LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service van dixons

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
wesselink
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:54

service van dixons

Ongelezen bericht door wesselink »

dixons heeft mij op 13.09.2006 een computer acer aspire t650 + tft "19" zonder software en installatie boekje en cd roms verkocht.
deze starte bij thuiskomst niet op, ben terug naar het filiaal te heerlen gegaan en de verkoper de haan heeft geconstateerd dat de recovery niet op de schijf aanwezig was, en heeft de recovery cd,s besteld.
+/- 14 dagen later belde hij mij op hij had de recovery terug gezet.
deze bleek vol foutmeldingen te zitten, en bij het aansluiten van een usb apparaat crashte de computer.
weer naar de haan gegaan en die wilde hem ter reparatie opsturen naar acer maar ik moest 250 uero software kosten betalen, en dat voor een computer nog geen dag oud en vollop in de garantie.dat heb ik geweigerd.
op de schijf staat geen recovery en de cd,s zijn niet in mijn bezit, dus geprobeerd xphome van de oude computer te installeren, maar deze geeft een blanco veld, dus geen c: niets van dat alles, dus niet te installeren.
terug naar de haan gegaan, en die zij dat er geen installatie boekjes en software meer bij geleverd werd en de recovery cd,s mocht hij mij niet geven en andere programma,s mogen niet op de schijf geinstalleerd worden.

wat dixons in die 14 dagen met de computer heeft uitgespookt weet ik niet, wel weet ik dat ik het onbeschoft vind dat al mijn e-mails en brieven nooit beandwoord zijn geworden.
het is nu zo ver dat ik gerechtelijke stappen heb moeten nemen om mijn gelijk te halen.
dus beste mensen wees verstandig KOOP NIETS BIJ DIXONS.

willem89
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 nov 2006 07:10

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door willem89 »

bedankt voor de tip ,
daarom als je wat wilt kopen ,
kijk goed uit wat je doet .
gewoon doorgaan tot je geijk krijgt!! :lol:

giezee
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2007 19:19

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door giezee »

Ik had de regels niet goed gelezen en heb het antwoord verwijderd.
Aangezien sommige mensen je meteen 'virtueel afmaken'.

Bijvoorbeeld:

parky:
Je moet anders gewoon een topic openen over die Giezee dat je opgelicht bent, leert die stumper het wel af Hij wil gewoon scoren via google, de zielepiet.

Jor:
Wat voor een zakenman ben je dat je dit soort sluikreclame nodig hebt?

Bij deze.
Laatst gewijzigd door giezee op 20 feb 2007 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door jor »

Het is niet toegestaan advertenties te (doen) plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten




Forumregels gelden ook voor @giezee. Of zit je zo omhoog?

Danny121
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2007 22:26

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door Danny121 »

je moet er wel aan denken dat dit 1 filiaal is, dixons bezit 160 filialen en jij heb t een slechte ervaring bij 1 filiaal, dus KOOP NOOIT BIJ DIXONS vind ik een beetje opgeblazen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door BBCS »

dixons heeft mij op 13.09.2006 een computer acer aspire t650 + tft "19" zonder software en installatie boekje en cd roms verkocht.
deze starte bij thuiskomst niet op, ben terug naar het filiaal te heerlen gegaan en de verkoper de haan heeft geconstateerd dat de recovery niet op de schijf aanwezig was, en heeft de recovery cd,s besteld.
+/- 14 dagen later belde hij mij op hij had de recovery terug gezet.
deze bleek vol foutmeldingen te zitten, en bij het aansluiten van een usb apparaat crashte de computer.
weer naar de haan gegaan en die wilde hem ter reparatie opsturen naar acer maar ik moest 250 uero software kosten betalen, en dat voor een computer nog geen dag oud en vollop in de garantie.dat heb ik geweigerd.
Als je een nieuwe computer koopt is het niet vanzelfsprekend dat er installatie of recovery mediums meegeleverd worden.
Deze mag je als klant zijnde ook niet eisen.
Kijk, het is namelijk niet verplicht om deze mediums mee te leveren, zolang er maar een installatie of recoverypartitie op de harde schijf staat.

Ik heb zelf diverse Acer laptops geleverd en nooit problemen mee gehad.
Bij het opstarten wordt Windows netjes geïnstalleerd en na de installatie wordt de gebruiker gevraagd om een installatie cd (XP) of een installatie DVD (Vista) te branden.

Echter als er geen installatie mogelijk was, is dus de harde schijf leeg geweest.

Een vraag:
Toen je de laptop kocht, zat deze dus netjes in een doos, maar waren de verzegelingen van Acer niet kapot?

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door alkamare »

Dat het filiaal in Heerlen heeft geleid tot een ontevreden klant wil natuurlijk niet zeggen dat bij ALLE DIXONS nooit meer iets gekocht zou moeten worden. Wat mij betreft een zinloos verlangen van de klager.
Ik zet hier tegen over dat ik zeer tevreden ben over het filiaal van DIXON in Lisse. Ik kocht daar vorig jaar een digitale camera en vertelde dat trots aan mijn zoon. Hoewel hij blij was met de aankoop liet hij weten dat hij 14 dagen daarvoor óók een difitale camera had aangeschaft,die hij mij voor Vaderdag wilde geven. De volgende dag ging ik naar het filiaal in Lisse en vertelde het verhaald. Hoewel de verkoper natuurlijk teleurgesteld was maakte hij er geen probleem van en betaalde mij het volledige aankoopbedrag terug (uiteraard tegen inlvering van de camera). Ik zou dus zeggen: EEN PLUIM VOOR DIXON LISSE.

zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door zadinia »

Ik reageer niet gauw, maar nu kan ik het niet laten.....

Als er 1 zaak is die mij de afgelopen jaren (!!) steeds maar weer heeft geholpen met mijn defecte computer, is het Dixons wel.

De filiaalhouder had op een gegeven moment er genoeg van dat mijn PC steeds maar weer werd opgehaald ter reparatie (ik had verlengde garantie). Hij vond dat zo'n duur apparaat niet zo vaak mocht stuk gaan en voor het verstrijken van de 3 jaar termijn heeft hij er voor gezorgd dat ik een nieuwe PC kreeg!! De nieuwprijs van de oude PC werd volledig vergoed!

Dus.....koop nooit iets bij Dixons, zou ik willen veranderen in.....koop alles bij Dixons in Heerhugowaard!!

Musicmaker81
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2006 20:49
Locatie: Giessen

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door Musicmaker81 »

Ik vind het erg triest om te horen hoe dit soort bedrijven omgaan met service en dan met name pc's. Het is zo simpel om een goed systeem te leveren, kant en klaar geinstalleerd. Zelf doe ik dat altijd zelf, maar voor consumenten die niet zo computer-minded zijn, vind ik dit triest. Overigens ook erg dom, want de concurrentie op ict gebied is erg groot. Ik hoop dat je met gerechtelijke stappen gelijk krijgt en ik ga er ook van uit. Hoop ook dat Dixons hier iets van leert.

Musicmaker81
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2006 20:49
Locatie: Giessen

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door Musicmaker81 »

Als je een nieuwe computer koopt is het niet vanzelfsprekend dat er installatie of recovery mediums meegeleverd worden.
Deze mag je als klant zijnde ook niet eisen.
Kijk, het is namelijk niet verplicht om deze mediums mee te leveren, zolang er maar een installatie of recoverypartitie op de harde schijf staat.
Even over bovenstaande. Het is niet verplicht, maar is natuurlijk wel afhankelijk van het product wat wordt aangeboden. Als zij dit product kopen met besturingssysteem, moeten ze zorgen voor de OEM cd's of een image op de Harde schijf. Of een setup, waarbij je alleen nog taal moet kiezen en gebruikersnamen etc.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Als je een nieuwe computer koopt is het niet vanzelfsprekend dat er installatie of recovery mediums meegeleverd worden.
Deze mag je als klant zijnde ook niet eisen.
Kijk, het is namelijk niet verplicht om deze mediums mee te leveren, zolang er maar een installatie of recoverypartitie op de harde schijf staat.

Even over bovenstaande. Het is niet verplicht, maar is natuurlijk wel afhankelijk van het product wat wordt aangeboden. Als zij dit product kopen met besturingssysteem, moeten ze zorgen voor de OEM cd's of een image op de Harde schijf. Of een setup, waarbij je alleen nog taal moet kiezen en gebruikersnamen etc.
Klopt, maar zoals ik al aangaf heb ik ook al veel laptops geleverd van Acer en daar nooit problemen mee gehad.

Dus ik zoek de oorzaak dan ook niet bij Acer maar bij Dixons.

Is het dan niet zo dat die laptop terug is gebracht en dat de harde schijf is leeggehaald?

Want een Acerlaptop die geen recovery op de harde schijf heeft staan, heb ik nog nooit van gehoord!

En daar komt ook nog bij dat als dit wel voor zou komen, dat ik als winkelier zijnde gelijk met Acer contact op zou nemen en dat het probleem wordt opgelost, waarbij er GEEN kosten zijn voor de klant.

Dus ik denk dat de oorzaak van het probleem bij de verkoper gezocht moet worden.

Ik beschuldig niemand, ik constateer alleen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat ik altijd doe (en dat is volgens Microsoft niet toegestaan) is dat ik de laptops altijd geheel installeer en update. Daarbij installeer ik ook de benodigde beveiligingsprogramma's.

Dus ik maak de laptops altijd gebruiksklaar, iets wat Microsoft niet wil.

Daarmee voorkom ik de problemen waar de TS nu tegenaan loopt.

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door Eerde »

Veel humor hiero;
Als er 1 zaak is die mij de afgelopen jaren (!!) steeds maar weer heeft geholpen met mijn defecte computer, is het Dixons wel.
'k weet 't niet maar sttteeds geholpen bij defecte PC's ?? Huhh, hoeveel defecte PC's hebben ze je dan wel niet verkocht ?
Als je een nieuwe computer koopt is het niet vanzelfsprekend dat er installatie of recovery mediums meegeleverd worden.
Deze mag je als klant zijnde ook niet eisen.
Kijk, het is namelijk niet verplicht om deze mediums mee te leveren, zolang er maar een installatie of recoverypartitie op de harde schijf staat.
Een voorgeinstalleerd OS van M$ is ook een ramp, zoals dat nu gaat voor 50,= euro krijg je een minimale versie met nog minder support, een recovery op een tweede partitie is alles.

PS'c zouden gewoon kaal verkocht moeten worden en dan koop je daar los een OS bij. Het installeren is tegenwoorden een kwestie van CD/DVD erin en klik, klik, klik + 30 min.

Als je denkt dat zelf niet te kunnen, laat je het voor 5 euro doen door de verkopende winkel.

Verder... door een ander OS te installeren vervalt je garantie niet !! Dat is een fabeltje.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door BBCS »

Een voorgeinstalleerd OS van M$ is ook een ramp, zoals dat nu gaat voor 50,= euro krijg je een minimale versie met nog minder support, een recovery op een tweede partitie is alles.
Hoe kom je daarbij?

Ten eerste:

Bij de aanschaf van de laptop kun je kiezen voor welke versie je wilt hebben en welke uitvoering.

Ten tweede:

Voor de voorgeïnstalleerde windows dient de verkoper voor de support zorg te dragen.
Dus als je bij een winkel een computer koopt en hij geeft geen support, dan deugd die winkelier niet.

Daarbij moeten de consumenten bij problemen zich niet tot Microsoft te wenden, maar de consumenten moeten naar de winkelier gaan.

Dus als jij geen support krijgt als consument, dan zegt dat meer over de winkel dan over Microsoft.

De afspraak is dat als je een OEM licentie koopt dat Microsoft de support niet geeft, maar de verkopende partij.

robbieS
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2006 05:48

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door robbieS »

Tussen iedere zaak zit verschil in zo'n winkelketen, de ene is goed en de andere moest eigenlijk gewoon gesloten worden.

Op één of andere manier trekt een bepaald filiaal alleen maar ****** van personeel aan.

Ik koop bv niets meer bij Mycom in Eindhoven, deze nemen al jaren geen telefoon meer op. Andere filialen in Nederland wel, dit heb ik zelf getest.

Als je even wilt informeren of ze een bepaald artikel in huis hebben krijg je steeds te horen op een antwoord apparaat dat het te druk is om de telefoon op te nemen.

Altijd dezelfde smoes !!
Ik hebverschillende malen voor de etalage gestaan als er niets te doen was en enkele medewerkers gewoon met elkaar stonden te praten.
Heb toen mijn mobiel gepakt en naar binnen gebeld, alle keren werd er gewoon WEER niet opgenomen.
Als je het 0900 nummer belt van MYCOM krijg je weer te horen dat je toch naar dat filiaal moet bellen voor specifieke vragen.

Ze kunnen me wat, ik onlangs een laptop in een andere zaak gekocht, ik hoop dat er nog veel meer klanten volgen, en dat zal ongetwijfeld gaan gebeuren.
Dit is een voorbeeld hoe je een bepaald filiaal doelmatig af kunt straffen voor hun wanprestaties.




:(

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door D1RK »

Normaal moet je voor deze extra CD's betalen, maar omdat het direkt fout was niet!
Dat deze winkel geen service verleende, ik zou nooit een jaar wachten, klacht van 2006! maar gewoon geld terug eisen als ze dit soort rekeningen vragen!
Zorg dat je met meerdere in de winkel sta, en eis geld terug als zoiets gebeurde.

Als het artikel defect was bij aflevering mogen er nooit kosten gerekend worden, dus alleen als het later iets mankeerde mag dat!

Door geld terug te eisen en geen kans geven op reparatie, je koopt nieuw op te gebruiken, en niet op reparatie's te wachten!
Een maal kan, maar gezien het verhaal van de vragensteller zou ik geld terug eisen wegens wanprestatie.

zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door zadinia »

He Eerde, lees eens goed. Ik schrijf PC en niet PC's. Het was dus 1 PC die constant stuk ging. Wel lezen als je leuk wilt doen!

harryann
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2006 06:28

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door harryann »

eindelijk na 9 weken is m'n laptop weer redelijk op orde had bij dixons soms het idee dat ik hem net zo terug krreeg als ik hem had gebracht.

alfredo
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:36

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door alfredo »

Deze koopervaring zie je steeds meer met Acer artikelen.
En ga nu niet beweren dat dit niet waar is, want ik heb bewijzen in overvloed! De produkten van deze "fabrikant",( of is het misschien een sociale werkplaats die deze pc's in elkaar prutst? ) blijken steeds meer problemen te geven. Blijkbaar is er totaal geen eindcontrole, want anders kan een probleem zoals hier is beschreven immers nooit optreden.
Maar de zogenaamde "service" die Dixons in Heerlen geeft is uiterst schandalig. Medewerker de Haan jaagt met deze "anti service aktie" alle kopers de deur uit. Hier zal de Dixons directie bepaald niet vrolijk van worden. Tros Radar doet er goed aan om aan dit voorval zeker aandacht te besteden. Dan worden 2 vliegen in 1 klap gslagen!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: service van dixons

Ongelezen bericht door BBCS »

Deze koopervaring zie je steeds meer met Acer artikelen.
En ga nu niet beweren dat dit niet waar is, want ik heb bewijzen in overvloed! De produkten van deze "fabrikant",( of is het misschien een sociale werkplaats die deze pc's in elkaar prutst? ) blijken steeds meer problemen te geven. Blijkbaar is er totaal geen eindcontrole, want anders kan een probleem zoals hier is beschreven immers nooit optreden.
Ik vind dat nog wel meevallen.
Die eindcontrole hoort ook bij de winkelier te liggen, vind ik persoonlijk.

Ik heb toch behoorlijk wat producten van Acer geleverd, maar ik ken dergelijke problemen helemaal niet.

Oke, de service van Acer zelf is in een jaar zeer bedroevend geworden, maar van de levering van nieuwe producten ben ik nog geen problemen tegengekomen.

Gesloten