LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkopen pc-games

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
caresoul
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2014 03:26

verkopen pc-games

Ongelezen bericht door caresoul »

Hallo
oude pc-games wil ik gaan verkopen, deze zijn via officiële en legale wegen gekocht
Nu ik de games wil gaan verkopen , kom ik erachter dat deze niet zomaar van mijn ubisoft account af te halen valt , of een
deactiverings-knop hebben

Het antwoord wat ik kreeg van ubisoft support was dat games niet doorverkocht kunnen worden omdat het in strijd is met hun beleid
nu kan ik mij iets herinneren dat steam een rechtszaak heeft verloren om ongeveer dezelfde kwestie

mijn vraag,
Het verkopen van originele games is volgens mij legaal, moeten bedrijven als ubisoft hier in mee werken , of mogen ze zoals nu deze optie compleet blokkeren

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: verkopen pc-games

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschijnlijk heb je niet de games zelf gekocht, maar heb je het niet-overdraagbare gebruiksrecht voor de games 'gekocht'. Dan kun je ze dus niet zomaar doorverkopen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: verkopen pc-games

Ongelezen bericht door Cro »

Zoals Kweenie al aangeeft koop je games in de regel niet, maar slechts het gebruiksrecht op de games.

Als je games wil kopen, spelen en daarna verkopen kan je het beste zorgen dat je de games op fysieke schijfjes koopt en deze niet registeren binnen een account zoals bijvoorbeeld Steam, Uplay of een andere game launcher. Helaas is dit niet in alle gevallen meer mogelijk. Steeds vaker is een koppeling met Steam, Uplay of andere launcher verplicht.

Steam games kan je ook niet 2de hands verkopen, voor zover ik weet is er wel het usedsoft arrest, waarin bepaald is dat 2de hands verkoop van software mag in Europa. Aangezien games software zijn zullen die daar ook onder vallen. Echter hoeft de uitgever niet actief mee te werken aan deze verkoop, door bijvoorbeeld games los te koppelen van accounts zodat ze verkocht kunnen worden. Games die dus vast zitten aan een account van bijvoorbeeld Steam of Ubisoft zijn dus eigenlijk niet door te verkopen.

caresoul
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2014 03:26

Re: verkopen pc-games

Ongelezen bericht door caresoul »

bedankt voor jullie reacties !

De eerdere versies zat een schijf bij, om de game te kunnen spelen moet je de code online invoeren,
De laatste versies werden er geen dvd's meer geleverd, hier een mail over verstuurd en antwoord was dat ze dit niet meer deden.

"quote:Waarschijnlijk heb je niet de games zelf gekocht,"
Als ik een game koop ga ik er vanuit dat ik de game zelf koop,
in mijn visie is dit ook aannemelijk aangezien de keus om het met een andere licentie te kopen er niet is

doorverkopen mag dus, wanneer de uitgever weigert hieraan mee te werken, is dit dan niet een obstructie van de wet ?
mits het geen gebruiksrecht is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: verkopen pc-games

Ongelezen bericht door sylvesterb »

caresoul schreef:
01 dec 2018 03:53
doorverkopen mag dus, wanneer de uitgever weigert hieraan mee te werken, is dit dan niet een obstructie van de wet ?
mits het geen gebruiksrecht is.
Bij software heb je enkel het gebruiksrecht. Je wordt nooit eigenaar van de software.
Er is dus geen obstructie van de wet o.i.d.

Gesloten