LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prepaid autoverzekering: een goed idee?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Prepaid autoverzekering: een goed idee?

Ongelezen bericht door Radar »

Verzekeraar Nationale-Nederlanden brengt samen met telecombedrijf Vodafone een prepaid autoverzekering op de markt. Klanten kopen bij de Bundelz genaamde dienst een bundel waarmee ze duizend kilometer lang verzekerd zijn. Na die afstand wordt automatisch een nieuwe bundel aangeschaft.

Een dergelijke autoverzekering bestond nog niet in Nederland en is bedoeld voor de 'af-en-toe-rijders', zoals de bedrijven hun doelgroep omschrijven. Het gaat om automobilisten die maximaal 7500 kilometer per jaar rijden.

De bundels van duizend kilometer kosten 50 euro voor WA of 70 euro voor WA-Casco, wat beter bekend is als all risk. De bundels blijven een jaar lang geldig. Heb je na die periode nog kilometers over, dan vervallen ze.

Lees meer in het volledige nieuwsbericht van dinsdag 27 juni

Lijkt een prepaid autoverzekering jou wat?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Prepaid autoverzekering: een goed idee?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Connected-cars ... BIG bussiness!

PWYD staat voor Pay-what-you-drive en de afkorting PHYD voor Pay-how-you-drive. De eerdere 'kastjes' in de auto waren tenminste voor de autoverzekeraars in Duitsland NIET de juiste oplossing. Het systeem per kastjesklant werd te duur.

Duidelijk is, dat vernieuwingen uit Silicon Valley komen en enige waaghalsen mogennu uitproberen of het wè werkt en wie er gebruik van wil maken.

Ik ben a. geen NN- en b. ook geen Vodavone-klant of vriend en laat nog even deze proeverij-beker aan mij voorbij gaan.

PS. De nieuwste automodellen uit Duitsland zijn overigens technisch al voorbereid en kunnen nu al uitlezen waar je bent, hoe hard je rijdt, waar je tankt, hoeveel mensen er in de auto zitten, het gewicht van de bagage, of je audio-apparatuur hebt aanstaan en of er een raampje open staat ... m.a.w. de spion zit binnenkort al in de auto, het is alleen nog de vraag wie hiervoor gaat betalen. Waarschijnlijk primair de verzekeraars. De bron van deze ontdekkingen is de ADAC, de duitse ANWB, die had nagevraagd of de nieuwste automodellen ook zonder "spion" besteld kunnen worden, maar hierop géén antwoord hebben gekregen. De ADAC heeft aangegeven, dat voortdurend sensoren gegevens vanuit het voertuig naar de producent doorgesturen ... Big Brother already is watching you! Big bussiness voor de autoproducenten om gegevens door te verkopen aan geïnteresseerden bedrijven, zoals daar zijn de verzekeraars, de mineraaloliebedrijven, de Staat, de opsporingsdiensten, de parkeersysteemaanbieders, de autobranche .... enz.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Prepaid autoverzekering: een goed idee?

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

De ANWB wilt ook zo'n systeem in de auto om korting te geven op je autoverzekering in ruil voor de opgeslagen gegevens van je rijstijl.

Wat is de volgende stap?
Als je niet betaalt,dan start je auto niet?

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Prepaid autoverzekering: een goed idee?

Ongelezen bericht door harkja »

Radar schreef:Verzekeraar Nationale-Nederlanden brengt samen met telecombedrijf Vodafone een prepaid autoverzekering op de markt. Klanten kopen bij de Bundelz genaamde dienst een bundel waarmee ze duizend kilometer lang verzekerd zijn. Na die afstand wordt automatisch een nieuwe bundel aangeschaft.

Een dergelijke autoverzekering bestond nog niet in Nederland en is bedoeld voor de 'af-en-toe-rijders', zoals de bedrijven hun doelgroep omschrijven. Het gaat om automobilisten die maximaal 7500 kilometer per jaar rijden.

De bundels van duizend kilometer kosten 50 euro voor WA of 70 euro voor WA-Casco, wat beter bekend is als all risk. De bundels blijven een jaar lang geldig. Heb je na die periode nog kilometers over, dan vervallen ze.

Lees meer in het volledige nieuwsbericht van dinsdag 27 juni

Lijkt een prepaid autoverzekering jou wat?
De auto moet wel aan bepaalde eisen voldoen las ik ergens maar zou ook toegankelijk moeten zijn voor alle mensen .

stofzuigertje

Re: Prepaid autoverzekering: een goed idee?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nu moet ik niet gebruikte voertuigen hoewel belastingvrij wel schorsen.

Als je meerdere 40+ voertuigen hebt die alleen verzekerd moeten worden is 1000 Km per jaar voor 6 voertuigen best leuk.
Zodra ik op de 999 Km zit stil zetten en volgende pakken.

Bij mijn minder als 6000 Km kan ik met relatief lage kosten meerdere voertuigen rijden zonder te schorsen voor de WA verzekering.
Maar ook een kampeerauto die minder dan 2000 Km maakt is dan voor 2x = €100,- voordelig verzekerd en ik mag dan ook een kort ritje in de winter maken voor APK en bezoeken familie en daar overnachten.

De Nu veel gebruikte zal dus minder KM maken maar liefhebbers, die hebben er voordeel bij.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Prepaid autoverzekering: een goed idee?

Ongelezen bericht door gemist »

Ik vrees dat je het niet helemaal begrijpt, stofzuiger.
Verder vind ik het weer zo'n typisch verzekeringsmaatschappij-idee. Zogenaamd meedenken om meer geld binnen te halen.
En WA-casco is iets heel anders dan All-risk.

stofzuigertje

Re: Prepaid autoverzekering: een goed idee?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb het net gelezen op hun website...

De eerste auto maakte veel Km voor mijn zoon....
Ik gebruik de 2e en 3e en zo..... wel erg weinig.

Voordeel zal minimaal zijn maar wel voor meerdere auto's en nu maar 1.
Dus in plaats van 1 auto 5500 km gewoon meerdere die minder rijden en legaal verzekerd zijn.

Kampeerauto... een met trekhaak, kleine voor stadsverkeer en cabrio.... dus 5 voertuigen en 4 op 1000 Km polis?

Voor Ikea de kampeerauto of trekhaak..... ruimte dus...
binnenstad een die ik makkelijker kwijt kan dan deze 2 vrij grote lompe....
En de Cabrio, helaas, vandaag niet want ik ga echt niet in regenpak zitten omdat de kap kapot is....

WA Casco is verder andere naam dan All Risk maar de voorwaarden nog niet gezien!
Een Classic Car met taxatie en dan is dat voor maar €70,- per jaar best interessant.
Nu keuze uit WA, WA+ en AR maar WA+ nu is duurder dan hun WA Casco van €70,-...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Prepaid autoverzekering: een goed idee?

Ongelezen bericht door renewouters »

Dit is gewoon een eerste stap naar een model waar je geen auto meer hebt maar gebruikt als je het nodig hebt. Prima ontwikkeling lijkt me. Waarom zou je immers investeren in spullen die sneller afschrijven dan dat je de waarde kunt bijhouden in een excelsheet....

atlas1302

Re: Prepaid autoverzekering: een goed idee?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

En de old timers dan??

Gesloten