LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschillende signalen betreffende garantie Media Markt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
MKlaessen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2014 20:29

Verschillende signalen betreffende garantie Media Markt

Ongelezen bericht door MKlaessen »

Iets meer dan een jaar geleden kocht ik een Macbook Pro bij de Media Markt.
Onlangs zag ik een klein scheurtje in de omhuizing van de kabel van de oplader.
Ik zocht op de site van de Media Markt naar de garantie termijn en vond daar dat op Apple producten 24 maanden garantie zit. Mijn product viel niet onder de uitzondering (ook 24 maanden garantie)
Mijn kabel is opgestuurd. Wanneer deze onder de garantie zou vallen zou hij gerepareerd worden of ik zou een nieuwe krijgen.

Na afhalen bleek dat dit product niet onder de garantie valt. Een oplader valt onder 'assecoires' en daarop zit maar 1 jaar garantie.
Echter staat er dus zwart-op-wit dat er wel garantie op mijn kabel zit. Immers de site van de Media Markt noemt geen assecoires in hun uitzondering. https://service.mediamarkt.nl/?a=produc ... name=APPLE

Overigens geven ze me gelijk over het feit dat het zwart-op-wit staat maar kunnen helaas niets voor mij doen. Dit is de 'procedure'.

Mag dat zo maar?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Verschillende signalen betreffende garantie Media Markt

Ongelezen bericht door queenfan »

accessoires zit volgens mij een beperkte garantie van een jaar, kijk ik bij b.v. dixons is dit het geval.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verschillende signalen betreffende garantie Media Markt

Ongelezen bericht door olaf79 »

waarom zou de media markt bij het verkopen van een accessoire de wet mogen overtreden?
Het betreft hier geen accessoire het betreft hier een onderdeel van het product dat je gekocht hebt. Die oplader zat in de doos en hoort bij de standaard uitrusting. Je hebt dus gewoon 24 maanden garantie.

En al was het een accessoire (is gewoon een woordkwestie) dan nog heb je de wettelijke garantie van 24 maanden. Een oplader is namelijk geen bederfelijke waar. En dat is de enige uitzondering die de wet maakt.

MKlaessen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2014 20:29

Re: Verschillende signalen betreffende garantie Media Markt

Ongelezen bericht door MKlaessen »

Bedankt voor de reacties,

ik vond het ook erg vreemd dat een oplader tot de accessoires behoort.
Dat van de bederfelijke waar is nieuw voor mij, ik ga proberen dat hard te maken.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Verschillende signalen betreffende garantie Media Markt

Ongelezen bericht door F.van Holten »

TS
Doet de oplader het nog, of gaat het alleen over dat scheurtje.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verschillende signalen betreffende garantie Media Markt

Ongelezen bericht door olaf79 »

F.van Holten schreef:TS
Doet de oplader het nog, of gaat het alleen over dat scheurtje.
Een scheurtje is ook een defect. Bovendien is het mogelijk een teken van toekomstige verdere problemen.

MKlaessen
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2014 20:29

Re: Verschillende signalen betreffende garantie Media Markt

Ongelezen bericht door MKlaessen »

Voor ik de oplader liet terugsturen voor reparatie deed ie het nog. (weliswaar geplakt met ducttape)
Toen ik hem terugkreeg deed ie niets meer.
Natuurlijk is ie al ten dode opgeschreven met een scheurtje er in.. vandaar dat ik m wilde laten maken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verschillende signalen betreffende garantie Media Markt

Ongelezen bericht door olaf79 »

MKlaessen schreef:Voor ik de oplader liet terugsturen voor reparatie deed ie het nog. (weliswaar geplakt met ducttape)
Toen ik hem terugkreeg deed ie niets meer.
Natuurlijk is ie al ten dode opgeschreven met een scheurtje er in.. vandaar dat ik m wilde laten maken.
MM moet gewoon kostenloos repareren of vervangen zoals de wet dat eist

Gesloten