LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] trage reparatie ASUS EEPAD

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Firebird1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2012 16:49

trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Firebird1976 »

Hallo allemaal,

Zijn er meer mensen die last hebben van trage reparatie en afhandeling van ASUS producten? Ik ben nu voor een barst in mijn EEPAD nu mijn tablet al twee maanden kwijt. Ook nu na twee maanden wordt er nog geen vooruitgang geboekt dan alleen loze beloften die ASUS telkenmale niet nakomt.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Groet
Dennis

Lodewijk22
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jul 2009 15:41

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Lodewijk22 »

Firebird1976 schreef:
Ook nu na twee maanden wordt er nog geen vooruitgang geboekt dan alleen loze beloften die ASUS telkenmale niet nakomt.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Groet
Dennis
Oh ja hoor algemeen probleem, je wordt van week tot week voor de gek gehouden. Elke keer opnieuw beloftes, die ze dan wederom niet nakomen.

michael1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2012 11:10

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door michael1975 »

Ik heb precies hetzelfde probleem. Barst in het scherm, niet door mijn toedoen maar spontaan van de 1 op andere dag. Asus al 2 maanden aan het bellen en elke keer hoor ik dat het onderdeel niet op voorraad is en dat het verscheept moet worden vanuit Taiwan ofzo.

Ik heb ze afgelopen week een aangetekende brief verstuurd om ze in gebreke te stellen. De brief hebben ze geweigerd. Op mn mail kreeg ik wel een reactie maar er stond niets nieuws in.
19 mei heb ik als uiterste reparatiedatum gesteld. Daarna ga ik juridische stappen nemen en mijn tablet als ondeugdelijk product aanmerken.

Maarten R
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2012 22:58

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Maarten R »

Ook ik loop tegen de dramatische service van Asus aan. Mijn tablet waar spontaan een scheurtje in het scherm was ontstaan wordt nu al ruim 2 maanden 'gegijzeld' door de reparatie afdeling van Asus in Tsjechië.

Asus oordeelde dat de schade door eigen toedoen kwam en dat er betaald moet worden voor reparatie of retour zending van mijn Transformer Prime tablet. Daar ben ik tegen in gegaan, gesteund door het feit dat er veel meer klachten zijn van anderen over spontane barsten. Laatste reactie van mijn klacht van Asus: "Nadat we vorige week contact hebben gehad met het reparatiecentrum over de exacte locatie van de barst zijn we nu met ons hoofdkantoor in overleg om na te gaan welke druktests deze tablets ondergaan tijdens ontwikkeling en of er gevallen bekend zijn waarbij andere panelen spontaan gebarsten zijn."

Nu al ruim twee weken geen reactie meer gehad, ook niet na twee mailtjes met de vraag naar de status. Ronduit schandalig

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als men niet reageert dan adviseer ik je aangetekend een ingebrekestelling te sturen. Hierin geef je de tegenpartij een laatste kans om binnen een redelijke termijn hun verbintenis uit te voeren. Hierna zijn ze in verzuim en heb je recht op schadevergoeding.

michael1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2012 11:10

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door michael1975 »

Die ingebreke stelling had ik ook al gestuurd. Aangetekend. Deze werd vrolijk geweigerd door Asus...

Maarten R
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2012 22:58

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Maarten R »

michael1975 schreef:Die ingebreke stelling had ik ook al gestuurd. Aangetekend. Deze werd vrolijk geweigerd door Asus...
Naar welk adres had je deze gestuurd?

michael1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2012 11:10

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door michael1975 »

Adres: Postbus 2023 , 7801 CA EMMEN

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is het adres wel goed? Heb je bij Post.NL navraag gedaan?

michael1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2012 11:10

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door michael1975 »

Ja adres is goed. Ze hebben het simpelweg geweigerd

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe kan de ontvanger nu weigeren dat de post afgeleverd wordt in de postbus?

hansvanloon
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:54

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door hansvanloon »

Hoi,

Hoe is het bij jullie afgelopen, hebben jullie moeten betalen voor de reparatie? Heb namelijk precies hetzelfde probleem, spontaan een scheur in de hoek.

Groeten,

Hans van Loon
[email protected]

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Sins waneer gaan de spullen van asus naar Tsjechië ik heb een tijd terug een kapot product van asus gehad en dat moest ik naar Duitsland sturen. Binnen 3 weken had ik een nieuw exemplaar toegestuur gekeregen van asus en ik kon ook alles volgen via de site van asus al bleef de status daar het zelfde tot een dag voor de postbode voor de deur stond :? .

Elmervc
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2012 16:40

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Elmervc »

Om welke transformer gaat het in jullie geval?
De Prime waarschijnlijk (TF201)?

Ik heb zelf namelijk de eerste transformer, tf101, welke ook spontaan een barst kreeg. Heel erg jammer dat Asus het niet erkent als design issue :(

Zie mijn topic op tweakers over mijn tf101: Spontaan een barst in Asus transformer

Ik kan er behoorlijk pissig om worden, maar ik ga maar niet in hetzelfde schuitje stappen waar ik uiteindelijk minimaal 60 euro onderzoekskosten moet gaan betalen.

hansvanloon
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:54

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door hansvanloon »

Hoi,

Hetzelfde bij mij, scheur in het scherm spontaan. (4 maanden oud)
Volgens Asus door externe oorzaak, dit geven ze bij iedereen als antwoord.
Geef maar op aan de verzekering.
Geen produkten van Asus dus meer voor mij.

180 euro betalen voor reparatie of 35 euro voor onderzoekskosten

Ga er nog mee langs de bcc winkel waar ik het heb gekocht.

Groeten,

Hans van Loon
[email protected]

schrikbeest
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2012 20:48

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door schrikbeest »

Hoi,

Bij mij is 2 weken geleden hetzelfde gebeurt. Lag voor het slapen gaan nog even een stukje te lezen op mijn TF300T tablet en legde deze op mijn nachtkastje. Volgende avond pak ik mijn tablet weer van de plek waar ik hem de vorige avond had achtergelaten en merkte bij het aanzetten dat het touchscreen niet goed reageerde. ik deed de tablet weer dicht en maakt hem weer open en zie voor mijn ogen een barst vormen van links boven naar rechtsonder.
Ik zag de bui al hangen en dacht dit word een fijn gevecht met Asus. Ik heb hem op laten sturen naar Tsjechie en een week later kreeg ik email dat de kosten om dit te repareren 132.76 gaan worden...

Ik heb ze een email terug gestuurd met daar de mededeling dat ik als consument niet ga betalen voor spontane barsten.

Ben benieuwd wat hun reactie zal zijn. Wordt vervolgd!

hansvanloon
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:54

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door hansvanloon »

Ik weet het antwoord wel, betalen.

Krijg ook geen respons van de klantenservice van BCC waar ik de tablet heb gekocht (high service????????)
Heb ze de links naar de diverse forums gemaild waarop dit probleem wordt gemeld, deze hebben ze niet eens gelezen. Antwoord: meneer ... we hebben u reeds telefonisch gemeld dat het niet onder de garantie valt. (go echt waar, dat kan ik me niet meer herinneren?)

Heb de tablet nu ongerepareerd retour laten sturen, kan het wel laten repareren voor 140 euro, maar misschien een maand later weer hetzelfde probleem. Dit was in ieder geval mijn laatste Asus produkt dat ik ooit heb gekocht en high service laat ook maar weg in de reclame.

Groeten,

Hans van Loon

Bullet NL
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2012 21:26

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Bullet NL »

op Tweakers.net ben ik klachten aan het verzamelen betreffende de Asus tablets en hun schermklachten, vanuit de redactie van Tweakers is er inmiddels contact geweest met Asus, indien u uw probleem nog niet kenbaar heeft gemaakt op Tweakers.net zou door dit wel te doen ons wel helpen met het in kaart brengen van het probleem.

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 1#38998471 voor meer informatie.

hansvanloon
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:54

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door hansvanloon »

Hoi,

Na er veel tijd en energie in te hebben gestoken een bericht vanuit de klachten afhandeling van BCC dat ik in de vestiging Oss een nieuwe tablet uit kan zoeken, super service dus van BCC. Geen Asus meer, een I pad 3 uitgekozen zonder te hoeven bijbetalen.

Groeten,

Hans van Loon

Meine
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2012 10:29

Re: trage reparatie ASUS EEPAD

Ongelezen bericht door Meine »

Gisteravond mijn TF300T weggelegd, niet in dock, vanochtend bij het opstaan rechtsonder in het scherm een barst. Ik ben altijd heel voorszichtig met mijn tablet en weet dus 100% zeker dat dit spontaan gebeurd moet zijn.
Ik heb gelijk maar een ondersteuningsformulier op de site van Asus ingevuld omdat ze in het weekend niet telefonisch zijn te bereiken.

Gezien de vele slechte reacties over de afterservice van Asus wacht ik de reactie met angst en beven af.
Ik laat weten hoe dit af gaat lopen

Gesloten