LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedragscode voor fietsers?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Gedragscode voor fietsers?

Ongelezen bericht door Radar »

ANWB, Fietsersbond en wielersportbond NTFU werken aan een 'gedragscode'. Langs drukke fietsroutes moeten aanwijzingen op borden komen, meldt het AD.

De nieuwe gedragsregels voor fietsers moeten begin volgend jaar klaar zijn, zodat de borden in de lente van 2018 geplaatst kunnen worden. Volgens NTFU-woordvoerder Esther van der Heijden gaat het erom dat fietsers 'meer rekening houden met elkaar'. De werktitel van het project is 'geef elkaar de ruimte'.

Lees verder in het volledige nieuwsbericht van vrijdag 11 augustus

Wat vind jij van een gedragscode voor fietsers?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gedragscode voor fietsers?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Helemaal met je eens, Snuffel1.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedragscode voor fietsers?

Ongelezen bericht door kuklos »

Goed idee. Doen. Oftewel, welke acterlijke idioot heeft dit nu weer bedacht? Er wordt al niet controleerd op door rood rijden, zonder licht rijden etc. en dan gaan we nog weer meer betutteling bedenken, want dat werkt wel? Hoe idioot moeten die kamergeleerden nog worden voordat ze eindelijk eens gaan kijken hoe het werkt in de echte wereld?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Gedragscode voor fietsers?

Ongelezen bericht door reggie2 »

snuffel1 schreef:Een gedragscode voor fietsers kom op zeg!!!. De meeste fietsers weten niet eens dat er verkeersregels bestaan en als ze die al kennen zijn ze voor iedereen behalve voor hun. Het wordt tijd dat fietsers vanaf zeg 16 jaar verantwoordelijk wordt gehouden voor hun acties in het verkeer en niet meer als zwakkere verkeersdeelnemer worden aangemerkt. Zeker nu de E bike voor bijna iedereen betaalbaar is geworden zou een soort van wettelijke aansprakelijkheidsverzekering verplicht gesteld dienen te worden.

Ik sluit mij bij jou aan. De fietsers lappen toch alle regels aan hun laars.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gedragscode voor fietsers?

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:Goed idee. Doen. Oftewel, welke acterlijke idioot heeft dit nu weer bedacht? Er wordt al niet controleerd op door rood rijden, zonder licht rijden etc. en dan gaan we nog weer meer betutteling bedenken, want dat werkt wel? Hoe idioot moeten die kamergeleerden nog worden voordat ze eindelijk eens gaan kijken hoe het werkt in de echte wereld?
Het is dan ook een gedragscode, geen wetgeving. Het gaat dus een hoop geld kosten om dit allemaal te bedenken en uit te voeren, en geen hond die zich er wat van aantrekt.

Het is ook niet voor honden bedoeld, maar dat terzijde. :wink:

Mucha

Re: Gedragscode voor fietsers?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Gedragscode voor fietsers?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ik denk dat we met z'n allen wel eens weer de fietsregels door mogen nemen.
In de afgelopen jaren is het fietspad bevolkt met een groot aantal groepen deelnemers van niet alleen die woon-werk/school verkeer.

Ik ben een recreatieve fietser op m'n mountainbike, en fiets gemiddeld iets sneller met m'n 23-25km/u. Maar ik moet deksels attent zijn op vooral de langzamere en enkel de snellere verkeersdeelnemers die niet allen stuk voor stuk hun aandacht bij het verkeer hebben. Want daar gaat het vooral om: aandacht bij het verkeer. Dat hoeft niemand je te vertellen middels verkeersborden.

Ouderen die soms zomaar ineens midden op het fietspad stoppen, deelnemers met meer aandacht voor hun mobieltje dan verstandig is. Vorig weekend ging mij een elektrische fiets voorbij. Moeder met voor- en achterop een kind, toch snel 25km/u, 1 hand aan het stuur want mevrouw was aan het bellen :oops:

We doen maar met z'n allen . . .

Gesloten