LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Radar »

Schokkend nieuws!

Taxichauffeurs laten blinden en slechtzienden vaak staan als zij een hond bij zich hebben: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... eld-staan/

Kijk jij hier ook van op?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

Zoekt u maar een taxibusje.'
Dat is natuurlijk onzin, maar aan de andere kant heeft een taxibusje meer gelegenheid een grote hond mee te nemen.
Deze vervoeren ook mindervaliden met en rolstoel, dus dan is dit toch de juiste uitkomst.
Kijk jij hier ook van op?
Neen, waar moet de hond dan zitten, waar daarna andere passagiers ook moeten zitten?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door sjoegel »

Volgens mijn buren die een taxi hadden komt het omdat veel taxichauffeurs moslim zijn. Die houden niet van honden. je ziet ook nooit een moslima een hond uitlaten.
Neen, waar moet de hond dan zitten, waar daarna andere passagiers ook moeten zitten
Hond kan natuurlijk op de grond voor de voorstoel.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

sjoegel schreef:Volgens mijn buren die een taxi hadden komt het omdat veel taxichauffeurs moslim zijn. Die houden niet van honden. je ziet ook nooit een moslima een hond uitlaten.
Neen, waar moet de hond dan zitten, waar daarna andere passagiers ook moeten zitten
Hond kan natuurlijk op de grond voor de voorstoel.
Zou kunnen, is afhankelijk welke ras het is.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door trail46 »

In Amsterdam waar de meeste taxi-chauffeurs moslims zijn ( of pretenderen dat te zijn ) is het haast onmogelijk een hond mee te nemen, zelfs geen blindengeleidehond en dat is in de hoofdstad verplicht. Een chauffeur mag dit soort hulphonden niet weigeren maar doen het gewoon toch want het dier is niet Haram.Een blinde dame ( is alweer 2 jaar geleden) werd op de taxistandplaats Nieuwmarkt vlak voor mijn neus geweigerd wel 5 maal geweigerd waarop ze maar wegliep. Ik vond het een schandaal maar dat boeit die gasten geen moer, weg met die hond iiiisss Haram ofwel onrein. Taxituig noem ik dat.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

trail46 schreef:In Amsterdam waar de meeste taxi-chauffeurs moslims zijn ( of pretenderen dat te zijn ) is het haast onmogelijk een hond mee te nemen, zelfs geen blindengeleidehond en dat is in de hoofdstad verplicht. Een chauffeur mag dit soort hulphonden niet weigeren maar doen het gewoon toch want het dier is niet Haram.Een blinde dame ( is alweer 2 jaar geleden) werd op de taxistandplaats Nieuwmarkt vlak voor mijn neus geweigerd wel 5 maal geweigerd waarop ze maar wegliep. Ik vond het een schandaal maar dat boeit die gasten geen moer, weg met die hond iiiisss Haram ofwel onrein. Taxituig noem ik dat.
Is er dan voor deze mensen geen mogelijkheid, om meteen actie te doen?
Ik zou het niet weten wat, maar zolang dit TAXITUIG hun gang kunnen gaan, komt er geen verandering.

Zouden deze gasten dan ook geen moslimvrouwen meenemen, die ongesteld zijn, want deze zijn dan ook HARAM. :twisted:

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door trail46 »

Ik denk dat het hele woord haram gewoon word misbruikt om iets niet te hoeven doen, Ik las namelijk op Google dat veel inmans zeggen dat een hond niet haram is. Het punt is inderdaad de handhaving,die is vrijwel nul en daardoor hebben die gasten vrijspel.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

trail46 schreef:Ik denk dat het hele woord haram gewoon word misbruikt om iets niet te hoeven doen, Ik las namelijk op Google dat veel inmans zeggen dat een hond niet haram is. Het punt is inderdaad de handhaving,die is vrijwel nul en daardoor hebben die gasten vrijspel.
Dus als ik het begrijp, zijn al deze taxi`s bestuurd van Moslims?
Geen alternatief mogelijk?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door sjoegel »

Geen alternatief mogelijk?
Stoelen van taxi's verplicht bekleden met varkensleer ?

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door trail46 »

Als je in de grote steden ( ik woon in Adam) kijkt zie je dat de meeste chauffeurs van buitenlandse afkomst is en dat er natuurlijk nog wel ''Blanke Hollanders'' rijden maar die zijn meestal een stuk ouder en al tientallen jaren op de taxi.Je hoeft gewoon maar even op het Centraal kijken en je hoort onderling nauwelijks Nederlands.Niks mis mee zolang de regels door iedereen worden nageleefd. Een moeilijk probleem wat eigenlijk alleen maar meer zal voorkomen. Er wonen in Amsterdam iets van 85 nationaliteiten.Ik neem al een hele poos geen taxi meer ook door een aanvaring met een allochtone chauffeur maar dat is een ander verhaal.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door trail46 »

En dat weigeren werkt dan zo, ergerlijk.

https://www.youtube.com/watch?v=sIh6xtl9rew

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door ciske »

trail46 schreef:In Amsterdam waar de meeste taxi-chauffeurs moslims zijn ( of pretenderen dat te zijn ) is het haast onmogelijk een hond mee te nemen, zelfs geen blindengeleidehond en dat is in de hoofdstad verplicht. Een chauffeur mag dit soort hulphonden niet weigeren maar doen het gewoon toch want het dier is niet Haram.Een blinde dame ( is alweer 2 jaar geleden) werd op de taxistandplaats Nieuwmarkt vlak voor mijn neus geweigerd wel 5 maal geweigerd waarop ze maar wegliep. Ik vond het een schandaal maar dat boeit die gasten geen moer, weg met die hond iiiisss Haram ofwel onrein. Taxituig noem ik dat.

Meteen die taxi kaart afpakken, die mensen zijn afhankelijk van een hond. Ze passen zich maar aan ons land aan, en daar horen sowieso honden bij! En vooral voor deze mensen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

trail46 schreef:En dat weigeren werkt dan zo, ergerlijk.

https://www.youtube.com/watch?v=sIh6xtl9rew
En ja, dat bedoel ik.
Deze taxi´´s hebben alle een kentekenplaat, vergunning , dus het zou toch makkelijk zijn, dit te melden, of ben ik nu te simpel?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door snepke »

eleven schreef:
En ja, dat bedoel ik.
Deze taxi´´s hebben alle een kentekenplaat, vergunning , dus het zou toch makkelijk zijn, dit te melden, of ben ik nu te simpel?
En wie moet dat melden dan?
De blinde die geweigerd wordt?
Die kunnen het kenteken niet lezen

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

snepke schreef:
eleven schreef:
En ja, dat bedoel ik.
Deze taxi´´s hebben alle een kentekenplaat, vergunning , dus het zou toch makkelijk zijn, dit te melden, of ben ik nu te simpel?
En wie moet dat melden dan?
De blinde die geweigerd wordt?
Die kunnen het kenteken niet lezen
Niet alle mensen met een blindengeleidehond zijn totaal blind.
Zij kunnen best nog sommige dingen lezen.
Anders is nog en mogelijkheid een passant aan te spreken, die het voor hun kan doen.
Dus het is wel een mouw aan te passen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door snepke »

Zou kunnen, maar wordt er dan iets met die melding gedaan?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

snepke schreef:Zou kunnen, maar wordt er dan iets met die melding gedaan?
Kijk eens naar het filmtje van trial46.
Op het einde hoor je hoe het dan KAN opgelost worden.
Maar als niemand er iets aan doet, kunnen de gasten gewoon verder gaan.
Misschien nog een optie.
Omdat de moslims bang zijn voor honden, geen vergunningen meer verstrekken, dan wordt het met de tijd ook minder.
sjoegel schreef:
Geen alternatief mogelijk?
Stoelen van taxi's verplicht bekleden met varkensleer ?
Zij mogen er op zitten, alleen niet eten. :lol:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb het filmpje gezien.
Maar eerst zien ,dan geloof ik pas dat ze hun vergunning innemen

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Belachelijk. Islamitische chauffeurs die blinden weigeren omdat de hond niet haram is. Dit hele land is niet haram en als het aan mij ligt blijft dit zo. Opflikkeren of je aanpassen en gewoon blinden ook meenemen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

Ik ben geen moslim maar ik moet ook zo'n vies beest niet in huis noch auto. Ieder zijn recht en mening.

Gesloten