LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Radar »

Albert Heijn en Jumbo zijn verwikkeld in een supermarktoorlog. Beide vechten openlijk om de klant, stellen experts, aldus het AD. Ook andere supers mengen zich in de strijd. De consument profiteert; afgelopen week zijn honderden producten in prijs verlaagd.

Lees meer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... -om-klant/

Waar let jij op bij de keuze van een supermarkt? Het belangrijkst is voor mij:
A) de afstand tussen supermarkt en huis
B) de prijs
C) het assortiment
D) anders:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:De consument profiteert; afgelopen week zijn honderden producten in prijs verlaagd
Nou, dat betwijfel ik. Ja, ze maken reclame met "product is in prijs verlaagd", maar ondertussen gingen een heleboel andere producten in prijs omhoog. Die marketing komt ieder jaar weer even voorbij waaien, met de AH en hun prijsverlagings acties, alleen wordt het er gemiddeld niet goedkoper op.

Jumbo roept ook al tijden dat ze de goedkoopste zijn, maar ook dat is niet waar, dus wat is nou precies het punt?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Albert Heijn of "Appie" heeft een zeer dominantie marktpositie (34%). En dat is goed voor Albert Heijn zelf en de aandeelhouders. Voor niemand anders. Daarom kies ik liever voor een andere supermarktketen. En AH is nog steeds de duurste.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door tenormin »

Radar schreef: Waar let jij op bij de keuze van een supermarkt? Het belangrijkst is voor mij:
A) de afstand tussen supermarkt en huis
B) de prijs
C) het assortiment
D) anders:
Ik let eerst op A, dan op C.
En juist die zaak die op de kleintjes let en die olifant stunten wel en blijven claimen de goedkoopste te zijn: beide zaken hebben een Pinoccio neus!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik let op A-B en C, maar net wat Julie zegt: die " oorlogen" woeden ieder jaar , maar veel, heel veel producten liggen ook weer duurder in de schappen , het gaat mondjesmaat, soms met een paar eurocent, maar toch omhoog.
Gewoon blijven uitkijken en op de kleintjes letten.

@Bob, toch heeft Appie regelmatig heel leuke goedkope acties , dus goed opletten.....

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Egmondaz »

Radar schreef:Albert Heijn en Jumbo zijn verwikkeld in een supermarktoorlog. Beide vechten openlijk om de klant, stellen experts, aldus het AD. Ook andere supers mengen zich in de strijd. De consument profiteert; afgelopen week zijn honderden producten in prijs verlaagd.


Waar let jij op bij de keuze van een supermarkt? Het belangrijkst is voor mij:
A) de afstand tussen supermarkt en huis
B) de prijs
C) het assortiment
D) anders:

Is al vaker geweest, dat supers de prijzen hebben verlaagt, d.w.z. dat we dan in het verleden steeds teveel betaald hebben, als het nu goedkoper kan.
Lachertje.

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door tortle »

Jumbo vergeleek in paginagrote advertenties zijn prijzen met die van Albert Heijn. Dirk lacht Jumbo uit in een even grote advertentie. "Je bent al snel goedkoper dan Albert Heijn", schampert Dirk. "Maar om nu te beweren dat je de laagste prijzen hebt? Dat gaat een beetje te ver."

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef: @Bob, toch heeft Appie regelmatig heel leuke goedkope acties , dus goed opletten.....
Kom wel bij Appie als ik er toch in de buurt ben maar dan word ik tegenwoordig "opgewacht" door volwassenen met de vraag: mag ik uw groentetuintjes! Dus dat is kennelijk zeer aantrekkelijke actie; meestal zijn het kinderen die vragen. Wist eerst niet eens wat die 8 vierkante kartonnetjes waren, dus 'tuintjes", wel grappig.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door sjohie »

D) anders, namelijk het assortiment biologische producten.

Dan ex aequo A en C, en als laatste B.

Daardoor kom ik qua grote supermarkt vaak op de AH uit, die hebben relatief veel biologische producten, er ligt eentje op de route woon-werk, en een aantal producten van hun (excellent)huismerk spreekt ons aan.

Maar als het weer en de tijd het toelaten fiets ik bij voorkeur iets om, langs de biologische slager en biologische supermarkt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sjohie schreef:D) anders, namelijk het assortiment biologische producten.

Dan ex aequo A en C, en als laatste B.

Daardoor kom ik qua grote supermarkt vaak op de AH uit, die hebben relatief veel biologische producten, er ligt eentje op de route woon-werk, en een aantal producten van hun (excellent)huismerk spreekt ons aan.

Maar als het weer en de tijd het toelaten fiets ik bij voorkeur iets om, langs de biologische slager en biologische supermarkt.
Nou, je kunt het wel proeven hoor. Als je een goede bioslager hebt proef je dat gewoon in de kwaliteit van het vlees en kan je, als de slager bij een boer aangesloten is, gewoon aan van het gebrek aan antibiotica andere troep in je vlees.

De AH is wel redelijk voordelig tijdens hun hamsterweken, de jumbo is "gewoon" duur en ondertussen schenden veel winkels van deze twee ketens grootschalig de rechten van hun (voornamelijk minderjarige) medewerkers. Ik ga liever naar de iets kleinere ondernemers, wat in mijn geval op de (iets duurdere) buurtwinkel, bakker, slager, en aldi neerkomt.

Bij mooi weer gaan we ook regelmatig naar de boer (op de fiets) voor eieren en dergelijke. Stukken lekkerder/verser dan bij welke supermarkt dan ook, en nog goedkoper ook.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mar 2015 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op eerder verwijderd offtopic bericht weggehaald

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat biologische spullen vaak beter smaken hoeft niet te komen doordat het biologisch is. Het is ook vaak omdat de producten wel te tijd krijgen om te groeien en te rijpen. Een niet biologische, maar wel volgroeide tomaat smaakt ook veel beter dan die dingen die in de embryofase al worden geoogst...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Julie4444 »

GJvdZ schreef:Dat biologische spullen vaak beter smaken hoeft niet te komen doordat het biologisch is. Het is ook vaak omdat de producten wel te tijd krijgen om te groeien en te rijpen. Een niet biologische, maar wel volgroeide tomaat smaakt ook veel beter dan die dingen die in de embryofase al worden geoogst...
Dat is voor groente en fruit zeker waar.

Bij dingen als eieren en vlees maakt de voeding en welzijn van het dier wel een verschil hoor, naar mijn ervaring. Een kip die echt heeft kunnen scharrelen en zodoende een uitgebreider dieet heeft genoten heeft smaakvollere eieren dan een kip die alleen in een hokje op eentonig voer heeft zitten brommen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zodra twee supermarktketens een oorlogje beginnen, volgen de andere supermarkten meteen om omzetverlies te voorkomen. Dirk is momenteel ook aan het stunten. Supermarkten in Nederland behoren tot de goedkoopste in Europa.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door prem »

Ik let op c, maar moet zeggen dat dat de reden is om meestal in de Belgische DelHaize en Carrefour te kopen. De wijnafdeling, verse vis, kreeft levend meenemen, altijd konijn, duif, kwartels, Bresse kip, noem zo maar op.
Mijn vrouw zweert dan weer bij de Lidl vanwege de prijzen ...
Laatst gewijzigd door Radar op 17 mar 2015 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic informatie verwijderd

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Julie4444 »

prem schreef:Ik let op c, maar moet zeggen dat dat de reden is om meestal in de Belgische DelHaize en Carrefour te kopen. De wijnafdeling, verse vis, kreeft levend meenemen, altijd konijn, duif, kwartels, Bresse kip, noem zo maar op.
Mijn vrouw zweert dan weer bij de Lidl vanwege de prijzen ...
Carrefour is ook een stuk duurder dan Lidl (NL). In België zijn veel boodschappen sowieso een stuk duurder dan in Nederland.

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Egmondaz »

prem schreef:Ik let op c, maar moet zeggen dat dat de reden is om meestal in de Belgische DelHaize en Carrefour te kopen. De wijnafdeling, verse vis, kreeft levend meenemen, altijd konijn, duif, kwartels, Bresse kip, noem zo maar op.
Mijn vrouw zweert dan weer bij de Lidl vanwege de prijzen ...
Ik denk dan ook, dat er geen vergelijking is met België.
Ook is het topic op de Nederlandse supermarkten gemunt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door tenormin »

@egmondaanzee, al is het topic op Nederlandse gefocust, België en Duitsland horen er qua prijzen toch ook echt wel bij. Zie heel veel diverse topics over inkopen/benzine in onze aangrenzende landen. Als je er dichtbij woont, toch de moeite waard. (Niet voor mij, helaas).

Egmondaz
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 mar 2015 16:04

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door Egmondaz »

tenormin schreef:@egmondaanzee, al is het topic op Nederlandse gefocust, België en Duitsland horen er qua prijzen toch ook echt wel bij. Zie heel veel diverse topics over inkopen/benzine in onze aangrenzende landen. Als je er dichtbij woont, toch de moeite waard. (Niet voor mij, helaas).

Dan moet ik jou teleurstellen, want ik lees dit, wat jij er van maakt klopt niet.
Ik heb nog geen AH en Jumbo in België en Duitsland gezien.
Albert Heijn en Jumbo zijn verwikkeld in een supermarktoorlog. Beide vechten openlijk om de klant,

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door prem »

Egmondaz schreef:
tenormin schreef:@egmondaanzee, al is het topic op Nederlandse gefocust, België en Duitsland horen er qua prijzen toch ook echt wel bij. Zie heel veel diverse topics over inkopen/benzine in onze aangrenzende landen. Als je er dichtbij woont, toch de moeite waard. (Niet voor mij, helaas).

Dan moet ik jou teleurstellen, want ik lees dit, wat jij er van maakt klopt niet.
Ik heb nog geen AH en Jumbo in België en Duitsland gezien.

]
Dan moet je toch eens de Belgische grens oversteken..

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Supermarkten voeren hevige strijd om klant

Ongelezen bericht door prem »

Egmondaz schreef:
tenormin schreef:@egmondaanzee, maar Prem schrijft immers ook over de Belgische Del Haize en Carrefour? Dus moet gij mij quoten? I.p.v.? Tja, eleven, zo blijf je door het mandje vallen.
Jij spreekt mij persoonlijk aan, dank krijg je ook een persoonlijk het antwoord.
Wat Prem schrijft, maakt mij niets uit.
België zit vol AH's , maar dan moet je wel uit de duinen komen af en toe.
Maar goed je mag je mening hebben, ik kom alleen in beide landen zeer regelmatig en kan wat vergelijken, meer was de bedoeling niet.

Gesloten