LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows en office licenties online kopen ?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dennissrbd
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2018 17:18

Windows en office licenties online kopen ?

Ongelezen bericht door Dennissrbd »

Ik heb ooit een licentie voor Windows gehaald online en na nog geen jaar kon ik het niet meer gebruiken.
Mijn pc gaf de melding dat ik geen legitieme software op had staan.
Na contact te hebben opgenomen bleek het geblokkeerd te zijn door Microsoft met als reden dat de licentie meerdere keren was doorverkocht.
Bij de webwinkel softwarelicense4u beweerden ze toch anders en kon ik fluiten naar enige compensatie.
Ze schoven de schuld in mijn schoenen dat ik dus de licentie meermaals heb gebruikt.
En dat terwijl ik maar 1 pc heb.

Voor de aankoop had ik toen de recensies over dit bedrijf opgezocht en waren die betrouwbaar.
Maar als je de recensies nu moet geloven zijn er dus meerdere gedupeerden met hetzelfde probleem.
Dus niet kopen bij softwarelicense4u.
Zijn er meerdere klanten die deze ervaring hebben?

Thermiekgek
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2018 23:32

Re: Windows en office licenties online kopen ?

Ongelezen bericht door Thermiekgek »

Voor een originele licentie betaal je bij Microsoft tussen de 150 en 250 euro, afhankelijk van de versie.
Dan kun je toch wel op je klompen aanvoelen dat een licentie van een paar tientjes bij een andere aanbieder geen zuivere koffie is?
Dit soort bedrijven kopen vaak corporate licenties waarvan de codes verkocht worden. Dit is natuurlijk niet waar deze licenties voor bedoeld zijn, als MS merkt dat dit gebeurt grijpen ze terecht in.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Windows en office licenties online kopen ?

Ongelezen bericht door renewouters »

Gewoon bij Microsoft zelf kopen. Dan weet je zeker dat het goed zit. Als je de normale prijs van de software afzet tegen de hoeveelheid uren dat je het gebruikt is het helemaal niet duur.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Windows en office licenties online kopen ?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

1 dit is een oude vraag van 2 maanden terug.

2 Waarom geeft niemand een gratis link naar open office, geen betaal of verval problemen mee.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Windows en office licenties online kopen ?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

OpenOffice vindt iedereen zelf met Google. Heb je geen link voor nodig.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Windows en office licenties online kopen ?

Ongelezen bericht door Costnix »

En er ook nog Libre Office een aftakking van Open Office.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Windows en office licenties online kopen ?

Ongelezen bericht door crazyme »

Komkommertijd schreef:
01 dec 2018 17:33
1 dit is een oude vraag van 2 maanden terug.

2 Waarom geeft niemand een gratis link naar open office, geen betaal of verval problemen mee.
Een alternatief is niet echt relevant. Dan zou je ook een kladblok kunnen adviseren. Daarmee heb je nooit licentieproblemen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Windows en office licenties online kopen ?

Ongelezen bericht door crazyme »

Ontopic : de kans op succes gaat hand in hand met de betrouwbaarheid van de verkoper.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Windows en office licenties online kopen ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dennissrbd schreef:
22 sep 2018 22:59
Ik heb ooit een licentie voor Windows gehaald online en na nog geen jaar kon ik het niet meer gebruiken.
Mijn pc gaf de melding dat ik geen legitieme software op had staan.
Na contact te hebben opgenomen bleek het geblokkeerd te zijn door Microsoft met als reden dat de licentie meerdere keren was doorverkocht.
Bij de webwinkel softwarelicense4u beweerden ze toch anders en kon ik fluiten naar enige compensatie.
Ze schoven de schuld in mijn schoenen dat ik dus de licentie meermaals heb gebruikt.
En dat terwijl ik maar 1 pc heb.

Voor de aankoop had ik toen de recensies over dit bedrijf opgezocht en waren die betrouwbaar.
Maar als je de recensies nu moet geloven zijn er dus meerdere gedupeerden met hetzelfde probleem.
Dus niet kopen bij softwarelicense4u.
Zijn er meerdere klanten die deze ervaring hebben?
Nope. Ik heb de licentie indertijd gewoon in de winkel gekocht. Weliswaar voor een computer (maar na 90 dagen mag je het al op een andere zetten), maar ik had er voldoende aan. Het product is ook aan een of ander account gekoppeld. Overigens was ik indertijd iets van 80 euro kwijt of zo.

Gesloten