LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Erfenis beneficiair aanvaarden

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Erfenis beneficiair aanvaarden

Ongelezen bericht door Radar »

Bij een erfenis denken veel mensen aan een pot met geld, maar deze kan ook schulden opleveren. Om te voorkomen dat een erfenis een loden last wordt, kun je deze beneficiair aanvaarden:
http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... air-erven/

Is het beneficiair aanvaarden van een erfenis een goede optie?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Erfenis beneficiair aanvaarden

Ongelezen bericht door eleven »

Is het beneficiair aanvaarden van een erfenis een goede optie?
Ja, maar alleen als je de achtergrond van het verhaal kent.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Erfenis beneficiair aanvaarden

Ongelezen bericht door tenormin »

Is in ieder geval een goede optie om een erfenis al dan niet te aanvaarden. Moeten, als er meerdere erven zijn, daar dan wel allemaal mee akkoord gaan.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Erfenis beneficiair aanvaarden

Ongelezen bericht door puma73 »

tenormin schreef:Is in ieder geval een goede optie om een erfenis al dan niet te aanvaarden. Moeten, als er meerdere erven zijn, daar dan wel allemaal mee akkoord gaan.
Nee hoor, dat hoeft helemaal niet, als er meerdere erven zijn kan elke erfgenaam voor zich de erfenis zuiver of beneficiair aanvaarden. Stel dat een van de erven in de schuldhulpverlening zit mag hij de erfenis nooit zuiver aanvaarden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Erfenis beneficiair aanvaarden

Ongelezen bericht door tenormin »

puma73 schreef:Nee hoor, dat hoeft helemaal niet, als er meerdere erven zijn kan elke erfgenaam voor zich de erfenis zuiver of beneficiair aanvaarden. Stel dat een van de erven in de schuldhulpverlening zit mag hij de erfenis nooit zuiver aanvaarden.
Ik las hier toch iets anders, misschien verkeerd gelezen: http://www.erfwijzer.nl/beneficiaire-aanvaarding.html

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Erfenis beneficiair aanvaarden

Ongelezen bericht door puma73 »

tenormin schreef:
puma73 schreef:Nee hoor, dat hoeft helemaal niet, als er meerdere erven zijn kan elke erfgenaam voor zich de erfenis zuiver of beneficiair aanvaarden. Stel dat een van de erven in de schuldhulpverlening zit mag hij de erfenis nooit zuiver aanvaarden.
Ik las hier toch iets anders, misschien verkeerd gelezen: http://www.erfwijzer.nl/beneficiaire-aanvaarding.html
De afwikkeling is iets anders het aanvaarden van de erfenis. Maar goed Marcel 75 zal hier wel licht in de duisternis brengen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Erfenis beneficiair aanvaarden

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik verwerp hem....
Serieus..ik wil geen schulden,maar ook geen erfenis,nada noppes...( ben eerste waar ze komen n overlijden)

Dus naar notaris weet wat het kost en ben er vanaf,gaat wel naar broertje toe,maar die mag zelf weten wat hij doet...en ja ik heb hele goede redenen....

En ik vind ook....als je de lusten wilt dan ook de lasten,maar dat is mijn mening en ja ik weet als ik afstand doe,ik nergens re ht op heb,nog geen foto,houden zo....

Goede orde ook al zou ik horen dat hij nu ineens miljonair was,nee bedankt...
Nou ja of laat linea recta goed doel gaan...maar geen cent zelf...

Gesloten