LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sitecom discrepantie Support II

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
tamme_tekkel
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2007 01:27

sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door tamme_tekkel »

hallo

ik heb een sitecom wl350.
het verhaal begint zo:
mijn router begint raar te doen. het is alleen te resetten door de voeding eraf te halen. ik ben terug gegaan naar de winkel met mijn 6 maanden oude router.
deze is omgewisseld. helaas een lange levertijd.
in deze levertijd geen vervangende router. Jammer een gemis.
Bij de nieuwe router naar een 3 weken begint deze weer raar te doen.
ik kan niet van extern inloggen. (naar bijv. mijn nas of ip-cam)
Het inloggen om de router te wijzigen kan wel. heel vreemd????
Toen heb ik de laatse driver geinstalleerd. nog geen resultaat.
Ik heb toen kontact gezocht met de helpdesk van sitecom.
Deze man heeft van afstand alles geprobeerd wat mogelijk was. helaas
vertelde hij mij dat dit door hem niet op te lossen was. Dit probleem moest door gespeeld worden naar een hogere rang.

Naar dit gesprek niets meer iets van sitecom gehoord.(+/- 3 weken) Ook al bel ik zelf hoe het ermee staat( veel geld erin pompen 50 cent/min) de helpdek zegt ik kan niets doen dit probleem ligt bij de hogere rang.

Zijn er meer mensen dit dit probleem hebben en wat is hier aan te doen ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door bprosman »

mijn router begint raar te doen. het is alleen te resetten door de voeding eraf te halen. ik ben terug gegaan naar de winkel met mijn 6 maanden oude router.
Bij mijn ouders het zelfde probleem. Voor de vakantie begon het wel heel irritant te worden. Er waren ook geen firmware upgrades of zo meer. Op de "lompe" manier opgelost, router "gerecycled" en vervangen door een Linksys, draait nu als een zonnetje.
Wat ik zelf heb kunnen zien is dat op het moment je tegen een "poortscan" van buiten oploopt deze router het Internet deel vaak gewoon dichtgooit en niet meer reageert.

tamme_tekkel
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2007 01:27

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door tamme_tekkel »

hallo

ik heb vandaag reactie gehad van sitecom. het ging heel vriendelijk.
ik moest het maar proberen met portchecker op de portforward.com site.
helaas geen resultaat. poorten liggen dicht.

iemand nog een oplossing?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door 53o »

Ik houd mijzelf niet heel erg veel bezig met routers, dus ik kan het waarschijnlijk niet goed uitleggen.

Zelf had 2 pc's en draaide op 1 een basis website, wat aangemaakt was om wat tutorials te hosten, een postgreSQL database en wat andere dingen. Zelf kon ik binnen mijn eigen netwerk de site niet benaderen, dus moest ik inloggen op netwerk van de buren om veranderingen te checken (heb dat probleem niet kunnen oplossen toen, maar heb er weinig tijd in gestopt omdat de buren nooit van WPA2 hadden gehoord...).

Wat belangrijk is is dat je voor al je apparatuur een vast lokaal adres aangeeft. De router geeft elk apparaat automatisch een adres binnen je netwerk afhankelijk van welke je eerst aanzet. Zo zal bij een gebruiker met 1 PC het locale adres van de PC bijvoorbeeld 192.168.0.101 zijn en als er dan een NAS aan wordt gehangen dan krijgt de NAS 192.168.0.102.

Om extern in te kunnen loggen moet je met portforwarding in de router instellingen de poort range instellen en het locale adres. Omdat de locale adressen wijzigen moet je de apparaten die je van buitenaf wilt benaderen een vast adres laten aanvragen en er voor zorgen dat andere systemen dat adres niet gebruiken.

Zo ziet mijn eigen port forwarding tabel van een sitecom router eruit. De server vroeg automatisch het adres 192.168.0.101 aan en de andere systemen draaiden op andere adressen:

192.168.0.101 TCP+UDP 3724
192.168.0.101 TCP+UDP 80
192.168.0.101 TCP+UDP 1119-1120
192.168.0.101 TCP+UDP 6881-6999
192.168.0.101 TCP+UDP 4000

Iemand anders kan het vast beter uitleggen. Ik ben er samen met google uitgekomen, maar dat was 4 jaar geleden of zo dus zit niet meer zo fris in het geheugen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door crazyme »

Zoek iemand die weet hoe (en vooral welke) je poorten openzet en laat het doen. Wanneer je er met hulp niet uitkomt hoeft het niet altijd aan de hulp te liggen.

Je hebt ook docu nodig van de te bereiken hardware. Ook deze moet goed (vast) geconfigureerd zijn.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door nevermind »

tamme_tekkel schreef:hallo

ik heb vandaag reactie gehad van sitecom. het ging heel vriendelijk.
ik moest het maar proberen met portchecker op de portforward.com site.
helaas geen resultaat. poorten liggen dicht.

iemand nog een oplossing?
Ik denk, dat de oplossing hier al geadviseerd is.
bprosman schreef: Op de "lompe" manier opgelost, router "gerecycled" en vervangen door een Linksys, draait nu als een zonnetje.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door bprosman »

Zoek iemand die weet hoe (en vooral welke) je poorten openzet en laat het doen.
Poorten openzetten is niet zozeer het probleem. Als deze Sitecom routers teveel verkeer binnenkrijgen op poorten die dichtstaan (via een poortscan of zo) hangen ze zichzelf op.
mijn router begint raar te doen. het is alleen te resetten door de voeding eraf te halen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door crazyme »

"raar" doen is niet echt een storingsmelding waar iemand iets mee kan. Stond 'ie te dansen of zo ? :mrgreen:

tamme_tekkel
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2007 01:27

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door tamme_tekkel »

hallo allemaal.
ik vind het fijn dat jullie reageren. Maar ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.
bijv: mijn ip cam staat op 192.168.0.195 met als poort 88
mijn nas staat op 192.168.0.192 met als poort 100
nu heb ik deze ip-adressen een DHCP reservation gegeven zodat
iedere keer als de router gereset of opnieuw wordt opgestart deze twee app. op het zelfde ip adres staan.
ik heb voor deze twee ip adressen een virtual server aangemaakt en port forward voor beide protocollen tcp en udp aangezet.
zelfs heb ik ze in de DMZ staan. het wil allemaal niet helpen.
alleen als ik de router wil wijziggen vanaf het internet dat werk wel.

na dit heb ik het programmatje portchecker van portforward.com geprobeerd en die zegt dat bij poort 88 en 100 voor tcp en udp geen ping mogelijk is.
wel bij de poort om de router te wijzigen. deze poort is wel te pingen.

ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is?

mijn probleem is dat ik nu al met de tweede router bezig ben.

enh o ja er was een reactie van raar doen. de eerste keer kon ik helemaal geen contact krijgen intern als zowel extern. alleen om de voeding eraf te halen dan
werkte de router weer een paar uur.

hopenlijk kan iemand mij helpen ???????
ik hoop het wel, het is jamer dat je een dure router koopt voor media doeleinden en het loopt zo af dat je hem kan weg gooien. zonde van het geld.

gr.
t&t
hans

tamme_tekkel
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2007 01:27

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door tamme_tekkel »

hallo

hiep hiep hoera. ik mag hem ruilen van sitecom.

hoe het afloopt laat ik nog wel weten.

gr,
t&t

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door 53o »

Eigenlijk denk ik dat het advies om deze om te ruilen voor een Cisco (Linksys) nog niet zo gek is...

tamme_tekkel
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2007 01:27

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door tamme_tekkel »

hallo vervolg 1;

helaas nog steeds geen router. De winkel waar ik dit had gekocht heeft geen boodschap aan wat sitecom zegt. hun hebben een eigen werkplaats/TD.

dus het is weer wachten. Heb ik uiteindelijk toestemming om de router te vervangen, begint de winkel te piepen.

Ik durf het bijna niet te zeggen welke winkel het is, de vraag zal wel komen welke het is. Het is bcc.

kortom het lijkt of het leven niet alleen wachten is maar ook materiele dingen
kun je op wachten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door crazyme »

tamme_tekkel schreef: bijv: mijn ip cam staat op 192.168.0.195 met als poort 88
mijn nas staat op 192.168.0.192 met als poort 100
nu heb ik deze ip-adressen een DHCP reservation gegeven zodat
iedere keer als de router gereset of opnieuw wordt opgestart deze twee app. op het zelfde ip adres staan.
Helder verhaal, volgens mij heb je er vele uren "trial & error" opzitten.

Dan heb je waarschijnlijk ook al geprobeerd om je cam en nas een fixed ip te geven (in de cam en nas zelf dus, buiten dhcp om)

En wellicht staat er iets als "intruder detection" ? Dan kun je scannen wat je wil, maar dan staat mogelijk je poort wel gewoon open, maar wordt deze gesloten omdat je router gescand wordt. Dus scannen op een single port.

Dat is het enige wat ik nog kan toevoegen.

Het is inderdaad frustrerend wanneer je zelf een oplossing hebt geforceerd en BCC nu roept dat ze eerst zelf nog even willen kijken....

tamme_tekkel
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2007 01:27

Re: sitecom discrepantie Support II

Ongelezen bericht door tamme_tekkel »

hallo,

ik kan niets vinden van intruder of zoiets. wel kan ik het volgende vinden
Anti-Spoof checking (kwee nie wat dat is) deze staat uit bij mij.

bij de ip cam en nas kan ik geen optie vinden van fixed ip.

Gesloten