LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ergens begin ik nu dus een vermoeden te krijgen hoe het komt dat er bij iedere verkiezing zo'n groot verloop is op de kandidatenlijsten.

Weet niet hoor... :(

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door Shine »

. Op dit moment kunnen mensen die in de bijstand belanden al meteen voor een langere aaneengesloten periode vakantie opnemen. Potters vindt dat verkeerd, omdat bijstandsgerechtigden dan niet beschikbaar zijn voor een baan, niet solliciteren en zo de kans op het uitstromen uit de bijstand dwarsbomen.
Het gaat over Bijstand en niet WW. WW is namelijk geen bijstanduitkering.
Iemand die zijn baan js kwijtgeraakt beland eerst in de WW met alle plichten die er bij horen. Afhankelijk van hoe lang die iemand gewerkt heeft en dus WW krijgt, beland die daarna (bij geen werk kunnen krijgen) in de bijstand.
Hoe komt het dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat de politiek hier zèlf 2 uitkeringen door elkaar haalt!?
Los daarvan, waarom iemands recht op vakantie (al dan niet vooraf geboekt) ontnemen? Die 4 weken op jaarbasis doen er ook echt niet toe. Overigens gaan mensen vaak 2-3 weken op vakantie. En js het niet zo dat het dan eigenlijk nooit uitkomt, of het gelegen moment is!
Manmanman, wat kan de politiek toch simplistisch denken en van daaruit bepaalde regeltjes willen opstellen. Grow up!

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Shine schreef: Hoe komt het dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat de politiek hier zèlf 2 uitkeringen door elkaar haalt!?
Dat gaat dus om één VVD-kamerlid, om precies te zijn Sjoerd Potters, van wie ik zo vermoed dat die bij de volgende verkiezingen niet meer op de kandidatenlijst voor zal komen. Juist vanwege dit akkefietje. Immers, zo ongeveer de hele Tweede Kamer is er over gevallen, plus alle rumoer in het land, daar zijn politieke partijen niet zo dol op.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door Shine »

witte angora schreef:
Shine schreef: Hoe komt het dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat de politiek hier zèlf 2 uitkeringen door elkaar haalt!?
Dat gaat dus om één VVD-kamerlid, om precies te zijn Sjoerd Potters, van wie ik zo vermoed dat die bij de volgende verkiezingen niet meer op de kandidatenlijst voor zal komen. Juist vanwege dit akkefietje. Immers, zo ongeveer de hele Tweede Kamer is er over gevallen, plus alle rumoer in het land, daar zijn politieke partijen niet zo dol op.
Maakt niet uit, 1 of meer personen. Enkel- of meervoud. Sjoerd Potters is ook 'de politiek'. Hij maakt er immers deel van uit. Of beter gezegd, hij vertegenwoordigt ook de politiek.
Afijn, geneuzel.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door puma73 »

Ach hij kan altijd nog wethouder worden met zorg in zijn portefeuille in de gemeente waar hij vandaan komt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik zou zeggen, als u zin heeft, vul de Stelling van dag in. Kan tot half 4.
http://www.telegraaf.nl/watuzegt/227912 ... gden_.html

jonis
Berichten: 2749
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door jonis »

Het begint met de WW:
Hoeveel vakantiedagen heb ik?
Bij 1 jaar WW-uitkering heeft u recht op maximaal 20 vakantiedagen. Dat geldt voor vakantiedagen in eigen land en in het buitenland. Is uw uitkering na 1 januari van een jaar begonnen? Dan krijgt u in dat jaar ook minder vakantiedagen.
Let op: u kunt geen vakantiedagen opsparen en meenemen naar het volgende kalenderjaar. Ook krijgt u geen uitkering over die dagen.

Twijfelt u over wat u wel of niet moet doorgeven? Neem dan contact met ons op.

.....dus dan kun je probleemloos de regels voortzetten.

anrico
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 apr 2008 16:27

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door anrico »

Hoi allemaal,

Potters, (VVD) gaat dit belachelijke voorstel voorleggen aan Jette Klijnsma???????????????????????

Wat Klijnsma kan beslissen, is, dat de werklozen eerst maar de moestuintjes voor de aankomende AOW'ers moeten gaan aanleggen; zij moet hiervoor wél subsidie verstrekken, want een AOW'er heeft niet zelf het geld voor de aanleg. :lol: :lol: :lol: :lol:

Je kunt deze manier van politiek bedrijven, toch niet serieus nemen?

Waar houden politici zich in dit land mee bezig.

Groet Rico

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door ciske »

Waar houden politici zich in dit land mee bezig.
Met hun eigen inkomsten, man laat een mens toch nog ff genieten en op vakantie gaan. Je leeft maar 1 x.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door tenormin »

anrico schreef:Potters, (VVD) gaat dit belachelijke voorstel voorleggen aan Jette Klijnsma???????????????????????

Wat Klijnsma kan beslissen, is, dat de werklozen eerst maar de moestuintjes voor de aankomende AOW'ers moeten gaan aanleggen; zij moet hiervoor wél subsidie verstrekken, want een AOW'er heeft niet zelf het geld voor de aanleg. :lol: :lol: :lol: :lol:

Je kunt deze manier van politiek bedrijven, toch niet serieus nemen?

Waar houden politici zich in dit land mee bezig.
Nou, Kleinsma houd zich niet bezig met de WW en vakantie: en AOW en moestuin gaan alleen samen als die AOW 'rs a. grond hebben, b. fit genoeg zijn en c. vooral geen flat/appartement bewonen. Ik zie op mijn balkonnetje echt de bloemkool en de aardappelen niet groeien. Hooguit tomaten: tegen de tijd dat die rijp zijn kosten ze in de super niks.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door prem »

TROS Radar schreef:Mensen die nog maar net in de bijstand zitten, moeten eerst maar eens actief op zoek naar werk voordat ze een paar weken op vakantie gaan, aldus de VVD. 'Je verkleint al je kansen op een baan door drie, vier weken weg te gaan. Zeker tijdens de vakantieperiode, waarin veel ondernemers zitten te springen om tijdelijke krachten'.

Lees meer informatie en reacties vind je in het nieuwsartikel: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... -bijstand/

Op vakantie of niet, wat vind jij wel en niet kunnen?
Uw stelling klopt al niet.
Voor iemand in de bijstand komt heeft ie al ww. gekregen en heeft moeten solliciteren.
Die eerste paar weken zijn dus al lang voorbij.
Waar ondernemers gebruik van maken in de vakantie zijn pubers en jongeren geen volwassen werkelozen.
Laat ze dus maar lekker op de camping zitten, hier is niks te doen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Josephien12 schreef:Vakantiedagen worden uitbetaald in de ww periode.
Vakantiedagen is een vordering die je hebt op de werkgever. Deze worden uitbetaald aan het einde van het contract. Bij een nieuwe werkgever mag je het openstaande verlof onbetaald opnemen. Dit verlof wordt niet afgebouwd gedurende de WW.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door prem »

Hoeven overigens niet uitbetaald te worden, de werkgever kan gewoon de dagen op laten nemen voor einde contract.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Alfatron, na je laatste officiele werkdag wordt door de oude werkgever de balans opgemaakt. gewerkte dagen, overuren, verlofdagen, de laatste declaraties, het tot dan opgebouwd vakantiegeld worden dan uitgekeerd. Op het moment van uitkeren zit je in de ww.

stofzuigertje

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Prem,
Dit is inmiddels oud nieuws en niet haalbaar.

Na een periode WW naar Bijstand dus je bent niet net werkloos....
Ik heb zelf dus ruim 2 jaren tegoed dus vlak voor einde WW periode op vakantie gaan kan meestal ook tenzij je schoolgaande kids hebt en geen keuze hebt.

Maar deze VVDer vergeet dat er nauwelijks werk is en juist in deze maanden Juli en Aug. nauwelijks advertenties zijn en slechts tijdelijk vakantie werk via uitzendbureau.

Oproep ;
Zodra je bij de VVD een vacature ziet deze op dit forum en bij Kassa plaatsen en laat alle werklozen hierop solliciteren.
Of je geschikt bent en aan de eisen voldoet is niet van belang.
Als ze 700.000 sollicitanten krijgen, en liefst nog bellen voor info als je niets hoorde...
Dan weten ze hoe het is als werkgever die vaak waardeloze kreeg aangeboden omdat ze moesten solliciteren naar een baan waar ze niet aan voldoen.
Dat is ook door Gemeente & UWV geadviseerd en bij niet solliciteren worden ze gekort.
Laat deze partij eens zien wat het is als je onzin sollicitanten kreeg.
Dus ik hoop dat ze binnenkort weer een fractie medewerker of zo zoeken...

Suc...sex.

Laelia
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2014 18:01

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door Laelia »

Hoe zit dat met de recessie? Ik bedoel, als je leest dat er veel bedrijven failliet gaan en het personeel noodgedwongen op straat komt te staan en in de WW beland na een zeer enerverende en onzekere periode. Veel mensen raken daardoor aardig depressief en zouden er eens nodig een paar weken tussenuit moeten! De VVD heeft makkelijk praten met het 'zomer-reces' van een maandje of twee!
Ik zou zeggen: iedereen die buiten zijn of haar schuld in de WW beland een extraatje geven of desnoods vakantiebonnen waarmee men de zorgen eens even van zich af kan schudden om ná die welverdiende vakantie vol goede moed op zoek te gaan naar al die banen die de VVD samen met diverse andere partijen ondertussen aan het verzinnen is, maar waar (volgens mij) nog niet veel van terechtkomt!
In ieder geval zijn extra vakantiekrachten nodig vanwege al die mensen die ineens met vakantie mogen en kunnen! Extra werk voor velen dus en niet te vergeten een enorme boost voor de economie in de vorm van extra verkochte benzine, meer gebruik van openbaar vervoer, attractieparken, musea, vakantieparken, zwembaden, restaurants, reisbureaus etc. Bijna de gehele middenstand en toeleveringsbedrijven zouden er wél bij varen! Dus ww-ers; als het even kan allemaal met vakantie en liefst met een extraatje van de regering! Dan nemen ze maar hier en daar een bonusje minder!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Laelia schreef:Hoe zit dat met de recessie? Ik bedoel, als je leest dat er veel bedrijven failliet gaan en het personeel noodgedwongen op straat komt te staan en in de WW beland na een zeer enerverende en onzekere periode. Veel mensen raken daardoor aardig depressief en zouden er eens nodig een paar weken tussenuit moeten! De VVD heeft makkelijk praten met het 'zomer-reces' van een maandje of twee!
Ik zou zeggen: iedereen die buiten zijn of haar schuld in de WW beland een extraatje geven of desnoods vakantiebonnen waarmee men de zorgen eens even van zich af kan schudden om ná die welverdiende vakantie vol goede moed op zoek te gaan naar al die banen die de VVD samen met diverse andere partijen ondertussen aan het verzinnen is, maar waar (volgens mij) nog niet veel van terechtkomt!
In ieder geval zijn extra vakantiekrachten nodig vanwege al die mensen die ineens met vakantie mogen en kunnen! Extra werk voor velen dus en niet te vergeten een enorme boost voor de economie in de vorm van extra verkochte benzine, meer gebruik van openbaar vervoer, attractieparken, musea, vakantieparken, zwembaden, restaurants, reisbureaus etc. Bijna de gehele middenstand en toeleveringsbedrijven zouden er wél bij varen! Dus ww-ers; als het even kan allemaal met vakantie en liefst met een extraatje van de regering! Dan nemen ze maar hier en daar een bonusje minder!
Welja, nog maar wat stukken bij die sociale hangmat aanbreien, het kan niet op.. Nog los van het feit dat een vereiste voor de WW is dat je buiten je eigen schuld om werkeloos bent geworden, dus álle ~450.000 WWers zouden van jou op vakantie mogen. En dat zal niet alleen zijn, maar met partner en/of kinderen, want anders hebben ze daar weer stress van.

Ben jij de SP tegenhanger van het VVD kamerlid die dit bedacht heeft ofzo? Dit is al net zo ondoordacht.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Werkloos en direct op vakantie: moet dat mogen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Laelia schreef:Extra werk voor velen dus en niet te vergeten een enorme boost voor de economie in de vorm van extra verkochte benzine, meer gebruik van openbaar vervoer, attractieparken, musea, vakantieparken, zwembaden, restaurants, reisbureaus etc. Bijna de gehele middenstand en toeleveringsbedrijven zouden er wél bij varen! Dus ww-ers; als het even kan allemaal met vakantie en liefst met een extraatje van de regering! Dan nemen ze maar hier en daar een bonusje minder!
Mag ik 'bedanken' voor jouw voorstel. Wat een ondoordacht schrijven is dit, Rode Haan ideeën. Dat extraatje van de Regering: waar denk jij dat dit dan vandaan moet komen. Tjonge, jonge. Moet niet gekker worden.

Gesloten