LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

Josephien12 schreef:
puma73 schreef:zodra dit landelijke wetgeving is zou het zomaar kunnen dat er optreden door de politie wordt afgedwongen en op die manier er nog meer dan nu actie op dit soort maatschappelijke uitzuigers(ander woord heb ik niet voor dit soort figuren) wordt ondernomen. Het zijn namelijk niet alleen moslims, het komt onder alle geledingen van de taxichauffeurs voor. Nederlanders net zo goed.
Ik help het je hopen, maar ik ben pessimistisch.

Hoe moet dat praktisch gaan? Een blinde wordt geweigerd. Wat doe hij vervolgens, een politieman zoeken om een klacht in te dienen of een andere taxi proberen. Ik denk dat het eerste te moeilijk is. Bovendien, hij kan geen nummerbord noteren of de man beschrijven.

En stel, er loopt op dat moment een agent rond (ze zijn voor een ziende al zeldzamer als de dodo als je ze echt nodig hebt, maar stel) en de blinde vertelt zijn verhaal en de agent spreekt de moslim er op aan. Dan zegt die man, meneer de agent, ik ben moslim en ik mag dat niet van mijn geloof want een hond is niet haram en dat is in strijd met de islamitische wetgeving. Maar hier achter mij staat een poolse chauffeur, die neemt hem wel mee.
De kans dat de agent de moslim in de boeien slaat is erg klein. Waarschijnlijk begeleidt de agent de blinde naar de Pool en einde verhaal.
Juist, ik heb het al eerder geschreven, al komt er een wet, die is niet te hanteren.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door kokka »

prem schreef:
Josephien12 schreef:
kokka schreef: je kan toch ook niet verlangen dat elke chauffeur iemand met een rolstoel meeneemt? waarom dan wel met een hond? Juist door er goede afspraken over te maken, kan je dit soort dingen voorkomen. als er dan wel eens iemand een taxi wil nemen bij een standplaats, kunnen ze ook een geschikte wagen laten komen.
Ik zou niet weten waarom een chauffeur iemand in een rolstoel niet mee zou hoeven te nemen. Alleen als de rolstoel niet in de auto past omdat hij niet inklapbaar is en de auto te klein is, verder zou ik geen reden kunnen bedenken.

Honden hoef je niet mee te nemen behalve blinde geleide honden. Iemand die dat weigert is een schoft en die mogen ze van mij niet alleen zijn vergunning intrekken maar ook op het vliegtuig zetten richting afghanistan. Daar mag hij zoveel als hij wil zijn geloof beleiden.
Weer een voorbeeld van ingenomenheid en discriminatie.
+1

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

prem schreef:
Josephien12 schreef:
puma73 schreef:zodra dit landelijke wetgeving is zou het zomaar kunnen dat er optreden door de politie wordt afgedwongen en op die manier er nog meer dan nu actie op dit soort maatschappelijke uitzuigers(ander woord heb ik niet voor dit soort figuren) wordt ondernomen. Het zijn namelijk niet alleen moslims, het komt onder alle geledingen van de taxichauffeurs voor. Nederlanders net zo goed.
Ik help het je hopen, maar ik ben pessimistisch.

Hoe moet dat praktisch gaan? Een blinde wordt geweigerd. Wat doe hij vervolgens, een politieman zoeken om een klacht in te dienen of een andere taxi proberen. Ik denk dat het eerste te moeilijk is. Bovendien, hij kan geen nummerbord noteren of de man beschrijven.

En stel, er loopt op dat moment een agent rond (ze zijn voor een ziende al zeldzamer als de dodo als je ze echt nodig hebt, maar stel) en de blinde vertelt zijn verhaal en de agent spreekt de moslim er op aan. Dan zegt die man, meneer de agent, ik ben moslim en ik mag dat niet van mijn geloof want een hond is niet haram en dat is in strijd met de islamitische wetgeving. Maar hier achter mij staat een poolse chauffeur, die neemt hem wel mee.
De kans dat de agent de moslim in de boeien slaat is erg klein. Waarschijnlijk begeleidt de agent de blinde naar de Pool en einde verhaal.
Juist, ik heb het al eerder geschreven, al komt er een wet, die is niet te hanteren.

Er is al een wet in Nederland die dit soort praktijken zou moeten beperken en die is ook van toepassing op mensen zoals prem, jerwarm en kokka. In die wet staat dat discriminatie verboden is. Iets waaraan u zich schuldig maken.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

prem schreef:
puma73 schreef:Dit commentaar is net zo discriminerend als het uwe en verre VAN realistisch. Gewoon gebazel van iemand die niet weet waar hij over praat, net als u met uw beledigende vrijdenkers uitlatingen.
Ik weet waarover ik praat, mijn buurman heeft zo'n hond, een labrador en stinkt een uur in de wind, ik neem hem in mijn Land Rover niet eens mee.
Denk je eens in dat zo'n beest nat in je auto zit en dat je de rest van de dag daarin passagiers moet vervoeren. Onrealistisch.
U weet niet waar u over praat, u heeft een zeer ongezonde vooringenomenheid over gehandicapten.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door jerwarm »

puma73 schreef:Dit commentaar is net zo discriminerend als het uwe en verre VAN realistisch. Gewoon gebazel van iemand die niet weet waar hij over praat, net als u met uw beledigende vrijdenkers uitlatingen.

Dus mijn denkbeeld komt [weer] niet overeen met de uwe en daarom is het meteen;

gebazel,
niet realistisch
discriminerend
beledigend
weet niet waarover hij praat

Dit wordt toch erg droevig zo, bent u nu daadwerkelijk zo star in uw denken?
er is maar 1 uitkomst en dat is wat u ervan denkt, wat een ander vind/denkt/pretendeert is totaal niet belangrijk en onrelevant?

dát is pas kortzichtig, beledigend.

Niet dat het u iets aangaat, maar ik weet hier veel meer van dan dat u pretendeert kennis over mij te hebben.
Een groot deel van mijn familie werkt in de zorg/ is verpleegster/ werkt met minder valide mensen/ heeft SPW SPH gestudeerd, is onderwijzer, zoals bv mijn eigen zus.
Dus ik zou u adviseren om eens niet zo hoog van de toren te blazen en eens serieus te luisteren naar een ander. En ook al bent u het niet eens met een mening van een ander, deze danwel te negeren of zo te laten. :mrgreen: :wink:

ik heb mijn mening over hulphonden gegeven, en daar blijf ik ook bij.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik ben niet star in mijn denken, mensen zoals u en prem. Mensen met een handicap weer achter de geranuims parkeren dat is wel zo handig en anders maar met speciaal vervoer?? misschien heeft de NS nog wel wat over.

Rechts geleuter en gebral, dat is wat jij en prem blaten.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

puma73 schreef:
prem schreef:
puma73 schreef:Dit commentaar is net zo discriminerend als het uwe en verre VAN realistisch. Gewoon gebazel van iemand die niet weet waar hij over praat, net als u met uw beledigende vrijdenkers uitlatingen.
Ik weet waarover ik praat, mijn buurman heeft zo'n hond, een labrador en stinkt een uur in de wind, ik neem hem in mijn Land Rover niet eens mee.
Denk je eens in dat zo'n beest nat in je auto zit en dat je de rest van de dag daarin passagiers moet vervoeren. Onrealistisch.
U weet niet waar u over praat, u heeft een zeer ongezonde vooringenomenheid over gehandicapten.
Puma het gaat mij niet om de blinde, het gaat om het verplicht mee nemen van een hond. Hoe zou ik nou iets kunnen hebben tegen een gehandicapte?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

puma73 schreef:Ik ben niet star in mijn denken, mensen zoals u en prem. Mensen met een handicap weer achter de geranuims parkeren dat is wel zo handig en anders maar met speciaal vervoer?? misschien heeft de NS nog wel wat over.

Rechts geleuter en gebral, dat is wat jij en prem blaten.
Men moet iets anders verzinnen dan particuliere taxi's proberen te verplichten.
Dat gaat niet lukken en dan kan links weer zeggen dat de wet bestaat, en zo blijven we aan de gang.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jul 2014 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: off topic

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door kokka »

puma73 schreef: Er is al een wet in Nederland die dit soort praktijken zou moeten beperken en die is ook van toepassing op mensen zoals prem, jerwarm en kokka. In die wet staat dat discriminatie verboden is. Iets waaraan u zich schuldig maken.
ik discrimineer helemaal niet, ik zeg alleen dat ik best begrijp als een chauffeur geen hond in zijn auto wil,geen enkele hond.Je hoort mij niet zeggen dat ik als chauffeur geen hulphond in mijn auto zou toelaten, of zelfs dat ik vind dat ze dat recht zouden moeten hebben. Ik heb alleen wel begrip voor de andere kant van het verhaal.Ik begrijp ook niet helemaal waar nu die moslim in het verhaal komt, want ik neem aan dat ook Nederlandse taxi chauffeurs wel eens hulphonden weigeren

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

Puma het gaat mij niet om de blinde, het gaat om het verplicht mee nemen van een hond. Hoe zou ik nou iets kunnen hebben tegen een gehandicapte?
De hulphond is onlosmakelijk verbonden met iemand die blind is. Niet samen in een taxi vervoeren is discriminatie, jij wilt geen hulphonden in de taxi, dus discrimineer jij gehandicapten.

IK ben een zeer groot voorstander van integratie van gehandicapten in deze maatschappij, mensen die allerlei onnozele redenen bedenken om de blinde medemens te dwarsbomen hierin heeft aan mij een zeer slechte.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

Met u is redeneren erg moeilijk Puma, sorry, u vat het maar niet.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door jerwarm »

puma73 schreef:Ik ben niet star in mijn denken, mensen zoals u en prem. Mensen met een handicap weer achter de geranuims parkeren dat is wel zo handig en anders maar met speciaal vervoer?? misschien heeft de NS nog wel wat over.

Rechts geleuter en gebral, dat is wat jij en prem blaten.
leest u eigenlijk wel wat ik schrijf? :roll:

u maakt er helemaal uw eigen verhaal van, verbouwt mijn hele posting en reageert daar dan weer gestoken op om zo toch het gelijk aan uw kant te willen krijgen.

prima, u gaat uw gang maar.


nee; ik heb niets tegen gehandicapten/minder valide mensen.
ik help deze mensen zelfs nog eens zo nu en dan door ze het leven wat makkelijker te maken!!
hoe? een heel aardige meneer in een rolstoel geholpen aan een camerasysteem en galerij + voordeur open maken alleen met een afstandsbediening, hier was hij heel blij mee.
2 jaar later kom ik toevallig weer bij de woningcoöperatie en zie op mijn werkbon dat ik die installatie die ik destijds had gemaakt weer moet verwijderen! hetgeen ik veel moeite mee had, immers de bewuste man was inmiddels overleden, ik heb toch ff 2 x moeten slikken.

Nogmaals; u weet niets van mij, denkt/pretendeert mij te kennen in denken doen en laten, wat u dus uitdrukkelijk totaal geen idee over heeft en dat houden we verder ook zo.
op deze manier ga ik niet verder een discussie met u aan.


fijne dag verder gewenst.


puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

kokka schreef:
puma73 schreef: Er is al een wet in Nederland die dit soort praktijken zou moeten beperken en die is ook van toepassing op mensen zoals prem, jerwarm en kokka. In die wet staat dat discriminatie verboden is. Iets waaraan u zich schuldig maken.
ik discrimineer helemaal niet, ik zeg alleen dat ik best begrijp als een chauffeur geen hond in zijn auto wil,geen enkele hond.Je hoort mij niet zeggen dat ik als chauffeur geen hulphond in mijn auto zou toelaten, of zelfs dat ik vind dat ze dat recht zouden moeten hebben. Ik heb alleen wel begrip voor de andere kant van het verhaal.Ik begrijp ook niet helemaal waar nu die moslim in het verhaal komt, want ik neem aan dat ook Nederlandse taxi chauffeurs wel eens hulphonden weigeren
Elke chauffeur maakt zich hieraan schuldig, het valt wel op dat de meeste moslims zijn.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

Zullen we het er maar op houden dat de chauffeur mag weigeren, en dat de blinde een klacht mag indienen?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

en probeer als gehandicapte niet medemensen allerlei dingen te verplichten die tegen hun geloof indruisen.
Dan moeten deze mensen in hun land blijven, want daar zijn geen honden.
Waarom moet iemand met een ander geloof een uitzondering maken, wat het vervoeren van een blinde met zijn/haar hond betreft.
Ik wil wel eens horen/ lezen, als een echte Amsterdamse taxichauffeur weigert om iemand met een hoofddoekje mee te nemen, want misschien is hij volgens zijn geloof niet in staat, zo iemand te vervoeren.
Conglusie is toch, als je niet voldoet aan de regels en wetten van een land, dan graag verhuizen, waar je eigen regels aanvaard worden.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

eleven schreef:
en probeer als gehandicapte niet medemensen allerlei dingen te verplichten die tegen hun geloof indruisen.
Dan moeten deze mensen in hun land blijven, want daar zijn geen honden.
Waarom moet iemand met een ander geloof een uitzondering maken, wat het vervoeren van een blinde met zijn/haar hond betreft.
Ik wil wel eens horen/ lezen, als een echte Amsterdamse taxichauffeur weigert om iemand met een hoofddoekje mee te nemen, want misschien is hij volgens zijn geloof niet in staat, zo iemand te vervoeren.
Conglusie is toch, als je niet voldoet aan de regels en wetten van een land, dan graag verhuizen, waar je eigen regels aanvaard worden.
Als een Nederlander zich dan tot de Islam bekeert, ook maar weg? Waar naar toe, u zegt het maar. U gedraagt zich als de Almachtige.
Wie zegt nou dat het met het geloof te maken heeft?
Ik heb jaren in de tropen gewerkt en daar moesten mensen ook niks van honden hebben, en dat waren geen Moslims.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

prem schreef:
puma73 schreef:Dit commentaar is net zo discriminerend als het uwe en verre VAN realistisch. Gewoon gebazel van iemand die niet weet waar hij over praat, net als u met uw beledigende vrijdenkers uitlatingen.
Ik weet waarover ik praat, mijn buurman heeft zo'n hond, een labrador en stinkt een uur in de wind, ik neem hem in mijn Land Rover niet eens mee.
Denk je eens in dat zo'n beest nat in je auto zit en dat je de rest van de dag daarin passagiers moet vervoeren. Onrealistisch.
Dat is dan een geluk voor het beestje want het zou dieren mishandeling zijn als de hond naast een chagrijnig persoon moet zitten die ook nog eens stinkt.

kokka schreef:Ik begrijp ook niet helemaal waar nu die moslim in het verhaal komt,
Komt door de posts op de 1e pagina en omdat het onderzoek in Amsterdam is gedaan waar veel taxichauffeurs moslim zijn.
kokka schreef:Ik heb alleen wel begrip voor de andere kant van het verhaal.
Voor logische redenen heb ik begrip maar de namaak redenen die worden opgegeven of zelfs op het laatste moment iemand wegsturen vanwege geleide hond heb ik totaal geen begrip en dat is wat erin dit onderzoek is gebeurd.
Alle redenen die gegeven werden waren kulredenen of er kwam opeens een smoesje als ze de geleide hond zagen dat ze pauze hadden,terwijl ze dan de mensen achter de blinde/slechtziende persoon wel meenamen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

prem schreef:
eleven schreef:
en probeer als gehandicapte niet medemensen allerlei dingen te verplichten die tegen hun geloof indruisen.
Dan moeten deze mensen in hun land blijven, want daar zijn geen honden.
Waarom moet iemand met een ander geloof een uitzondering maken, wat het vervoeren van een blinde met zijn/haar hond betreft.
Ik wil wel eens horen/ lezen, als een echte Amsterdamse taxichauffeur weigert om iemand met een hoofddoekje mee te nemen, want misschien is hij volgens zijn geloof niet in staat, zo iemand te vervoeren.
Conglusie is toch, als je niet voldoet aan de regels en wetten van een land, dan graag verhuizen, waar je eigen regels aanvaard worden.
Als een Nederlander zich dan tot de Islam bekeert, ook maar weg? Waar naar toe, u zegt het maar. U gedraagt zich als de Almachtige.
Wie zegt nou dat het met het geloof te maken heeft?
Ik heb jaren in de tropen gewerkt en daar moesten mensen ook niks van honden hebben, en dat waren geen Moslims.
Natuurlijk heeft het met het geloof te doen.
Ze willen de honden niet in de auto hebben, omdat deze onrein zijn.

Er zijn meer mensen die niets van honden moeten hebben, maar deze zijn dan ook geen taxichauffeur.
Nog een keer, ze zijn verplicht om deze mee te nemen, of je het wil of niet.
Jouw inbreng van de tropen is wederom off. topic en heeft niets mee te maken, met dit topic.

Jane Doe
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2012 19:46

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Jane Doe »

eleven schreef: Ik wil wel eens horen/ lezen, als een echte Amsterdamse taxichauffeur weigert om iemand met een hoofddoekje mee te nemen, want misschien is hij volgens zijn geloof niet in staat, zo iemand te vervoeren.
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken eleven.
Dit zou echt hele grote discriminatie zijn welke we alleen zouden tolereren in een door Wilders gedicteerd land. De vergelijking gaat niet op, want niet de blinde wordt geweigerd alleen de hond omdat die niet haram is wat volgens de islamitische wetgeving niet toegestaan is. Daar dien je respect voor te hebben. Als de blinde ergens zijn hond kan achterlaten mag hij vast wel mee. Dus het is niet de fout van de moslim, maar van de blinde.

Gesloten