LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
tenormin

Re: Meer mensen betalen zorgverzekering niet

Ongelezen bericht door tenormin » 11 okt 2014 00:57

pietjeplus schreef:Uw roep om aandacht is groot ook op dit forum....zoek hulp dit is erg !!
Nee, ik 'roep' helemaal niet om hulp; gewoon constatering van feiten. Ben prima in orde (nou ja) maar weet/zie teveel om... Maakt u zich maar geen zorgen; iemand mag immers zelf een beslissing maken. De een kan of wil honderd worden, no matters the state of live, een ander kiest voor...als de tijd daar is. Die regie wil ik, indien mogelijk, zelf in handen houden, indien mogelijk. Maar dat is iets wat niemand weet.

eleven

Ongelezen bericht door eleven » 11 okt 2014 01:14

pietjeplus schreef:
tenormin schreef:Ja, maar wie weet nu exact (ben al lang aan pillen sparen) hoeveel rotzooi je naar de andere wereld brengt en je zeker bent dat je echt niet wakker word. 'k Heb voldoende pillen met een t.h.t datum voor 2015 maar....helpt 't dan. Ik hang helemaal niet meer aan 't leven; niet ernstig ziek maar rot genoeg om...
Maar alweer, we drijven allemaal af van de zorgverzekering. Sorry.
Uw roep om aandacht is groot ook op dit forum....zoek hulp dit is erg !!
Hierbij sluit ik mij aan.
Als iemand zich rot voelt om uit het leven te stappen is er iets mis.
Ik spaar geen pillen, maar heb iets op papier laten zetten, om in een bepaalde situatie geholpen te worden, maar niet omdat ik niet meer aan het leven hang en mij rot voel.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 11 okt 2014 15:21

MichielFRL schreef:Ik heb even een begroting gemaakt voor een gezin met WWB inkomen en 2 kinderen.
Op basis daarvan zou er gewoon geen achterstand mogen ontstaan lijkt me.

Afbeelding
Welke idioot geeft er nou €150 per maand aan kleding uit, en in de bijstand nog wel? Die boodschappen kunnen ook goedkoper, trouwens.

Van de bijstand zoals daar staat is makkelijk rond te komen, ook al zitten daar onnodig hoge uitgaven bij, en als men zorgtoeslag incasseert moeten ze gewoon de premie betalen. Anders zetten ze maar lekker de geldkraan voor die wanbetalers dicht, want die kunnen dus duidelijk geen prioriteiten stellen, en daar hoeft de samenleving niet nog eens extra voor op te draaien.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 11 okt 2014 17:37

Ik vraag mij af hoeveel mensen hun telefoonabonnement betalen van hun zorgtoeslag en daarom hun ziektekostenverzekering niet betalen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske » 11 okt 2014 17:44

Ik hang helemaal niet meer aan 't leven;
Bizar, en diep triest. Ook op jouw leeftijd zijn er nog zat leuke dingen.

@Bob, denk dat dat er velen zijn.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 11 okt 2014 18:34

Bob Schurkjens schreef:Ik vraag mij af hoeveel mensen hun telefoonabonnement betalen van hun zorgtoeslag en daarom hun ziektekostenverzekering niet betalen.
Als ze daadwerkelijk € 2000 netto ontvangen voor 4 personen hebben ze meer dan genoeg geld om beide te betalen. En anders maar wat meer op je wifi en niet iedere keer de nieuwste iphone. :?

16again

Ongelezen bericht door 16again » 11 okt 2014 18:58

Julie4444 schreef: Welke idioot geeft er nou €150 per maand aan kleding uit, en in de bijstand nog wel?
Is dat dan onredelijk voor gezin van 4 waarvan 2 kinderen?
Julie4444 schreef:Die boodschappen kunnen ook goedkoper, trouwens.
Is al minder dan 4 euro per persoon per dag...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 » 11 okt 2014 19:17

Julie4444 schreef:
MichielFRL schreef:Ik heb even een begroting gemaakt voor een gezin met WWB inkomen en 2 kinderen.
Op basis daarvan zou er gewoon geen achterstand mogen ontstaan lijkt me.

Afbeelding
Welke idioot geeft er nou €150 per maand aan kleding uit, en in de bijstand nog wel? Die boodschappen kunnen ook goedkoper, trouwens.

Van de bijstand zoals daar staat is makkelijk rond te komen, ook al zitten daar onnodig hoge uitgaven bij, en als men zorgtoeslag incasseert moeten ze gewoon de premie betalen. Anders zetten ze maar lekker de geldkraan voor die wanbetalers dicht, want die kunnen dus duidelijk geen prioriteiten stellen, en daar hoeft de samenleving niet nog eens extra voor op te draaien.

wat een kleinerende opmerking over de invulling van de uitgaven, shame shame

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 11 okt 2014 20:44

16again schreef:
Julie4444 schreef: Welke idioot geeft er nou €150 per maand aan kleding uit, en in de bijstand nog wel?
Is dat dan onredelijk voor gezin van 4 waarvan 2 kinderen?
Julie4444 schreef:Die boodschappen kunnen ook goedkoper, trouwens.
Is al minder dan 4 euro per persoon per dag...
Wij doen het met minder per persoon. Overigens is dat qua kleding nog steeds erg veel voor jong volwassenen. Moet alles soms merkkleding zijn ofzo? Daarnaast kan een 16-jarige zelf ook bijverdienen als ze duur spul willen hebben.

@Har.
Mensen ontvangen zorgtoeslag toch zeker om de zorgverzekering mee te financieren? Als ze niet van plan zijn die te betalen hoeven ze daar dan toch zeker ook geen zorgtoeslag voor te ontvangen?

In plaats van toeslagen te geven en te verwachten dat mensen dan zelf betalen zou de premie gewoon op het inkomen ingehouden moeten worden.

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar » 12 okt 2014 00:29

Har06 schreef:Wat heeft dit te maken met lui die hun zorgverzekering niet betalen en de kosten afwentelen op de medemens, hou je bij de gestarte topic en kom niet met wereldvreemde verhalen op de proppen
Veel mensen die de zorgverzekering niet meer betalen hebben de indruk dat ze moeten betalen voor een systeem waar ze niet meer achter staan. Daar slaat het op. Veel zorgverzekeraars betalen de rekeningen ook niet of stellen onredelijke eisen. Ik overweeg ook ernstig de betaling van de zorgpremie te staken teneinde de zorgverzekeraar te dwingen aan haar verplichtingen te voldoen. Wel elke maand afschrijven, maar uitkeren ho maar, daar beginnen ze niet aan.
Dan wentel je dus niets af op andere verzekerden, het is eerder andersom.
Je hebt recht op de zorg die je wenst. Niet op medicijnen die je worden opgedrongen, omdat de medicijnfabrikant leuke bonussen uitkeert aan de voorschrijvende artsen. Vergeet niet dat het een enorme industrie is. Wij hebben geen keuze meer, een zorgverzekering is verplicht en het grootste deel van de kosten wordt bij de werkgever of uitkeringsinstantie in rekening gebracht. Vreemde benadering van verzekeren, ik bepaal toch zelf wel wat ik wel en wat ik niet wil verzekeren? Als verzekeren verplicht wordt gesteld, dan moet je het maar via de belastingen regelen. Kortom, ziekenfonds terug.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 » 12 okt 2014 11:38

czarczar schreef:
Har06 schreef:Wat heeft dit te maken met lui die hun zorgverzekering niet betalen en de kosten afwentelen op de medemens, hou je bij de gestarte topic en kom niet met wereldvreemde verhalen op de proppen
Veel mensen die de zorgverzekering niet meer betalen hebben de indruk dat ze moeten betalen voor een systeem waar ze niet meer achter staan. Daar slaat het op. Veel zorgverzekeraars betalen de rekeningen ook niet of stellen onredelijke eisen. Ik overweeg ook ernstig de betaling van de zorgpremie te staken teneinde de zorgverzekeraar te dwingen aan haar verplichtingen te voldoen. Wel elke maand afschrijven, maar uitkeren ho maar, daar beginnen ze niet aan.
Je hebt recht op de zorg die je wenst. Niet op medicijnen die je worden opgedrongen, omdat de medicijnfabrikant leuke bonussen uitkeert aan de voorschrijvende artsen. Vergeet niet dat het een enorme industrie is. Wij hebben geen keuze meer, een zorgverzekering is verplicht en het grootste deel van de kosten wordt bij de werkgever of uitkeringsinstantie in rekening gebracht. Vreemde benadering van verzekeren, ik bepaal toch zelf wel wat ik wel en wat ik niet wil verzekeren? Als verzekeren verplicht wordt gesteld, dan moet je het maar via de belastingen regelen. Kortom, ziekenfonds terug.
Jakkes wat een woord verdraaiingen, typican een SP of een Thiemen aanhanger aan het oreren, Foei :oops:

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar » 12 okt 2014 12:20

Har06 schreef:Jakkes wat een woord verdraaiingen, typican een SP of een Thiemen aanhanger aan het oreren, Foei :oops:
Har06 houdt van typeringen en niet van het aanvoeren van argumenten.
Ik heb nog nooit gestemd op de SP en ook nog nooit op Thiemen. U beticht mij daar wel van zonder enige vorm van argumentatie. En u vindt dat ook nog Foei en :oops: U trekt conclusies die niet kloppen en verbindt daar ook meteen een oordeel aan. Ik hoop niet dat u bij de politie werkt.
Ik ga u geen politieke voorkeuren toedichten, maar uw inhoudelijke argumentatie vind ik wel Foei en :oops: Die ontbreekt namelijk.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje » 12 okt 2014 12:55

czarczar schreef:
De verzekering wordt geregeld via de belasting(-dienst). Althans de toeslag. Of je nou wel of geen zorgtoeslag krijgt het betalen van de premie wordt even hard verplicht afgedwongen alsof het belasting betrof. Zorgpremie is feitelijk belasting, ik zie althans het verschil niet.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 » 12 okt 2014 12:58

Geip Suusje schreef:[Zorgpremie is feitelijk belasting, ik zie althans het verschil niet.
Verklaar je nader, ik zou graag weten waarom jij het als een belasting ziet.

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL » 12 okt 2014 13:27

We kunnen natuurlijk het Australische zorgstelsel (Medicare) overnemen.
Medicare wordt gefinancierd door de diverse overheden en voorziet in de basis gezondheidszorg.
Er bestaat geen vrije keuze van zorg, in theorie wel, in de praktijd bepaalt de huisarts naar welke zorgverlener de patiënt gaat.
Dit zal niet bij iedereen goed vallen, de vrije keuze die wij nu kennen komt dat te vervallen.
Tevens worden o.a. medicijnen niet volledig vergoed.
Laatst gewijzigd door MichielFRL op 12 okt 2014 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar » 12 okt 2014 13:55

MichielFRL schreef:We kunnen natuurlijk het Australische zorgstelsel (Medicare) overnemen....
Dit zal niet bij iedereen goed vallen, de vrije keuze die wij nu kennen komt dat te vervallen.
Heeft u het nu over het Nederlandse systeem of het Australische?
In Nederland geldt, uit eigen ervaring, dat verzekeraars verzekeraar blijken te zijn: wel premie heffen en niet uitbetalen.

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL » 12 okt 2014 14:08

czarczar schreef:
MichielFRL schreef:We kunnen natuurlijk het Australische zorgstelsel (Medicare) overnemen....
Heeft u het nu over het Nederlandse systeem of het Australische?
In Nederland geldt, uit eigen ervaring, dat verzekeraars verzekeraar blijken te zijn: wel premie heffen en niet uitbetalen.
Ik opper de mogelijkheid om het Australische systeem in Nederland in te voeren.
Geen zorgpremie betalen omdat de zorg door de (lokale) overheid gefinancierd wordt vanuit de ontvangen belastingen.

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar » 12 okt 2014 14:25

MichielFRL schreef:Ik opper de mogelijkheid om het Australische systeem in Nederland in te voeren.
Geen zorgpremie betalen omdat de zorg door de (lokale) overheid gefinancierd wordt vanuit de ontvangen belastingen.
Nah, dan zijn we het helemaal met elkaar eens. Zo denk ik er dus ook over.
Dat in elkaar geknutselde systeem in Nederland lijkt helemaal nergens op.
En mij maak je alleen maar wijs dat het kostenbesparend werkt als de overheid toegeeft op alle fronten te falen.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 » 12 okt 2014 14:39

Nou ik denk dat een hele boel mensen het niet eens zijn met deze stelling. Er zijn al wel vaker dit soort zeepbellen gelanceerd met systemen in andere landen.

Laten we maar gewoon het Nederlandse solidariteitssysteem handhaven.

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL » 12 okt 2014 14:46

czarczar schreef:
MichielFRL schreef:Ik opper de mogelijkheid om het Australische systeem in Nederland in te voeren.
Nah, dan zijn we het helemaal met elkaar eens. Zo denk ik er dus ook over.
Dat in elkaar geknutselde systeem in Nederland lijkt helemaal nergens op.
En mij maak je alleen maar wijs dat het kostenbesparend werkt als de overheid toegeeft op alle fronten te falen.
Weet je wat nu het geval is czarczar, Australië is voornemens Medicare aan te gaan passen naar een vergelijkbaar systeem als in Nederland, Duitsland en Zwitserland.
Blijkbaar is ons systeem nog helemaal niet zo slecht.

Het grote probleem in Australië is dat er geen concurrentie is. Alle kosten zijn voor 1 partij, namelijk de overheid en wie moeten de kosten welke de overheid maakt ophoesten, dat zijn wij, de burgers.

Het grote voordeel van het systeem wat in Nederland, Duitsland en Zwitserland gebruikt wordt, is dat het risico gespreid wordt over meerdere bedrijven/organisaties. Deze concurreren ook nog eens tegen elkaar met premies. En ja, er wordt geld uitgegeven aan marketing, maar dat blijkt dus in de praktijk minder te kosten dan een overheidssysteem wat alles moet regelen, kijk naar Australië.

Gesloten