LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door witte angora »

Weet niet, omdat het een hele lieve oude vrouw is die als een van de weinigen niet moeilijk doet over het feit dat anderen wel of niet roken?

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zij is ondanks haar rookverslaving als enigste van haar groep zo oud geworden. Zij is dé uitzondering op de regel.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door tenormin »

Uitgepuft.
Laatst gewijzigd door tenormin op 24 okt 2014 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ben jij de 90 dan al gepasseerd?

Zie ook hier:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3826939.stm

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door tenormin »

alfatrion schreef:Ben jij de 90 dan al gepasseerd?

Zie ook hier:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3826939.stm
Indeed, a very interesting article about Sir Richard. There are many more interesting articles about other Doctors. And obviously they are all right, No doubt about that. But this Topic was: no smoking in small "pubs". Only keep in English in your link language.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door witte angora »

Aan je Engels mankeert niks, tenormin, dus met de rest zal het dan inderdaad ook wel meevallen. :wink:

(ok, behalve die schildklier dan, dat kan een ongelooflijke waslijst aan klachten veroorzaken)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Zij is ondanks haar rookverslaving als enigste van haar groep zo oud geworden. Zij is dé uitzondering op de regel.
Opzich is dat natuurlijk ieders zijn eigen keuze. Waar het hier om gaat (volgens mij) is over de overlast die rokers aan anderen geven. Dat zij roken wil niet zeggen dat ik dan maar mee moet roken. Net zo als dat mijn buurman niet mee hoeft te genieten van mijn muziek, etc.

Dus wat mij betreft is het simpel: wil je jezelf dood roken, prima, ga je gang, de accijnzen dekken de kosten wel. Maar veroorzaak geen overlast naar anderen toe, dus rook lekker thuis.

Dus rookverbod moet gelden voor alle openbare ruimtes ook buiten. Tevens moeten rokende ouders met onvolwassen kinderen uit de ouderlijke macht worden gezet wegens poging tot doodslag op hun kinderen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:Tevens moeten rokende ouders met onvolwassen kinderen uit de ouderlijke macht worden gezet wegens poging tot doodslag op hun kinderen.
:shock:

En de beslissing moet zeker worden genomen door een rechter die er zelf af en toe eentje opsteekt? :lol: :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door sjohie »

Misschien kan een roker hier de volgende vraag beantwoorden. Wie gooit toch al die opgerookte peuken op straat? Elke roker die ik het vraag zegt dat hij/zij dat niet doet, dus wie dan wel?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door Har06 »

Roken is smerig, wat iemand in z,n huis doet moet hij/zij zelf weten :oops:

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Har06 schreef:Roken is smerig, wat iemand in z,n huis doet moet hij/zij zelf weten :oops:
Ik ken anders genoeg gezinnen waar de ouders in huis volop roken met (kleine) kinderen erbij. Ik vind dat niet kunnen. Waarom is het zoveel moeite om even naar buiten te gaan, of desnoods in de garage/bijkeuken/enz..

Verder is het met deze topic als in de maatschappij. Je hebt de pro roken extremisten en de anti roken extremisten. De ene club vind dat ze altijd en overal moeten kunnen paffen, de andere wil het liefst een totaalverbod. Allebei onredelijk. Roken moet mogen zolang anderen er geen last van hebben. Alleen sommigen hebben dus er al last van als ze iemand op tv zien roken.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door witte angora »

Josephien12 schreef:Alleen sommigen hebben dus er al last van als ze iemand op tv zien roken.
De stoom komt hun oren uit... :lol: :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:
olaf79 schreef:Tevens moeten rokende ouders met onvolwassen kinderen uit de ouderlijke macht worden gezet wegens poging tot doodslag op hun kinderen.
:shock:

En de beslissing moet zeker worden genomen door een rechter die er zelf af en toe eentje opsteekt? :lol: :lol:
Nee speciale rokers rechtbank

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:
sjohie schreef:Misschien kan een roker hier de volgende vraag beantwoorden. Wie gooit toch al die opgerookte peuken op straat? Elke roker die ik het vraag zegt dat hij/zij dat niet doet, dus wie dan wel?
Ik 8)
Komt omdat er in Nederland geen vuilnisbakken met asbak geplaatst worden en als je een sigaret in een vuilnisbak gooit begint het zo te stinken op straat (bijkomend voordeel is dat de vuilnisbak niet meer geleegd hoeft te worden).
Dan moet je toch eens beter om je heen kijken. Dat jij je peuk niet kwijt kunt is geen reden het dan maar op de grond te smijten en het een probleem van de samenleving te maken.
olaf79 schreef:Tevens moeten rokende ouders met onvolwassen kinderen uit de ouderlijke macht worden gezet wegens poging tot doodslag op hun kinderen.
Je bent nu wel erg op dreef. :lol:
Als roken in huis met minderjarige kinderen een reden moet zijn om ouders uit de ouderlijke macht te zetten dan denk ik dat het hebben van een WiFi netwerk en mobieltjes in huis ook toegevoegd kan worden aan de lijst met redenen waarom ouders uit de ouderlijke macht gezet kunnen worden.
Ik wist dat er dit soort reacties zouden komen. Uit zeer veel onderzoek is gebleken dat de straling van mobieltjes niet gevaarlijk is (althans van recente mobieltjes). De straling van wifi is dusdanig beperkt dat er geen schadelijke gevolgen op langere termijn te verwachten zijn. Van roken en meeroken staat vast dat het zeer schadelijk is. ZEKER voor jonge kinderen die er ook nog eens niet voor kiezen te roken
Er vanuit gaande dat de 79 achter je naam staat omdat het je geboortejaar is, toen was roken de normaalste zaak van de wereld, er werd overal gerookt. Zou me niet verbazen als er gerookt werd terwijl je geboren werd en anders wel enkele minuten later.
Opvattingen veranderen en worden later nog wel eens herzien. In het geval van roken zal dit niet gebeuren omdat roken aantoonbaar schadelijk is voor de gezondheid.
Nou ik kan je garanderen dat dat niet zo was. Roken in ziekenhuis is al heel lang verboden, en de schadelijke effecten zijn al heel lang bekend.
Straling is net als roken schadelijk voor de gezondheid. Heb jij (olaf79) een draadloos netwerk en mobieltje?
Ik vind dat je dat je kinderen niet kan aandoen. Gelukkig zou je er niet raar van opkijken als je uit de ouderlijke macht gezet wordt (er vanuit gaande dat je minderjarige kinderen hebt).
Straling is absoluut niet zo schadelijk als roken, tenminste niet de straling waar jij op doelt. Als je dat jezelf graag wijs maakt ga vooral je gang.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Wat ik opvallend vind, is dat de omzet van kroegen na het invoeren van het rookverbod aanzienlijk is gedaald.
Dus die niet-rokers bleven rustig thuis en een groot deel van de rokers ook.
Dus dat personeel dat beschermd werd, zit nu thuis zonder baan.
Gelukkig, wat een fijn besluit!
Dat toont nog extra aan hoe raar het is, om een kroeg zonder personeel rookvrij te maken.
Mag een uitbater nog IETS zelf bepalen?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door witte angora »

VioletPrue schreef: Mag een uitbater nog IETS zelf bepalen?
Jawel. Hij mag bepalen wanneer hij de deur voor de laatste keer dicht doet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat de kroegen leeg liepen kan ook ad crisis liggen , maar ook ik vind een kroegje zonder peuk helemaal niks!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:Dat de kroegen leeg liepen kan ook ad crisis liggen , maar ook ik vind een kroegje zonder peuk helemaal niks!
Een kroeg zonder peuk is voor mij geen kroeg, sorry hoor. Heb er in het verleden genoeg van binnen gezien, sorry, ik kan me moeilijk voorstellen dat je gezellig een biertje gaat halen in iets waar het niet blauw staat van de rook en dat zich toch nog 'kroeg' noemt.

Naar mijn mening moeten mensen hier zelf maar een keuze in maken. Wil iemand een rookvrije werkplek? Prima, ga bij de Mac of bij de Hema werken, maar niet in een kroeg waar gerookt wordt. Maakt het iemand niet uit, of wil iemand op zijn werk af en toe een peuk opsteken? Prima, dan moet je de keuzevrijheid kunnen hebben in een kroeg te staan waar gepaft wordt.

Ene Timmermans wil minder regels in Europa. Prima. Laat hij dan hiermee beginnen en werknemers wat meer keuzevrijheid geven of ze al dan niet in een rookvrije omgeving willen werken. Kunnen de wouten hun tijd gebruiken om echte boeven te vangen.

Mensen zijn naar mijn mening nog altijd zelf verantwoordelijk voor wat ze met hun lichaam doen. Verantwoordelijkheid brengt keuzevrijheid met zich mee. Een keuzevrijheid die nu, wat een al dan niet rookvrije werkplek betreft, gewoon wordt afgenomen.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door trail46 »

De laatste 10 jaar word Nederland steeds intoleranter. De oudere onder ons zijn opgegroeid met roken op de TV !! Je hoeft maar wat oude opnames te bekijken en iedereen ( ook op tv) rookte er lustig op los en uiteraard overal grote sigaretten-reclames. Ik begrijp dat als je rookt dat er plaatsen zijn waar je dat moet laten, denk aan ziekenhuizen ( waar trouwens patiënten hun hele bed of andere aanhangsels meeslepen voor een rokertje ) en zo zijn er meer plekken te bedenken waar roken ongewenst is. Maar nu maakt men het wel heel bont en begint de rokende medemens als een paria te zien en schijnt iedereen ineens heel veel last van een beetje rook te hebben wat buiten gewoon wegwaait. Over auto's van welke de uitlaatgassen nog een stuk smeriger zijn hoor je dan weer weinig mensen zo tekeer gaan als over roken. De gezondheidszorg lopen gierend uit de hand aan de talloze mensen die zich volvreten met fastfood en ook daar hoor je minder over als roken hoewel dat minstens even gevaarlijk is en nog veel meer kost ook.Als iedereen morgen zou stoppen met roken komt deze &*^%$*-regering gelijk miljarden te kort en moet dat weer ergens anders gaan zoeken want vergis je niet het overgrote deel van de prijs is accijns. IK rook alleen nog af en toe een sigaar en geloof me de accijns daarop is buitenissig maar ik heb het ervoor over. Rook niet waar niet rokers bij zijn en dus gaat het geen mens wat aan!! Wees eens wat toleranter alsjeblieft tegenover anderen en loop niet echt overal over te ze*ken ( zie het oeverloze gel*l over zwarte piet).
Laatst gewijzigd door trail46 op 24 okt 2014 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door ciske »

Maar nu maakt men het wel heel bont en begint de rokende medemens als een paria te zijn en schijnt iedereen ineens heel veel last van een beetje rook te hebben wat buiten gewoon wegwaait.
Klopt mensen worden behoorlijke zeikerds! Niks verdragen ze nog van de andere mens.

Gesloten