LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sweex router na 2 jaar defect, sweex geeft dagwaarde terug ?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
versace1
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2005 23:49

Sweex router na 2 jaar defect, sweex geeft dagwaarde terug ?

Ongelezen bericht door versace1 »

hallo,

ik zit met iets serieus vaags. ik heb een sweex router, heeft het perfect gedaan tot ie de laatste maanden heel vreemde kuren heeft.
de router word namelijk erg heet en maakt een vreemd piepend/sissend geluid. ook valt dan regelmatig spontaan de internetverbinding over beide pc's weg. als je 'm reset , door voedingstekker voor een minuutje uit de router te trekken, doet de internetverbinding het weer tot de volgende uitval. volgens de sweex site geven ze 3 jaar garantie op hun pc producten.
ik ben naar de computerzaak gegaan en die heeft me verteld dat ik zelf contact op moet nemen met sweex klantenservice omdat de computerzaak ondertussen is overgenomen door een andere baas en die verkoopt geen sweex producten meer.
ik stuur via de sweex site een mailtje over meer informatie over de zgn RMA nummer aanvraag.
ik kreeg vandaag een mailtje van de klantenservice welke stappen ik moet ondernemen.
ik moet de router in originele verpakking met RMA nummer opsturen, ik zal wel verzekerd moeten opsturen wat vast ook weer 5 euro kost....
behalve dat ze mijn naam, adres willlen hebben,willen ze ook mijn bankrekening nummer. de router wordt bij ontvangst getest of de klacht terecht is, zo ja , kijken ze dan naar de DAGWAARDE van de router en dit bedrag wordt dan op de bankrekening gestort ???

Restwaarde ??? wat is dit voor een flauwekul ! ik wil toch niet een auto gaan inruilen? het gaat me helemaal niet om die paar tientjes die de router heeft gekost, het gaat me om het feit dat je toch hebt op een eerlijke behandeling ?
ik wil gewoon mijn totale aankoopbedrag terug of anders een vervangende nieuwe !!!

wat kan ik hier tegen doen ?

weer terug naar die verdomde pc zaak , waar een paar jonge nerds de zaak runnen ? of moet ik harde actie ondernemen tegen de helpdesk van sweex ?

Versace1

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Sweex router na 2 jaar defect, sweex geeft dagwaarde terug ?

Ongelezen bericht door joopataa »

Er staat niet hoe lang jij de router in gebruik hebt gehad.? hoelang draaide hij bij jou?

Joopataa :?:

versace1
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2005 23:49

Re: Sweex router na 2 jaar defect, sweex geeft dagwaarde terug ?

Ongelezen bericht door versace1 »

eind vorige maand 2 jaar. als ik echt de dagwaarde terug zou krijgen, kan ik 'm misschien beter wegooien. want wat ik misschien terug zou krijgen ben ik weer kwijt in het verzekerd opsturen van de router via post....
momenteel gebruik ik nog maar 1 pc.
zit er nu namelijk aan te denken om over te schakelen op draadloos...

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Sweex router na 2 jaar defect, sweex geeft dagwaarde terug ?

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik denk dat jij hem beter over je hoofd kan gooien want dat schiet niet op. Na twee jaar krijg je inderdaad maar een heel klein beetje, en omdat hij maar weinig heeft gekost kan je er beter niets meer aan uitgeven en nieuw kopen.

succes Joopataa :idea:

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Sweex router na 2 jaar defect, sweex geeft dagwaarde terug ?

Ongelezen bericht door jimmie »

De computerzaak is degene die je router verkocht heeft, die moet dus de garantie verlenen. Bij een normale bedrijfsovername (en dus niet bijv een faillissement waarbij de boedel van de curator gekocht is) gaat deze verplichting gewoon mee.

Een zaak mag zich niet achter een fabrikant verstoppen: zij zijn de verkoper, dus zij moeten de garantie verlenen. Zeker als je niet akkoord gaat met het door de fabrikant gebodene kun je bij de zaak aankloppen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Sweex router na 2 jaar defect, sweex geeft dagwaarde terug ?

Ongelezen bericht door hharteman »

Routers kosten toch geen droppie meer.
Als hij bij mij na 2 jaar stuk gaat dan gaat ie meteen in de afvalcontainer.
Het opsturen ter reparatie bedraagt al meer als de restwaarde.

Just my 2 cents

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: Sweex router na 2 jaar defect, sweex geeft dagwaarde terug ?

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Zo'n Sweex routertje kost een paar tientjes, mede omdat de kwaliteit niet groots is.
Ik heb eens bij iemand een modem/router van Sweex geïnstalleerd en die gaf na anderhalf jaar al de geest.
Dus gewoon in de vuilnisbak gooien en koop daarna gewoon gelijk een router van een betere kwaliteit.

Gesloten