LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
WOODY1963
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2015 22:19

Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Ongelezen bericht door WOODY1963 »

Ik heb 3 Apple mac books gekocht in Apple store in Amsterdam de aankoop was geen enkel probleem . Helaas laat van 2 mac books de coating van het scherm los ( fabricage fout ) ,gelukkig zit er garantie op alleen is het onmogelijk om een afspraak te maken voor reparatie . We zijn al een maand of 7 bezig om tot een afspraak te komen . Ik ben 3 x in de Apple store in Amsterdam geweest en je kan alleen een afspraak via de app die altijd vol zit . Bij deze wereldfirma kunnen ze maar een week vooruit plannen . Het is ook onmogelijk om via de chatservice een afspraak te maken . Zelf toen ik een medewerker aan de telefoon kreeg was het onmogelijk . Een aankoop doen is zo geregeld voor garantie in aanmerking komen is tot nu toe onmogelijk .

De enigste optie die je ze bieden is je kan hem ook even naar Maastricht of naar Groningen brengen . Wij hebben ze speciaal in Amsterdam aangekocht omdat we daar in de buurt wonen .

Voor ons nooit geen Apple produkten meer .

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Ongelezen bericht door sylvesterb »

WOODY1963 schreef:Ik heb 3 Apple mac books gekocht in Apple store in Amsterdam de aankoop was geen enkel probleem . Helaas laat van 2 mac books de coating van het scherm los ( fabricage fout ) ,gelukkig zit er garantie op alleen is het onmogelijk om een afspraak te maken voor reparatie . We zijn al een maand of 7 bezig om tot een afspraak te komen . Ik ben 3 x in de Apple store in Amsterdam geweest en je kan alleen een afspraak via de app die altijd vol zit . Bij deze wereldfirma kunnen ze maar een week vooruit plannen . Het is ook onmogelijk om via de chatservice een afspraak te maken . Zelf toen ik een medewerker aan de telefoon kreeg was het onmogelijk . Een aankoop doen is zo geregeld voor garantie in aanmerking komen is tot nu toe onmogelijk .

De enigste optie die je ze bieden is je kan hem ook even naar Maastricht of naar Groningen brengen . Wij hebben ze speciaal in Amsterdam aangekocht omdat we daar in de buurt wonen .

Voor ons nooit geen Apple produkten meer .
Vervelend voor je en wat is je vraag behalve je mededeling? Je kunt het product ook gewoon afgeven in de winkel voor reparatie.

WOODY1963
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2015 22:19

Re: Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Ongelezen bericht door WOODY1963 »

Het probleem is dat je de mac book niet kan afgageven als je geen afspraak heb gemaakt en afspraak maken is ook niet mogelijk omdat het altijd vol is .
Volgens mij ben je nog nooit in de Apple store in Amsterdam geweest anders weet je wel wat voor lange rijen er op de trap staan . En zonder afspraak valt er niets in te leveren .

Woody

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Ongelezen bericht door renewouters »

WOODY1963 schreef: Voor ons nooit geen Apple produkten meer .
Een tevreden klant dus....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik hoor steeds meer mensen klagen over de service en slechte producten van Apple. Helaas is het hun te veel naar de bol gestegen en denken ze nu dat ze alles kunnen maken. MAar de klant is het zat. Als genoeg klanten weglopen komt er misschien een einde aan de arrogantie van dit op lucht gebaseerde merk.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

olaf79 schreef:... de arrogantie van dit op lucht gebaseerde merk.
Als je op basis van lucht een van de bekendste en meest lucratieve merk ter wereld kunt bouwen heb je alle reden om arrogant te zijn.

Ik vind Apple niet arrogant. Wel ben ik het eens dat sinds het verdwijnen van Jobs de visie verdwenen is , wat uiteindelijk, op lange termijn, het merk zijn status zal laten verliezen.

In mijn ervaring (30 jaar intensief beroepsmatig Apple gebruiker) gaat Apple niet meer of minder kapot dan overige merken.

Mijn garantie of reparatie issues zijn prima verlopen, met als kanttekening dat ik niet voor service afhankelijk was van het meest drukke punt in Nederland, het Leidseplein in Amsterdam.

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Ongelezen bericht door Moneyman »

bobdetuinkabouter schreef:Als je op basis van lucht een van de bekendste en meest lucratieve merk ter wereld kunt bouwen heb je alle reden om arrogant te zijn.
:mrgreen: raak!!

Verder: eens. Ik heb tot nu toe (klop klop) nog nooit issues met één van onze Apple-producten gehad. Ja, je betaalt er (te) veel voor, maar dát is mijn eigen keuze...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Ongelezen bericht door olaf79 »

bobdetuinkabouter schreef:
olaf79 schreef:... de arrogantie van dit op lucht gebaseerde merk.
Als je op basis van lucht een van de bekendste en meest lucratieve merk ter wereld kunt bouwen heb je alle reden om arrogant te zijn.
Nee dat heb je niet, want ze zijn zover gekomen doordat ze juist altijd tot een paar jaar terug heel klantgericht te werk gingen. Daardoor konden ze de premium rekenen die ze rekenen want verder komen de componenten gewoon uit de Samsung en Intel fabrieken.
Ik vind Apple niet arrogant. Wel ben ik het eens dat sinds het verdwijnen van Jobs de visie verdwenen is , wat uiteindelijk, op lange termijn, het merk zijn status zal laten verliezen.
Ze zijn wel arrogant want reageren laat of helemaal niet op product fouten, bieden minder garantie op hun producten dan anderen, overtreden de wet en denken daarmee weg te kunnen blijven komen omdat ze zich onaantastbaar voelen. Dat zijn ze echter niet. Een zorgvuldig opgebouwde merknaam kun je in luttele tijd volledig naar de grond werken en daar zijn ze hard mee bezig.
In mijn ervaring (30 jaar intensief beroepsmatig Apple gebruiker) gaat Apple niet meer of minder kapot dan overige merken.
Ik geef al jaren support op zowel apple als andere merken. Vroeger (en dan heb ik het over 3 jaar geleden) stond een apple garant voor jaren lang werk plezier. De laatste jaren is dat een stuk minder geworden. Zowel firmware, software als hardware zijn minder op elkaar afgestemd en bevatten steeds vaker irritante fouten waar apple dan sloom of helemaal niets mee doet.
Mijn garantie of reparatie issues zijn prima verlopen, met als kanttekening dat ik niet voor service afhankelijk was van het meest drukke punt in Nederland, het Leidseplein in Amsterdam.
Tsja als ik een premium merk koop wil ik niet een uur in de rij staan om garantie te krijgen. DAt betekent of te weinig capaciteit of te veel problemen. Als je overigens net buiten de garantie valt, al is het maar een paar dagen, kun je fluiten naar elke service, tenzij je er vet voor betaalt.

bobdetuinkabouter
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2017 23:30

Re: Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Ongelezen bericht door bobdetuinkabouter »

olaf79 schreef:
bobdetuinkabouter schreef:
olaf79 schreef:... de arrogantie van dit op lucht gebaseerde merk.
Als je op basis van lucht een van de bekendste en meest lucratieve merk ter wereld kunt bouwen heb je alle reden om arrogant te zijn.
Nee dat heb je niet, want ze zijn zover gekomen doordat ze juist altijd tot een paar jaar terug heel klantgericht te werk gingen. Daardoor konden ze de premium rekenen die ze rekenen want verder komen de componenten gewoon uit de Samsung en Intel fabrieken .
Dus het merk is niet op lucht gebaseerd maar op klantgerichtheid.

Ik ben het met je eens dat het Apple van tegenwoordig niet meer het Apple van vroeger is.

Ook ben ik het eens dat Apples techniek nooit superieur is geweest. Vandaar mijn bewondering (destijds) voor dit merk. Er werd (werderom) een nieuwe standaard in bedieningsgemak geïntroduceerd. De overgang van mijn high tech niet te bedienen Sony MP3 speler naar een simpele intiutief te bedienen iPod, alsmede mijn Sony P900 overgang naar iPhone, hebben hier aan bijgedragen. Mijn iPhone is jaren geleden vervangen voor een evengoed werkende MotoG serie voor 1/3e van de prijs.

Er was een tijd dat Apple heeft gezorgd dat techniek begrijpelijk en toegankelijk werd. En daar hebben zij terecht hun financiële voordeel uit gehaald. Dat heet marketing en is net zo, of belangrijker, dan het product zelf voor een merk.

Ik ga volledig met je mee dat dit alles verleden tijd is.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Ongelezen bericht door yan »

Je hebt gewoon recht op garantie, en dus hebben ze je product aan te nemen (en dan te repareren binnen een redelijke termijn of te vervangen) op het moment dat je het bij hen aanbied.
Smoesjes over afspraakmaken via app's en dergelijke is allemaal niet van toepassing, ook de apple store heeft zich aan het consumenten recht te houden.

Anders een langzaam beginnen met een showroom model af te koppelen: (als zij niet willen ruilen doe je het zelf toch?) dan maken ze vast even tijd voor je...

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Slechtte ( geen ) service APPLE STORE AMSTERDAM

Ongelezen bericht door Wim2007 »

WOODY1963 schreef:De enigste optie die je ze bieden is je kan hem ook even naar Maastricht of naar Groningen brengen . Wij hebben ze speciaal in Amsterdam aangekocht omdat we daar in de buurt wonen .
Groningen of Maastricht zijn geen steden met een Apple Store. Haarlem en Den Haag zijn dat wel: https://www.apple.com/nl/retail/storelist/

Gesloten