LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie Mycom reparantie van 5+ maanden

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
GuusCW
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2015 23:19

Reparatie Mycom reparantie van 5+ maanden

Ongelezen bericht door GuusCW »

Goededag allemaal,

Ik had op 22 januari 2014 een Asus TX300CA i7 model gekocht bij Mycom echter startte hij niet meer op in julli 2015.

Ik was daarom op 14 juli 2015 (14-7-2015) naar Mycom Nijmegen gegaan om de laptop mee te geven voor reparatie, dit was eerst wel een probleem omdat ik de pakbon niet meer had maar gelukkig kon ik die door zelf te bellen naar de klantenservice weer krijgen.

Op 3-8-2015 kreeg ik een sms van HarmonyFS, een sms met daarin een prijsopgave, ik had de prijsopgave in 1e instantie niet helemaal goed gelezen dacht namelijk dat ze hem niet gingen repareren omdat er 1 toets niet meer opzat en dacht 800 euro stuur maar terug.

Dus ik zat te wachten tot ik weer wat hoorde maar helaas na 2 weken had ik nog steeds niks gehoord van de terugzending. dus had ik gebeld naar de Mycom klantenservice waaruit bleek dat er "wat" met het beeldscherm was waarom ze hem niet gingen repareren (ze konden niet vertellen waarom het zo lang duurde met terugzenden) dus had ik gewoon gezegd er was/is niks mis met het scherm en dat ik dat nogal raar vond dat er wat met het scherm zou zijn.

Na een heel lang gesprek en nog wat gesprekken de voglende dag gingen ze toch het moederbord vervangen.

Nou dus hij werd toch gerepareerd en kreeg ik op 3-9-2015 een sms met dat ik hem kon ophalen.
Dus ik was blij en ging dus naar de winkel om mijn gerepareerde laptop op te halen.
Helaas moest ik nadat ik hem ging ophalen meteen door naar mijn werk dus had ik niet helemaal goed gekeken naar het scherm.

Dus later na het werk en toen Mycom gesloten was startte ik mijn laptop op en schrok mij dood er zat een enorme barst in het scherm.
De volgende dag ging ik dus weer naar Mycom Nijmegen en zei dat dit tijdens de reparatie was gebeurt.
Gelukkig stond dat toch bij de reparatie dat het al was bij de reparatie en gelukkig had Mycom met mij alle beschadigingen nagegaan en opgeschreven waar dus niks over het scherm opstond.

Dus na veel gezeur stuurde ze hem terug naar de reparatie centrum waar ze eerst allemaal foto's gingen opvragen etc wat heel lang duurde en waar ik niks van hoorde.

Dus ik belde weer met de klantenservice en wat was het een gedoe want het was zogenaamd mijn schuld dat het langer duurde etc. door dat telefoontje eerder.

Maarja ik heb wel geduld gelukkig nou na heel veel belletjes met de klantenservice gingen ze mijn laptop toch maar repareren en maakte ze op 19-9-2015 een nieuwe WRMA aan en werd hij op 25-9-2015 opgestuurd.

Op 15-10-2015 kreeg ik weer een mail,sms met een prijs opgave en belde de klantenservice natuurlijk weer de klantenservice kwam toen weer op dezelfde smoes dat ze nog moesten uitzoeken wie het ging betalen maar dat het goed kwam.

op 20-10-2015 werd er uiteindelijk ook een reactie opgegeven door Mycom waarvan de kosten (€ 619,93) waren die uit de verhalen die ik gehoord heb Mycom zelf betaald heeft.

toen op 16-11-2015 kreeg ik weer een email met een update dat hij verzonden was naar Mycom Nijmegen dus ik was blij.

Helaas duurde het natuurlijk weer een week om het te versturen maar uiteindelijk kon ik hem op 24-11-2015 ophalen.

Dus ik kwam bij Mycom Nijmegen (alleen dan nu in het andere filiaalwant de filiaal waar ik eerst was dicht gegaan door faillissement) Nou dus ze pakte mijn laptop uit het magazijn en de medewerker zei nog: "Oh de laptop met de kapotte beeldscherm zouden we nu eens eerst goed kijken of het beeldscherm dit keer niet kapot is hahaha....." En ja hoor hij maakte de laptop open en de barst was zelfs nog erger geworden ik dacht zelf van wat is dit nou want op de reparatie pagina stond dat het beeldscherm, toetsenbord vervangen was. Nou hun kijken of er niet nog een laptop is binnen gekomen maar nee.

Dus de medewerker had meteen maar gebeld naar het hoofdkantoor en na een lang gesprek kwamen ze eruit dat ze een nieuwe laptop gingen aanbieden met dezelfde of betere specs en dat ze me daar nog over gingen bellen.

Helaas gingen ze weer verhuizen terug naar de vorige filiaal omdat die goedkoper was dus was ik na een paar dagen niks te horen ging ik maar weer langs bij het andere filiaal waar ze bezig waren met verhuizen.
nou toen ik er kwam was er net een mail waarop ik akkoord moest geven bij de medewerker aangekomen dus had hij met toezicht van mij een mail verzonden.

Toen bleek er op 3 december dat de mail niet aangekomen was volgens de klantenservice die de reparatie centrum gebeld had voor mij.

Nou dus weer een vertraging.

Sinds die 3 december heb ik eigenlijk niks meer gehoord behalve dat het "up and running is en dat wij nu wachten op Asus" zoals de medewerker (contactpersoon) het zegt (ben er 4 keer lang geweest)

Wat mij het meeste irriteert ook is dat zij nog steeds niet eens weten welke laptop ik krijg als vervanging van mijn oude laptop of wanneer na 4 weken nadat ze me aangeboden hadden om een nieuwe laptop te geven waarop ik akkoord was gegaan.

Wat moet ik nu doen want ik vind het nu wel te lang duren..

stofzuigertje

Re: Reparatie Mycom reparantie van 5+ maanden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Volgende keer een winkel zoeken met eigen werkplaats, ze zijn er nog en dan is het meestal binnen enkele uren opgelost, soms kun je er op wachten dus geen grote winkel keten meer die alleen maar naar een grote werkplaats opstuurde en zo de problemen veroorzaakt.

GuusCW
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2015 23:19

Re: Reparatie Mycom reparantie van 5+ maanden

Ongelezen bericht door GuusCW »

stofzuigertje schreef:Volgende keer een winkel zoeken met eigen werkplaats, ze zijn er nog en dan is het meestal binnen enkele uren opgelost, soms kun je er op wachten dus geen grote winkel keten meer die alleen maar naar een grote werkplaats opstuurde en zo de problemen veroorzaakt.
Helaas is dit een laptop die heel moeilijk open te maken is omdat alle compomenten achter het beeldscherm bevind die je niet met een schoefje kan openen.

Dus denk niet dat er een winkel is waar je een laptop kan kopen die ook het kan repareren

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Reparatie Mycom reparantie van 5+ maanden

Ongelezen bericht door bupaul »

Het lijkt wel of ze je aan het lijntje houden tot dat de garantie van 2 jaar is verlopen.
Schandalig zoals ze je behandelen.
Ik weet niet of je een rechtsbijstand verzekering hebt maar zo ja zou ik die inschakelen.

stofzuigertje

Re: Reparatie Mycom reparantie van 5+ maanden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

tot nu toe op enkele budget gelijmde na alles open gekregen.

De gelijmde merkloze huismerken zijn wel los te föhnen maar een ramp.
Zoals de fabriek ze in elkaar zet, vaak schroeven achter klik platen en rubbertjes verstopt.

98% is moeiteloos te openen hoewel het vaak anders lijkt.
Net als mobiele telefoons, kijk goed en zie je niets totdat je de instructie online kreeg.

Apple..tje eitje!

Laatste was vorige week, een DVD brander eruit halen en de hele onderkant ging los als scharnier dus 2 helften, boven en onder en overal goed erbij.
De in geklikte DVD brander was dus de grendel die boven en onder bij elkaar hield en zonder deze is het alleen met ducktape nog vast te maken...

Welke gek dit bedacht, wel geniaal...

Gesloten