LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mini PC voor TV !

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
volley
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jul 2013 22:59

Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door volley »

Vraagje is de Android stick ook geschikt voor Smart TV Samsung zonder browser ? Of moet je een TV met ingebouwde browser hebben ?

http://androidstick.nl/

muila1
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2013 21:44

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door muila1 »

Je tv heeft geen browser.

Een tv scherm heeft altijd een programmabron nodig om iets te kunnen kijken. Jij bepaalt waarnaar je wil kijken en afhankelijk van je keuze schakel je de gekoppelde apparatuur/software in.
Daarmee bedoel ik:
Als je tv via de kabel / iptv wil bekijken heb je een tuner nodig die het juiste kanaal voor je toont.
Als je films of foto's wil bekijken moet je een gekoppelde usb stick of harddisk selekteren.
Als je via internet naar youtube of uitzending gemist wil kijken moet je iets hebben waarop een browser werkt, die zit nou net niet in jouw tv.
Anders kun je het gewenste kanaal niet kiezen!

De ingebouwde aansluiting is soms bruikbaar om je netwerk te benaderen (streaming video?) maar is denk ik meestal bedoeld voor software uidates voor de tv zelf.

Ik heb hier ook iets dergelijks maar dan een ander merk tv. Daar kan ik een paar ingebouwde/voorgekookte kanalen via internet bekijken, meer niet.
Wat je kunt zien (of niet) hangt erg af van de fabrikant.
De oplossing die ik hier gebruik is een media speler, die ook internet gebruikt. Sommige media spelers spelen niet alleen streaming films af maar hebben een redelijke hoeveelheid kanalen waar je ook via internet "tv" mee kunt kijken.

Je moet dus eens kijken of je tv niet toch ergens een verborgen mogelijkheid heeft om bepaalde kanalen via internet te zien, of anders een apparaat aansluiten dat dat wel kan.
Ik heb hier IP tv van XS4ALL en daar is ook een apart modem en een "ontvanger" kastje voor nodig. Werkt net als een kabel tv; gewoon erg goed.
Verder heb ik een Eminent mediaspeler die de mogelijkheid geeft om via internet youtube en nog meer te bekijken. Maar er zijn vele merken en soorten mediaspelers, de een kan dit, de andere dat. En alles heeft zijn prijs...

Hoop dat je hiermee wat verder komt?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door olaf79 »

In sommige tv's zit een volwaardige browser ingebouwd en kun je internet netzo beleven als op de pc of tablet.
Een android stick, als je een mini pc bedoelt is geschikt voor elke tv met (vrije) HDMI aansluiting. Daarvoor heb je dus niet perse een smart tv nodig. Sterker nog, dit product is bedoelt om van een tv een smart tv te maken.

Tanja Koen
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2013 00:27

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door Tanja Koen »

@volley

Alles zit in de stick dus ook de browser. Smart tv of niet, dat maakt niets uit.
Ik heb weet alleen niet of de ontvangst digitaal te ontvangen is !

flipo
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 sep 2012 22:36

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door flipo »

Als je PC het begeeft dan heb je dus altijd een alternatief via dit systeem. Ga het ook kopen :D

volley
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jul 2013 22:59

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door volley »

Bedankt iedereen het lijkt me een prima mogelijkheid.

flipo
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 sep 2012 22:36

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door flipo »

Zo dat was een prima tip volley, vandaag de stick geprobeerd wat een mediaspeler
met onbeperkte mogelijkheden klasse :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

muila1 schreef:Je tv heeft geen browser.

Een tv scherm heeft altijd een programmabron nodig om iets te kunnen kijken. Jij bepaalt waarnaar je wil kijken en afhankelijk van je keuze schakel je de gekoppelde apparatuur/software in.
Daarmee bedoel ik:
Als je tv via de kabel / iptv wil bekijken heb je een tuner nodig die het juiste kanaal voor je toont.
Als je films of foto's wil bekijken moet je een gekoppelde usb stick of harddisk selekteren.
Als je via internet naar youtube of uitzending gemist wil kijken moet je iets hebben waarop een browser werkt, die zit nou net niet in jouw tv.
Anders kun je het gewenste kanaal niet kiezen!

De ingebouwde aansluiting is soms bruikbaar om je netwerk te benaderen (streaming video?) maar is denk ik meestal bedoeld voor software uidates voor de tv zelf.

Ik heb hier ook iets dergelijks maar dan een ander merk tv. Daar kan ik een paar ingebouwde/voorgekookte kanalen via internet bekijken, meer niet.
Wat je kunt zien (of niet) hangt erg af van de fabrikant.
De oplossing die ik hier gebruik is een media speler, die ook internet gebruikt. Sommige media spelers spelen niet alleen streaming films af maar hebben een redelijke hoeveelheid kanalen waar je ook via internet "tv" mee kunt kijken.

Je moet dus eens kijken of je tv niet toch ergens een verborgen mogelijkheid heeft om bepaalde kanalen via internet te zien, of anders een apparaat aansluiten dat dat wel kan.
Ik heb hier IP tv van XS4ALL en daar is ook een apart modem en een "ontvanger" kastje voor nodig. Werkt net als een kabel tv; gewoon erg goed.
Verder heb ik een Eminent mediaspeler die de mogelijkheid geeft om via internet youtube en nog meer te bekijken. Maar er zijn vele merken en soorten mediaspelers, de een kan dit, de andere dat. En alles heeft zijn prijs...

Hoop dat je hiermee wat verder komt?
Ja? Mijn tv zit alles op en aan,maar dn ook alles ook...moderne tegenwoordig hebben dat!

flipo
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 sep 2012 22:36

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door flipo »

volley schreef:Vraagje is de Android stick ook geschikt voor Smart TV Samsung zonder browser ? Of moet je een TV met ingebouwde browser hebben ?

http://androidstick.nl/
Dat is dus 40 keer niets dus.


crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door crazyme »

Geinig apparaatje Bob, bedankt voor de link !

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

flipo schreef:
volley schreef:Vraagje is de Android stick ook geschikt voor Smart TV Samsung zonder browser ? Of moet je een TV met ingebouwde browser hebben ?

http://androidstick.nl/
Dat is dus 40 keer niets dus.

?? Hier zeg je dat prima tip is met onbeperkte mogelijkheden. Wat is het nou ? Lijkt mij ook wel handig apparaatje maar anders sla ik over als niks is.
Dan gaan we voor de andere.
flipo schreef:Zo dat was een prima tip volley, vandaag de stick geprobeerd wat een mediaspeler
met onbeperkte mogelijkheden klasse :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door sjohie »

crazyme schreef:
Geinig apparaatje Bob, bedankt voor de link !
Dat is niet helemaal hetzelfde als van die android usb-sticks die je in je tv kan steken. Deze is primair gericht op het consumeren van google diensten, en dat is wat anders dan een volwaardige mediaplayer. :wink:

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door 53o »

Mijn vader gebruikt een android stick (geen idee welke) met een USB poort, sluit hier zijn draadloze toetsenbord/trackpad op aan (logitech K400) en heeft op zijn TV uitzending gemist, youtube en enkele andere apps.

Best wel indrukwekkend en werkt goed voor hoever ik het gezien heb.

Zolang dit soort apps goed werken is het een waardevol product, maar geen vervanging voor een media player, maar wel een product waarbij je snel kan navigeren en naar wens kan instellen, wat bij mediaspelers niet altijd het geval is.

Oftewel, volgens mij, leuke gadget, en heel leuk cadeau om te geven/ontvangen, maar het is geen echte media speler, ook al is het voor sommige dingen een leuke aanvulling erop. Al heb ik zelf geen enkel product in huis met HDMI op mijn videokaart na (TV is een oude matchline en staat nooit aan), dus ga uit van ervaringen van mijn vader.

flipo
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 sep 2012 22:36

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door flipo »

Laat ik het zo zeggen: het is leuk speelgoed maar veel van die apps. zitten vol met malware. Ze kijken zo in je kamer die Chinezen :D De meeste Sticks hebben geen uitschakelaar en als je dan de volgende dag via b.v. via malwarebytes je PC checkt dan zit je PC vol met malware.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... meras.html

Het beste is om dan zo'n schakelaar te kopen Afbeelding
en de volgende dag je PC te scannen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Uh zat verkeerde topic,oeps :oops: sorry
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 03 feb 2014 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door kraaienest »

nvt
Laatst gewijzigd door kraaienest op 03 feb 2014 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mini PC voor TV !

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja iemand wees me er al o,sorry!!!!!

Gesloten