LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Product vernietigd zonder toestemming

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jonne112
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2010 16:40

Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Jonne112 »

Twee weken geleden heb ik mijn defecte externe schijf naar de Mediamarkt gebracht voor reparatie. Hierbij heb ik overduidelijk aangegeven dat de gegevens op de schijf mij heel belangrijk zijn. Hiervan is een notitie gemaakt. Voordat er acties zouden worden ondernomen zou ik telefonisch gecontacteerd worden. De notitie is als volgt gezet: Data behouden, indien niet mogelijk te maken eerst bellen.

Gisteren ontving ik ineens een brief waarin stond dat ze hun excuses aanboden voor het feit dat het product niet is te herstellen binnen de door Mediamarkt gestelde maximale reparatietijd. Ik werd verzocht om naar de vestiging te gaan om te kijken naar een passende oplossing.
Ik dacht dat dit gewoon was om te vertellen dat de reparatie wat langer zou gaan duren, wat niet zo'n probleem zou zijn. Maar daar aangekomen vertelden ze me dat het product niet meer te maken was en dat deze vernietigd is. Nu zijn al mijn belangrijke gegevens weg! (en ja, ik had een back-up moeten maken)
Ik ben ontzettend boos op de Mediamarkt en de reparateur. Naar mijn weten hadden ze mij moeten bellen met het nieuws dat de externe schijf niet te maken was. Dan had ik ze namelijk verteld dat ik de schijf terug wilde. Deze kans is mij ontnomen. Ik heb nooit toestemming gegeven om het product te laten vernietigen!

De mediamarkt geeft mij de mogelijkheid om een nieuwe schijf uit te zoeken, maar daar ga ik niet mee akkoord. Ik wil graag weten wat mijn rechten in deze zijn. De waarde van mijn gegevens is mij namelijk veel hoger dan de waarde van de schijf.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja. Wat verwacht je zelf? Of wat is voor jouw gevoel redelijk?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door BBCS »

Daarvoor is het nu te laat.

De grote ketens zijn niet in staat om zelf een backup te maken van de gegevens.

De harde schijf wordt naar de fabrikant opgestuurd en daar wordt bekeken wat er aan de hand is.
De fabrikanten maken nooit zelf een backup (dat is de verantwoordelijkheid van de koper) en vernietigen de harde schijf.
Daarop volgend krijgt de koper een nieuwe schijf of krijgt het geld terug.
Dit is de standaard procedure gedurende de garantie periode.

Jonne112
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2010 16:40

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Jonne112 »

witte angora schreef:Sja. Wat verwacht je zelf? Of wat is voor jouw gevoel redelijk?
Ik had verwacht dat ze mij zouden bellen met de mededeling dat hij niet gemaakt kan worden. Ik had verwacht dat ze zich zouden houden aan de kanttekening die ik heb laten plaatsen. Dit hebben ze niet gedaan en dat is in mijn ogen compleet ontoelaatbaar.

Jonne112
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2010 16:40

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Jonne112 »

BBCS schreef:Daarvoor is het nu te laat.

De grote ketens zijn niet in staat om zelf een backup te maken van de gegevens.

De harde schijf wordt naar de fabrikant opgestuurd en daar wordt bekeken wat er aan de hand is.
De fabrikanten maken nooit zelf een backup (dat is de verantwoordelijkheid van de koper) en vernietigen de harde schijf.
Daarop volgend krijgt de koper een nieuwe schijf of krijgt het geld terug.
Dit is de standaard procedure gedurende de garantie periode.
Ik begrijp dat ik zelf de backup had moeten doen, maar daar is het nu te laat voor.

De fabrikant had mij moeten bellen. De fabrikant had zich moeten houden aan de door mij gestelde eis, namelijk dat ze niets mochten doen zonder mijn toestemming. Als de standaard procedure is dat men dingen die niet direct gemaakt kunnen worden vernietigd worden, dan zou dit vermeld moeten worden door Mediamarkt.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door BBCS »

Jonne112 schreef:
BBCS schreef:Daarvoor is het nu te laat.

De grote ketens zijn niet in staat om zelf een backup te maken van de gegevens.

De harde schijf wordt naar de fabrikant opgestuurd en daar wordt bekeken wat er aan de hand is.
De fabrikanten maken nooit zelf een backup (dat is de verantwoordelijkheid van de koper) en vernietigen de harde schijf.
Daarop volgend krijgt de koper een nieuwe schijf of krijgt het geld terug.
Dit is de standaard procedure gedurende de garantie periode.
Ik begrijp dat ik zelf de backup had moeten doen, maar daar is het nu te laat voor.

De fabrikant had mij moeten bellen. De fabrikant had zich moeten houden aan de door mij gestelde eis, namelijk dat ze niets mochten doen zonder mijn toestemming. Als de standaard procedure is dat men dingen die niet direct gemaakt kunnen worden vernietigd worden, dan zou dit vermeld moeten worden door Mediamarkt.
Met alle respect, maar de fabrikant hoeft zich daar totaal niet aan te houden.

De degene die hier fout is geweest is Mediamarkt.
Die weten donders goed hoe de procedures verlopen.
De fabrikant had zich moeten houden aan de door mij gestelde eis, namelijk dat ze niets mochten doen zonder mijn toestemming.
Dat is alleen van toepassing bij reparaties buiten de garantieperiode.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik weet als geen ander hoe belangrijk informatie kan zijn op een harde schijf.

Echter, als informatie zo belangrijk is, waarom bewaar je die informatie dan maar op één harde schijf?

Een harde schijf kan crashen en dan is de informatie verloren.

Dus zorg ervoor dat er een backup is.

Dus dat de informatie op twee harde schijven staat.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door tennis »

Geweldig,hier kan je nog iets lezen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... p#p1012578
Laatst gewijzigd door tennis op 21 jul 2010 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

R-Estau
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:58

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door R-Estau »

prima link :D werkt alleen niet.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door BBCS »

R-Estau schreef:prima link :D werkt alleen niet.
Wel hoor! :lol:

Zelf even selecteren, kopiëren en plakken maar! :wink:

Of....
<Klik hier> even! :wink:

R-Estau
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:58

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door R-Estau »

Ok bedankt :wink:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door witte angora »

Jonne112 schreef:
witte angora schreef:Sja. Wat verwacht je zelf? Of wat is voor jouw gevoel redelijk?
Ik had verwacht dat ze mij zouden bellen met de mededeling dat hij niet gemaakt kan worden. Ik had verwacht dat ze zich zouden houden aan de kanttekening die ik heb laten plaatsen. Dit hebben ze niet gedaan en dat is in mijn ogen compleet ontoelaatbaar.
In je openingspost vraag je wat je rechten zijn. Daarop vraag ik wat je zelf verwacht of wat je redelijk vindt.

In plaats daarvan krijg ik alleen een herhaling van wat er volgens jou fout is gegaan, maar geen antwoord op mijn vraag.

Dus nogmaals: Wat verwacht je zelf als het om je rechten gaat, en als het om genoegdoening gaat, wat is voor jouw gevoel redelijk?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door tennis »

tennis schreef:Geweldig,hier kan je nog iets lezen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... p#p1012578

Sorry, even opnieuw!
Bedankt WA, voor de uitleg, want sommige wachten alleen op fouten!

Jonne112
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2010 16:40

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Jonne112 »

BBCS schreef:
Jonne112 schreef:
BBCS schreef:Daarvoor is het nu te laat.

De grote ketens zijn niet in staat om zelf een backup te maken van de gegevens.

De harde schijf wordt naar de fabrikant opgestuurd en daar wordt bekeken wat er aan de hand is.
De fabrikanten maken nooit zelf een backup (dat is de verantwoordelijkheid van de koper) en vernietigen de harde schijf.
Daarop volgend krijgt de koper een nieuwe schijf of krijgt het geld terug.
Dit is de standaard procedure gedurende de garantie periode.
Ik begrijp dat ik zelf de backup had moeten doen, maar daar is het nu te laat voor.

De fabrikant had mij moeten bellen. De fabrikant had zich moeten houden aan de door mij gestelde eis, namelijk dat ze niets mochten doen zonder mijn toestemming. Als de standaard procedure is dat men dingen die niet direct gemaakt kunnen worden vernietigd worden, dan zou dit vermeld moeten worden door Mediamarkt.
Met alle respect, maar de fabrikant hoeft zich daar totaal niet aan te houden.

De degene die hier fout is geweest is Mediamarkt.
Die weten donders goed hoe de procedures verlopen.
De fabrikant had zich moeten houden aan de door mij gestelde eis, namelijk dat ze niets mochten doen zonder mijn toestemming.
Dat is alleen van toepassing bij reparaties buiten de garantieperiode.
Het is buiten de garantieperiode.
Ik weet dat ik een back-up had moeten maken, hoewel goed advies komt dit nu te laat.

Jonne112
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2010 16:40

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Jonne112 »

witte angora schreef:
Jonne112 schreef:
witte angora schreef:Sja. Wat verwacht je zelf? Of wat is voor jouw gevoel redelijk?
Ik had verwacht dat ze mij zouden bellen met de mededeling dat hij niet gemaakt kan worden. Ik had verwacht dat ze zich zouden houden aan de kanttekening die ik heb laten plaatsen. Dit hebben ze niet gedaan en dat is in mijn ogen compleet ontoelaatbaar.
In je openingspost vraag je wat je rechten zijn. Daarop vraag ik wat je zelf verwacht of wat je redelijk vindt.

In plaats daarvan krijg ik alleen een herhaling van wat er volgens jou fout is gegaan, maar geen antwoord op mijn vraag.

Dus nogmaals: Wat verwacht je zelf als het om je rechten gaat, en als het om genoegdoening gaat, wat is voor jouw gevoel redelijk?
Dat vind ik heel moeilijk. Op dit moment ben ik vooral heel erg boos over hoe dit gegaan is. Ik vind dat alleen het geven van een nieuwe externe schijf een beetje tekort is. De procedure is compleet verkeerd. Ik weet niet zo goed wat ik wil. Maar ik wil niet zomaar genoegen nemen met een nieuwe schijf.

stofzuigertje

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoewel een backup beter was geweest....

Ga in dit soort gevallen liever naar een plaatselijke die wel betrouwbaar is en als je daar de afspraak maakte krijg je de nog te redden gegevens overgezet op een nieuwe dus wel extra kosten en die wel vooraf vragen want het kan flink duur zijn!

Dus ga naar een plaatselijke vakman die zelf repareerde en niet het naar een werkplaats stuurde....

(Een PB naar BBCS want die heeft een dergelijke winkel....) maar hij mag geen reclame maken en ik weet hoe goed hij is!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat vind ik heel moeilijk. Op dit moment ben ik vooral heel erg boos over hoe dit gegaan is. Ik vind dat alleen het geven van een nieuwe externe schijf een beetje tekort is. De procedure is compleet verkeerd. Ik weet niet zo goed wat ik wil. Maar ik wil niet zomaar genoegen nemen met een nieuwe schijf.
Ben je vooral boos op jezelf dat je geen backup hebt gemaakt, of ben je vooral boos op de Mediamarkt? Of ben je zowel boos op jezelf, als op de Mediamarkt?

vrijmetselarij

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door vrijmetselarij »

Katten hebben onze voorkeur de loges zijn alle vernoemd naar poesjes.

Jan (Meester)

Jonne112
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2010 16:40

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door Jonne112 »

witte angora schreef:
Dat vind ik heel moeilijk. Op dit moment ben ik vooral heel erg boos over hoe dit gegaan is. Ik vind dat alleen het geven van een nieuwe externe schijf een beetje tekort is. De procedure is compleet verkeerd. Ik weet niet zo goed wat ik wil. Maar ik wil niet zomaar genoegen nemen met een nieuwe schijf.
Ben je vooral boos op jezelf dat je geen backup hebt gemaakt, of ben je vooral boos op de Mediamarkt? Of ben je zowel boos op jezelf, als op de Mediamarkt?
Ik denk vooral op beiden, maar laten we vooral focussen op wat ik hieraan zou kunnen doen. Dat ik een fout heb gemaakt dat is duidelijk, dat zij een fout hebben gemaakt ook. Waar het mij om gaat is wat ik nu kan doen!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Product vernietigd zonder toestemming

Ongelezen bericht door witte angora »

Waar het mij om gaat is wat ik nu kan doen!
Wat je kunt doen is eerst je boosheid laten zakken. Immers, we zeggen wel eens dat angst een slechte raadgever is, maar boosheid is ook niet zo'n beste.

Ik denk, als je er een nachtje over geslapen hebt, dat je het aanbod van de Mediamarkt best wel eens acceptabel zou kunnen vinden. :wink:

Gesloten