Contactloos betalen

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
angel1978

Re: Contactloos betalen

Ongelezen bericht door angel1978 » 08 aug 2017 12:27

Of zoals Harm al je boodschappen indelen in verschillende categorieën en dan beweren dat je al die boodschappen in je persoonlijke administratie hebt overgenomen in 10 min per maand.. al die miljarden transacties.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 08 aug 2017 12:27

Ik wil nog wel eens koffie halen na het sporten, bijvoorbeeld. Daarnaast halen we vlees bij de slager en wanneer het uitkomt groente bij de groenteboer. Dat, plus twee supermarkten eens in de week.
JvandeW schreef:Wacht even. Dus terwijl je contant betaalt om zo overzicht te behouden en zo min als mogelijk tijd kwijt bent aan de administratie van boodschappen, ga je wel meerdere keren per week boodschappen doen? Hoe is dat efficiënt en tijdsbesparend?
Nee? Verwar je mij nu misschien niet met iemand anders?
Ik vind het overzichtelijker wanneer ik met internetbankieren de maandtransacties check, omdat er dan veel minder transacties tussenstaan. Lijkt me logisch. Verder weet ik precies hoeveel ik uitgeef aan boodschappen, zonder dat ik allerlei transacties bij elkaar op moet tellen.
JvandeW schreef:Nee, dat gaat er bij mij niet in. Met dergelijke argumenten kun je geen contante betalingen verantwoorden als je diezelfde argumenten niet toepast op het boodschappen doen zelf. Dan kan ik je manieren niet serieus nemen.
Leuk, maar volgens mij heb je het toch echt tegen de verkeerde.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 08 aug 2017 12:32

Julie4444 het gaat dus om min 4 tot max 16 transacties per maand ipv die miljarden waar je het over had?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 08 aug 2017 12:35

angel1978 schreef:Julie4444 het gaat dus om min 4 tot max 16 transacties per maand ipv die miljarden waar je het over had?
Wil je nu gaan muggenziften over mijn gebruik van een hyperbool? Jeetje, als je het zo belangrijk vindt.. Het zijn er dan toch zeker minstens 16 extra per maand.

Feit blijft dat het voor ons gewoon makkelijker en overzichtelijker is om het te zo te doen. Mag dat?

Als anderen het anders willen doen vind ik dat toch ook gewoon prima?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 08 aug 2017 13:00

Julie4444 schreef:
angel1978 schreef:Julie4444 het gaat dus om min 4 tot max 16 transacties per maand ipv die miljarden waar je het over had?
Wil je nu gaan muggenziften over mijn gebruik van een hyperbool? Jeetje, als je het zo belangrijk vindt.. Het zijn er dan toch zeker minstens 16 extra per maand.

Feit blijft dat het voor ons gewoon makkelijker en overzichtelijker is om het te zo te doen. Mag dat?

Als anderen het anders willen doen vind ik dat toch ook gewoon prima?
Het zal me echt een zorg zijn hoe jullie het doen :)
Maar maakt het dan ook niet veel groter dan het is, puur en alleen om het te verantwoorden ( voor jezelf ?).
Je vindt het fijn zo, nou mooi toch.. maar dat is het dan toch ook en niet meer dan dat?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 08 aug 2017 13:11

angel1978 schreef:Het zal me echt een zorg zijn hoe jullie het doen :)
Maar maakt het dan ook niet veel groter dan het is, puur en alleen om het te verantwoorden ( voor jezelf ?).
Je vindt het fijn zo, nou mooi toch.. maar dat is het dan toch ook en niet meer dan dat?
Nou, klonk mij meer alsof anderen het enorm maakten met een pagina-lange discussie. :lol:

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 » 08 aug 2017 13:34

Dat krijg je met argumenten als 'handiger, tijdbesparend en overzichtelijker'.
Als je zegt dat je het al tijden zo doet en dat fijn vindt dan valt daar weinig over te discussiëren ;)

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc » 08 aug 2017 15:47

angel1978 schreef:Of zoals Harm al je boodschappen indelen in verschillende categorieën en dan beweren dat je al die boodschappen in je persoonlijke administratie hebt overgenomen in 10 min per maand.. al die miljarden transacties.
Wel goed lezen, dame :|
Boodschappen zijn nou juist dingen waarvan ik niet maandelijks bijhoud wat de kosten zijn. Even verder terug lezen in dit onderwerp.
Boodschappen bij de AH, dan heb je verschillende categorieën op 1 kassabon (levensmiddelen, persoonlijke verzorging, schoonmaak, etc), dat melde ik omdat bezoekers hier hun boodschappen blijkbaar wel in hun financiële administratie bijhouden.

Maar volgens mij hoort dit thuis bij het onderwerp: Financiële thuis administratie :wink:

Gesloten