LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 300 euro betalen om hotel te annuleren

melissa30121999
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2020 15:04

300 euro betalen om hotel te annuleren

Ongelezen bericht door melissa30121999 »

Ik heb vorig jaar via booking.com een hotelkamer geboekt voor tijdens een concert van Queen + Adam Lambert in Amsterdam. Ik zelf kom uit Limburg dus ik ga niet op en neer rijden. Nu kan ik door corona dus niet naar het concert, maar ik kan nergens mijn reis annuleren. Laat staan vragen er over stellen bij de service desk. Er staat alleen kijk bij de meest gestelde vragen. Ik moet nu bijna 300 euro gaan betalen om mijn boeking te annuleren.
Kunnen jullie helpen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: 300 euro betalen om hotel te annuleren

Ongelezen bericht door Jablan »

Het hangt van het type boeking af of je nu gratis kunt annuleren of toch moet betalen. Is je hotelkamer niet storneerbaar?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 300 euro betalen om hotel te annuleren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hotels zijn niet gesloten. Men kan nu ook gewoon een hotel boeken en er heen gaan. Om die reden kan er enkel geannuleerd worden op basis van de overeenkomst. Dus, wat is er bij de boeking afgesproken omtrent annuleren? Als daarin staat dat er niet geannuleerd kan worden, dan bent u dat geld dus inderdaad kwijt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: 300 euro betalen om hotel te annuleren

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij booking.com kun je meestal op 2 manieren boeken. Zo goedkoop mogelijk zonder recht op annuleren of veel duurder en vaak nog tot een uur vooraf te annuleren. Het is zoals er geboekt is. Daar is achteraf geen mouw aan te passen. We worden allemaal ergens armer door. Laten we gezond blijven.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 300 euro betalen om hotel te annuleren

Ongelezen bericht door berndv »

melissa30121999 schreef:
03 apr 2020 15:08
Ik moet nu bijna 300 euro gaan betalen om mijn boeking te annuleren.
Kunnen jullie helpen?
nee. De goedkoopste tickets (meestal zijn er 2 opties voor dezelfde kamer) zijn meestal niet restitueerbaar, dus deze staan vast als er geboekt is en kunnen niet kosteloos geannuleerd worden. Als een boeking eenmaal vaststaat, is annuleren vaak niet aan de orde, en al helemaal niet kosteloos.

Dan is de vraag of het hotel de boeking uit kan voeren, en als dat het geval is, dan zit er niets anders op dan uw verlies nemen.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 300 euro betalen om hotel te annuleren

Ongelezen bericht door BL2 »

Amsterdam is niet Oranje of Rood qua reisadvies, dus annuleren is voor eigen rekening als hotel open is.

Gesloten