LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stapelgek van Acer!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
10tje10
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2006 17:22

stapelgek van Acer!

Ongelezen bericht door 10tje10 »

16 mrt 2004 heb ik een Acer Ferrari gekocht voor € 1889,50. garantieverlenging bij afgesloten voor € 192,50. Ik heb er 4 maanden mee kunnen werken, toen de ellende begon.

Dit is mijn lijstje :

20-07-04 toetsenbord vervangen

08-03-05 HDD is defect vervangen

08-08-05 werd kokend heet, fan vervangen

29-12-05 replaced CPU

02-01-06 replaced LCD

13-02-06 replaced mainboard

09-03-06 Performed recovery system intensivly tested

Vanaf eind vorig jaar start hij niet meer door. Als ik na een installatie opnieuw op moet starten, blijft hij hangen en doet niets meer. Dan doe ik hem uit en moet een tijdje wachten. Soms doet hij het in 1x, soms na 5 x.Bij 1 van de keren dat ik de helpdesk belde heb ik meer dan een uur in de wacht gestaan en zag op de gespecificeerde nota dat het totale (wachten en wachten)€ 11,-- aan gesprekskosten was. Dat heb ik gemeld en ze wilden dat ik de nota zou zenden. Heb ik gedaan, ze zouden het onderzoeken, nooit weer wat van gehoord. De totale kosten zijn veel hoger want ik heb het hier maar over 1x!De laptop is nu 3 x achter elkaar opgehaald voor dezelfde klacht .Met de klacht deden ze niets, wel het mainboard ??? vervangen, CPU replaced?????en een nieuw LCD scherm???? Daar was allemaal niets mis mee. Niet 1 x maar dan ook niet 1 x is naar de werkelijke klacht gekeken. Ik heb hem nu 2 dagen terug en hij start nog steeds niet op. De voorlaatste keer kreeg ik hem terug als veredelde typmachine met 256 mb geheugen. De laatste keer hebben ze alleen 2 modules van 256 mb geplaatst terwijl ik uitdrukkelijk aangegeven heb dat het 1 van 512 mb moest zijn, zoals het was!!! Want nu past mijn eigen 512mb er niet meer bij in! Niet gelezen, niets mee gedaan!Ik wilde mijn WAP beveiliging weer instellen, wat opeens niet meer lukte en met hulp van Linksys (overigens wat een bedrijf!! niets dan lof incl. gratis helpdesk!)die alle instellingen met me doornam, kwam hij tot de conclusie dat dit niet meer werkt omdat ik er nu een oud moederboard ingekregen heb, die dit niet ondersteunt.

Ik heb die dure verzekering afgesloten omdat ik daarmee tenminste 3 jaar de garantie had van probleemloos werken.

Ik zend hem nooit weer naar Acer, dat schiet niet op, want ze lezen de klacht toch niet. Die verzekering is dus ook een farce…..tested and ok stond er iedere keer bij teruggave. Niet dus.Wie weet raad? Want ik wil het hier niet bij laten.

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: stapelgek van Acer!

Ongelezen bericht door movieman »

Wat betreft die extra verzekering die je afgesloten hebt, ik denk dat dat bij sommige producten helemaal niet nodig is. Volgens mij is er in Nederland wetgeving waaruit blijkt dat van apparatuur zoals TV's, wasmachines, ovens e.d wordt verwacht dat ze ten minste 5 tot 10 jaar mee moeten gaan zonder problemen. Je zou de fabrikant zelfs na verloop van de fabrieksgarantie (meestal 1 jaar) aansprakelijk kunnen stellen voor eventuele schade en deze zou dan kostenloos moeten worden hersteld. Ik meen mij te herinneren dat een consumentenprogramma hier ooit aandacht aan heeft besteed, ik weet alleen niet meer welk.

Als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe laptop eisen. Daar heb je volgens mij recht op. Als dat niet werkt, moeten ze je mijns inziens gewoon het geld teruggeven van de investering.

TROS: zou u eens aandacht willen besteden aan het consumentenrecht waarover ik hier gesproken heb? Veel mensen sluiten namelijk extra verzekeringen af die volgens mij klinklare oplichting zijn en helemaal niet noodzakelijk zijn!

Vriendelijk bedankt.

Groetjes. :wink:

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: stapelgek van Acer!

Ongelezen bericht door elwintje »

IK ZOU ZEGGEN ALDI OF LIDL
KOOP DAAR JE PC OF ANDERS EEN ANDERE SUPERMARKT RADIO MODERN NIET DOEN!
VEEL KLACHTEN
BBC???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: stapelgek van Acer!

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

@10tje10: Waar heb je het product aangeschaft? Heb je al contact gezocht met deze zaak en ze je problemen voorgelegd? Misschien kun je het gooien op een niet deugdelijk product gooien en de volgende dingen proberen:
- Een nieuwe laptop van hetzelfde model
- Een nieuwe laptop van een ander model/merk
- Je geld terug

MXMCE
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Re: stapelgek van Acer!

Ongelezen bericht door MXMCE »

Als je af en toe een keer op enter drukt, wordt het wellicht leesbaar.
Met 3 schermen hier op 1280 breed (totaal 3840) zijn je regels nog niet
compleet leesbaar....

IDD jammer dat de garantie niet werkt.

Niet op reactie op je notebook, maar Acer Algemeen:

De Living Center L200 moet een XP media center zijn.
Helaas stottert het beeld ten gevolge van een te trage VGA chipset.
Dit is een ALGEMEEN bekend probleem bij bijna ieder die deze L200 heeft. (icm de TV kaart)
http://www.tiscali.nl/content/article/c ... 454241.htm
http://www.degroeneknop.nl/forum/index. ... 13.90.html

Acer's helpdesk lijkt instucties gegeven om dit probleem te ontkennen,
en doet er niets aan! (houden je wel bezig met patches, updates en
firmware updates, die niets aan het stotteren verhelpen)

Ook hebben wij deze L200 PC's gehad die na 2 minuten spontaan vastliepen.
Wederom retour van Acer, met een briefje erbij "getest bla bla bla".
Nu loopt deze na 5 minuten spontaan vast. (in recovered mode).
Wat moet je daar mee? :shock:

M.I. zou Acer de Living Center L200 nooit op deze manier als MediaCenter
mogen verkopen, of ze zouden een oplossing moeten bieden die wel werkt.
Desnoods vervangen ze hem voor een nieuwere versie.
En dan 1tje die door een ander getest is dan een medewerker van Acer,
want testen is niet hun specialiteit.

Als je een media center ontwikkeld, KIJK je toch naar het resultaat?
Veldtestje? Betatesten, testen of het vlekkenloos werkt?
...

Acer notebooks:
Slecht/ niet lezende en brandende DVD recorders...
Komen retour van acer: getest, klacht niet geconstateerd.
Das leuk, maar branden doet hij op 9/10 schijfjes nog steeds niet!
Weer retour, met onbrandbare schijven erbij, en eindelijk wordt er een
drive vervangen.... (weken kwijt bij elkaar!, ondanks 5 day's response
van de garantieverlenging)

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: stapelgek van Acer!

Ongelezen bericht door opa »

10tje10,
Dit zijn erg lange zinnen.....

MXMCE,
welk merk/type DvD recorder zit er in?

MXMCE
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Re: stapelgek van Acer!

Ongelezen bericht door MXMCE »

MXMCE: welk merk/type DvD recorder zit er in?
Kan ik inmiddels niet meer terug vinden.
Heb even terug proberen te zoeken, volgens mij een SOSW (lite-on)model.
(iig geen matsushita of 1 der QSI modellen)
En ja, meer dan een clean install & (firmware) updaten hou je niet over
om te testen. Deze was dacht ik retour gekomen met een pioneer drive, die het overigens wél goed deed. (eindelijk)

Acers garantie-hulp-termijn was ooit hier ter spraken gekomen.
Aandacht geweest op tv enzo.
Ik ben meer benieuwd of tegenwoordig bij mensen de aangemelde storing meteen de
1e keer verholpen is. (en geen andere problemen cadeau gekregen hebben)
Apparatuur kan wel snel(ler) retour zijn, maar dan moeten dingen wel
opgelost zijn, nietwaar?

Gesloten