik weet waar ze zitten het op witte pagina's kan zien, als ze naast erkaar zitter is altijd erger dan verdeeld!

Een tevreder klant met slecht produkt!

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door mvdbosch »

Jij stelt dat goedkoop duurkoop is en eigenlijk moet ik niet zeuren dat ik 149 euro betaalde en m'n buurman voor die Acer, en dat is dus niet diezelfde 159 euro. Voor die 19 euro zou mijn buurman dus zijn gerantie betaald hebben, want natuurlijk volledig onzin is. Garantie is garantie of het nu 15 of 30 euro kost! Bij de voorwaarden van Paradigit staat ook geen prijslimit genoemd voor hun garantie!
Om je even uit de droom te helpen, garantie en service betaal je wel degelijk. Verder ga ik niet in op je discussie, dergelijke communicatieve vaardigheden pleiten er niet voor om geholpen te worden.... :lol:

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

Om je even uit de droom te helpen, garantie en service betaal je wel degelijk. Verder ga ik niet in op je discussie, dergelijke communicatieve vaardigheden pleiten er niet voor om geholpen te worden....
Met mijn communicatieve vaardigheden daar is niets mis mee. Met jouw id-en van garantie wel. Net zo brak als die van de "Completer :D

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

Met de "dode pixel" garantie is het als volgt:

Als de winkelier aangeeft dat er 2 complete pixels (zwart, wit) of 5 sub-pixels (rood, groen, blauw) in het scherm mogen zitten en als er meer pixels kapot zijn dat dan pas het scherm wordt omgewisseld, heb je als consument geen poot om op te staan als er 1 witte of zwarte kapotte pixel in het scherm zit.

deMol
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2007 19:12

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door deMol »

ikbenik monteur, sociaal werker en betweter van het forum :lol:

"Paradigit biedt u een aanmerkelijk betere garantie op alle TFT-monitoren uit ons assortiment. Indien het beeldscherm één of meer defecte pixels en/of drie of meer defecte subpixels vertoont, bieden wij u de mogelijkheid de monitor te retourneren of om te ruilen binnen 7 kalenderdagen na aanschaf, in de originele verpakking en met aankoopbewijs. Na deze 7 kalenderdagen geldt de fabrieksgarantie (afhankelijk van het model onsite of carry-in). Test thuis dan ook direct na aanschaf de monitor om -indien nodig- van deze unieke garantieregeling gebruik te kunnen maken!"

ikbenik

Re: Pixelgarantie tft monitoren (volgens de "Completer"

Ongelezen bericht door ikbenik »

"Paradigit biedt u een aanmerkelijk betere garantie op alle TFT-monitoren uit ons assortiment. Indien het beeldscherm één of meer defecte pixels en/of drie of meer defecte subpixels vertoont, bieden wij u de mogelijkheid de monitor te retourneren of om te ruilen binnen 7 kalenderdagen na aanschaf, in de originele verpakking en met aankoopbewijs. Na deze 7 kalenderdagen geldt de fabrieksgarantie (afhankelijk van het model onsite of carry-in). Test thuis dan ook direct na aanschaf de monitor om -indien nodig- van deze unieke garantieregeling gebruik te kunnen maken!"
Bla, bla, bla.

Je bent gewoon een webwinkel en je moet aan de regels van wet koop op afstand houden.

Ik ben geen webwinkel en daarom zijn die regels bij mij dan ook niet van toepassing.

Daarnaast hebben klanten altijd 3 jaar garantie.

Jij maakt het mooier dan het is.

Liever een betweter dan een gladde verkoper! :lol:

Gesloten