LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reden om nooit meer Acer te kopen.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ArcticG
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2009 13:07

Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door ArcticG »

Ik heb de Acer namens onze klant op in Oktober 2011 voor het eerst aangemeld ter reparatie.

Deze is 3 maal ter reparatie aangeboden en 3 maal terug gekomen met de melding dat deze gerepareerd zou zijn.

Enige uitkomst is dat factuur niet goed is en dat er een fictieve factuur gecreerd moet worden zodat het betaald kan worden.

----

2 december : E-mail ontvangen Helaas hebben wij geen vervangend apparaat voorradig. Daarom willen wij u voorstellen dat wij u een terugbetaling doen op basis van de economische levensduur van uw apparaat.

----

12 december : Na een aantal E-mails kwam het verzoek om het rekening nummer te sturen.

----

20 december : Email ontvangen De waarde van het toestel en de Acer Advantage incl BTW is 1354.22 euro. Het toestel is ongeveer 14 maanden gebruikt en dat betekent dat wij u 993.09 euro voor dit toestel kunnen terugbetalen.

----

18 januari : Wij moeten u helaas informeren dat wij uw refund wegens omstandigheden volgende maand pas uit kunnen betalen en bieden daarvoor onze excuses aan. Wij vertrouwen erop u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.

----

18 Januari : Aangegeven dat het al sinds oktober duurt en met de verwachting dat het alsnog snel word opgelost.

----

19 Januari : Geachte klant, Wij vinden dit natuurlijk heel erg vervelend, maar wij kunnen deze betaling pas rond 15 februari aan u doen. Wij bieden hiervoor natuurlijk onze excuses aan.

----

19 Januari : Aangegeven dat dit onacceptabel is.

----

19 Januari : Geachte klant, Dit gaan we als volgt oplossen. U mag ons een factuur sturen voor € 993.09. Dit bedrag zullen wij dan zo snel mogelijk aan u overmaken. Wij vertrouwen erop u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien.

----

19 Januari : Aankoop factuur gestuurd van de klant gestuurd.

----

19 Januari : Kunt u deze factuur op naam zetten van: Acer Computer BV Europalaan 89 5232 BC 's-Hertogenbosch Wij hebben dan ook uw factuur nodig waarin u dit toestel aanschaft. Voor de waarde van dit aankoopbedrag mag u ons dan een factuur sturen (zoals hierboven uitgelegd) voor de restwaarde van dit toestel. Als u wil dan kunt u me de aanschafwaarde doorgeven, dan zal ik de restwaarde voor u berekenen.

----

20 Januari : Zoals wij reeds eerder aan u hebben doorgegeven: Wij hebben dan ook uw factuur nodig waarin u dit toestel aanschaft. Voor de waarde van dit aankoopbedrag mag u ons dan een factuur sturen (zoals hierboven uitgelegd) voor de restwaarde van dit toestel. Als u wil dan kunt u me de aanschafwaarde doorgeven, dan zal ik de restwaarde voor u berekenen. Het gaat hier dus om 2 facturen die wij van jullie willen ontvangen.

----

20 januari : Telefonisch aangegeven dat wij zelf het apparaat niet voor de klant hebben aangekocht. Verzoek van acer om een fictieve factuur aan te maken. Factuur aangemaakt en doorgestuurd

----

6 Februari : Ik krijg het volgende door van onze administratie: Factuur is niet correct De klant mag alleen het systeem aan ons doorbelasten Wij accepteren geen verdere kosten. Graag een aangepaste factuur laten maken aub ---- 6 Februari Aangegeven dat de factuur is aangemaakt volgens telefonische afspraak.

----

7 Februari : Geachte, De facturen die wij ontvangen moeten er op een bepaalde manier uitzien. Wij hebben aan u gevraagd om die andere kosten ervan af te halen, omdat wij dit anders niet kunnen verwerken. Deze uitbetaling wordt op 9 februari verwerkt en als dit in orde is op 15 februari aan u overgemaakt, is dit nog niet in orde dan kunnen wij dit de volgende maand aan jullie overmaken.

----

8 Februari : Aangegeven dat er op 20 december al is toegezegd dat het bedrag betaald zou worden.

----

9 Februari : Dank u wel hiervoor, ik geef dit door aan onze administratie.

----

10 Februari : Ik krijg door van onze administratie dat u niet de juiste factuur aan ons doorstuurt. Ik zal nog even in het kort aangeven wat wij nodig hebben: Een factuur aan Acer gericht waarin u het systeem aan ons berekent met hierin ons RMA nummer XXXXXX Een inkoopfactuur waarin staat voor welke prijs u dit systeem aangekocht heeft. Voor de prijs die in uw inkoopfactuur staat moet u dan ook het systeem aan ons berekenen.

----

10 Februari : Wederom aangegeven dat de factuur is aangemaakt op verzoek van Acer en weer de melding dat er op 20 december is aangegeven dat het betaald zou worden

----

16 Februari : Vorige week hebben we telefonisch contact gehad betreft de doorbelasting voor rma XXXXXX. Gezien ik de zaak overgenomen heb van mijn collega, Desiree, wil ik deze case graag afsluiten. Wij hebben besproken dat er een factuur opgesteld mag worden twv € 993.09 exclusief BTW. Deze factuur dient gericht te worden aan: Acer Computer BV Europalaan 89 5232 BC 's-Hertogenbosch Let erop dat u op deze factuur ons RMA nummer: XXXXXX vermeld.

----

16 Februari : Wederom aangegeven dat de facturen zijn gestuurd en de hoop dat dit eindelijke opgelost word

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door Mousy »

Dit is toch vreselijk, waarom maken ze zelf de factuur niet dit lijkt me echt een , zolang mogelijk aan t lijntje houden...

MAXIEM

Re: Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ArcticG

Het ziet er naar uit dat de leverancier (acer) tijd wil rekken en daarom vervelend doet. Op zich dus een goede zaak om jouw verhaal hier te plaatsen en tevens een impliciet advies aan de medeconsumenten om nooit een Acer te kopen.

Maxiem.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

MAXIEM schreef:ArcticG

Het ziet er naar uit dat de leverancier (acer) tijd wil rekken en daarom vervelend doet. Op zich dus een goede zaak om jouw verhaal hier te plaatsen en tevens een impliciet advies aan de medeconsumenten om nooit een Acer te kopen.

Maxiem.
NOOIT een acer kopen vind ik wat te kort door de bocht. Als we van elke negatieve ervaring uit moeten gaan kopen we helemaal niks meer. Maar ja, zulke verhalen doen wel graag de ronde. Ik heb dat op mijn werk vaak gehoord. zo van waarom werken julile met HP computers want ik heb een neef en die had ooit een HP en die ging stuk. Waarop ik dus zeg, wij hebben er 4000 staan en die worden keurig netjes gerepareerd of doen het gewoon nog. Bij elk produkt van welke bedrijf of winkel dan ook, zit weleens een slechte tussen of een slechte batch. Ik vind naar mijn mening de statement "koop nooit een .... want....." echt ontzettende onzin. Baseer zo'n statement op zijn minst eens met meer dan 5 ervaringen in zijn/haar directe omgeving. En ja, mijn collegae ICTérs die ik ken zijn ook heel tevreden met HP, ookal zitten er enkele desktops/laptops tussen die wat meer maintenance nodig hebben.

Blijft een feit dat ik bovestaande van Acer echt heel slecht vind. Als een bedrijf eerlijk is, en altijd open en transparant is, ben je als klant meer bereid te wachten omdat je merkt en ziet dat een bedrijf moeite doet om je te helpen, ookal zijn er processen die je niet direct kan (laten) beinvloeden. Succes in ieder geval en ik hoop op een goede afloop van/bij Acer.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door nevermind »

NOOIT een acer kopen vind ik wat te kort door de bocht. Als we van elke negatieve ervaring uit moeten gaan kopen we helemaal niks meer. Maar ja, zulke verhalen doen wel graag de ronde.
Dat is gewoon de realiteit zoals jij het beschrijft.

Ik zou nu een topic kunnen openen, waar ik net het tegendeel beweer, dat ik met mijn Acer goed geholpen ben.
Morgen opent dan iemand anders een topic over een ander merk.
Zo krijgen wij het forum wel vol. :wink:

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

nevermind schreef:
NOOIT een acer kopen vind ik wat te kort door de bocht. Als we van elke negatieve ervaring uit moeten gaan kopen we helemaal niks meer. Maar ja, zulke verhalen doen wel graag de ronde.
Dat is gewoon de realiteit zoals jij het beschrijft.

Ik zou nu een topic kunnen openen, waar ik net het tegendeel beweer, dat ik met mijn Acer goed geholpen ben.
Morgen opent dan iemand anders een topic over een ander merk.
Zo krijgen wij het forum wel vol. :wink:
Probleem is dat je topics waarin mensen positief zijn over een product hier niet zo snel tegenkomt.
Als mensen puur alleen naar het forum van Radar kijken dan kun je geen 1 merk meer aanschaffen want over elk merk zijn wel klachten te vinden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door ciske »

Probleem is dat je topics waarin mensen positief zijn over een product hier niet zo snel tegenkomt
jawel hoor :wink:


http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&t=106956

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door Winterman »

ciske schreef:
Probleem is dat je topics waarin mensen positief zijn over een product hier niet zo snel tegenkomt
jawel hoor :wink:


http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&t=106956
Misschien moet je nog eens L E Z E N

Een topic bestaat uit meer dan alleen het eerste bericht.

Broekmanium
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2012 00:43

Re: Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door Broekmanium »

Acer staat inderdaad over het algemeen niet echt heel hoog in de kwaliteitslijst en dat is precies de reden waarom ze hun producten ook redelijk goedkoop aanbieden. Voor een laptop van Toshiba/Asus bijvoorbeeld ben je al snel meer kwijt! Maar ik zeg altijd, welk merk ook, alles kan kapot gaan! En de service is bij vrijwel alle bedrijven een irritant gedoetje. Wel heb ik van veel mensen vernomen dat Acer dit meestal redelijk goed afhandelt!

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door 53o »

Sorry, maar dit topic is complete onzin.

Je bent geen consument en levert (dus zakelijk) een product aan een klant. Acer vraagt om een factuur, zelfs een fictieve factuur (aardig compromis, want dit is fraude).

Jij laat jouw klant zo lang wachten omdat jij geen ervaring hebt met de administratieve afhandeling van RMA's.

De schuld ligt niet bij Acer maar bij de amateuristische aanpak van jouw bedrijf. Sorry dat ik zo bot ben, maar ik weet hoe complex de afhandeling van RMA's kan zijn voor bedrijven, maar de consument in kwestie wordt de dupe van jouw aanpak.

Dit topic lijkt erop alsof je net gestart bent met de verkoop van notebooks en geen ervaring hebt met RMA's terwijl jij in je topic de schuld afschuift op een leverancier en de consument hier de dupe van wordt. Als con-collega verkoper heb ik absoluut geen respect voor dit soort praktijken omdat de fout bij jou ligt, en ik hoop dat je in de tussentijd de consument tegemoet komt.

*edit*Jouw klant zou hier moeten posten voor advies, jij moet iemand inhuren met verstand van RMA's. Sorry dat ik zo bot ben, en die sorry is gericht aan jouw klant.

ArcticG
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2009 13:07

Re: Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door ArcticG »

Beste 53o dit is geen complete onzin.

Klant heeft zelf als particulier gekocht en wij beheren de zakelijke omgeving.

Dit hebben wij als vrienden dienst voor de klant opgepakt, en zijn dus zelf niet de leverancier van de laptop.

De zaak hoeft ook niet complex te zijn omdat Acer al maanden geleden een toezegging tot uitbetaling heeft gedaan waar een bedrag bij stond (en wat dus al goedgekeurd was).

Acer gaf zelf aan dat zij door omstandigheden het bedrag pas een maand later uit konden keren : toen onze klant aangaf hier niet mee akkoord te gaan begon het "pesten" vanuit Acer.

Mocht je kritiek op een sitiuatie willen leveren onderbouw deze dan aub voordat je blind de mist in gaat.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Reden om nooit meer Acer te kopen.

Ongelezen bericht door Winterman »

Jij geeft als topic op reden om nooit meer Acer te kopen. Zelf heb je helemaal geen Acer gekocht, maar je "klant". Wat heb jij dan voor onderbouwde reden om de aanschaf van een Acer af te raden, anders dan dat de serviceverlening niet lekker loopt? Zou dat ook niet kunnen zijn omdat jij je ermee bemoeit terwijl je geen enkele partij in deze bent? Als jouw klant gewoon met die Acer teruggegaan was naar de verkoper was alles op dit moment misschien al langer opgelost. Nu ga jij er als een soort verkoper zonder kennis van zaken tussen zitten. Misschien moet je de hand eens in eigen boezem steken.

Gesloten