LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service MediaMarkt bij problemen laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jasmit1944
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2019 20:03

Slechte service MediaMarkt bij problemen laptop

Ongelezen bericht door jasmit1944 »

Bovengenoemde laptop met sn JANOCV000Z57840E gekocht op 8 dec j.l.
Na 10 dagen probleem met verkenner. C,D en externe schijven werden niet herkend. Dezelfde dag terug naar Media markt. Probleem werd daar niet herkend. Dezelfde dag thuis dezelfde problemen. 2 jan. naar de helpdesk van MM. Constatering dat de PC wel erg traag is. Poging voor nieuwe PC mislukt. PC moet ter reparatie worden aangeboden. Doorlooptijd 3 weken. Vraag om de comp. terug te nemen en een andere te leveren werd negatief geantwoord. 16 jan. comp. retour van reparatie. Week later weer dezelfde problemen. oplossing zou zijn om de pc weer ter reparatie aan te bieden. Niet geaccepteerd. Na overleg met de baliemedewerker kreeg ik de info dat deze serie veel problemen gaf Ik was de derde met deze problemen.
Oplossing: Ik kreeg een nieuwe PC en op mijn vraag of deze PC al geïnstaleerd was kreeg ik een bevestigend antwoord. Achtaf bleek dat dit geen nieuwe PC was. Op de C schijf stond nog de naam van de vorige gebruiken. Ook alle stickers waren van de PC verwijderd.
Na veel heen er weer corrspondentie werd besloten dat ik mij geld terug krijg. Helaas zonder de gemaakte kosten voor KM's en parkeerkosten.

Beide PC's kregen een sticker met Retour voorraad.


Conclusie: Slechte services van MM en waarschijnlijk zijn er twee personen die een 2e hands computer hebben gekocht.

Zie sn:
JANOCV00257840E en
J6NOCV02F22523B

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service MediaMarkt bij problemen laptop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op zich nog een redelijke service van MM. Bij de eerste klacht zijn de niet verplicht om een nieuwe pc te leveren. Dat u dat later wel krijgt is netjes te noemen. Echter hebben we het wel over MM, het schijnt vaker voor te komen dat ze retourgoederen opnieuw verkopen.
Voor mij heeft deze zaak jaren geleden al afgedaan. Een hoop schreeuwen, maar weinig waarmaken. Zo lang de aankoop werkt is er niets aan de hand, maar bij garantie gaat het te vaak mis.
Tip: probeer een andere minder grote keten om een pc te kopen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechte service MediaMarkt bij problemen laptop

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat krijg je dus met al die aankopen die binnen 14 dagen geannuleerd mogen worden. Dan is de pc inmiddels tweedehands en vermoedelijk veel met gerommeld. Als je het geld terug hebt is het nog goed geregeld. Parkeergeld en kilometergeld hoef je niet te verwachten.

sake1987

Re: Slechte service MediaMarkt bij problemen laptop

Ongelezen bericht door sake1987 »

Theotrucker schreef:
25 jul 2019 11:16
Dat krijg je dus met al die aankopen die binnen 14 dagen geannuleerd mogen worden. Dan is de pc inmiddels tweedehands en vermoedelijk veel met gerommeld. Als je het geld terug hebt is het nog goed geregeld. Parkeergeld en kilometergeld hoef je niet te verwachten.
Dit had ik al in het catalogus tijdperk, kocht een TV bij Wehkamp, eenmaal in huis bleek hij al te zijn geïnstalleerd en stond er een naam in het instructieboekje geschreven. Contact met Wehkamp bleek dit ook 1 te zijn die was geretourneerd. Wel een hele mooie korting uit kunnen slepen en heel lang plezier aan gehad. Maar ze waren toen nog niet plat. Maar goed dit is even of topic.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Slechte service MediaMarkt bij problemen laptop

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De PEAQ huismerk computers met 14"scherm werken zeer matig dankzij het te zware Windows 10.

Vele kwamen terug en van €199,- voor €118,- in geopende doos in aanbieding!
Ze hebben soms persoonlijke gegevens gewist, duidelijke vingers soms maar na 3x een dergelijke budget gekocht te hebben....
op windows 10 traag als .... maar met Linux Ubuntu 18.04 best te doen.
Nu overgegaan op Linux Mint 19 en werkte nog beter.

Het werkgeheugen 2 Gb en Win 10 is het probleem.
maar met een lichter besturing systeem probleemloze laptops die tot 8 uren mee gingen op batterij!

Ik heb geen idee welk merk dit van Topic starter is maar vele Budget computers lopen tegen te zware Windows 10 aan!
Ik krijg alleen als ik meer dan 8 pagina's te gelijk opende of meer nog problemen en foutmeldingen!

Ja, maar ik ga voor die €118,- beslist niet klagen, heb er nu zelf 3, en 2 voor kleinkinderen en online vond ik vele negatieve reacties van traag * Ding!

alex.van-der-linden
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2020 14:04

Re: Slechte service MediaMarkt bij problemen laptop

Ongelezen bericht door alex.van-der-linden »

Mediamarkt installeert een backdoor via hun start klaar service

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Slechte service MediaMarkt bij problemen laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

alex.van-der-linden schreef:
09 sep 2020 12:55
Mediamarkt installeert een backdoor via hun start klaar service

Onzin. Waar is je bewijs?

Gesloten