LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opnieuw rijexamen door slingeren

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door Radar »

Als automobilist loop je de kans opnieuw rijexamen te moeten doen als je slingerend rijdt en door de politie aan de kant wordt gezet. Het maakt daarbij niet uit of je met je telefoon bezig was of juist bewust uitweek voor bijvoorbeeld een poes.

Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... -over-weg/

Wat vind jij van deze maatregel?

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door Spuiter »

Goeie maatregel maar de reden waarom je uitwijkt is natuurlijk wel relevant.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Sowieso moet je als je uitwijkt altijd kijken of dat kan. Als je in paniek uitwijkt omdat er een kat op straat loopt, dan lijkt me dat een volkomen natuurlijke reactie, maar in principe moet je natuurlijk eerst kijken of dat wel veilig is en of je dan tegen niemand aanrijdt. Als je niet goed gekeken hebt kan ik me goed voorstellen dat je zakt.

Maar als jij alles goed in de gaten hebt, er is ruimte, en je besluit om vandaag es níet over die kat heen te rijden, dan lijkt het me ook sterk dat de politie je gaat aanhouden?! (en dat je dan zou zakken is natuurlijk helemaal van de zotte)

Kortom: duidelijkere berichtgeving, verder onderzoeken wat nou precies het geval is geweest, en dán maar eens kijken wat er van gevonden wordt.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door vroem »

probleem is dat de richtlijnen weer naar goed Nederlands gebruik niet duidelijk lijken te zijn, wat ongetwijfeld zal leiden tot willekeur.
Het zou ook van de zotte zijn als je niet mag uitwijken voor dieren. Dat is overigens niet slingeren maar een overwogen uitwijkmanoeuvre, iets anders dan slingeren door oververmoeidheid, of bedienen apparatuur wat afleidt van waar je eigenlijk mee bezig bent.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dit is naar aanleiding wat vorige week of week ervoor nieuws was..
Oude dame( flinke oude dame) wilde iets uit haar tas pakken voor de kerk en slingerde..
Werd angehouden en ze kreeg als boete opnieuw cbr..
Maaaaar de agenten verklaarde ook dat deze mev veel vaker slingerde over de weg,,

Dus de vraag is dan niet uitwijken voor een poes.
Nee ze moet op de weg letten en nier bijbeltje in tas zoeken,doordat soort mensen( ze reed al 52 jr schadevrij) ( waarbij ik gelijk dacht ja en de mensen die wel door jou aanrijding hebben gehad zie je niet :) )

Dat was dus de aanleiding...
Ik vind dat ze idd opnieuw mag afrijden en als iemand slingert omdat hij whats apped ook etc..moet wel gedegen reden zijn,uitwijken voor een poes zover zal het niet komen..

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door sadfly »

Uitwijken voor een object is nog niet slingeren. slingeren is als je van alles in de auto doed waardoor het over de rijbaan slingert / zwalkt. al is het op je eigen weghelft.
Laatst gewijzigd door sadfly op 13 aug 2014 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door tenormin »

Uitwijken voor iets onverwachts zegt het eigenlijk al: er komt iets onverwachts op je pad. Heb wel mooi voorbeeld voor als de scholen uitgaan, ze drie (minimaal) rijen dik naast elkaar rijden, al bellend en hupla, daar duikt ook al slingerend de scholier op de fiets uit de dikke 'bundel'. Ik wijk wel uit als is dat nooit slingerend: je kent inmiddels de pappenheimers. Maar op zich is het nog niet eens zo' n slecht idee, gezien de capriolen die sommigen uithalen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door prem »

TROS Radar schreef:Als automobilist loop je de kans opnieuw rijexamen te moeten doen als je slingerend rijdt en door de politie aan de kant wordt gezet. Het maakt daarbij niet uit of je met je telefoon bezig was of juist bewust uitweek voor bijvoorbeeld een poes.

Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... -over-weg/

Wat vind jij van deze maatregel?
U moet wel onderscheid maken tussen slingeren of uitwijken denk ik. Probeer t nog eens zou ik zeggen.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door encore »

nou, de "vrienden" mogen ok al een bekeuring uitschrijven als ze denken dat je een telefoon vasthield in de auto. Ja, gaat nergens over. Overigens kunnen die personen helemaal niet denken, maar dat is mijn mening.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja en als de vrienden echt iets moeten doen,geven ze niet thuis...sorry maar mijn mening en die is zeeeer gegrond...

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja en als de vrienden echt iets moeten doen,geven ze niet thuis...sorry maar mijn mening en die is zeeeer gegrond...

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Mijn mening is dat er nog 3 keer zoveel boetes opgelegd zouden moeten worden dan zal het aantal verkeershufters misschien weleens een keer gaan dalen. Maar de politie zie je nooit behalve op parkeerterreinen om te controleren of je wel voldoende in de meter hebt gestopt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Josephien12 schreef:Mijn mening is dat er nog 3 keer zoveel boetes opgelegd zouden moeten worden dan zal het aantal verkeershufters misschien weleens een keer gaan dalen. Maar de politie zie je nooit behalve op parkeerterreinen om te controleren of je wel voldoende in de meter hebt gestopt.
+1 nou +10

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Opnieuw rijexamen door slingeren

Ongelezen bericht door prem »

Josephien12 schreef:Mijn mening is dat er nog 3 keer zoveel boetes opgelegd zouden moeten worden dan zal het aantal verkeershufters misschien weleens een keer gaan dalen. Maar de politie zie je nooit behalve op parkeerterreinen om te controleren of je wel voldoende in de meter hebt gestopt.
Dat zal wel niet want dat zijn parkeerwachters, dat is geen politie.

Gesloten