LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toetsen vervagen op Laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Robin52
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2019 13:08

Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door Robin52 »

Ik heb sinds 3 maanden een HP laptop waarvan de toetsen nu al beginnen te vervagen.

Contact opgenomen met HP en laptop opgestuurd. Conclusie van HP is dat sommige mensen een zuur in de huid hebben waardoor dit probleem ontstaat.
Toetsen vervangen zou niets oplossen omdat ze dan opnieuw gaan vervagen.

Mij lijkt dit een "broodje aap " verhaal. de toetsen van mijn 6 jaar oude Asus zijn nog steeds als nieuw.
Ook op internet vind ik niets over dit verschijnsel!

Herkent iemand dit?

Ik vrees dat ik hier verder niet veel meer kan, een gevalletje wellen/nietes!
Of heeft iemand nog een goed advies.

vriendelijke groet

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door BL2 »

Heel herkenbaar, ook op onze 6 maanden oude HP laptop zijn de opschriften op de toetsen sterk aan het vervagen. Onze meer dan 10 jaar (!) oude Sony laptop had nergens last van. De oorzaak is natuurlijk geen zuur, dat heeft iedereen. Het zijn gewoon heel simpel opgebrachte opschriften welke er gewoon afslijten.
Slechte zaak HP !, dus kom met een oplossing !

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het is de gebruikte inkt of verf

De oplossing is bij Ali Express.... heb zelf naast het gewone QWERTY ook nu ЙЦУКЕН geplakt.

Had gewoon dubbel toetsenbord nodig, maar deze stickers kosten minder dan €1,- inclusief verzenden en gaan lang mee...
Ik heb dus ook Russische toetsenbord in andere kleur gekozen, maar ook andere talen zijn leverbaar!

De alleen QWERTY of andere taal, de stickers en die kun je voordeliger vervangen dan toetsenbord.
Passen op elke Laptop.
Deze stickers hebben 4 weken levertijd.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je kunt natuurlijk beter gaan procederen tegen HP.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
02 dec 2019 23:11
Je kunt natuurlijk beter gaan procederen tegen HP.
Hoe had je dat in gedachte ?

Voor Euro 8 heb je een velletje plakletters/cijfers.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

€8,-?

Bij Ali betaalde ik voor RU & QWERTY stickers maar €0,63 in het voorjaar....

Verder heb ik ooit blind typen geleerd maar voor de leestekens zijn standaard plakkers niet voldoende.

IIneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jun 2011 20:07

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door IIneke »

Ja, ik herken het vervagen van de toetsen zeker! Ik typ bij voorkeur op een Microsoft Natural Ergonomic Keyboard, en dit probleem heb ik al vele jaren! Ik typ blind, dus ik heb er niet heel erg veel last van, maar het zou niet mogen gebeuren. Ik heb er bij andere toetsenborden ook echt geen last van, is gewoon slechte kwaliteit, terwijl het een duur toetsenbord is.

Ik denk dat ik er om deze reden toch al ongeveer 10 heb versleten. Een aantal keren teruggestuurd, en een nieuwe gekregen, maar het probleem blijft zich voordoen.

Frivas
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2018 11:19

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door Frivas »

Na ruim 10 jaar is ook op mijn Bell laptop bij enkele toetsen de opdruk vervaagd (versleten?) Ik heb een set nieuwe stickers gekocht voor een querty toetsenbord en aangebracht. Helaas waren dit glimmende stickers en kon je de toetsen onder lamplicht niet goed herkennen. Het bedrijf verkocht ook een matte versie van deze stickers, Deze voldoen uitstekend.
Met andere woorden: als je de stickers wil veranderen, let dan op dat je matte stickers koopt.

HelenB
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2020 08:33

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door HelenB »

Helaas. Dit is bij mij ook gebeurd met een laptop van Dell. Na 2 maanden vervaagden sommige letters. Valt niet onder een garantie zegt Dell. Ik kan de toetsenbord vervangen. Kost me dan wel euro 205,00. Dit is niet mijn eerste Dell laptop . Maar wel mijn laatste.

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

HelenB schreef:
10 sep 2020 08:38
Helaas. Dit is bij mij ook gebeurd met een laptop van Dell. Na 2 maanden vervaagden sommige letters. Valt niet onder een garantie zegt Dell. Ik kan de toetsenbord vervangen. Kost me dan wel euro 205,00. Dit is niet mijn eerste Dell laptop . Maar wel mijn laatste.

Toch is het zuur van je vingers dat de toetsen aantast zeker geen broodje aap verhaal. Dus het kan goed zijn dat je het ook bij andere merken gaat ervaren.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door k2p »

Ik dacht altijd dat vette vingers (handen niet afwassen na eten) het probleem was.

Nijogeth
Berichten: 9956
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vaak zijn het niet eens menselijk aangemaakte zuren die dit doen, maar zuren die in bijvoorbeeld handcrème of iets dergelijks zitten. En deze kunnen dan bijvoorbeeld ook weer in voedsel zitten en zo kun je ook met vette handen hetzelfde effect krijgen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vorig jaar al Ali Express stickers geadviseerd!

Nu een glimmende spatie balk met duidelijke Radar sporen!
Zelfde voor SHIFT toets.
Maar de plak stickers zijn nog netjes en heb dit wegens Russische taal dubbel talig gedaan.
Maar ook enkele stickers zijn leverbaar, net als Arabische gezien... zelfde prijs en Geert Wilders proef....
En dat is dan mijn kleine Augurkje.. want ook haar dure €2,19 laptop is niet vinger proef!

Waarom klagen over prijs nieuw toetsenbord als je voor minder dan €1,- incl Porto en laten lopen Postbezorger voor flut bedrag thuis bezorgd kunt krijgen?

En vele merken komen uit dezelfde fabrieken...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door berndv »

Methusalah schreef:
10 sep 2020 11:42
HelenB schreef:
10 sep 2020 08:38
Helaas. Dit is bij mij ook gebeurd met een laptop van Dell. Na 2 maanden vervaagden sommige letters. Valt niet onder een garantie zegt Dell. Ik kan de toetsenbord vervangen. Kost me dan wel euro 205,00. Dit is niet mijn eerste Dell laptop . Maar wel mijn laatste.

Toch is het zuur van je vingers dat de toetsen aantast zeker geen broodje aap verhaal. Dus het kan goed zijn dat je het ook bij andere merken gaat ervaren.
Is inderdaad een hele logische. Ik ken bijvoorbeeld een gitarist die om de 2 weken zijn snaren moet vervangen omdat er dan een soort aanslag op komt, schijnt ook te maken te hebben met de op zijn huid aanwezige vetten.

Wat betreft toetsenborden, tja, daar kan hetzelfde mee gebeuren. Vooral op plekken waar meerdere mensen met hetzelfde toetsenbord werken, en tussendoor schoongemaakt wordt met reinigingsdoekjes, daar zitten vaak redelijk wat agressieve reinigingsmiddelen in. Zelfs babydoekjes, hoe onschuldig ze ook klinken, zijn fantastische reinigingsdoekjes, je krijgt er moeiteloos stift en andere soorten inkt mee van laminaat.

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nee, dat herken ik niet. Mijn HP is nu 3 jaar oud en heeft geen enkele vervaging.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Toetsen vervagen op Laptop

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Maak je toetsenboord eens wat vaker schoon. Daar is een speciaal spuitbusje voor..(zonder gas).

Gesloten