LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door tennis »

vries222 schreef:
MedionHulp schreef:Beste vries2228,

Wij vinden het vervelend om te lezen dat u problemen heeft met uw MEDION PC.
Als u uw NAW gegevens en/of uw MEDION klantnummer naar mij mailt, nemen wij contact met u op om samen tot een passende oplossing te komen.

Met vriendelijk groet,
MedionHulp
Krijgen we weer dat verhaal van Medion. Even mooie sier maken met de "fantastische garantie" van Medion op hun Adi PC's. Medion en Aldi weten precies wie ik ben en waar ik woon en als ze contact willen dan hadden ze dat allang zelf op kunnen nemen.

Eindeloos heb ik met Medion en Aldi aan de telefoon gehangen, (aangetekende) brieven verstuurd en verzocht om een goede oplossing. Ik heb deze PC wel vier of vijf maal binnen de garantietermijn aan Medion ter reparatie aangeboden. Iedere keer verdwenen er weer nieuwe onderdelen en bleken deze onderdelen te zijn vervangen voor stokoude griebus. Zo laten Aldi en Medion je er gaandeweg voorzichtig achter komen dat je hem misschien maar beter niet meer ter reparatie retour kunt sturen.

Een nieuwe Medion heb ik zelfs gratis niet nodig. Die apparaten vormen een gevaar voor je huis en omwonenden. Medion en Aldi hebben altijd vertikt ook maar ene vinger uit te steken naar dit probleem, ze wisten al die tijd verdomd goed dat er veel Medion PC's op de markt waren met grote kortsluitproblemen en dat deze kortsluiting onoplosbaar is want deze zit in het moederbord. De garantie van Aldi en Medion bestond louter uit het op- en neer sturen van de PC waarna die iedere keer weer helemaal opnieuw geïnstalleerd moest worden. Dat laatste moest overigens alleen als de PC niet binnen een minnuut nog tijdens het opstarten alweer crashte. Een doffe ellende...

Ik heb juridisch advies ingewonnen bij de Consumentenbond. Gedupeerden hebben met Medion niets te maken. De consumentenkoop is gesloten met Aldi dus dat is de partij die men bij brand aansprakelijk dient te stellen.




Dus is dit nog niet opgelost?
Je schrijft jaren geleden, hoelang is het dan?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door tennis »

Ja, dit is het verhaal van Vries.
Ik heb mij eens een beetje in verdiept, of deze klachten noch voorkomen.
Intussen weet ik, waarom Dhr.Vries alleen inlichtingen wil verstrekken, dat dit een Medion is.
Op een ander forum dezelfde tekst, en ook daar vroeg iemand,welk typ het is (wat ook deze meneer blijkbaar ook belangrijk vond , en ook daar liet hij niets meer van zich horen.

Op 24.juni 2010 maar, dan als katwijk.
http://nl.hardware.info/forum/threads/2 ... i-Pc/page4

Op dezelfde dag hier op het forum als vries2228, en dan staat er hetzelfde verhaal hier:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 3&start=80

Maar nog niet genoeg, want op 18.3.2011 maakt hij een nieuwe account aan als vries 222.
Het zou toeval kunnen zijn, maar hier in dit topic is hem een foutje gebeurd, en heeft met het verkeerde account op vries 2228 geantwoord, foutje bedankt:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1166734

Helemaal te zwijgen, dat hij geen help van Medion gebruikte, dus voor mij een FAKE Topic en dubbel account, wat tegen de gedragsregels is!

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door Radar »

Wederom off topic geruzie verwijderd.

vries222
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mar 2011 21:08

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door vries222 »

Allereerst viel het mij op dat zodra dit draadje door mij werd gestart dit ontaarde in een hevig geruzie tussen.... forumleden??? Vreemd want als je niet zelf Medion of Aldi bent is er betrekkelijk weinig om je over op te winden. Het leek er bijna een beetje op dat "duistere krachten" een poging ondernamen de discussie op niets uit te laten draaien. Gelukkig werden deze berichten verwijderd, waardoor er alsnog een helder verhaal staat.

Daarna blijkt dat Medion de zaken nauwlettend in de gaten houdt, want Medion komt met het aanbod om de zaak naar behoren op te lossen. Maar dit is slechts een truc om de zaak uit de schijnwerpers halen. Zowel Medionboos als Vries2228 geven blijk van het feit dat Medion na zo'n aanbod niets meer laat horen.

Nog tweede ruzie tussen "forumleden" volgde en dat maakt het allemaal zo onprettig leesbaar, nietwaar? Maar wederom hulde aan de moderators! Het hele Medion verhaal staat nu, makkelijk traceerbaar via zoekmachines, in de schijnwerpers en DAAR gaat het mij om. Iedereen die wil weten of je problemen kunt verwachten met een Aldi / Medion pc en hoe daar de service is, weet genoeg wanneer men dit leest.

Nog vrijwel iedere morgen springt bij mij de stop zodra ik de pc aanzet. Medion én Aldi vertikten beiden gedurende de gehele garantie periode de zaak naar behoren op te lossen, terwijl ze verdomd goed konden weten net een partij p.c.'s in de markt te hebben gezet met moederborden waar kortsluiting in zit. Hier kwam ik achter toen ik op internet ging zoeken of er ook anderen met deze problemen waren. Helaas kon forum lid "Tennis" deze link kennelijk niet vinden...

@Tennis: U bent schijnbaar erg goed op de hoogte van de forum regels. Zo goed dat u ze niet alleen gelezen heeft maar er ook lang na het aanmaken van het account nog aan kunt refereren. U heeft ook duidelijk werk gemaakt van deze zaak. Een eervolle vermelding waard, dacht ik! :wink: :mrgreen:

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door gsm-it »

Een stop (lees zekering) die er uitvliegt door kortsluiting op het moederbord. Wat een onzin!

Hoe doet de PC het zonder randapparatuur?
Misschien is er iets mis met de groep. Denk aan overbelasting, overgevoeligheid voor lekstroom of verkeerde bedrading. Probeer eens een ander stopcontact van een andere groep.

Het kan misschien een fout filter op de 220 Volt ingang van de voeding zijn.
Wellicht worden 110 Volt 60Hz types gebruikt i.p.v. types die geschikt zijn voor 220 Volt 50 Hz of geschikt voor beide.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door BBCS »

vries222 schreef:
Ik heb juridisch advies ingewonnen bij de Consumentenbond. Gedupeerden hebben met Medion niets te maken. De consumentenkoop is gesloten met Aldi dus dat is de partij die men bij brand aansprakelijk dient te stellen.
Je moet niet alles geloven wat de consumentenbond zegt.

Het punt is dat de verkopende partij wel het aanspreekpunt is voor de consument, maar de verkopende partij mag wel degelijk de fabrikant inschakelen.
En daar heb je als koper geen moer in te brengen.
Als de verkopende partij de fabrikant inschakeld, heb je dat maar te accepteren.

Trouwens, tegen Paradigit en Computerland heeft de consumentenautoriteit hard opgetreden, omdat zij de consument doorverwezen naar de fabrikant, terwijl de grootgrutters en de electrowarenhuizen dat ook doen en mogen dat wel.

Klopt geen moer van.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door BBCS »

vries222 schreef: Nog vrijwel iedere morgen springt bij mij de stop zodra ik de pc aanzet. Medion én Aldi vertikten beiden gedurende de gehele garantie periode de zaak naar behoren op te lossen, terwijl ze verdomd goed konden weten net een partij p.c.'s in de markt te hebben gezet met moederborden waar kortsluiting in zit.
Kan nooit.

Wat wel kan is als er een defect in de voeding zit, dat de aanloopstroom veel te hoog is, waardoor de stop door overbelasting eruit klapt, niet door kortsluiting.

En al zou er een kortsluiting in het moederbord zitten, dan nog kan de stop er niet uitvliegen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vries222 schreef:Allereerst viel het mij op dat zodra dit draadje door mij werd gestart dit ontaarde in een hevig geruzie tussen.... forumleden??? Vreemd want als je niet zelf Medion of Aldi bent is er betrekkelijk weinig om je over op te winden. Het leek er bijna een beetje op dat "duistere krachten" een poging ondernamen de discussie op niets uit te laten draaien. Gelukkig werden deze berichten verwijderd, waardoor er alsnog een helder verhaal staat.

Daarna blijkt dat Medion de zaken nauwlettend in de gaten houdt, want Medion komt met het aanbod om de zaak naar behoren op te lossen. Maar dit is slechts een truc om de zaak uit de schijnwerpers halen. Zowel Medionboos als Vries2228 geven blijk van het feit dat Medion na zo'n aanbod niets meer laat horen.

Nog tweede ruzie tussen "forumleden" volgde en dat maakt het allemaal zo onprettig leesbaar, nietwaar? Maar wederom hulde aan de moderators! Het hele Medion verhaal staat nu, makkelijk traceerbaar via zoekmachines, in de schijnwerpers en DAAR gaat het mij om. Iedereen die wil weten of je problemen kunt verwachten met een Aldi / Medion pc en hoe daar de service is, weet genoeg wanneer men dit leest.

Nog vrijwel iedere morgen springt bij mij de stop zodra ik de pc aanzet. Medion én Aldi vertikten beiden gedurende de gehele garantie periode de zaak naar behoren op te lossen, terwijl ze verdomd goed konden weten net een partij p.c.'s in de markt te hebben gezet met moederborden waar kortsluiting in zit. Hier kwam ik achter toen ik op internet ging zoeken of er ook anderen met deze problemen waren. Helaas kon forum lid "Tennis" deze link kennelijk niet vinden...

@Tennis: U bent schijnbaar erg goed op de hoogte van de forum regels. Zo goed dat u ze niet alleen gelezen heeft maar er ook lang na het aanmaken van het account nog aan kunt refereren. U heeft ook duidelijk werk gemaakt van deze zaak. Een eervolle vermelding waard, dacht ik! :wink: :mrgreen:

Op de hoogte van de forumregels?? Jaja en daarom is tennis momenteel gebanned tesamen met een huisgenoot ( edwinknight ) van mij
Ind liepen deze 2 nogal te kissebissen en ban is terecht voor beide.

Anyway, tennis gaf wel een toevalligheid aan dat een en ander precies hetzelfde verwoord op diverse andere fora's staat.

Hoop voor je dat wordt opgelost.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door tufima »

Ik heb reeds jaren een Medion PC (destijds € 999,-) en die functioneert nog steeds naar behoren. Tot nu toe gelukkig geen beroep hoeven doen op de Medion/Aldi garantie.

Overigens is het zo dat de medioncomputers die bij Aldi worden geleverd voor een prijs wordt aangeboden waaraan reguliere computerwinkels een dergelijke computer met dergelijke specificaties niet kan leveren.

Vervelend dat TS toch een negatieve ervaring met Medion heeft. Als het klopt wat hier wordt gezegd over het repareren met oude onderdelen dan is dat een kwalijke zaak.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door masterslave »

Op de hoogte van de forumregels?? Jaja en daarom is tennis momenteel gebanned tesamen met een huisgenoot ( edwinknight ) van mij

Dit is een heel goede! :lol:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door BBCS »

tufima schreef: Overigens is het zo dat de medioncomputers die bij Aldi worden geleverd voor een prijs wordt aangeboden waaraan reguliere computerwinkels een dergelijke computer met dergelijke specificaties niet kan leveren.
Kijk verdorie niet alleen naar de aanschafprijs!!!!!!
De reguliere computerwinkel kan veel betere service en klantvriendelijkheid hebben dan een supermarkt.

Bij een supermarkt koop je etenswaren, geen electronica.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door tiptoo »

BBCS schreef:

Kijk verdorie niet alleen naar de aanschafprijs!!!!!!
De reguliere computerwinkel kan veel betere service en klantvriendelijkheid hebben dan een supermarkt.

Bij een supermarkt koop je etenswaren, geen electronica.
niet mee eens BBCS , ook in supermarkten verkopen ze goede computers al ben ik geen fan van Medion, dan nog.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door masterslave »

BBCS schreef:
tufima schreef: Overigens is het zo dat de medioncomputers die bij Aldi worden geleverd voor een prijs wordt aangeboden waaraan reguliere computerwinkels een dergelijke computer met dergelijke specificaties niet kan leveren.
Kijk verdorie niet alleen naar de aanschafprijs!!!!!!
De reguliere computerwinkel kan veel betere service en klantvriendelijkheid hebben dan een supermarkt.

Bij een supermarkt koop je etenswaren, geen electronica.

Misschien willen mensen zelf beslissen, waar en wat zij willen kopen!
Is een reguliere computerwinkel altijd klantvriendelijk dan?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door tiptoo »

masterslave schreef:


Is een reguliere computerwinkel altijd klantvriendelijk dan?

echt niet.

vries222
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mar 2011 21:08

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door vries222 »

Nog even een kanttekening, weliswaar een herhaling op wat ik al had geschreven. Met het elektriciteitsnet in mijn woning is absoluut niets mis en ook woon ik niet ,zoals Medion maar bleef beweren, in een oude woning of erg afgelegen.

Het enige apparaat in betreffende woning dat problemen geeft is de Aldi - Medion PC. En ja... deze gaf ook grote problemen in de woning van mijn broer. Maar... "op de Medion werkplaats hadden ze er helemaal niets van gemerkt". Toen ik hem eenmaal thuis opstartte crashte meteen weer de PC en bij een tweede druk op de knop sprong weer de stop in de meterkast. Daarna kon de PC meteen weer de doos in en kon deze weer op de post naar Medion en dit heb ik zo heel wat maal mogen meemaken.

Medion bleef in mijn richting beweren dat ik de enige was met deze problemen, maar wat bleek; Van het internet plukte ik een onderzoek dat door zeer bekwame computer experts is verricht. Aanleiding was een aantal klachten aangaande kortsluiting in de Aldi pc's. Slotconclusie van dit onderzoek betrof dat er een kortsluiting in het moederbord zit. Ik heb een hogere techische opleiding genoten met veel electriciteitsleer, electronica en digitaal techniek en het onderzoek dat ik gelezen heb beschouw ik als zeer geloofwaardig.

Een kortsluiting in de spanningsbron zou ook overbelasting kunnen veroorzaken. Enfin, feit is dát de stop springt van de Aldi - Medion PC en dat behoort een PC , ongeacht oorzaak of type, niet te doen.

vries222
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mar 2011 21:08

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door vries222 »

Dramaaaatisch!!! Ik moet alweer de hele week, iedere keer bij het aanzetten weer, drie keer dat ALDI BARREL opstarten voordat eindelijk de stop een keer niet springt. :evil: :evil: :evil:

Het bedrag aan gesprongen stoppen zou de aanschafprijs van een Aldi pc ruimschoots overschreiden wanneer je geen (ook dure) drukknop stop op die groep zou plaatsen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door renegade66 »

Slotconclusie van dit onderzoek betrof dat er een kortsluiting in het moederbord zit. Ik heb een hogere techische opleiding genoten met veel electriciteitsleer, electronica en digitaal techniek en het onderzoek dat ik gelezen heb beschouw ik als zeer geloofwaardig.
wat een sh!tverhaal zeg, ik repareer regelmatig computers en ik bouw ze ook, maar dit klopt van geen kanten.

als je er zo heilig van overtuigd bent dat het moederbord het probleem geeft, waarom plaats je zelf niet een ander moederbord?
als blijkt dat het probleem dan verdwenen is kun je dit aantonen en sta je in je gelijk.

maar ik betwijfel het ten zeerste, er zit op een voeding een overspanningsbeveiliging.
indien het moederbord kortsluiting o.i.d maakt slaat die beveiliging in werking.

dus helaas, je verhaal slaat kant nog wal.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door BBCS »

Mijn advies:
Vervang de voeding.

Ga niet bij Medion lopen klooien, maar ga gewoon een voeding kopen.

Probleem opgelost.

Precies wat renegade66 ook zegt: als er een kortsluiting in het moederbord zit, klappen de zekeringen niet kapot. Kan ook niet, omdat de voeding maximaal een x stroom aan de primaire kant kan trekken, welke nooit zo groot kan zijn dat meer dan 16 Ampère wordt getrokken. Een simpel rekensommetje: een voeding van 400 Watt trekt bij maximale belasting nog geen 2 Ampère.
Laat bij overbelasting zo'n 4 Ampère trekken, dan nog klapt de zekering van 16 Ampère zeker niet door.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik bedenk me nog iets:

De voeding is ook beveiligd met een zekering.
Als die in orde is, en de stoppen klappen steeds eruit, zit het probleem waarschijnlijk in de aansluitsnoeren of in de bedrading van het aansluitcontact naar binnen tot de zekering in de voeding.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Vraag blijft natuurlijk, of je wel een pc/ laptop moet kopen bij de Aldi/ Kruidvat

Zeker gezien, Medion goedkope pc's of laptop's aanbieden, moet je ook niet verwachten, dat je goed of perfect waar krijgt, daar kunnen fouten inzitten. Zelf heb ik een pc gekocht voor mijn Vriend, ook via de Aldi.

Na een week is het ding kapot, we brengen dat ding vervolgens naar een computerzaak, met reparatie. De vaste schijf was gecrasht. Bleek overigens een een dell component te zijn. Ook met dell heb ik geen goede ervaringen, en rotte is inderdaad de garantie, want ojee als het bedrijf zelf geld kan gaan kosten, vooral medion was in ons geval niet netjes.

Maar dit is natuurlijk ook heel persoonlijk, zelf doen wij het al jaren goed met Acer en Asus, ja duurder maar een pc van 5 jaar oud ( met een goed onderhoud) doet het nog perfect! nooit problemen mee gehad.

Gesloten