LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door Radar »

Je kon afgelopen weekend een hoogslaper op de kop tikken in de webshop van Leen Bakker: van 319 euro voor... 24 euro. Leen Bakker zegt dat het om een technische fout gaat, en laat klanten weten dat de koop niet doorgaat. 'Volgens mij ben je dan nog verplicht te leveren', schrijft David op de Facebookpagina van Radar. Klopt dat?

Lees verder in het volledige nieuwsbericht van maandag 31 juli

Wat vind jij?

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat hier nog serieus aandacht aan besteed wordt. Iedereen snapt toch dat een hoogslapen voor die prijs niet kan. Tenzij het een afdankertje bij een kringloopbedrijf is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat kan toch helemaal niet voor een hoogslaper ? :roll:
En ook nog een afwijkende maat , slechts 70 cm breedte
Er staat zelfs 70 cm - 1.60 cm ......dit moet een vergissing zijn en vlg mij hoeft LB zich hier niet aan te houden .

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij is dit heel duidelijk een fout. En hebben we al vaker gehad dat als duidelijk was dat het een fout is, dat levering niet nodig is en men de koop mag ontbinden.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Uiteraard vindt David dat, want hij had het ding graag voor die prijs willen hebben. Helaas werkt het niet zo, en dat is maar goed ook.

Verwijderd

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Een korting van 40% is niet heel vreemd. Een korting van 92% echter wel. Iedereen weet dat het hier om een prijsfout gaat en dat deze prijs redelijkerwijs niet mogelijk is. Zie ook het Otto-arrest.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 008:BC2420

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door witte angora »

JohnTheBassist schreef:Een korting van 40% is niet heel vreemd. Een korting van 92% echter wel. Iedereen weet dat het hier om een prijsfout gaat en dat deze prijs redelijkerwijs niet mogelijk is. Zie ook het Otto-arrest.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 008:BC2420
Ik heb je link even gelezen, en helemaal onderaan vond ik iets waar 'David' en/of anderen even goed naar moeten kijken voor ze levering willen proberen af te dwingen:
4.22. Dit betekent dat het vonnis waarvan beroep dient te worden bekrachtigd. De Stichting zal als in het ongelijk gestelde partij worden veroordeeld in de kosten van dit hoger beroep, waarbij het hof gelet op de aard van de (primaire) vordering (onbepaalde waarde) uitgaat van tarief II van het liquidatietarief.
Het hof:

bekrachtigt het vonnis waarvan beroep;

veroordeelt de Stichting in de kosten van het hoger

beroep, welke kosten tot aan de dag van de uitspraak worden begroot op € 750,-- aan verschotten en op € 2.682,-- aan salaris procureur;

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Net als iets op Marktplaats te mooi kan zijn, of op andere websites, of de goederen uit een kofferbak op de parkeerplaats van de Ikea. Als je als fatsoenlijk mens nadenkt begrijp je dat dit een vergissing moet zijn.
Praktijk is echter dat niet iedereen zo denkt, en denken nu recht te hebben op een product. Vast ook nog wel een advocaat die daar brood in ziet.
Linda de Mol heeft ooit toch zo'n fijne nasleep gehad door zo'n onbenul die dacht ergens recht op te hebben. Miljoenenjacht was het geloof ik.
Of die idioot met z'n niet gewonnen prijs in de Postcodeloterij.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heb ooit ergens een foutje op een site zien staan. Thule fietsendrager voor 0,00 euro. 1000 stuks besteld en 6,95 betaald aan verzendkosten.

Verder niets meer van gehoord en toen maar even gebeld. Ze hadden geen idee of het nu serieus was. Ik heb dus uitgelegd dat het voor die prijs op de site stond en ik er van uitging die 1000 fietsendragers wel kwijt te kunnen raken voor een zacht prijsje (winkelprijs was over de 200 euro). Man aan de telefoon vertelde mij dat ze het niet konden doen en bood aan er 1 gratis op te sturen en de verzendkosten terug over te maken. Ze waren blij dat ik nog belde, want het stond nog steeds zo op de site (na goed zoeken te vinden) en konden het aanpassen en ik had een gratis fietsendrager.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:Ik zou denken dat de Radar moderator het toch wel zou weten oe het zit.
Leen Bakker stopt er binnenkort toch mee, dus met deze prijzen is het magazijn snel leeg.
Met welke reden zou Leen Bakker er mee gaan stoppen? Het bedrijf is net verkocht.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door harkja »

breien schreef:Ik zou denken dat de Radar moderator het toch wel zou weten oe het zit.
Leen Bakker stopt er binnenkort toch mee, dus met deze prijzen is het magazijn snel leeg.
Leen Bakker is verkocht aan Gilde !
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/23/bl ... e-a1560022

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Afijn. Er is al een advocaat boven op gesprongen, en er hebben zich al een paar honderd 'benadeelden' gemeld. Terwijl Leen nota bene een hele mooie korting van 40% wil geven.

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/goed ... hoogslaper

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/hond ... -bakker-op

Verwijderd

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

witte angora schreef:Afijn. Er is al een advocaat boven op gesprongen, en er hebben zich al een paar honderd 'benadeelden' gemeld. Terwijl Leen nota bene een hele mooie korting van 40% wil geven.

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/goed ... hoogslaper

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/hond ... -bakker-op
Kansloos.

"Het bedrijf staat bekend als een echte prijsvechter", zegt Loonstein. "Bovendien vermoed ik dat er sprake is van enige opzet bij Leen Bakker om klanten te lokken naar de website."

Meneer de opportunist is zelf degene die hier even wat media-aandacht wil genereren, want hij heeft de jurisprudentie flink tegen zich. Hij maakt geen schijn van kans en al helemaal niet nu Leen Bakker een genereus aanbod heeft gedaan van 40% korting.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door crazyme »

Nijogeth schreef:Heb ooit ergens een foutje op een site zien staan. Thule fietsendrager voor 0,00 euro. 1000 stuks besteld en 6,95 betaald aan verzendkosten.

Verder niets meer van gehoord en toen maar even gebeld. Ze hadden geen idee of het nu serieus was. Ik heb dus uitgelegd dat het voor die prijs op de site stond en ik er van uitging die 1000 fietsendragers wel kwijt te kunnen raken voor een zacht prijsje (winkelprijs was over de 200 euro). Man aan de telefoon vertelde mij dat ze het niet konden doen en bood aan er 1 gratis op te sturen en de verzendkosten terug over te maken. Ze waren blij dat ik nog belde, want het stond nog steeds zo op de site (na goed zoeken te vinden) en konden het aanpassen en ik had een gratis fietsendrager.
Dus schaamte kennen we niet meer wanneer we er zelf beter van kunnen worden?

Jij belt dus serieus op "hoi zijn mijn 1000 gratis fietsendragers al geproduceerd ?"

En daar voel jij je niet ongemakkelijk bij ?

Om heel eerlijk te zijn zou ik een mailtje hebben gestuurd en zou ik een bedankje voldoende hebben gevonden.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Leen Bakker moet helemaal niks, maar ze geven nu in plaats daarvan 40% korting, zo lees ik net in het nieuws.
Dat had van mij ook helemaal niet gemoeten trouwens... maar ja, in NL eindigt bijna elke vraag verongelijkt met 'mag dat' en 'ik heb er toch recht op'.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:Afijn. Er is al een advocaat boven op gesprongen, en er hebben zich al een paar honderd 'benadeelden' gemeld. Terwijl Leen nota bene een hele mooie korting van 40% wil geven.

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/goed ... hoogslaper

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/hond ... -bakker-op
Een paar honderd "benadeelden" die daarna een bedrag over moeten maken aan de advocaat om een zinloze procedure (immers er is al een uitspraak over) te gaan voeren. De enige die er rijker van wordt is de advocaat, inclusief de gratis reclame voor hem zelf.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Precies, dat geld aan de advocaat zijn ze sowieso al kwijt, en je hebt dikke kans dat ze ook nog eens voor de proceskosten op zullen moeten draaien, net als in het Otto-arrest. En die 'advocaat' maar lachen en zijn handjes dicht knijpen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door sjohie »

JohnTheBassist schreef:
witte angora schreef:Afijn. Er is al een advocaat boven op gesprongen, en er hebben zich al een paar honderd 'benadeelden' gemeld. Terwijl Leen nota bene een hele mooie korting van 40% wil geven.

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/goed ... hoogslaper

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/hond ... -bakker-op
Kansloos.

"Het bedrijf staat bekend als een echte prijsvechter", zegt Loonstein. "Bovendien vermoed ik dat er sprake is van enige opzet bij Leen Bakker om klanten te lokken naar de website."

Meneer de opportunist is zelf degene die hier even wat media-aandacht wil genereren, want hij heeft de jurisprudentie flink tegen zich. Hij maakt geen schijn van kans en al helemaal niet nu Leen Bakker een genereus aanbod heeft gedaan van 40% korting.
Hij had ook duidelijk geen idee van de IT-systemen er achter, hij deed het voorkomen alsof deze hoogslaper advertentie die blijkbaar op oa facebook voorbij kwam, er zo bewust door een natuurlijk persoon geplaatst was. :shock:

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

crazyme schreef:
Nijogeth schreef:Heb ooit ergens een foutje op een site zien staan. Thule fietsendrager voor 0,00 euro. 1000 stuks besteld en 6,95 betaald aan verzendkosten.

Verder niets meer van gehoord en toen maar even gebeld. Ze hadden geen idee of het nu serieus was. Ik heb dus uitgelegd dat het voor die prijs op de site stond en ik er van uitging die 1000 fietsendragers wel kwijt te kunnen raken voor een zacht prijsje (winkelprijs was over de 200 euro). Man aan de telefoon vertelde mij dat ze het niet konden doen en bood aan er 1 gratis op te sturen en de verzendkosten terug over te maken. Ze waren blij dat ik nog belde, want het stond nog steeds zo op de site (na goed zoeken te vinden) en konden het aanpassen en ik had een gratis fietsendrager.
Dus schaamte kennen we niet meer wanneer we er zelf beter van kunnen worden?

Jij belt dus serieus op "hoi zijn mijn 1000 gratis fietsendragers al geproduceerd ?"

En daar voel jij je niet ongemakkelijk bij ?

Om heel eerlijk te zijn zou ik een mailtje hebben gestuurd en zou ik een bedankje voldoende hebben gevonden.
Nee, ik belde op of ze al door hadden of gekregen of er een fout op de website staat. Het verhaal is een beetje ingekort om het leesbaar te houden. Een winkelier bij ons in het dorp is aangesloten bij deze website (AST-Groep, een automotive bedrijf) en ik was er eerst mee naar hem toe gegaan, aangezien ik regelmatig in zijn zaak kwam. Hij zei dat hij het door zou geven, maar zei direct dat ze wel vaker foutjes doorgeven en er dan niks mee gedaan wordt. Vervolgens zei hij, bestel er gewoon 1000, betaal de verzendkosten, dan moeten ze het wel opmerken. Als je wil betaal ik de verzendkosten wel, maar ik kan uiteraard niet zelf daar gaan bestellen en dadelijk problemen met ze krijgen. Ik aangegeven dat die 6,95 het probleem niet zou zijn en ik het zou proberen.

Een kleine week later kwam ik weer bij hem langs om te vragen of ze al iets hadden gereageerd en dat het er nog steeds op stond. Ze hadden niks laten weten en ik had eigenlijk hetzelfde probleem. Na de bevestiging geen contact gehad. Besloten dat ik de volgende als ik langskwam zou kijken en zou bellen vanuit de winkel. Een paar dagen later weer eens langs gegaan en toen heeft de winkelier zelf gebeld. Gezegd dat er een vaste klant van hem staat die een bestelling heeft gedaan via de website, maar niets meer heeft gehoord. Men vroeg wat ik had besteld en hij zei een Thule fietsendrager. Mijn postcode doorgegeven en aan de andere kant schrokken ze zich rot en zei men direct dat dit een fout moest zijn en ze dachten niet dat het een serieuze bestelling was. Winkelier zei 'dit klopt, die heb ik namelijk al 10 dagen geleden aan jullie doorgegeven en zij hem toen om te kijken wat ze zouden doen als hij er 1000 zou bestellen'. Hij zei 'ik wil dit wel opgelost hebben met deze klant, direct'. Direct kwam er de vraag wat ik met 1000 van die dingen zou doen. 'Doorverkopen uiteraard, die raak ik voor 2 tientjes makkelijk kwijt, een gouden investering van €6,95'. Met de winkelier afgesproken (aanbod van zijn kant en die van de mensen van de website, totaal niet vanuit mijn kant gekomen) dat ik direct een fietsendrager (welke ik dus wel 1 wilde kopen en de reden dat ik op die pagina aan het kijken was naar de keuze) mee kon nemen, terwijl de mensen van de website dit met hem zouden verrekenen voor het ongemak. Ze hebben ook direct mijn verzendkosten overgemaakt.

Het was dus niet alsof persoonlijk gewin het doel was. Maar het feit dat ik eerst eerlijk naar de winkelier ging om het aan te geven, deze ook moeite heeft moeten doen en uiteindelijk een probleem opgelost is, wat men anders misschien nooit had gevonden (er bleken er al een paar de deur uit te zijn gegaan, die door het systeem waren geglipt), heeft mij een gratis goede fietsendrager opgeleverd.

Maar dit hele verhaal vond ik een beetje te lang worden voor een post die licht offtopic is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Moet Leen Bakker de goedkope hoogslaper alsnog leveren?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Advocaat bij Jinek aan tafel om deze zeer belangrijke "casus" uitgebreid te mogen bespreken. Toe maar.

Vier komkommers voor een euro.

Gesloten