LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transacties onduidelijk in Playstationnetwork

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
niels.schrieken
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2017 10:26
Contacteer:

Transacties onduidelijk in Playstationnetwork

Ongelezen bericht door niels.schrieken »

Ik heb onenigheid over een transactie met Sony. Zij kunnen mij niet duidelijk maken waarom één van de 9 transactie wel nog open staat en 8 andere transacties die in dezelfde periode tussen 23-01-2017 en 25-01-2017 niet meer open staan. Ik heb twee incidentmelding. Eén in januari 2017 [Incident: 170126-010042] en één in augustus 2017 [Incident: 170804-004581]. Dit geeft geen vertrouwen voor online transacties in de toekomst. Wat kan ik doen?

[Incident: 170804-004581] van Sony met hun antwoord *****************************************
Beste Niels,

Bedankt voor je contact met PlayStation Support.

We hebben het verschuldige bedrag nogmaal nagekeken voor je.

De schuld op je SEN account bedraagt €14,99. Deze schuld kun je alléén aflossen d.m.v. PlayStation Network geldvoucher(s) aan te kopen in de winkel gelijk aan- of hoger dan het schuldbedrag. Je kunt op deze e-mail reageren met een scan of foto van de voor- en achterkant van de voucher(s) en het aankoopbewijs. Let op dat je zelf de vouchers niet inlost, en ook niet doorgeeft aan anderen! Het eventuele teveel restbedrag storten wij in je PSN-portemonnee. Let op dat PSN abonnementsvouchers niet geldig zijn om de schuld in te lossen. Vouchers zijn ook regiogebonden; je moet vouchers aanschaffen in hetzelfde land/regio als in je SEN accountgegevens. Zo kun je met een SEN account dat geregistreerd is in Nederland, alléén je schuld aflossen met vouchers gekocht in Nederland.

Zou je daarbij ons de serienummers van alle PlayStation systemen die je in je bezit hebt door kunnen sturen? Dan kunnen we het proces daarmee af ronden.

Zodra we de vouchers en serienummers van je ontvangen hebben, kunnen wij deze intern doorzetten naar de afdeling die je SEN account zal vrijgeven. Over hoeveel tijd dit in beslag neemt hebben wij géén informatie. Bedankt voor je geduld.

Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen met PlayStation Support via nummer 020-7095025 (NL) of 025-884240 (BE) van ma-vr 09:30-19:30 voor het lokale tarief. Noem daarbij je referentienummer: 170804-004581

Wist je dat je de mogelijkheid hebt om zelf je Sony Entertainment Network account (waar PlayStation Network onder valt) te beheren? Bezoek https://account.sonyentertainmentnetwork.com en meld je aan. Je kunt hier bijvoorbeeld je wachtwoord veranderen en een overzicht vinden van al je aankopen in de PlayStation Store.

We vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Player Support Specialist
PlayStation Support
************************************************************************************************************************
Mijn reactie hierop

Beste Player support analist,

Naar aanleiding van het verschuldigde bedrag van 14,99 van 23-01-2017 hebben wij contact opgenomen met onze bank (Rabobank). De bankt geeft aan dat de verkoper (Playstationnetwork) in gebreke is gebleven en dat daarmee de zaak in ons voordeel is afgerond. Dus ik denk dat ik geen schuld heb bij het playstationnetwerk. Nu wil ik hier graag op een constructieve manier uit komen. Ik heb in januari ook met playstation over gecommuniceerd en toen zijn mijn vragen niet geheel beantwoord (zie incident [Incident: 170126-010042]). Ik ga weer bellen met de laatste informatie die ik heb gekregen.

Met vriendelijke groet,
Niels Schrieken
[Incident: 170126-010042] ****** Incident in Januari 2017 die leek opgelost omdat Rabobank alle transacties heeft teruggeboekt.

SEN (Sony Entertainment Network) SEN-account: Lasse_Red
geboortedatum: 12-11-1990 (Lasse Schrieken) en 07-12-1967 (Niels Schrieken, vader van Lasse Schrieken)

Vraag: Waar zijn de ander 5 cash cards gebleven uit het transactie overzicht?

Detail informatie over de vraag:
Plaatje 1 het totale transactie overzicht
In dit overzicht zijn tussen 23-01-2017 en 25-01-2017 9 cash cards aangekocht
Van de 9 cash cards vind ik 'games aangekocht overzicht' 4 cash cards terug (plaatje 3). Waar zijn de ander 5 cash cards gebleven uit het transactie overzicht? Het gaat om:
23-01-2017
Great white shark cash card
24-01-2017
2x whale shark cash card
25-01-2017
Bull shark cash card
whale shark cash card
Alle overige transacties van 12-12 staan ook netjes in het games overzicht (plaatje 2).

plaatje 1: Transactie-overzicht
Inline images 1
download/file.php?mode=view&id=2529&sid ... 78c2d2a9ba
plaatje 2: Games aangekocht overzicht
Inline images 2
download/file.php?mode=view&id=2531&sid ... 78c2d2a9ba
productdetails Grand Theft Auto V
Inline images 3

------------------
Met vriendelijke groeten

Niels Schrieken
Bijlagen
Games_27-01-2017 (800x602).jpg
(135.89 KiB) 852 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Rabobank_Sony_15-08-2017.PDF
(204.77 KiB) 49 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Transacties onduidelijk in Playstationnetwork

Ongelezen bericht door Hatertje »

Waarom niet modden man? Veel goedkoper en de kans dat ze je pakken is klein, als je het goed doet.

sylvesterb
Berichten: 4622
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Transacties onduidelijk in Playstationnetwork

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hoe is Playstation ingebreke gebleven? Is het incasseren van het bedrag niet gelukt? Nergens staat in je verhaal dat je betaald hebt en dat zij het niet goed hebben verwerkt o.i.d.

Gesloten