LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rookverbod in openbare ruimtes

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door Radar »

Er is een kleine meerderheid voor een rookverbod in Nederland op openbare plekken. Dat blijkt uit een peiling van EenVandaag onder bijna 30.000 mensen. 53 procent van de deelnemers zegt zo’n verbod te zien zitten, vooral op plekken waar veel kinderen zijn.

Lees verder in het volledige nieuwsbericht van donderdag 10 augustus

Wat vind jij van een rookverbod in openbare ruimtes?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Prima!

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Prima.
Mag nog verder gaan. Compleet rookverbod.
De generatie die is opgegroeid met het excuus dat men niet wist dat roken ongezond is sterft langzaam uit. Alles beneden de zeg es 70 jaar weet al sindsdien dat roken zeer ongezond is.
Mensen roken in hun eigen huis, prima, mits daar niet sprake is van meerokers.

Misschien ben ik wat bevooroordeeld omdat ik niet rook, niet ga roken en nooit gerookt heb. Toch heb ik wel wat begrip voor deze groep van verslaafden. Stressverlichting is een reden om een sigaret op te steken. En uit ervaring weet ik dat het voor rokers moeilijk kan zijn te stoppen. Daar is wel discipline voor nodig.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:Weer een topic over hetzelfde.
Helaas lijkt het er op dat de discussie hier weer vrolijk verder gaat, uiteraard met dezelfde voor- en tegenstanders, en uiteraard met exact dezelfde argumenten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door moederslink »

Exact! Vooralsnog krijg je weer dezelfde argumenten , zucht..... 8)
De overheid moet doorpakken...of een rookvrij Nederland overal in het openbaar en dan ook maar definitief. De 3.5 miljard accijnsen die ze mislopen worden ruimschoots gecompenseerd door dat er duizenden minder zieken komen als gevolg van het ( mee) roken.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door harkja »

Mag je in een buitenzwembad dan wel roken ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door sjohie »

Als het gekoppeld wordt aan een substantieel programma om mensen te helpen stoppen met roken, wél. Ik ben geen roker, ook niet geweest, maar ik wil niet in de valkuil trappen om dan maar even makkelijk alle rokers in het verdomhoekje te zetten, of zelfs af te serveren als tweederangsburgers. En daar beginnen dit soort dingen toch wel steeds meer op te lijken.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:Exact! Vooralsnog krijg je weer dezelfde argumenten , zucht..... 8)
De overheid moet doorpakken...of een rookvrij Nederland overal in het openbaar en dan ook maar definitief. De 3.5 miljard accijnsen die ze mislopen worden ruimschoots gecompenseerd door dat er duizenden minder zieken komen als gevolg van het ( mee) roken.
Hoezo gecompenseerd? Deze mensen zullen waarschijnlijk langer leven en andere behandelingen nodig hebben dan nu.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door mp2017 »


Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door Hatertje »

moederslink schreef:Exact! Vooralsnog krijg je weer dezelfde argumenten , zucht..... 8)
De overheid moet doorpakken...of een rookvrij Nederland overal in het openbaar en dan ook maar definitief. De 3.5 miljard accijnsen die ze mislopen worden ruimschoots gecompenseerd door dat er duizenden minder zieken komen als gevolg van het ( mee) roken.
En hoe compenseer je het feit dat mensen langer leven, langer AOW trekken en vanwege andere ouderdomskwaaltjes medische zorg nodig hebben?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door moederslink »

Weet ik ook niet natuurlijk , wel weet ik dat er uiteraard weer andere medische problemen zullen komen, gerelateerd aan diverse ouderdomskwalen.
Dat moeten we allemaal nog maar zien.
Er zullen hoge kosten blijven komen met de verzorging van al deze oudjes, maar ook lang niet iedereen wordt 90 :?
Ik ben geen econoom maar het verlies van 3.5 miljard aan accijns zal ongetwijfeld gecompenseerd worden . Velen zullen ouder worden maar ook gezonder en fitter ouder worden. Misschien komt er ooit een kentering in de medische denkwereld waarbij men zich zal kunnen afvragen of men eindeloos maar moet doorgaan met levensrekkende handelingen :idea:
Maar dat is een andere , weliswaar interessante , discussie.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:Weet ik ook niet natuurlijk , wel weet ik dat er uiteraard weer andere medische problemen zullen komen, gerelateerd aan diverse ouderdomskwalen.
Dat moeten we allemaal nog maar zien.
Er zullen hoge kosten blijven komen met de verzorging van al deze oudjes, maar ook lang niet iedereen wordt 90 :?
Ik ben geen econoom maar het verlies van 3.5 miljard aan accijns zal ongetwijfeld gecompenseerd worden . Velen zullen ouder worden maar ook gezonder en fitter ouder worden. Misschien komt er ooit een kentering in de medische denkwereld waarbij men zich zal kunnen afvragen of men eindeloos maar moet doorgaan met levensrekkende handelingen :idea:
Maar dat is een andere , weliswaar interessante , discussie.
Die discussie wil je hier niet voeren. Dan wordt je binnen no time uitgemaakt als iemand die mensen dood wil hebben. Ik spreek uit ervaring.

Mucha

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door sjohie »

Hatertje schreef:
moederslink schreef:Exact! Vooralsnog krijg je weer dezelfde argumenten , zucht..... 8)
De overheid moet doorpakken...of een rookvrij Nederland overal in het openbaar en dan ook maar definitief. De 3.5 miljard accijnsen die ze mislopen worden ruimschoots gecompenseerd door dat er duizenden minder zieken komen als gevolg van het ( mee) roken.
En hoe compenseer je het feit dat mensen langer leven, langer AOW trekken en vanwege andere ouderdomskwaaltjes medische zorg nodig hebben?
De AOW leeftijd verhogen? :wink:

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door 16again »

Heeft de 53% ook nog suggesties hoe een dergelijk rookverbod effectief te handhaven?

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:Heeft de 53% ook nog suggesties hoe een dergelijk rookverbod effectief te handhaven?
Dat is niet relevant voor de principiële vraag of roken verboden moet worden. Het enkele feit dat iets verboden is, maakt al een enorm verschil.

16again
Berichten: 16080
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door 16again »

Een verbod zonder handhaving lijkt me een wassen neus.
Op alle Nederlandse wegen geldt een snelheidslimiet. Plaatsen van flitspalen levert pas echt ander rijgedrag.
Het is al verboden om afval op straat te gooien....en toch erger ik me aan overal rondzwervende blikjes flesjes etc.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Rookverbod in openbare ruimtes

Ongelezen bericht door Brahms »

Een rookverbod voor heel Nederland, dat zou fantastisch zijn !

Maar dan wel OPTREDEN ! Gisteren op NS station Gouda werd vrolijk gerookt onder de stationskap, NS personeel van Veilgheid en Service stond op nog geen 20 meter, maar deden net of ze het niet zagen.

Gesloten