LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alleen betalen met pin?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:Met cash koop je privacy
En hoe komt u aan cash geld? Door te pinnen toch??

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door gosewijn »

JvandeW schreef:
....Bij mensen die steeds met contant geld betalen, krijg ik tegenwoordig het idee dat het allemaal zwart geld is..

En waarom denk je dat ?.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Alleen kunnen pinnen, heb ik geen enkele moeite mee. Veiliger voor het personeel en gaat stukken sneller dan dat gedoe met centen bij elkaar zoeken. Heb al jaren geen contant geld meer op zak.

Mensen die zich druk maken om hun privacy, kunnen beter off-line gaan. En wat er in je 'geldbuidel' zit, kun je zo vaak als je wilt online even checken.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door gosewijn »

En wat er in je 'geldbuidel' zit, kun je zo vaak als je wilt online even checken.

En waarom staan er dan zoveel mensen in het rood bij de bank.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gosewijn schreef:En wat er in je 'geldbuidel' zit, kun je zo vaak als je wilt online even checken.

En waarom staan er dan zoveel mensen in het rood bij de bank.
Omdat ze meer uitgeven dan er binnen komt, dus er een financiële puinhoop van maken.

Verwijderd

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Nu is het wel zo dat ik in mijn studententijd eigenlijk altijd direct €250 pinde als ik StuFi kreeg, voordat mijn rekening weer werd leeggeplunderd door alle nuts-voorzieningen. En met die €250 moest ik het dan ook doen :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
16again schreef:Met cash koop je privacy
En hoe komt u aan cash geld? Door te pinnen toch??
Maar dan neem je geld op bij je bank en liggen niet al je uitgaven vast, zoals wanneer je pint bij winkels.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
Lowieze schreef:
16again schreef:Met cash koop je privacy
En hoe komt u aan cash geld? Door te pinnen toch??
Maar dan neem je geld op bij je bank en liggen niet al je uitgaven vast, zoals wanneer je pint bij winkels.
Waar bent u dan bang voor als u pint in een winkel?

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door JvandeW »

16again schreef:Met cash koop je privacy
Ook maar deels. Er wordt in veel winkels meer vastgelegd dan alleen de betalingen.
Teunbosseman schreef: En is contant geld geen wettelijk betaalmiddel ?
Dat maakt nog niet dat je het moet accepteren. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... al-betalen
Brahms schreef:
JvandeW schreef:....Bij mensen die steeds met contant geld betalen, krijg ik tegenwoordig het idee dat het allemaal zwart geld is......
Wij pinnen alles. Onlangs eens in de Bijenkorf geweest. Mega, mega duur en bijna iedereen betaalde daar handje contantje.....
gosewijn schreef:
JvandeW schreef:....Bij mensen die steeds met contant geld betalen, krijg ik tegenwoordig het idee dat het allemaal zwart geld is......
En waarom denk je dat ?.
Mede door wat Brahms ook al vertelt en ik het nogal merkwaardig vind wanneer jonge mensen die er niet uit zien alsof zij op een eerlijke manier veel geld verdienen toch een beurs vol met briefjes van € 50,- uit de achterzak halen om dure spullen mee te kopen die ook weer eens vooral gekocht worden door mensen die niet op een eerlijke manier aan hun geld zijn gekomen.

De enige anderen die ik nog met contant geld zie betalen, zijn mensen op leeftijd. Daar kan ik het nog wel van begrijpen. Al zou het vermoedelijk ook veiliger voor ouderen zijn wanneer zij betalingen met PIN doen en geen contant geld op zak of in huis hebben. Dat maakt ze minder vatbaar voor overvallen.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Jesa H »

ZeerPrivé schreef:Alleen kunnen pinnen, heb ik geen enkele moeite mee. Veiliger voor het personeel en gaat stukken sneller dan dat gedoe met centen bij elkaar zoeken. Heb al jaren geen contant geld meer op zak..
Jarenlang bij een supermarkt gewerkt en dus met contant geld aan de kassa gewerkt. Ik kan me in jouw uitspraak totaal niet vinden.

Betreffende financiën is contant betalen voor ons veel overzichtelijker. Zaken zoals medicatie en brandstof gaan via de pin, boodschappen van een vast bedrag contant. Zo ga je nooit over budget.

Niet dat dat uitmaakt voor deze discussie. Iedereen heeft zijn/haar voorkeuren. Winkels zouden wel zo klantvriendelijk zijn door beiden te accepteren. Immers is geld gewoon een wettig betaalmiddel. Geef mensen de keuze zeg ik dan.

Ontneemt een ondernemer mij die keuze, dan kies ik ervoor mijn contante geld elders uit te geven.

Volleylin
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2018 12:34

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Volleylin »

Ik pin meestal maar contant geld is toch een wettig betaalmiddel? Mogen ze dat dan wel weigeren?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door grun »

Jesa H schreef:Winkels zouden wel zo klantvriendelijk zijn door beiden te accepteren. Immers is geld gewoon een wettig betaalmiddel. Geef mensen de keuze zeg ik dan. Ontneemt een ondernemer mij die keuze, dan kies ik ervoor mijn contante geld elders uit te geven.
Ook als het elders duurder is?

Zelf maakt het me weinig uit, maar meestal gebruik ik pin in combinatie met contactloos betalen. Wat me wel opvalt, dat er in supermarkten weliswaar 'gewone' kassa's zijn, maar er ook steeds meer snelkassa's komen, van die kleine eilandjes waarbij de medewerker staat in plaats van zit en zonder lopende band. Bij die kassa's kun je niet eens contant betalen, alleen pinnen. Als je dan per se contant wil betalen, loop je kans langer in de rij te staan voor de traditionele kassa. En ze zijn nu al aan het experimenteren met winkels die helemaal geen kassa's meer hebben. De mogelijkheden zijn er en ik denk niet het nog tegen te houden is.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Lowieze »

"wanneer jonge mensen die er niet uit zien alsof zij op een eerlijke manier veel geld verdienen toch een beurs vol met briefjes van € 50,- uit de achterzak halen om dure spullen mee te kopen die ook weer eens vooral gekocht worden door mensen die niet op een eerlijke manier aan hun geld zijn gekomen."

Goh, kunt u dat echt aan iemands uiterlijk zien?? Knap hoor.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jesa H schreef:
ZeerPrivé schreef:Alleen kunnen pinnen, heb ik geen enkele moeite mee. Veiliger voor het personeel en gaat stukken sneller dan dat gedoe met centen bij elkaar zoeken. Heb al jaren geen contant geld meer op zak..
Jarenlang bij een supermarkt gewerkt en dus met contant geld aan de kassa gewerkt. Ik kan me in jouw uitspraak totaal niet vinden.

Betreffende financiën is contant betalen voor ons veel overzichtelijker. Zaken zoals medicatie en brandstof gaan via de pin, boodschappen van een vast bedrag contant. Zo ga je nooit over budget.

Niet dat dat uitmaakt voor deze discussie. Iedereen heeft zijn/haar voorkeuren. Winkels zouden wel zo klantvriendelijk zijn door beiden te accepteren. Immers is geld gewoon een wettig betaalmiddel. Geef mensen de keuze zeg ik dan.

Ontneemt een ondernemer mij die keuze, dan kies ik ervoor mijn contante geld elders uit te geven.
Ik ga nooit over mijn budget, dat heeft echt niets te maken met wel/niet cash betalen. En wat dat 'gedoe met klein geld' betreft: daar bedoel ik de mensen mee die pas hun portemonnee gaan zoeken (oh jee, welk vakje ook alweer?) op het moment dat er moet worden afgerekend en dan ooknog eens uitgebreid gekeken moet worden of er nog genoeg muntjes in hun portemonnee zitten. Wachten, wachten en nog eens wachten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door moederslink »

Een vast bedrag per week , gepind , is mijn boodschappen budget en daar moet ik het van doen , echt alles dus ( en het is echt niet veel :( ) en dan betaal ik alles dus ook cash.
Voor mij werkt dit : .....als ik echt alles zou pinnen raak ik het overzicht gemakkelijk kwijt, temeer daar ik de pinbon niet vraag en dus niet krijg, en dan zou ik wellicht eerder en gemakkelijker over mijn weekbudget kunnen gaan.
Extra.s zoals bv kapper , worden wel gepind .

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Jesa H »

grun schreef:
Jesa H schreef:Winkels zouden wel zo klantvriendelijk zijn door beiden te accepteren. Immers is geld gewoon een wettig betaalmiddel. Geef mensen de keuze zeg ik dan. Ontneemt een ondernemer mij die keuze, dan kies ik ervoor mijn contante geld elders uit te geven.
Ook als het elders duurder is?
Hangt af van de kwaliteit die geleverd wordt. Zolang mijn slager en de boeren er geen probleem mee hebben contant te ontvangen blijft dat mijn voorkeur hebben.
grun schreef:Zelf maakt het me weinig uit, maar meestal gebruik ik pin in combinatie met contactloos betalen. Wat me wel opvalt, dat er in supermarkten weliswaar 'gewone' kassa's zijn, maar er ook steeds meer snelkassa's komen, van die kleine eilandjes waarbij de medewerker staat in plaats van zit en zonder lopende band. Bij die kassa's kun je niet eens contant betalen, alleen pinnen. Als je dan per se contant wil betalen, loop je kans langer in de rij te staan voor de traditionele kassa. En ze zijn nu al aan het experimenteren met winkels die helemaal geen kassa's meer hebben. De mogelijkheden zijn er en ik denk niet het nog tegen te houden is.
Niks mis mee. Ik sta regelmatig langer in de rij om contant te betalen. Ook dat is een keuze. Muziekje op of lekker met manlief babbelen terwijl we wachten.

Zelfscan resulteert overigens in veel meer diefstal. Supermarkten vinden het momenteel belangrijker hun personeelskosten te drukken en nemen die verhoogte derving voor lief, omdat dat minder zou kosten. Ik vind dat slecht management. Iets met korte termijnvisie.

Ik gun die medewerkers een baan om hun brood mee te verdienen en zal dus ook niet meedoen aan die onzin.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Brahms »

Mede door wat Brahms ook al vertelt en ik het nogal merkwaardig vind wanneer jonge mensen die er niet uit zien alsof zij op een eerlijke manier veel geld verdienen toch een beurs vol met briefjes van € 50,- uit de achterzak halen om dure spullen mee te kopen die ook weer eens vooral gekocht worden door mensen die niet op een eerlijke manier aan hun geld zijn gekomen.
Juist en zeer opvallend bij De Bijenkorf dus. Groepen jonge "mannen", net in de twintig welke dure kleding en schoenen kopen alsof het gratis is en dus contant betalen, en inderdaad, vanuit bundeltjes biljetten.
De overige bezoekers (man/vrouw) en ruim ouder kijken naar de prijzen, fronsen hun wenkbrauwen en lopen verder.....
Dit zegt voor mij genoeg. Pinnen registreert blijkbaar toch te veel....
Laatst gewijzigd door Brahms op 21 feb 2018 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik persoonlijk vind het prima. Het is gemakkelijk en veiliger, want ik hoef niet met veel contant geld over straat. Ook is het icm zelfscannen bij de supermarkt een stuk sneller op drukke dagen. Ik kan wel begrijpen dat het voor anderen, bijvoorbeeld omdat ze niet zo digitaal zijn, of middels contant geld beter binnen een budget kunnen blijven, niet optimaal is, maar die personen kunnen er dan voor kiezen om niét bij die winkel of horecagelegenheid binnen te lopen, als dat een grote groep is, zal dat er wel voor zorgen dat ondernemers op hun schreden terugkeren.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door JvandeW »

Lowieze schreef:"wanneer jonge mensen die er niet uit zien alsof zij op een eerlijke manier veel geld verdienen toch een beurs vol met briefjes van € 50,- uit de achterzak halen om dure spullen mee te kopen die ook weer eens vooral gekocht worden door mensen die niet op een eerlijke manier aan hun geld zijn gekomen."

Goh, kunt u dat echt aan iemands uiterlijk zien?? Knap hoor.
Nee, dat kan ik niet zien. Net zo min stel ik dat ik dat kan zien. Slechts geef ik aan dat ik bij mensen die enkel contante betalingen doen, ik tegenwoordig het idee krijg dat het om zwart geld gaat. En op de vraag waarom heb ik een uitleg gegeven.

Ik ben m.i. duidelijk geweest in mijn schrijven dat het hier een mening en persoonlijke ervaring betreft.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kom nooit bij de Bijenkorf, maar als ik in de supermarkt contant betaal, ben ik net zo vlug als anderen met hun pinpas. Heb trouwens nooit last van lange rijen.

Gesloten