LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jmbn

Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door jmbn » 08 dec 2004 12:14

Wat zijn jullie ervaringen met Prometium computers?

Anderhalf jaar geleden heb ik mijn Prometium computer (Pentium 4) gekocht bij Block. Nu loop ik tegen het 5e (!) hardware probleem aan. Oa het moederbord is al 2 x vervangen. De reparaties worden binnen de garantie uitgevoerd door computerhulp.nl. Wat zijn jullie ervaringen?

Is Prometium inderdaad een waardeloos merk en zijn de monteurs van computerhulp.nl niet vakkundig?

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door gsm-it » 18 dec 2004 00:41

Maar al te vaak wordt er hardware vervangen, terwijl er een firmware update of stuurprogramma update had moeten gebeuren.
Vooral reserve MOBO's kunnen een verouderde BIOS hebben.
Er moet dan eerst nieuwe firmware op gezet worden.
Daarna, als Windows goed geïnstalleerd is, inclusief alle updates, moeten de nieuwste stuurprogramma's (indien beschikbaar) van de hardwarefabrikanten er op gezet worden (vooral Video en geluidkaart, en ook voor het MoBo).
Ik kan niet beoordelen of de servicedienst deskundig te werk gaat.
Waar je wel op kunt letten is dit:
Bij het vervangen van hardware dient de monteur een polsband met aardsnoer aan de PC kast te gebruiken. Bovendien moet hij gebruik maken van een antistatische mat, eveneens verbonden met de computerkast, waarop de onderdelen dan neergelegd mogen worden. De onderdelen zelf dienen verpakt te zijn in antistatische (zilverkleurig) kunststof omhulling.

elunatic
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2005 22:01

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door elunatic » 18 dec 2005 22:08

IK HEB EXACT HET ZELFDE GEHAD. OOK PROMETIUM BIJ DE BLOCK
GEKOCHT..

eerst moederbord doorgebrandt.

daarna de voeding door gebrand in standby modus..

maar ik had hele goede garantie afgesloten.

Dus ze kwamen na twee keer repareren met een voeding van 250
euro en nu doet ie het goed..

Maareh..... mocht ie ooit weer kapot gaan dan ken k gelijk een
nieuwe halen.. Wel ff rood staan maar computer voor alles!

GreetZz

elunatic..

murt82
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2006 12:15

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door murt82 » 12 jan 2006 12:24

hallo

dus ik ben niet de enige, heb dus ook zo'n ding inmiddels al meer dan 2 jaar, en ik heb wel 7 of 8 reparatiebonnen voor nieuwe moederborden, processors, geheugenkaarten en noem maar op.
op dit moment heeft de pc nog steeds fouten, maar de garantie is wel voorbij, ik ben er al met al weinig mee opgeschoten en kan op zich wel de pc redelijk gebruiken maar zo nu en dan, en zeker bij spelletjes slaat de pc op blauw scherm en start hij opnieuw op,
al met al een waardeloos gebeuren

groetjes

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Flipipo » 12 jan 2006 12:45

Koop dan in vervolg Lidl of Aldi PC's!! Ik zel laptop en pc van Lidl.... beiden werken na ruim 2,5 bijna 3 jaar nog uitstekend zonder vervangingen!!! Nog geen een keer ter reparatie aangeboden(afkloppen natuurlijk)...

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Wouter_Oud » 12 jan 2006 15:44

Of stel zelf je pc samen, dan weet je ten minste zeker dat er goed spul in zit.

Wilby28
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2006 21:56

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Wilby28 » 13 mar 2006 22:48

Ik heb ook precies hetzelfde met Block en deze computer.

Ik kocht hem bij de Block in Veenendaal op 9-7-2004 met 2 jaar garantie. De verwachte levensduur was 3 jaar.

Na 3 maanden sprong het beeld ineens op blauw.
Computerhulp in Woerden gebeld op 0900-2020748 a €0,35 per minuut en paar weken later een nieuwe harde schijf gekregen.

5 maanden later begaf de computer het opnieuw.
Computerhulp gebeld en kreeg enkele weken later een nieuw moederbord.

10 maanden later op 18 januari 2006.
De pc werkte s'avonds nog gewoon, s'morgens wil ik opstarten en kreeg de pc geen stroom. De voeding was kapot.
Ik moest eerst een kopie van de bon naar Computerhulp opsturen om te zien of ik nog onder de garantie viel. Wat dus het geval was.
Een nieuw moederbord en een nieuwe voeding werd besteld.

Ik heb steeds elke vrijdag gebeld (5 werkdagen).
Het moederbord was er snel, maar de voeding duurde erg lang.
Na drie weken wachten belde ik weer was de voeding er ineens wel maar het moederbord er nog niet !!!!????
Was voor iemand anders meegegeven!!!!

Op 21 februari is de monteur geweest (die overigens ook geen polsbandjes of matjes gebruikte) die zei dat ook de harde schijf kapot was. Door een piekstroom waren de voeding en de schijf doorgebrand.
Hij bestelde via een collega op kantoor voor mij een schijf, leveringstijd 5 werkdagen, uiterlijk 10.

Ik wacht nog steeds op het telefoontje dat de schijf er is.
Wanneer je belt wacht je soms drie kwartier aan de telefoon a €0,35 per minuut. En daarna weet je nog niks.

Vorige week weer gebeld. Zij wisten ook niet waar het bleef.
Ze gingen erachteraan. Maar nog steeds niks gehoord.

Inmiddels heb ik het helemaal gehad met deze computer en wil ik of een andere of mijn geld terug.

Bij de Block in Veenendaal liet de bedrijfsleider mij weten "daar niet aan te doen" en verwees mij naar Consumentenbelangen onder nummer: 020-4074747.
De jongeman zei dat het enige wat die kon doen was de importeur bellen en vragen waar het onderdeel blijft.
Dat is hetzelfde als wat Computerhulp ook doet.
Ik word uiterlijk woensdag teruggebeld over dat onderdeel door Blocks' Consumentenbelangen.

Zelfs als de schijf er is en de pc gemaakt wil ik eigenlijk gewoon een ander apparaat uitzoeken of mijn geld terug.


Ik las op internet dat:
Wanneer een consument na meerdere reparaties het vertrouwen heeft verloren in een produkt, hij de koopovereenkomst per aangetekende brief naar de verkoper ongedaan kan verklaren.
De verkoper krijgt het produkt terug en kan het aankoopbedrag teruggeven of vervangend produkt leveren.
De consument kan namelijk aannemen dat het produkt ondeuglijk is en geen 3 jaar meegaat.

Maar Block Veenendaal doet daar niet aan.
Het lijkt mij wel duidelijk dat dit geen goed produkt is.

Hoe sterk sta ik?



EDIT: 14 Mrt 2006 15:59 door Wilby28
Blocks Consumentenbelangen heeft de importeur gebeld.
De harde schijf wordt vandaag verstuurd.
Morgen word ik gebeld voor een afspraak.
Computerhelp is mij blijkbaar vergeten.


EDITED: 16 Mrt 2006 22:06 door Wilby28
Consumentenbelangen heeft nog steeds niet gebeld voor een afspraak. Wacht al 2 dagen.
Computerhulp belt sinds 21 februari al niet.
Had gehoopt dit weekend de pc weer te kunnen gebruiken.

Morgen zelf maar weer bellen.
Laatst gewijzigd door Wilby28 op 24 mar 2006 23:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Wilby28
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2006 21:56

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Wilby28 » 14 mar 2006 15:59

:?
Laatst gewijzigd door Wilby28 op 24 mar 2006 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilby28
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2006 21:56

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Wilby28 » 16 mar 2006 22:06

:?
Laatst gewijzigd door Wilby28 op 24 mar 2006 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilby28
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2006 21:56

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Wilby28 » 17 mar 2006 15:35

Consumentenbelangen heeft vandaag nog steeds niet gebeld.

Zelf maar gebeld:
In een bevestigingmail schrijft de importeur dat de schijf op 14 maart is verstuurd. De 15e zou die bij Computerhulp moeten zijn aangekomen.
CB zou per email bij de importeur navraag doen.
CB is tenslotte mijn aanspreekpunt.

Offciële klachtenformulieren kent de Block niet.
Ik heb hem meegedeeld dat ik blijkbaar niet de enige ben met klachten en verwezen naar dit forum en dat de klacht gemeld is bij de Ombudsman.

Zelf Computerhulp gebeld:
Ze hebben mij de 16e gebeld, alleen niet naar het opgegeven reservetelefoonnummer, natuurlijk nam er niemand op.
21 maart precies een maand later sinds de bestelling komt de monteur de schijf brengen en installeren.

EINDELIJK

Edit: CB belde vlak voor 17.00 uur terug, het bleek dat ik dinsdag een afspraak heb. :D Het verbaasde CB dat er niet naar het reservenummer was gebeld.

Wilby28
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2006 21:56

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Wilby28 » 24 mar 2006 18:39

Dinsdag 21 maart heeft de monteur een moederbord en harde schijf geïnstalleerd.

Twee keer de computer gebruikt..

Vandaag (vrijdag de 24ste ) start de pc niet meer door naar windows.
De afdeling planning van Computerhulp belt maandag voor een afspraak om een monteur de pc te laten doornemen.

Ik heb dit al eerder gehad en denk dat het een nieuwe harde schijf wordt. :cry:

Wilby28
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2006 21:56

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Wilby28 » 29 mar 2006 23:09

Computerhulp maandag vlak voor 17.00 uur zelf maar gebeld.
De afdeling planning had mijn melding van vrijdag niet doorgekregen.
Ik werd doorgeschakeld naar het dure nummer.
Daar werd geconstateerd dat de pc vaak hetzelfde probleem heeft en dat de pc opgehaald zou worden om doorgenomen te worden.

Bij de afdeling planning deden ze moeilijk over een reservenummer, zodat er iemand de deur open kon doen.
Er werd beweerd dat die nooit op tijd voor de monteur zou zijn en dat die voor een dichte deur zou komen te staan.
De vorige keren was een reservenummer helemaal geen probleem.

Gisteravond belde de monteur om te vertellen dat die vandaag tussen 11 en 13 zou komen om de pc op te halen.

Wilby28
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2006 21:56

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Wilby28 » 13 apr 2006 21:35

Vandaag ben ik gebeld door Computerhulp.
Op 19 april tussen zo en zo laat komen ze hem terugbrengen.

Wilby28
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2006 21:56

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Wilby28 » 19 apr 2006 23:01

Vanmiddag de pc teruggekregen met een vervangen moederbord.
Hij zou het weer doen.

Om te kunnen internetten moest ik eerst mijn eigen internetkaart erin steken om verbinding te kunnen maken.
Maar het werkt nu ineens niet meer, er zou een netwerkkabel niet zijn aangesloten.
Voordat de pc werd opgehaald had ik nooit problemen hiermee.

Uiteindelijk de aansluitingskabel in een andere ingang gestoken.
Internetten gaat nu wel, maar enorm traag en veel pagina's kunnen niet worden geopend. Zelfs hotmail kan die niet vinden.

Verder zijn alle lettertjes op het beeldscherm superklein geworden.

Morgen maar even naar Computerhulp bellen.

jm33
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2006 15:34

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door jm33 » 22 apr 2006 15:48

Ik zou graag willen weten in wat voor omgeving jullie de Prometium PC hebben staan, omdat ik dit soort hardwareproblemen (na ruim 2 jaar) nog niet heb gehad, en graag wil voorkomen, gezien de hier beschreven service.

Bij de aankoop van mijn Prometium bleek alleen dat er een stekkertje van de DVD-recorder niet goed was aangesloten. Iets wat vrij simpel is op te lossen. 8)

Ook wil ik wel eens weten hoe vaak jullie de pc openmaken om hem stofvrij te maken/houden. Dit voorkomt namelijk doorbranden.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Wilby28
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2006 21:56

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Wilby28 » 29 apr 2006 22:25

De pc staat op de pckamer in een hoek en is zo vaak geopend
(om te zien wat er niet werkt) dat die geheel stofvrij is.
Net als voordat die terug is, start die niet bij de eerste keer aanzetten meteen op.

eriktro
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2006 11:37

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door eriktro » 17 aug 2006 11:47

tjonge wat heb ik dan eigenlijk geboft met mijn computer,die is ook gekocht bij de block ook een prometium intel 4 processor
vier jaar heb ik hem nu bijna en werkt perfect.ik ben het er mee eens dat je de computer wel stof vrij moet houden.ik doe dit eens in het half jaar.let wel die van mij staat niet in een al te stof rijke omgeving. :D ik ben nogal op een schoon gericht dus ook de computer moet schoon zijn en netjes. :D

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak » 17 aug 2006 18:11

ik flos regelmatig mijn processor :) :lol:

eriktro
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2006 11:37

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door eriktro » 18 aug 2006 10:05

zeker met een tanden stoker en een draadje??? ik heb wel eens bij iemand achter de coputer gezeten waar je de stof mijd en etens resten van maanden je te gemoed kwamen.ik heb die computer open gemaakt en daar vond ik een sdtof laag die wel erndstig was,de computer stond letterlijk te branden.
flosse hoezo???????

bhody
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2006 01:44

Re: Prometium computers en ICC helpdesk (=computerhulp.nl)

Ongelezen bericht door bhody » 29 nov 2006 01:51

ik had dat ook alleen nu was al wel de garantie voorbij en dus heb ik m maar weg gebracht.
Zegt die knakker daar: w00t!! alweer een prometium, laat me raden.. moederboard zeker?
eh ja.....

heeft ie dr dezelfde dag nog een nieuwe ingezet, ook weer van MSI, hij zei dat de serie niet goed was van deze moederboards.. maw.. mn pctje zou t nu een paar jaar moeten uithouden zonder kapot te gaan..

Gesloten