LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Radar »

Ryanair wil dat Britse luchthavens de verkoop van alcohol aan banden gaan leggen. De grootste luchtvaartmaatschappij van Europa wil dat er voor 10.00 uur geen alcohol meer wordt geschonken, ook wil Ryanair dat er maximaal twee biertjes per passagier worden geschonken.

Lees verder in het volledige nieuwsbericht van dinsdag 15 augustus

Wat vind jij hiervan?

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een beetje onzin, zolang je nog wel alcohol in het vliegtuig zelf kan kopen en je mensen lang laat wachten.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je het bericht leest snap ik het wel. Maar er bestaat ook nog zoiets als 'indrinken'. Geen idee ook hoeveel drankgelegenheden er op de Britse vliegvelden zijn, maar als er meerdere zijn kun je makkelijk van de ene naar de andere gaan. Neem je overal een of twee biertjes, en hop, daar ga je alsnog.

Het is een beetje symboolpolitiek, blijkbaar ingegeven vanuit wanhoop omdat ze het anders ook niet meer weten.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Zodra er misstanden ontstaan vanwege alcohol gebruik: verbieden.
Het is toch niet zo dat waterdrinken tegen de dorst niet meer mag.

Wat mij verbaasd is dat dit soort discussies op bv verjaardagen altijd hetzelfde beeld opleveren: drinkers vinden het allemaal maar onzin :|
Totdat zij zelf geconfronteerd worden door misstanden door alcoholgebruik. Totdat ze zelf met een dronken kop hun auto tegen de vangrail van de snelweg parkeren en zich uit de voeten maken voordat de politie er is die kan vaststellen dat bestuurder veel te veel alcohol op had. Want na 12 uur is de oorzaak moeheid en niet alcohol.

Ik drink zelf geen alcohol en vind mij wat dat betreft bevooroordeeld :?
Heb nooit begrepen de grap of het nut van zoveel alcohol drinken. Hoe kan het dat op een zomerse middag ik genoeg aan 2-3 glazen fris heb, terwijl een ander 5-6 flessen bier achterover hijst?

atlas1302

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid en op een warme dag hijs ik 2 liter water achter over, en drink ik 1 of 2 biertjes bij ieder tentje.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door kokka »

het lijkt me goed beleid om, net als op veel luchthavens in de verenigde staten, beschonken passagiers simpelweg te weigeren op de vlucht. daarbij kan je dan ook nog eventueel na het afnemen van een blaastest bepalen of de dronken passagier op een volgende vlucht wordt gezet, of gewoon een nieuw ticket moet kopen.
twee biertjes per persoon is natuurlijk niet te handhaven op een grote luchthaven.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Harm.calc schreef:Zodra er misstanden ontstaan vanwege alcohol gebruik: verbieden.
Het is toch niet zo dat waterdrinken tegen de dorst niet meer mag.

Wat mij verbaasd is dat dit soort discussies op bv verjaardagen altijd hetzelfde beeld opleveren: drinkers vinden het allemaal maar onzin :|
Totdat zij zelf geconfronteerd worden door misstanden door alcoholgebruik. Totdat ze zelf met een dronken kop hun auto tegen de vangrail van de snelweg parkeren en zich uit de voeten maken voordat de politie er is die kan vaststellen dat bestuurder veel te veel alcohol op had. Want na 12 uur is de oorzaak moeheid en niet alcohol.

Ik drink zelf geen alcohol en vind mij wat dat betreft bevooroordeeld :?
Heb nooit begrepen de grap of het nut van zoveel alcohol drinken. Hoe kan het dat op een zomerse middag ik genoeg aan 2-3 glazen fris heb, terwijl een ander 5-6 flessen bier achterover hijst?
Maar zodra iemand hem flipt na het drinken van een glas water, dan kunnen we ook geen water meer drinken.

Het probleem zit hem veelal in de mens zelf, niet bij de alcohol. Iemand die aggressief is na het drinken, zal dat mogelijk vaker zijn zonder drank dan iemand die niet aggressief wordt van drank.

Op deze manier straf je 99,99% van de mensen die wel graag een biertje, wijntje of whiskey drinkt. En dat terwijl het maar minimaal fout gaat en dit voorkomen kan worden door mensen te weigeren voor de vlucht.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door kokka »

@ nijogeth, met deze redenatie kan je alcohol in het verkeer ook wel goedpraten. Het gaat steeds vaker fout in het vliegtuig, dus het is goed dat er over na wordt gedacht.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Brahms »

kokka schreef:twee biertjes per persoon is natuurlijk niet te handhaven op een grote luchthaven.
Als ik een blikje Cola wil kopen op de luchthaven Schiphol, dus achter de douane, dan moet ik nu ook al mijn instapkaart tonen. Beetje vreemd, immers iedereen die daar is heeft een instapkaart.
Daar een simpele registratie aan koppelen voor alcohol, en het probleempje is opgelost.

Water drinken uit de kraan is op Schiphol toch al onmogelijk gemaakt. Anders draaien de winkeltjes natuurlijk nooit genoeg omzet.

stofzuigertje

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb een blikje bier voor het instappen op de Gate leeg gedronken, boven de 100cc en vind het zonde weg te pleuren!
Ja, bij inleveren koffers, door de douane voor paspoort, en niemand keek in de binnenzak van mijn.
Pas vlak voor in toestel gaan word handbagage gecontroleerd en dan ga ik wel iets later de kist in.

Alleen mogen ze dronken passagiers al jarenlang weigeren wegens het veiligheidsrisico.
Gelukkig had ik een blikje 0.0% dus totaal geen probleem met het wegwerken van deze Radler uit Brabant.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door renewouters »

Nijogeth schreef:Een beetje onzin, zolang je nog wel alcohol in het vliegtuig zelf kan kopen en je mensen lang laat wachten.
Maar in het vliegtuig heb je er als maatschappij controle over. Een luchtvaartmaatschappij zit met de **** van dronken passagiers, terwijl de luchthaven lekker profiteren van de opbrengsten. Dat is waarom Ryanair dit heeft voorgesteld.

(overigens is Ryanair 1 van de meeste betrouwbare luchtvaartmaatschappijen qua op tijd vliegen dus dat lange wachten valt wel mee).

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Ik vlieg regelmatig met Ryan Air voor werk hebben haast nooit vertraging maar ik moet zeggen dronken passagiers genoeg.
En dat is naar mijn mening ook niet fijn in die vliegtuigen is het al krap en dan een dronken idioot die loopt te tieren tegen alles en iedereen geeft mij geen veilig gevoel.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk Dieke, vanuit jouw ervaring geef je dus exact aan wat het probleem is van Ryanair. Het geeft jou geen veilig gevoel maar wat te denken van het personeel? Die moeten voor het oog van een paar honderd mensen maar zien dat ze de boel in goede banen leiden. Terwijl het om mensen gaat die op dat moment totaal onvoorspelbaar zijn. Ik zou dat heel erg moeilijk vinden.

Zoals je het uitlegt snap ik Ryanair dan wel.

Het gaat nog niet eens om het aantal dat geweigerd wordt, maar om het aantal dat mee gaat en voor problemen zorgt. Dan kon wel eens vele malen hoger liggen dan het aantal dat geweigerd wordt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Brahms »

stofzuigertje schreef:en niemand keek in de binnenzak van mijn. Pas vlak voor in toestel gaan word handbagage gecontroleerd en dan ga ik wel iets later de kist in.
Heb me al wat langer voorgenomen niet meer op je complete onzinberichten te reageren, net als veel anderen op dit forum, maar goed, wanneer heb je voor het laatst gevlogen ?
De tyd dat je handbagage pas bij het instappen wordt gecontroleerd is toch al weer even geleden !

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat ik er van vind? Ik vind het begrijpelijk, en in het algemeen een goed plan. Ten eerste heeft Ryanair een verantwoordelijkheid als werkgever, en als personeel regelmatig te maken heeft met dronken passagiers, dan is dat iets waar ze tenminste over moeten nadenken. Daarnaast ergeren passagiers zich er aan, passagiers die misschien daarom de volgende keer een andere low-budget maatschappij kiezen.

Overigens heb ik vergelijkbare ervaringen als user Dieke83, maar dan op vakantievluchten van Transavia naar oa Kreta. De Nederlandse Jeugd die daarheen vliegen om te gaan feesten in Chersonissos zijn, geen haar beter als de Engelse passagiers waar dit over gaat. Die pubers zeiden dingen tegen stewardessen die ik alleen tegen mijn vriendin zeg als we samen zijn, verstoorden de veiligheidsbriefing voorafgaand aan de vlucht, waren erg luidruchtig, en maakten een zwijnenstal van de toiletten aan boord.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door kokka »

Brahms schreef:
stofzuigertje schreef:en niemand keek in de binnenzak van mijn. Pas vlak voor in toestel gaan word handbagage gecontroleerd en dan ga ik wel iets later de kist in.
Heb me al wat langer voorgenomen niet meer op je complete onzinberichten te reageren, net als veel anderen op dit forum, maar goed, wanneer heb je voor het laatst gevlogen ?
De tyd dat je handbagage pas bij het instappen wordt gecontroleerd is toch al weer even geleden !
en dan nog maar niet te spreken van de bodyscan waar je nu doorheen moet. ze kijken niet alleen in de binnenzak van je jas daarmee .. ze kijken letterlijk door je zak heen :D

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

sjohie schreef:Wat ik er van vind? Ik vind het begrijpelijk, en in het algemeen een goed plan. Ten eerste heeft Ryanair een verantwoordelijkheid als werkgever, en als personeel regelmatig te maken heeft met dronken passagiers, dan is dat iets waar ze tenminste over moeten nadenken. Daarnaast ergeren passagiers zich er aan, passagiers die misschien daarom de volgende keer een andere low-budget maatschappij kiezen.

Overigens heb ik vergelijkbare ervaringen als user Dieke83, maar dan op vakantievluchten van Transavia naar oa Kreta. De Nederlandse Jeugd die daarheen vliegen om te gaan feesten in Chersonissos zijn, geen haar beter als de Engelse passagiers waar dit over gaat. Die pubers zeiden dingen tegen stewardessen die ik alleen tegen mijn vriendin zeg als we samen zijn, verstoorden de veiligheidsbriefing voorafgaand aan de vlucht, waren erg luidruchtig, en maakten een zwijnenstal van de toiletten aan boord.
Helaas gebeurd het te vaak en ja als ze al in het vliegtuig zitten dan is het handhaven ook moeilijk sommige mensen/jeugd enz hebben gewoon geen respect voor het personeel. Tuurlijk personeel is ook weleens chagrijnig maar ik vind dat geen excuus om je als een beest te gedragen ookal ga je met je "matties" op vakantie.

En je hebt absoluut gelijk het is niet alleen bij RyanAir ik vlieg minimaal 2 keer per maand voornamelijk met RyanAir richting dublin maar soms ook met Wizz of andere en het is overal zo. Vraag is wat kan je er nog meer aan doen? Mensen weren voor ze in het vliegtuig stappen (een blaastest doen bij twijfel gevallen?)

Geen alcohol meer schenken in de lucht?
Mensen die zich zo idioot gedragen een ban geven?

Als je op de luchthaven bent en je drinkt een drankje dat dit ergens word geregistreerd zodat je als je 2 drankjes bij de ene kroeg op hebt en je loopt naar de tweede je daar geen alcohol meer kan bestellen?

Mucha

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dieke83 schreef:Ik vlieg regelmatig met Ryan Air voor werk hebben haast nooit vertraging maar ik moet zeggen dronken passagiers genoeg.
En dat is naar mijn mening ook niet fijn in die vliegtuigen is het al krap en dan een dronken idioot die loopt te tieren tegen alles en iedereen geeft mij geen veilig gevoel.
En dit is de kern van het probleem. Ik snap Ryanair heel goed. Al denk ik eerder dat zij vooral de (maatschappelijke) discussie wilden voeren, en niet zozeer dat ze dit als dé oplossing zien. En dan zeg ik: missie geslaagd ;)

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moet alcoholconsumptie op luchthavens minderen?

Ongelezen bericht door 16again »

kool en geit:
RyanAir gooit een balletje op....maar schenkt in de lucht wel zelf alcohol.

Gesloten