LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook introduceert betalen via chat

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Facebook introduceert betalen via chat

Ongelezen bericht door Radar »

Facebookgebruikers kunnen binnenkort via de chat geld overmaken naar vrienden. Amerikaanse mobiele gebruikers krijgen de komende maanden als eersten die mogelijkheid via de Messenger-app.

Lees meer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... -via-chat/

Ga jij gebruik maken van zo'n functie of wil je niet dat Facebook toegang heeft tot betaalgegevens?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Facebook introduceert betalen via chat

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik mis hier het woordje "Bepaalde" in betaalgegevens.
So suggereer je dat FB toegang heeft tot ALLE betaalgegevens.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Facebook introduceert betalen via chat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Quit simpel: nooit. Waarom zou ik een organisatie als Facebook inzicht in of beschikking over dergelijke gegevens willen geven? Er zijn legio mogelijkheden die aantoonbaar veilig zijnm, garanties bieden, en waarbij de betrokken partijen onder toezicht staan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Facebook introduceert betalen via chat

Ongelezen bericht door sjohie »

Neuj, ga ik niet gebruiken. En als het invoeren zal ik het op alle mogelijke manieren uitzetten ook. als ik geld over wil maken doe ik dat via de bank, evt via hun eigen app, maar zeker niet via een 3e partij als facebook.

Maar goed, het is voor Radar & co vast een leuk item over een jaartje of wat, grote kans dat die nigeriaanse fraudeurs er bovenop springen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Facebook introduceert betalen via chat

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hahaha nee. Welke idioot zou daar nou weer facebook voor willen gebruiken?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Facebook introduceert betalen via chat

Ongelezen bericht door Frantic2 »

gaan ze dit al invoeren per 1 april?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Facebook introduceert betalen via chat

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Voor ons zijn er al genoeg manieren om te betalen. Maar de wereld is groter dan Nederland. In Afrika bijvoorbeeld hebben maar heel weinig mensen een bankrekening. Daar zie je dat je via SMS kan betalen aan elkaar. De telecom provider biedt daar dan eenvoudige bankierdiensten.

Het zou me niet verbazen dat ook in de VS dit soort situaties bestaan.

En als de banken die mensen niet als klant willen hebben, dan is het niet gek dat anderen daar dan op in springen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Facebook introduceert betalen via chat

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:Voor ons zijn er al genoeg manieren om te betalen. Maar de wereld is groter dan Nederland. In Afrika bijvoorbeeld hebben maar heel weinig mensen een bankrekening. Daar zie je dat je via SMS kan betalen aan elkaar. De telecom provider biedt daar dan eenvoudige bankierdiensten.

Het zou me niet verbazen dat ook in de VS dit soort situaties bestaan.

En als de banken die mensen niet als klant willen hebben, dan is het niet gek dat anderen daar dan op in springen.
Prima toch dat facebook ervoor open wil staan, niemand hoeft iets maar mag iets

Gesloten