LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie laptop MediaMarkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
IrisLisa
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2018 10:48

Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door IrisLisa »

Ik heb een aantal weken mijn laptop met een kapot LCD scherm ingeleverd bij de MediaMarkt ter reparatie. Erg balen, ik heb mijn laptop pas sinds maart 2017 en de kosten kwamen bij mij te liggen terwijl er niets met mijn laptop is gebeurd. Open geklapt zonder barst, dicht geklapt en vervolgens weer open: kapot (barst aan de binnenkant van het scherm). Omdat ik niet kan bewijzen dat er niets is gebeurd en volgens de MediaMarkt er intern geen schade is gevonden moet het wel de fout van de consument zijn. Dat MediaMarkt ook niet kan bewijzen dat er externe schade is toegedaan (geen krassen, deuken etc.) doet er schijnbaar niet toe. Ik heb me er bij neergelegd, want ook na bellen met de rechtswinkel blijkt dat ik helaas weinig hier mee kan doen.
Na 3,5e week en €700,- lichter te zijn had ik mijn laptop weer terug. Heel fijn, als zelfstandige is het erg lastig zonder. 's Avonds opgehaald, volgende ochtend er mee aan het werk: blijkt de T op mijn toetsenbord het niet meer te doen. Kortom: ik heb mijn laptop terug gekregen met een defect wat er eerst nog niet was.
MediaMarkt kan "niets voor mij doen aan tegemoetkoming", een eventueel vervangende laptop is naar eigen zeggen van de service medewerker "niet werkbaar en heeft u niets aan". Ik moet als consument schijnbaar accepteren dat het normaal is om een laptop met een defect terug te krijgen en vervolgens opnieuw weken kwijt te zijn. Terwijl er toch echt iets is gebeurd tijdens de reparatie. Ik heb hem een week geleden ingeleverd en nog geen enkele statusupdate ontvangen.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt, en is er iets wat ik zou kunnen doen? Dit is in ieder geval de laatste keer dat ik iets bij MediaMarkt koop.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 dec 2018 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Kijkt u eens op https://nl.trustpilot.com/review/www.mediamarkt.nl en zie het verschil met bijvoorbeeld BCC: https://nl.trustpilot.com/review/www.bcc.nl of met Paradigit: https://nl.trustpilot.com/review/www.paradigit.nl

Het verschil in tevredenheid is gigantisch. U bent niet de eerste met ernstige klachten.
U kan beter voorafgaand van uw aankopen kijken op https://nl.trustpilot.com/

IrisLisa
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2018 10:48

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door IrisLisa »

Dank voor uw reactie, Mediamarkt had toen een mooie aanbieding van MacBook pro’s wat een paar honderd euro scheelde met andere aanbieders. Dus die keuze was vrij snel gemaakt.
Helaas laat MediaMarkt geen enkele vorm van begrip zien. Geen excuses, ik moet het maar accepteren. Iets was ik echt ongelofelijk vindt, niet te begrijpen. Dus ik ben benieuwd of ik hier iets mee kan.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door k2p »

Hoe vaak hebben ze gevraagd of je Apple Care had gekocht? :)

IrisLisa
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2018 10:48

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door IrisLisa »

Geen enkele keer. Maar het gaat me ook niet om het Apple product, maar de service van de MediaMarkt. Dat een defect wat in hun “handen” is veroorzaakt, als consument geaccepteerd moet worden.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door Cro »

Als je als zelfstandige afhankelijk bent van een apparaat, zoals in dit geval schijnbaar een laptop, dan zorg je er toch voor dat je een backup apparaat hebt zodat je werkzaamheden er niet onder lijden.

Zelfstandige klinkt ook een beetje als zakelijke aanschaf, en niet als consument.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door k2p »

Apple Care zei ik gekscherend omdat ze altijd dat onding proberen te verkopen, en daarna er mee gaan schermen als je aanspraak wil maken op conformiteit.

Maar heel eerlijk... De keren dat ik problemen had met producten van de Mediamarkt, ben ik altijd goed geholpen geweest. En een Apple product heb ik daar nooit gekocht,

Een barst in je scherm is simpel gezegd een heel lastig geval. Ik zou eerlijk ook niet kunnen snappen hoe dit vanzelf zou moeten gebeuren.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door Revoked »

k2p schreef: Een barst in je scherm is simpel gezegd een heel lastig geval. Ik zou eerlijk ook niet kunnen snappen hoe dit vanzelf zou moeten gebeuren.
Ik begrijp dat dan weer wel, maar niet dat je je te dure machine niet volledig uittest bij het ophalen.
Het is nu toch al te laat....

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is maar afwachten of u nog iets gaat terughoren van MM. Gezien het nieuws in Duitsland, de zoveelste winstwaarschuwing en het dumpen van alle aandelen van het moederconcern van Media Markt, Saturn en Metro (Makro) is het wachten op een faillisement.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door renewouters »

IrisLisa schreef:
19 dec 2018 10:59
Heel fijn, als zelfstandige is het erg lastig zonder.
En hoe doe je dat als een probleem niet aan anderen te wijten is?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet bewijzen dat het de schuld van MM is. Heel simpel.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door Esceha »

Op grond van ervaring koop ik nooit meer iets bij MediaMarkt. "Ik ben toch niet gek!!!"

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door A. Smit »

Ik roep het al jaren. DOE GEEN ZAKEN MET MEDIA MARKT! Nu weet je waarom.

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door Esceha »

TOELICHTING:
Ik kocht bij MediaMarkt ooit online een dictafoon voor onze studerende kleindochter. Volgens de specificatie kon het apparaat worden aangesloten op de PC ten behoeve van overdracht van opnames. Dat bleek echter niet te kunen. Direct gebeld.

Ik moest mij vervoegen in een filiaal hier 20 km vandaan. Direct daarheen gereden (filiaal Alkmaar)..
Na zes personen te hebben gesproken gedurende in twee-en half uur kon ik uiteindelijk na dreigementen met het programma Kassa etc een duurder exemplaar kopen, uiteraard met bijbetaling.

Niettegenstaande vele berichten en telefoongesprekken stond de foutieve specificatie na een half jaar nog steeds op de site van MediaMarkt. Ik heb het toen maar opgegeven.....

EgbertKattenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2018 12:10
Contacteer:

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door EgbertKattenberg »

Inmiddels weer zo'n twee jaar geleden dat ik belangstelling had voor een hybride radio. Laat dat dingetje nu heel toevallig bij MM in de aanbieding zijn. In de winkel (Heerlen) aangekomen eerst iemand aanklampen die mij tekst en uitleg kon geven m.b.t. dat ding. DAB en FM kon ik al niet horen want er was geen ontvangst. Internetontvangst was mogelijk omdat de radio een UTP aansluiting had. Het geluid uit het ding kon me wel bevallen en ik ben tot aankoop overgegaan. Thuis deed het ding 't niet. Geen FM en ook geen DAB signaal. Terug naar de winkel waar ik mij meldde bij de "service balie" met de vraag voor een ander exemplaar. Niet mogelijk, maar ik kon wel onder garantie laten repareren. Met een diepe zucht maar mee akkoord gegaan en na 7 WEKEN kreeg ik eindelijk m'n radio retour. Internetontvangst was mogelijk en ook de FM liet aan de balie iets horen. Maar omdat we hier in de kelder zitten was DAB wat moeilijk, zo werd mij verteld. Ik ben naar buiten gestapt en heb het ding daar geprobeerd om er achter te komen dat DAB ontvangst er nog steeds niet was. Dus meteen weer naar de "service balie" gestapt om daar verhaal te halen. Er kon weer worden gerepareerd en over het verstrekken van een ander exemplaar was niet te praten. Met een nog diepere zucht maar weer mee ingestemd en uiteindelijk heb ik het ding goed functionerend retour ontvangen. Ik was toen wel weer opnieuw ruim DRIE MAANDEN verder. Ik heb na dit avontuur meer dan genoeg van die ballentent en ik vraag me nu af:
"MediaMarkt? Ik ben toch niet gek?" 🤬

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Precies he zelfde heb ik meegemaak bij Mediamark.
Oen ik mijn computer wegbrach voor repara ie werk e de le er prima.
Na repara ie niet meer.
Voor die ijd was er nie s aan de hand met mijn oe senbord.

guus250
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2017 17:54

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door guus250 »

Je kunt beter zulk soort apparatuur niet bij de Media Markt kopen. Vaak slechte service ( dat zie je nu zelf) en ondeskundige verkopers.

guus250
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2017 17:54

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door guus250 »

Precies wat anderen ook schrijven. Koop NIET bij de Media Markt. Je bent toch niet gek. :oops:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je naar een werkplaats gaat waar ze schermen in voorraad hebben en binnen kwartier Capuchino drinken erin zetten,
ook gewoon vooraf prijs opgave en zelf betalen en dat kost geen €700,- en je miste hem nauwelijks.

Net als telefoons die ze zelf van scherm voorzien zijn er ook winkels/reparatie bedrijven die ook Laptop schermen doen... zonder wachten, even bellen en als in voorraad mag je even op tijd langs komen....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Reparatie laptop MediaMarkt

Ongelezen bericht door crazyme »

guus250 schreef:
26 dec 2018 14:39
Precies wat anderen ook schrijven. Koop NIET bij de Media Markt. Je bent toch niet gek. :oops:
Elk ander bedrijf had natuurlijk een laptop met een “spontaan” gebroken scherm direct vervangen.

Gesloten