LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alleen betalen met pin?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Radar »

Bij sommige winkels of horecagelegenheden kun je alleen betalen via pin en niet met contanten. Wat vind jij daarvan? Reageer in dit topic!

Update door Moderator:
Dank voor jullie reacties! Het artikel hierover lees je hier: https://radar.avrotros.nl/testpanel/uit ... 6-procent/

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb daar helemaal geen problemen mee, ik pin bijna alles, heb maar heel weinig cash geld bij me.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door vroem »

geen probleem mits duidelijk aangegeven lijkt mij. Her en der kan je ook nog alleen kontant betalen. is net zoiets.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door scontra »

Geen probleem, voorkomt tevens de aandrang bij onverlaten om de zaak te overvallen.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door JvandeW »

Een zeer goede zaak. Ook voor de volksgezondheid is dit beter. Zo komt er minder vuil geld in de handen van de medewerkers die mogelijk ook je eten aanraken - maar niet na iedere transactie handen wassen - en krijgen micro-organisme minder kans zich te verspreiden.

Bij mensen die steeds met contant geld betalen, krijg ik tegenwoordig het idee dat het allemaal zwart geld is.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door mahadma »

Veilige toko, geen cash geld in huis, geen overval risico.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Op zich prima, heb bijna nooit geen contant geld meer. Maar men moet het wel duidelijk aangeven. Tegen over gestelde is ook vervelend, we waren deze zomer in een ijssalon in Sussteren waar we niet konden pinnen, dus geen ijsje :D

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik prefereer cash geld.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

zeker met het contactloos pinnen voor kleine bedragen ideaal.
vond cash geld altijd al vervelend, of bergen kleingeld of net een euro te kort, dikke portemonee.
Van mij mogen ze cash geld zelf helemaal afschaffen, is wat ver gezocht maar zou me niets verbazen als het over 50 jaar realiteit is

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door renewouters »

Prima dat een bedrijf voor een veilige oplossing kiest. Je wilt als werkgever immers niet je werknemers met trauma's als gevolg van overvallen opzadelen.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Jesa H »

Radar schreef:Bij sommige winkels of horecagelegenheden kun je alleen betalen via pin en niet met contanten. Wat vind jij daarvan? Reageer in dit topic!
Dan koop ik daar niks. Ik houd mijn budget bij met contant geld. Als ze dat niet willen, willen ze mij dus niet als klant.

Lijkt me simpel.
mahadma schreef:Veilige toko, geen cash geld in huis, geen overval risico.
Oh nee? Men komt dan wel overvallen plegen voor de sigaretten en tabaksproducten. Daar worden nu ook overvallen voor gepleegd, en als er geen geld meer te halen valt zullen ze producten met hoge handelswaarde meenemen.
Laatst gewijzigd door Jesa H op 21 feb 2018 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

sylviaresa
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 14:00

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door sylviaresa »

ik heb liever kontant geld dan kan ik zien hoeveel ik uitgeef.
en met de pin ga je al gauw over je budget heen .

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door marnix »

Ik vind contante betalingen juist vervelend, bij pin kan ik percies terugzien waar ik wat betaald heb,
neem nu het voorbeeld dat je met je belasting bezig bent, je kunt zo via de zoekfunctie zien wat je bv bij de apotheek kwijt was.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door renewouters »

sylviaresa schreef:ik heb liever kontant geld dan kan ik zien hoeveel ik uitgeef.
en met de pin ga je al gauw over je budget heen .
Met pin kan je veel beter zien (en achteraf analyzeren) wat je uitgeeft. Het enige wat je met cash makkelijk kan zien is als je portemonnee leeg is. Maar niet waar het allemaal aan is uitgegeven. Dan zou je voor alles bonnetjes moeten bewaren, en opschrijven, terwijl je het met pinnen met 1 druk op de knop zichtbaar hebt. En met bankierapps kan je op ieder moment van de dag de status zien.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat iemand er van vind is zijn/haar eigen keuze. Net zo goed dat het de keuze van het bedrijf is om wel of geen cash geld te accepteren. Bevalt je dat als klant niet ga je een deurtje verder.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door 16again »

Met cash koop je privacy

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kontant betalen ,beter voor de economie . Komen er een hoop mensen minder in de problemen omdat je weet hoeveel geld er nog in de geldbuidel zit.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Radar schreef:Bij sommige winkels of horecagelegenheden kun je alleen betalen via pin en niet met contanten. Wat vind jij daarvan? Reageer in dit topic!

Alleen via PIN of alleen contant vindt ik absurd !! Beide moet mogelijk zijn.
Voorkeur heeft inderdaad wel pin maar wat als er weer eens een pinstoring is ? ABN heeft nu tig keer pinstoringen gehad.

En is contant geld geen wettelijk betaalmiddel ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door Brahms »

JvandeW schreef:....Bij mensen die steeds met contant geld betalen, krijg ik tegenwoordig het idee dat het allemaal zwart geld is......
Wij pinnen alles. Onlangs eens in de Bijenkorf geweest. Mega, mega duur en bijna iedereen betaalde daar handje contantje.....

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Alleen betalen met pin?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Sommige mensen hebben cash nodig om te voorkomen dat ze in de financiële problemen komen. Dan is alleen de pin een negatief iets. Ik vind alleen wel dat zo overvallen minder aantrekkelijker worden en dat weeg voor mij zwaarder.

Gesloten