LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door Radar »

De supermarktketens Lidl, Jumbo en Plus zijn van plan het snoep aan de kassa in de ban te doen. Lidl wil het snoep bij 'kassa 1', die altijd open is, vervangen met snackgroenten, nootjes en rijstwafels: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... verbannen/

Een goed idee of niet?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door prem »

Als ze minder willen verkopen moeten ze dat doen ja.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door sjohie »

Leuke PR-stunt, en ook wel een leuk idee, maar dit is niet veel meer als symbolisch naar mijn mening. De bovenliggende problemen wat betreft eetpatroon, kwaliteit van voedsel, en overgewicht bij de jeugd, vinden hun oorzaak in de inhoud van de karretjes, en de kennis en kunde van de ouders áchter die karretjes.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja... Bij de Aldi ligt er al zelden snoep bij de kassa. Hooguit een keertje chips of zo. Verder is het voornamelijk een symbolische actie. Mensen die snoep willen kopen het toch wel.

Het zal sowieso een hoop schreeuwende "ik wil ik wil ik wil" kinderen schelen. Dat is dan weer wel een voordeel.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door langste adem »

Een verbod op snoep bij de kassa zou me te ver gaan, maar als de supers er zelf mee komen waarom niet ?
Al zal het denk ik wel een klein beetje inkomsten schelen voor de supermarkten. Ikzelf neem ook wel eens een mars-reep mee als ik flauw ben en als ik toch in de rij sta te wachten. Een rijstewafel of snackgroente (wat is dat eigenlijk) zal ik niet gauw kopen , en ook kinderen zulen er niet om jengelen bij de kassa vermoed ik.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door encore »

Ouders hadden geklaagd dat de supermarkten hun kinderen tot te veel jengelen aanzetten tijdens het wachtmoment bij de kassa
Tja..of ik dat nou echt serieus moet nemen weet ik niet hoor. Mijn kinderen hebben nooit "gejengeld" in de supermarkt en ik heb zelden tot nooit een jengelend kind bij de supermarkt kunnen meemaken. Het is m.i. een opvoedkundig probleem als een kind bij een kassa beginmt te jengelen. Het zijn dan weer typisch van die slappe ouders zonder "backbone". Dat soort mensen zou een fokverbod moeten krijgen en dan kunnen de supermarkten gewoon snoep bij de kassa houden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door tenormin »

De meeste mensen maken een boodschappenlijstje. Als daar snoep op staat zullen ze dat toch wel bij het schap met snoep pakken? Als ik me al ergens bezorgd over zou maken zijn het de mierzoete pakjes met sapjes: de godganse dag zie je die kleintjes lopen lurken (zo worden ze ook in de super "zoet" gehouden) letterlijk en figuurlijk. Maar op zich: snoep weg bij de kassa: prima idee. Rest nog de vraag: wie voedt Pappa en Mamma op? Leuk dat Supers zich dat op zich gaan nemen :mrgreen: .

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door mika21 »

Misschien ben ik te simpel: gewoon niet toegeven aan dat gezeur en gejengel bij die kassa. Ook de ouders moeten hier het voorbeeld geven: zelf ook niks pakken.
Wat is een keer heb gezien: een kind lag krijsend op de grond en wilde iets uit dat rek. Moeder bleef consequent, maar niet heus. Gevolg: je raadt het al: het kind was de grote winnaar.
Ben bang dat deze maatregel niet gaat werken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vind het een slimme zet. Zo kun je je als supermarkt meer als "gezond" neerzetten. Vooral hoger opgeleiden met een goed inkomen zijn daar gevoelig voor. En die brengen het meeste geld in het laadje.

Een supermarkt als Dirk stunt veel met koek en snoep. Er lopen daar verhoudingsgewijs ook meer klanten rond met overgewicht. Koek en snoep ligt daar ook in grote bakken bij de kassa's. In feite een "ongezonde" supermarkt voor de lagere inkomens.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Ik vind het een slimme zet. Zo kun je je als supermarkt meer als "gezond" neerzetten. Vooral hoger opgeleiden met een goed inkomen zijn daar gevoelig voor. En die brengen het meeste geld in het laadje.

Een supermarkt als Dirk stunt veel met koek en snoep. Er lopen daar verhoudingsgewijs ook meer klanten rond met overgewicht. Koek en snoep ligt daar ook in grote bakken bij de kassa's. In feite een "ongezonde" supermarkt voor de lagere inkomens.
Dat lijkt me een fors statement. Ik zie in welke Supermarkt dan ook mensen met overgewicht. Vind dit eigenlijk een vooringenomen commentaar. Dat lagere 'inkomens' meer ongezond kopen. Zelfs al is het waar/zou het waar zijn; ook mensen met een laag inkomen kunnen verstandig zijn, net zoals hoger opgeleiden evengoed gevoelig kunnen zijn om wel snoep en troep te kopen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door tenormin »

De sociaaleconomische status staat in verband met de ervaren gezondheid en levensverwachting. Laagopgeleide mannen en vrouwen in Nederland leven gemiddeld zo’n 20 jaar minder in een goed ervaren gezondheid dan hoogopgeleide mannen en vrouwen. Laagopgeleiden leven gemiddeld korter en verkeren gedurende hun leven gemiddeld in een minder goede gezondheidstoestand. Laagopgeleiden hebben over het algemeen een ongunstigere levensstijl, zij roken bijvoorbeeld vaker en hebben ongezondere voedingsgewoonten.
Wel, als dit waar is kunnen ze gelijk de kosten van de Zorg naar beneden bijstellen, als die mensen gemiddeld 20 jaar korter leven. Laten de Supers dan ook een bordje met deze tekst neerzetten! Waarom de zoetigheid niet meer bij de kassa zal staan. :!:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk dat je tot hele schrikbarende conclusies komt als je de http://nl.wikipedia.org/wiki/Queteletindex los laat op de diverse klanten van de diverse supermarktketens.

Bij Dirk zie ik veel zwaarlijvige snorfietsers die ik bij de Plus niet zie.

Zwaarlijvigheid en alcoholgerelateerde ziekten nemen dramatische vormen aan. Het wordt alleen maar erger.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Ik denk dat je tot hele schrikbarende conclusies komt als je de http://nl.wikipedia.org/wiki/Queteletindex los laat op de diverse klanten van de diverse supermarktketens.

Bij Dirk zie ik veel zwaarlijvige snorfietsers die ik bij de Plus niet zie.

Zwaarlijvigheid en alcoholgerelateerde ziekten nemen dramatische vormen aan. Het wordt alleen maar erger.
Wat je schrijft (en linkt): natuurlijk is dat waar. Maar dat je dan Dirk en de PLUS erbij haalt als voorbeeld is natuurlijk, wees redelijk, absurd. Ik heb hier PLUS als 'hoofdwinkel' omdat het dichtbij is; je laat mij dus geloven dat in jouw PLUS geen zwaarlijvige 'snorfietsers' te bekennen zijn? Ik zou je dan volgaarne uit willen nodigen om eens hier een rondje te maken: BMI is behoorlijk boven het gemiddelde. Eigenlijk in balans tussen de 'draadnagels'. Eveneens in de XL AH. (Die XL staat niet voor de maat :lol: ).

Peer de Schuimer
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 aug 2014 11:36

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door Peer de Schuimer »

Tjonge de halve wereld staat in brand en waar komt Radar mee aan.
Drie supers etc, etc.Gek dat Nederland naar de vervelend gaat met zulke topics.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door tenormin »

Peer de Schuimer schreef:Tjonge de halve wereld staat in brand en waar komt Radar mee aan.
Drie supers etc, etc.Gek dat Nederland naar de ***** gaat met zulke topics.
Nou ja, als ik er een topic over geopend had was het weggehaald.

vivelavie
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2014 15:49

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door vivelavie »

Ik vind het op zich geen verkeerde ontwikkeling. Je wacht in de rij bij de kassa, voelt je wat slapjes; misschien dat mensen zo toch sneller naar een gezonde snack grijpen (natuurlijk plannen mensen ook vaak min of meer of ze wel/geen snoep kopen, maar het is verleidelijk om daarvan af te wijken als het zo voor het grijpen ligt).
Maar dat de reden is dat kinderen teveel jengelen.. Dan zou je inderdaad zeggen: zoek een manier om het jengelen zelf tegen te gaan, want verleidingen zijn overal en kinderen moeten daarmee om kunnen gaan.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Drie supers willen snoep bij kassa verbannen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Prima om dit soort vreetimpulsen in te dammen al is de reden in dit geval niet goed. Omdat ouders hun kinderen niet opvoeden moet dit verwijderd worden. Dat is toch een beetje de omgekeerde wereld.

Gesloten