LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Rolfski
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2017 13:00

Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door Rolfski »

Ik had al eerder een topic aangemaakt, maar het verhaal is iets anders dan ik daar beschreven had.
Mijn dochter haar IPad is gehacked. Hij sprong uit het niets naar een verificatiescherm waar zij moet inloggen met een andere Apple ID, dat voor haar niet bekend is. Inloggen met haar eigen Apple ID kan niet.
Nu heeft zij contact gehad met Apple en Wehkamp(waar zij de IPad gekocht heeft).
Apple geeft aan dat zij de originele aankoopbon nodig hebben om de IPad van het verificatiescherm af te halen en hem opnieuw in te stellen.
Wehkamp heeft een factuur gestuurd, maar dit is niet de originele aankoopbon.
Wat ik hieruit kan concluderen is dat Wehkamp de IPad niet direct bij Apple heeft gekocht en de IPad dus van een ander bedrijf komt.
Nu heeft zij al een aantal keren aan Wehkamp gevraagd om de originele aankoopbon van de IPad(dus waar Wehkamp de IPad vandaan heeft).
Echter doet Wehkamp alsof ze daar niets van weten en zeggen steeds dat ze de originele aankoopbon al gegeven hebben. Dit is de factuur die zij al een paar keer heeft gekregen.
Ondertussen kan zij haar IPad niet meer gebruiken en is het de vraag of dit wel opgelost kan worden.
Herkent iemand dit probleem? Of weet iemand een mogelijkheid om dit op te lossen?

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door BL2 »

Eigenlijk steld Apple dus dat de I Pad tweedehands gekocht is van Wehkamp.
Bijzondere stellingname. Maar dat lijkt me niet het probleem van de klant, of Apple moet Wehkamp niet vertrouwen.

Natuurlijk kan Apple de I Pad ook zonder bon ontgrendelen, alleen Apple heeft het sterke vermoeden dat de I Pad niet via de originele route is verkregen.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door tampie74 »

Dit topic komt overeen met het vorige topic van 3 juni viewtopic.php?f=37&t=172457

Rolfski
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2017 13:00

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door Rolfski »

tampie74 schreef:Dit topic komt overeen met het vorige topic van 3 juni viewtopic.php?f=37&t=172457
Klopt tampie74, dit schreef ik ook bovenaan. Ik heb geprobeerd het verhaal iets duidelijker te verwoorden dan die van 3 juni. Dit is namelijk het echte probleem.

Rolfski
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2017 13:00

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door Rolfski »

BL2 schreef:Eigenlijk steld Apple dus dat de I Pad tweedehands gekocht is van Wehkamp.
Bijzondere stellingname. Maar dat lijkt me niet het probleem van de klant, of Apple moet Wehkamp niet vertrouwen.

Natuurlijk kan Apple de I Pad ook zonder bon ontgrendelen, alleen Apple heeft het sterke vermoeden dat de I Pad niet via de originele route is verkregen.
Dat is helemaal waar BL2. Mijn dochter heeft telefonisch contact gehad met Apple en toen zeiden ze al dat Wehkamp de IPad ergens anders vandaan heeft. Apple blijft wel aanhouden dat zij de originele aankoopbon nodig hebben om hem te ontgrendelen. Ik twijfel daar ook aan.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit zal wel een antidiefstal-maatregel zijn van Apple. Er worden namelijk nogal wat Apple producten gestolen en dus gaat men niet zomaar voor iedereen ontgrendelen, zelfs al zou men dat kunnen. Men kan het dus waarschijnlijk niet volgens de eigen voorwaarden.

Rolfski
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2017 13:00

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door Rolfski »

Nijogeth schreef:Dit zal wel een antidiefstal-maatregel zijn van Apple. Er worden namelijk nogal wat Apple producten gestolen en dus gaat men niet zomaar voor iedereen ontgrendelen, zelfs al zou men dat kunnen. Men kan het dus waarschijnlijk niet volgens de eigen voorwaarden.
Dat snap ik Nijogeth. Ik heb daarom ook de factuur naar Apple gestuurd die ik van Wehkamp heb en daar staat de IPad gewoon op. Dit is alleen niet genoeg om hem te ontgrendelen en ondertussen zit ik met een IPad die ik niet kan gebruiken. Ik heb de doos nog thuis en dus de factuur maar dat is niet genoeg. Alleen de originele bon waar Wehkamp de IPad vandaan heeft is genoeg en die kunnen ze niet meer achterhalen zeggen ze.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U heeft een factuur waar een serienummer op staat. Dit serienummer komt overeen met uw ipad. Wehkamp is niet verplicht u enige informatie te geven waar zij inkopen. Apple is niet uw aanspreekpunt, dat is Wehkamp. Apple wil niet verder gaan zonder de informatie, dus uw taak om naar Wehkamp te gaan en daar te gaan klagen. Tenzij de ipad niet diegene is van de aankoopbon.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door berndv »

Rolfski schreef:Alleen de originele bon waar Wehkamp de IPad vandaan heeft is genoeg en die kunnen ze niet meer achterhalen zeggen ze.
u kunt een bedrijf niet verplichten om u hun inkoopfactuur aan u toe te sturen. Ook maakt het voor u niet uit waar wehkamp haar inkoop doet. Wehkamp is uw aanspreekpunt en die moet dit met apple of haar leverancier verder oppakken.

12Click
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:56

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door 12Click »

Zoals ik het lees en begrijp , heeft zij contact gehad met Wehkamp.Omdat die inderdaad het aanspreekpunt zijn.Echter begrijp ik ook , dat Wehkamp het probleem - lees hun verantwoordelijkheid - hebben afgedaan , als zijnde , ja U moet niet bij ons zijn , maar bij Apple.

Gelukkig heb ik al in geen tijden dingen bij Wehkamp besteld.En dat blijft waarschijnlijk ook zo.Toch jammer , maar helaas de trend van deze tijd.
Veel beloven maar als het erop aankomt , geeft men niet huis.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door thecure »

Kun je zo'n ding niet naar fabrieksinstellingen terugzetten en een nieuw Apple ID aanmaken?

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door gemist »

Als snijplank gebruiken...

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door Jefdus »

12Click schreef:Echter begrijp ik ook , dat Wehkamp het probleem - lees hun verantwoordelijkheid - hebben afgedaan , als zijnde , ja U moet niet bij ons zijn , maar bij Apple.
En terecht. Een vergeten wachtwoord valt natuurlijk niet onder de garantie. Het ding is namelijk niet kapot.

12Click
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:56

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door 12Click »

" Jefdus schreef :
En terecht. Een vergeten wachtwoord valt natuurlijk niet onder de garantie. Het ding is namelijk niet kapot."

Uuuhh , volgens mij zei de TS dat haar Ipad was gehackt.Dat is zover ik het begrijp iets totaal anders , dan je wachtwoord vergeten zijn.Maar je weet misschien iets meer dan ik , dus verklaar je nader.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door Moneyman »

12Click schreef:" Jefdus schreef :
En terecht. Een vergeten wachtwoord valt natuurlijk niet onder de garantie. Het ding is namelijk niet kapot."

Uuuhh , volgens mij zei de TS dat haar Ipad was gehackt.Dat is zover ik het begrijp iets totaal anders , dan je wachtwoord vergeten zijn.Maar je weet misschien iets meer dan ik , dus verklaar je nader.
Voor gehackt zijn geldt hetzelfde: het ding is niet kapot, er is geen enkele reden voor een beroep op garantie.

12Click
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:56

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door 12Click »

Volgens hetgeen ik heb gelezen van de TS , heeft deze nergens een beroep op garantie gedaan.Het enige wat de TS van Wehkamp wil is de originele aankoop factuur.
Volgens mij zijn dit toch echt verschillende begrippen.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door Hatertje »

12Click schreef:Volgens hetgeen ik heb gelezen van de TS , heeft deze nergens een beroep op garantie gedaan.Het enige wat de TS van Wehkamp wil is de originele aankoop factuur.
Volgens mij zijn dit toch echt verschillende begrippen.
De Wehkamp hoeft de orignele aankoopbon van de overeenkomst tussen de Wehkamp en de leverancier niet te overhandigen. De Wehkamp hoeft alleen de factuur van de overeenkomst tussen de Wehkamp en de consument te overleggen. Dat hebben ze ook gedaan.

Verder trek ik heel erg mijn twijfels bij het "gehackt zijn". Hoe bent u tot deze conclusie gekomen? Het klinkt aannemelijker dat het Apple id is gedeeld met derden en dat vervolgens het wachtwoord is gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door crazyme »

U heeft een iPad waarvan de Inlogcode niet kent. Ook heeft u geen toegang tot het e-mailadres wat bij die apple is hoort. Voor Apple is dat een gestolen iPad.

Het verhaal "gehackt te zijn" zal Apple niet overtuigen dat de iPad ook echt van u is.

daarhebjehemweer
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2017 09:37

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door daarhebjehemweer »

Heb je het volgende al gedaan?

https://support.apple.com/nl-nl/HT204306

Op deze manier kun je de IPad resetten. Alle gegevens gaan verloren, maar het apparaat is weer opnieuw in te stellen.
Mocht het niet lukken dan is de helpdesk van Apple zeer behulpzaam. Ik heb op deze manier de geblokkeerde IPhone van mijn dochter ook weer aan de praat gekregen.

Piet Piraat
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2009 18:42

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Ongelezen bericht door Piet Piraat »

Had de helpdesk van Apple dat niet meteen kunnen aangeven dan? Dat had een hoop ergernis en een topic speciaal daaraan besteed kunnen besparen. Ik nam altijd aan dat Apple innovatief was?!

Gesloten