LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Printer, webcam, fotoapp. verplicht opnieuw aanschaffen?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BorisN
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2009 22:02

Printer, webcam, fotoapp. verplicht opnieuw aanschaffen?

Ongelezen bericht door BorisN »

Beste mensen;
Omdat ik hier nieuw ben, weet ik niet of dit onderwerp al tersprake gekomen is, maar dat je min of meer verplicht wordt nieuwe printers, webcams en andere foto-'hardware' aan te schaffen als je een nieuwe pc koopt met windows Vista (waar je 'oude' pc op windows XP draaide), omdat de software van die apparaten ineens niet 'compettable' meer is, lijkt me een onderwerp dat àls het nog geen aandacht kreeg, het die aandacht m.i. zeker verdient! Denk b.v. ook eens aan de enorme hoeveelheid, onnodige extra afval aan, opzich nog prima functionerende spullen als genoemde printers en webcams. Als je ze nietmeer op je nieuwe pc gebruiken kunt, belanden ze eerst op de kast, of onder de trap, om uiteindelijk tòch bij het schroot te belanden.
Als dit onderwerp wèl al behandelt is, zou iemand mij daar dan het linkje van kunnen geven?
Bij voorbaat dank!
Vriendelijke groet;
Boris

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Printer, webcam, fotoapp. verplicht opnieuw aanschaffen?

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

BorisN schreef:Beste mensen;
Omdat ik hier nieuw ben, weet ik niet of dit onderwerp al tersprake gekomen is, maar dat je min of meer verplicht wordt nieuwe printers, webcams en andere foto-'hardware' aan te schaffen als je een nieuwe pc koopt met windows Vista (waar je 'oude' pc op windows XP draaide), omdat de software van die apparaten ineens niet 'compettable' meer is, lijkt me een onderwerp dat àls het nog geen aandacht kreeg, het die aandacht m.i. zeker verdient! Denk b.v. ook eens aan de enorme hoeveelheid, onnodige extra afval aan, opzich nog prima functionerende spullen als genoemde printers en webcams. Als je ze nietmeer op je nieuwe pc gebruiken kunt, belanden ze eerst op de kast, of onder de trap, om uiteindelijk tòch bij het schroot te belanden.
Als dit onderwerp wèl al behandelt is, zou iemand mij daar dan het linkje van kunnen geven?
Bij voorbaat dank!
Vriendelijke groet;
Boris
Is een hot topic geweest, maar er is veel aan drivers bijgekomen sinds de lancering van vista. Je kunt op een forum als www.helpmij.nl je oude apparatuur eens exact opsommen en kijken of de mensen daar nog drivers hebben die mogelijk onder vista werken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Printer, webcam, fotoapp. verplicht opnieuw aanschaffen?

Ongelezen bericht door kweenie »

Bovendien kun je eventueel ook nog gewoon een computer met XP kopen. Of XP op je computer zetten.

stofzuigertje

Re: Printer, webcam, fotoapp. verplicht opnieuw aanschaffen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij Vista moesten vele afgelopen jaren dit nieuw kopen.
Maar Windows 7 beta werkte alle XP apparaten wel dus de kans dat oude printers en webcam blijven werken is vele malen groter, en je mag vragen of je mag proberen of dat het vermeld staat.

De XP computers zijn meestal kleine mini laptops van 10" of losse kasten die
speciaalzaken voor U op maat in elkaar zetten dus desktops.

XP Laptops zijn meestal professional versie dus niet goedkoopste maar op bestelling wel leverbaar.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Printer, webcam, fotoapp. verplicht opnieuw aanschaffen?

Ongelezen bericht door TheLD »

Zo ken ik er ook een. Windows 7 XP mode op de Ultimate en Pro versie van Windows 7. Dan draait alle ellendige hardware weer die ook onder XP werkte.

Kortom het niet werkend krijgen van oude hardware is voor het grootste gedeelte onzin. Afvalberg? Als je zo begaan bent met het milieu dan zijn er dus oplossingen genoeg.

stofzuigertje

Re: Printer, webcam, fotoapp. verplicht opnieuw aanschaffen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Windows 7 Upgrade en de Vista problemen zijn meestal opgelost.

Windows 7 accepteerde 90% van alle voor XP gemaakte apparaten...
dus de onder Vista niet werkende kunnen weer uit de kast gehaald worden.

Een printer navul winkel die elke Cartridge test gebruikt nu ook Win 7 probleemloos op alle printers behalve één Samsung uit 2001.

BorisN
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2009 22:02

Re: Printer, webcam, fotoapp. verplicht opnieuw aanschaffen?

Ongelezen bericht door BorisN »

In een aantal reacties worden oplossingen aangedragen voor windows 7, maar m'n probleem is dat ik zo'n half jaar terug een nieuwe pc kocht met Vista. (wist ik veel! Nee, dus). Of heb ik wèl wat aan dat windows 7-verhaal? (ja, sorry, maar 'k ben echt een leek)

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Printer, webcam, fotoapp. verplicht opnieuw aanschaffen?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

In windows vista is het zgn. driver model helemaal aangepast, drivers zijn de programma's die apparaten aansturen. Dit is gedaan omdat veel fabrikanten de vrijheid van voorheen niet aankonden. Zij maakte brakke drivers die vaak tot veel problemen leidde. In vista is dat dus wat strenger geworden zodat zgn. brakke drivers gewoon niet gebruikt konden worden. Het is dan dus aan de fabrikant om deugdelijke drivers te leveren. Windows 7 premium kun je al voor rond de 80 euro in huis halen. Overigens is het onwaarschijnlijk dat apparaten en software die niet op windows vista werkte wel windows 7 werken.

stofzuigertje

Re: Printer, webcam, fotoapp. verplicht opnieuw aanschaffen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Boris,

Probeer voor je deze Vista Upgrade naar Win 7 eerst of het werkelijk onder 7 wel werkte..

Vista van na 1 jan 2009 als het niet de goedkoopste Basis was is upgradebaar...
Bij de website van www.deblock.nl zie je of het bij jou zou kunnen, ook de website van de laptop zou dit aangeven...

Ook is het meestal mogelijk de Vista naar XP terug te zetten maar daarvoor verwijs ik je liever naar het speciale forum... www.helpmij.nl en daar deze vraag stellen na aanmelden en je word goed geholpen en het hoeft niet altijd geld te kosten...

Gesloten