LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Printerkop defect door navulinkt......

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Standaard geeft geen enkel printer merk garantie op het gebruik van illegale inkt (zoals ik het dan noem) het is ook nooit verstandig deze te laten hervullen om de simpele reden dat de inkt door de fabrikant wordt samen gesteld en andere inkt een andere samenstelling heeft (OOK bij de stations die claimen de orginele inkt te hebben! zo onlogish zijn dat HP (bijvoorbeeld) zijn inkt voor een lagere prijs gaat verkopen, en als dat al zo was dan vulde ze zelf die dingen wel)

die samenstelling sorgt er voor dat de kanaaltjes in de koppen niet verstopt raken (gaat niet op als de inkt geopend in de printer zit voor een periode langer dan +/- 3 maanden en er niet mee geprint is)

Ook is het niet echt verstandig om een printer te kopen met een 'vaste' inkt mond omdat deze tijdens gebruik verslijt en een nieuwe vaak al snel 120 euro kost. vaak zijn dit printers met gescheiden inkt cartriges (waarbij je niet een hele kop maar per kleur kan vervangen) de mond (de kop die de tekst print op het papier) zit dan ook vaak vast in de printer waardoor hij er eigenlijk niet is uit te halen.

Als je bv een printer neemt van HP dan vervang je iedere cartrige in 1 keer de inkt en de spuitmond ERG HANDIG omdat je telkens verzekerd bent van een schone mond en zuivere afdrukken!

wat ook een nadeel is bij hervullen... als je het dan toch doet hervul je cartrige dan 1x en mik hem dan weg.. (de dit NA de garaties van je printer!) de kwaliteit van je afdrukken loopt nl drastisch terug als je meer keer vult omdat de spuit mondjes uitlubberen en er op het laast ook inkt gaat lekken als je niet uit kijkt.

natuurlijk blijft er ook een kans bij kleuren koppen dat ze de kop verkeerd vullen en je hele rare afdrukken krijgt en de printer krijgt dan van hun altijd de schuld!

en alstie defect is... nou daar hebben de stations ook een oplossing voor!! lever je hem terug in met de mededeling dattie stuk is krijg je een nieuwe... JA? EN NOU? Nou zit heel me printer vol inkt? heb ik wat aan die nieuwe kop...

of na 4x afdrukken begintie ineens te strepen...

bespaar je de moeite van het besparen, het levert vaak meer ellende op dan nodig.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

Voor de mensen die weinig printen ( paar pagina's per week) kan ik zeker aanraden het bij de originele cartridges te houden. Print u daarentegen veel, en vooral in consept, vul dan gerust na via de al eerder door mij beschreven methode.

Gebruik zoals ik. eventueel een aparte printer voor het foto en eind resultaat werk.
Okee dan dus 2 printers maar ze zijn zo goedkoop en nemen steeds minder ruimte in dat heb je er zo uit.

En laten we eerlijk zijn; hoe vaak ontdekt u niet een type fout in een geschreven brief, en ja ik maak er vele, gewoon omdat ik grotendeels tweetalig werk. ( En ik had een ongeloofelijke hekel aan mijn leraar ( docent) nederlands)
Ondanks de spelling controle trouwens.

dus ff logisch: navullen is goed te doen, alleen het kost wat moeite maar levert ook heel wat op en wil je het perfect neem dan origineel.

Vriendelijke groet en doe er uw voordeel mee
Ruud Stratmann

ikbenik

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door ikbenik »

De reden dat de printerfabrikanten zelf de inktcartridges niet innemen en hervullen is dat de spuitmondjes altijd vervangen moeten worden.
Bij laserprinters is dit weer een heel ander verhaal. HP bijvoorbeeld heeft een speciaal programma lopen waarbij ze de gebruikte tonercartridges innemen voor hergebruik.
Voor inktcartridges doen ze dit niet. Nogmaals, omdat de kosten voor het vervangen van de spuitmondjes hoger zijn dan het helemaal opnieuw fabriceren van de cartridges.

En zoals al eerder aangegeven werd, wordt de kwaliteit van de inkten en de printmethodes steeds getoetst en verfijnt.
Het resultaat kun je toch wel zien. De kwaliteit van de afdrukken is in de laatste 2 jaar explosief omhoog gegaan.
Daarbij komt ook nog dat de printerfabrikanten hele hoge eisen stellen aan de materialen die zij gebruiken.
Alles in een printer is ook allemaal op elkaar afgestemd.

Waar deze topic eigenlijk over gaat is het volgende:
Moeten de printerfabrikanten rekening houden met de hervullers.
Mijn mening is van niet. En wel om de volgende reden:
In het verleden kon je de cartridges hervullen. Aangezien er heel veel problemen mee waren hebben ze om de afdrukkwaliteit te kunnen garanderen, zijn ze ermee gestopt. De patronen worden nu maar voor eenmalig gebruik gemaakt. Want daarna gooi je de patronen weg.
Dus als de patronen toch hervult worden, kan de printerfabrikant niet de afdrukkwaliteit garanderen die de consument verwacht.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

en krijgt de printer de schuld dat hij niet meer goed print, terwijl het het prima doet! :lol: Immers... de kwaliteit van de afdruk zit hem in de printer kop! ok de printer zelf geeft de instructies maar het werk doet de inkt cartrige.

het zijn niet simpel inkt potjes maar het is meteen de pen, en een nieuwe pen schrijft altijd beter en lekkerder ;)

Jasappel
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2006 21:45

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Jasappel »

Cartridges zijn heel goed na te vullen. Ik doe dit in 3 winkels, 6 dagen in de week. En ja, ik heb heel veel te maken met vooroordelen. Natuurlijk gaat het wel eens fout. Dan lossen we dat op.
Maar ik kan u wel vertellen dat 95% goed gaat met het navullen. Er zijn gewoon een aantal zaken erg belangrijk.

De kwaliteit van de inkt. Ik gebruik de beste kwaliteit inkt, We hebben meer dan 130 soorten tot onze beschikking en die gebruiken we ook! Een universele inkt bestaat inderdaad niet. De bovenkant is de inkt die voor plotters wordt gebruikt. Deze moeten immers liters inkt verstouwen voordat de printkop versleten mag raken. De kwaliteit van de inkt die ik gebruik is in een aantal gevallen net zo goed als de genoemde plotter kwaliteit. De overige soorten zitten er tegen aan in kwaliteit.

Hoelang is de cartridge leeg. IK adviseer de klant altijd wanneer de cartridge leeggeprint is hooguit binnen een week de cartridge te laten vullen. Het liefste binnen 2 dagen. Volle cartridges zijn makkelijk maanden te bewaren, lege nog geen week.

Ook mag de (KLEUREN)cartridge niet helemaal leeg geprint worden. Zodra een kleur begint af te wijken, gelijk stoppen en bijvullen.

Al u mijn menig vraagt, koop alleen originele cartridges en laat deze 4 tot 5 keer navullen. Deze manier van werken geeft een perfekt resultaat. Beter dan het kopen en gebruiken van cartridges van andere merken dan de originele merken.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Printerkop defect door navulinkt......

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

behalve als je een nieuwe printer hebt want dan verloopt je garantie.... en 95% goed geloof ik niet.. daarbij komt kijken dat ongeveer 10% er niets van zal zeggen dat de kwali niet goed is en een deel daarvan niet eens meer komt na-vullen bij je... immers hoe moet je dat weten? en dat je top inkt gebruikt zal me een spreekwoordelijke worst wezen. die inkt hoort er niet in thuis en kan alleen maar problemen opleveren...
Over HP inktpatronen
HP kwaliteit
Om de beste resultaten te verkrijgen, verdient het aanbeveling echte HP benodigdheden in de InkJet printers van HP te gebruiken. Gebruik bijvoorbeeld uitsluitend HP inktpatronen.
HP inktpatronen zijn ontworpen en getest om onder vele omstandigheden uitstekende prestaties te garanderen.
De gepatenteerde inkt van HP biedt een uitstekende afdrukkwaliteit, is watervast en bovendien compatibel met de inktpatroon en printeronderdelen.
Navullen van inktpatronen
Navulprocessen en het gebruik van incompatibele inktsoorten kan het afdruksysteem nadelig beïnvloeden, waardoor schade aan de printer kan ontstaan, alsmede verlies van afdrukkwaliteit en ontevredenheid bij de klant. OPMERKING: HP kan niet voorspellen op welke manier het gebruik van een andere inktsoort dan de HP-inkt de betrouwbaarheid van uw printer op langere termijn zal beïnvloeden.

Garantie
Door het gebruik van nagevulde inktpatronen als zodanig wordt de garantie of enige andere onderhoudsovereenkomst die u bij HP hebt afgesloten voor uw HP InkJet printer niet nadelig beïnvloed. In het geval een storing of beschadiging aan de HP InkJet printer echter is toe te schrijven aan het gebruik van een niet-HP- of een bijgevulde patroon, valt de reparatie niet binnen de garantie of de onderhoudsovereenkomst. In dat geval zal HP voor het herstellen van de schade of het verhelpen van de storing haar gebruikelijke bedragen voor tijd en materiaal in rekening brengen.OPMERKING: Schade veroorzaakt door het aanpassen of navullen van HP inktpatronen valt uitdrukkelijk buiten de garantievoorwaarden van HP.



Aanbeveling
HP verkoopt geen nagevulde InkJet inktpatronen voor de HP InkJet printers en raadt het gebruik hiervan af, om de volgende redenen:
HP inktpatronen zijn ontworpen als onderdeel van een allesomvattend afdruksysteem. Dit afdruksysteem is uitgebreid getest om uitmuntende prestaties te garanderen onder vele omstandigheden. De gepatenteerde inktformule van HP biedt een uitstekende afdrukkwaliteit en is bovendien watervast en compatibel met de inktpatroon en printeronderdelen. HP is ervan overtuigd dat de beste afdrukkwaliteit en de meest betrouwbare werking van de printer alleen behaald kan worden indien echte HP inktpatronen worden gebruikt in combinatie met HP InkJet printers.

Navulprocessen en het gebruik van incompatibele inktsoorten kan het afdruksysteem nadelig beïnvloeden, waardoor schade aan de printer kan ontstaan, alsmede verlies van afdrukkwaliteit en ontevredenheid bij de klant. HP staat evenmin in voor de gevolgen voor de betrouwbaarheid van de printer op langere termijn indien verschillende inktformules worden gebruikt.

Door het gebruik van nagevulde inktpatronen als zodanig wordt de garantie of enige andere onderhoudsovereenkomst die u bij HP hebt afgesloten voor uw HP InkJet printer niet nadelig beïnvloed. Indien de storing of beschadiging aan de HP InkJet printer rechtstreeks is toe te schrijven aan het gebruik van een aangepaste of bijgevulde HP InkJet inktpatroon, valt de reparatie niet binnen de garantie of de onderhoudsovereenkomst. In dat geval zal HP voor het herstellen van de schade of het verhelpen van de storing haar gebruikelijke bedragen voor tijd en materiaal in rekening brengen.


Uit enquêtes is gebleken dat gebruikers uiterst tevreden zijn over de door HP aanbevolen afdrukoplossing. HP is ervan overtuigd dat u de kwaliteit, de betrouwbaarheid en het gebruiksgemak van originele HP inktpatronen zult blijven waarderen.
Tevredenheid van klanten

Uit enquêtes is gebleken dat gebruikers uiterst tevreden zijn over de kwaliteit, de betrouwbaarheid en het gebruiksgemak van de originele HP inktpatronen.
Reken maar dat de storing ALTIJD te maken zal hebben met het gebruik van niet orginele cartriges/navullingen! Immers u gebruikt het apparaat zoals het niet bedoeld is!

en ze kunnen de inkt ALTIJD vinden in de opvang bakjes waar de printer de kop schoonmaakt.

Gesloten