LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
HansdenVB

Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Beste forumleden,

Ongeveer 3 weken geleden een laptop besteld deze kwam dan eindelijk aan gisteren maar er bleek een grote scheur in het scherm te zitten nu wijst de winkel naar de bezorger en vice versa wat kan ik nu het beste doen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Ongelezen bericht door Jablan »

De winkel is aansprakelijk, ook voor transportschade. Als de winkel echte filialen heeft, dan met de complete doos plus inhoud langsgaan en het ter plekke in een rustig gesprek oplossen. (Blijf netjes!)

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Ongelezen bericht door kuklos »

De winkel, zij hebben het ding verkocht en dienen te zorgen dat het deugdelijk geleverd wordt.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet bij de verkoper zijn. Ik zou een brief sturen. Je kan een voorbeeldbrief vinden op ConsuWijzer.

HansdenVB

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Bedankt iedereen voor de antwoorden.

Vanmorgen nogmaals gebeld en de eigenaar zelf gesproken alles rustig uitgelegd en er komt een nieuwe laptop en een medewerker krijgt een goed gesprek over hoe dit soort zaken aan te pakken dus alles is opgelost.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit soort goederen kun je sturen:

A Voordelig op eigen risico.

B Verzekerd.

en laten nu vele voor zelf dragen risico en hopen dat de verpakking voldoende is.
Kijk als ze de NR 2 leveren of deze verpakking schadevrij is....
Als enige twijfel, maak foto als bewijs en niet openen.

Maar een laptop die onderin een hoge rol container zat... ik heb wel eens Auto onderdelen nodig en die zijn beetje zwaar!

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@komkommer. Goedkoop en op eigen risico verzenden. Dat is onjuist. De verzender blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor het (onbeschadigd) afleveren van goederen.
Ik koop veel online maar krijg nooit ergens de optie om verzekerd te verzenden bij Coolblue, BOL, Lenovo of Sony
En wat een onzin, auto-onderdelen bovenop dozen met laptops. U heeft altijd alles meegemaakt en maakt zich totaal ongeloofwaardig.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Justmeagain schreef:
29 jun 2020 12:27
@komkommer. Goedkoop en op eigen risico verzenden. Dat is onjuist. De verzender blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor het (onbeschadigd) afleveren van goederen.
De reactie van komkommer kun je lezen als:
A. De verkoper verzend op eigen risico;
B. De verkoper verzekerd en als er wat fout gaat kan hij de schade verhalen op de verzekering.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je 1000x een dure verzekerde zenden stuurde zonder schade.....
ga ik wel onverzekerd en neem het risico zelf maar.

Alfatrion begreep mijn wel.

Niet de koper maar verkoper bepaalde hoe het vervoerd en verpakt werd.
Ik kreeg diverse Auto onderdelen in meerdere dozen en toen mijn buren, dat moest in die volgorde want dat was de stapel in de bus.

En ik zag kreukel door en bezorger had geen idee wat Koud & Blauw is....
Na foto maken en samen met buren, bezorger en ik open maken was de laptop inderdaad stuk.

Ja, ik heb zelf een webwinkel gehad en weet dat verzekerde zendingen alleen voor Apple nodig zijn voor diefstal risico...
of je stopt ze in China doos die er niet uitziet met heel veel rommel als bescherming eromheen.

Dan stop je Tablet in een doos waar magnetron in paste en die gevuld met piepschuim afval brokjes....
Zo kom je als ondernemer gratis van piepschuim af en komt het heel over.

En na klagen vele bezorgers dat een simpele telefoon in Magnetron doos komt, hoe vervoer je lucht maar als je weet wat er soms fout ging doen ze het zelf zo.... ruig behandelen/mishandelen pakjes.

HansdenVB

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Ongelezen bericht door HansdenVB »

De eigenaar heeft de nieuwe laptop persoonlijk gebracht en de kapotte meegenomen het is dus volledig opgelost en deze vraag kan gesloten worden nogmaals bedankt iedereen.

Gesloten