LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Expedia belooft maar maakt niets waar

Veraa0325
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2020 20:08

Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Veraa0325 »

Hallo,

Afgelopen maart zou ik samen met mijn vriend 3 dagen naar Praag gaan. Net voordat wij op reis zouden gaan werden onze vluchten en het hotel die wij hebben gereserveerd geannuleerd vanwege COVID-19.

Jammer, maar we snappen het. Gebeld zodat we het geld terug konden krijgen. Nadat we erg veel moeite moesten doen Expedia te bereiken werd mij verteld dat ik mijn geld terug zou krijgen van hotel en vlucht. Het kon wat langer duren maar het kwam eraan. Na 14 dagen het geld van het hotel terug gekregen maar niks van de vluchten.

Vanaf toen begon de ellende, vaak proberen te bellen en er werd niet eens opgenomen, wachttijden van een uur en je werd van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik kreeg een vrouw genaamd Lyla aan de telefoon, die mij goed geholpen heeft en zei dat ze mijn telefoongesprekken ging terugluisteren waarin werd gezegd dat ik mijn geld terug zou krijgen van de vlucht. Dit is gedaan en kreeg later een mail (dus zwart op wit bewijs) dat ik mijn geld terug zou krijgen.

Na een maand nog niets ontvangen te hebben, ben ik gaan mailen waarom het nog zo lang duurt voordat ik het terug krijg. Daarna kreeg ik bericht dat ik geen geld terug kon krijgen maar vouchers. Dit wil ik niet aannemen en zeker niet nadat meerdere keren mij is toegezegd ik mijn geld terug te krijgen.

Ik voor de 100ste keer gebeld naar Expedia. Kreeg ik een erg onbeleefde vrouw aan de telefoon. De vliegmaatschappij geeft geen akkoord dus kunnen het geld niet terug geven. Na weer heel de situatie uit gelegd te hebben zei ze “nee het kan niet, is voucher punt klaar”. Ik vroeg of ik haar leidinggevende of Lyla (van wie ik de mail ontvangen had mocht spreken). Maar die zouden het zelfde zeggen volgends haar en er was geen discussie mogelijk, ookal heb ik zwart op wit staan me geld terug te krijgen.

Later die avond heeft mij moeder gebeld en kreeg weer dezelfde vrouw aan de lijn. Mijn moeder werd ook erg slecht behandeld via de telefoon en NEE GEEN GELD TERUG..

Op dit moment ben ik een beetje radeloos, wat kan ik verder hiermee??
Een voucher is voor ons niet nodig omdat de situatie veranderd is en we niet op vakantie kunnen (en het geld hard nodig hebben).

Wettelijk is het toch verplicht het geld terug te krijgen?
Welke stappen kan ik nu nog ondernemen?

Erg wanhopig..

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Jablan »

Helaas, voucher accepteren en later inwisselen voor geld is momenteel de snelste route. Expedia is berucht om eindeloos traag terugbetalen, niet opnieuw boeken daar of bij een dochterbedrijf.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Veraa0325 schreef:
11 jul 2020 21:12
Ik voor de 100ste keer gebeld naar Expedia. Kreeg ik een erg onbeleefde vrouw aan de telefoon. De vliegmaatschappij geeft geen akkoord dus kunnen het geld niet terug geven. Na weer heel de situatie uit gelegd te hebben zei ze “nee het kan niet, is voucher punt klaar”. Ik vroeg of ik haar leidinggevende of Lyla (van wie ik de mail ontvangen had mocht spreken). Maar die zouden het zelfde zeggen volgends haar en er was geen discussie mogelijk, ookal heb ik zwart op wit staan me geld terug te krijgen.
Je hebt ook recht op geld terug. Maar zoals je mogelijk hebt gelezen is er een corona crisis, wat op het begin werd gezegd was de normale procedure, maar toen dachten vele reisorganisaties dat het een kwestie van dagen zou zijn en niet van maanden.

Alle reisbureau's zijn overbelast en als u dan 100 keer gaat bellen helpt dit niet, het juist door dit soort egoïstisch gedrag enkel drukker. Een antwoord horen wat u niet aanstaat maakt iemand niet onbeleefd.

Je hebt het antwoord gekregen je krijgt een voucher. Deze kunt je het beste gewoon accepteren en laten uitbetalen, dit gaat wel enkele maanden duren. Via Expedia (of welke reisorganisatie dan ook) is er geen andere weg dan te gaan procederen bij de rechtbank, maar als je nu al zo het geld mist is de vraag of je deze stap wilt zetten. Procederen is namelijk niet gratis en de vraag is of je dan tegen Expedia moet gaan procederen, zij zijn zover ik lees tussenpersoon, of tegen de luchtvaartmaatschappij.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

sylvesterb schreef:
13 jul 2020 08:12
juist door dit soort egoïstisch gedrag enkel drukker
lomperd, je lijkt de frustratie van TS niet te begrijpen, en geeft haar de schuld door te verwijten dat zij belt?
Man hou je veroordelingen bij je!

Veraa0325
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2020 20:08

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Veraa0325 »

sylvesterb schreef:
13 jul 2020 08:12
Veraa0325 schreef:
11 jul 2020 21:12
Ik voor de 100ste keer gebeld naar Expedia. Kreeg ik een erg onbeleefde vrouw aan de telefoon. De vliegmaatschappij geeft geen akkoord dus kunnen het geld niet terug geven. Na weer heel de situatie uit gelegd te hebben zei ze “nee het kan niet, is voucher punt klaar”. Ik vroeg of ik haar leidinggevende of Lyla (van wie ik de mail ontvangen had mocht spreken). Maar die zouden het zelfde zeggen volgends haar en er was geen discussie mogelijk, ookal heb ik zwart op wit staan me geld terug te krijgen.
Je hebt ook recht op geld terug. Maar zoals je mogelijk hebt gelezen is er een corona crisis, wat op het begin werd gezegd was de normale procedure, maar toen dachten vele reisorganisaties dat het een kwestie van dagen zou zijn en niet van maanden.

Alle reisbureau's zijn overbelast en als u dan 100 keer gaat bellen helpt dit niet, het juist door dit soort egoïstisch gedrag enkel drukker. Een antwoord horen wat u niet aanstaat maakt iemand niet onbeleefd.

Je hebt het antwoord gekregen je krijgt een voucher. Deze kunt je het beste gewoon accepteren en laten uitbetalen, dit gaat wel enkele maanden duren. Via Expedia (of welke reisorganisatie dan ook) is er geen andere weg dan te gaan procederen bij de rechtbank, maar als je nu al zo het geld mist is de vraag of je deze stap wilt zetten. Procederen is namelijk niet gratis en de vraag is of je dan tegen Expedia moet gaan procederen, zij zijn zover ik lees tussenpersoon, of tegen de luchtvaartmaatschappij.
Hallo Sylvester,

Ik snap wat je zegt, maar jij snapt mij geloof ik niet helemaal.
Voordat heel dit gedoe begon (waarvan ik weet dat het een crisis is) is door expedia mijn vlucht al geannuleerd. Toen heb ik gelijk gebeld van hoe zit dit etc.. Zij gaven aan dat het land daar dicht zat dus er geen vluchten heen kunnen, prima dan wil ik graag mijn geld terug om dit voor iets anders te gebruiken.

Dit was geregeld en aangevraagd en zou het binnen 14 dagen terug krijgen. Oke ik snap dat, dat niet gaat lukken want inmiddels ging Nederland ook dicht.

Na ongeveer 1,5 maand verder nogmaals gebeld te hebben zeiden ze dat het fout was gegaan bij hun. (Ik heb niks gehoord vanuit hun, dus moest zelf bellen om er achter te komen).

Nou na een aantal keer heen en weer gebeld te hebben zijn we uiteindelijk eruit gekomen dat de fout bij Expedia ligt omdat hen mij al iets beloofd hadden wat ze uiteindelijk niet waar kunnen maken.

Nadat ik zelf een mail heb gestuurd moest ik het zo pas weer van hen horen dat ik alleen een voucher kon krijgen. Waar ik het niet mee eens ben aangezien mij dus meerdere malen verteld is dat ik mijn geld terug krijg.

Egoïstisch ben ik dat dan? Nee ik denk zelf aan mijn eigen dingen omdat zij het voor mij niet doen. En tuurlijk wil je, je geld terug omdat je wettelijk gezien dit terug mag krijgen. Vind ik iemand onbeleefd als ik niet mijn antwoord krijg? Nee ook niet, het ging in dat telefoonbericht om de manier van praten.

Fijne dag nog!

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Mk »

Die bedrijven kiezen er bewust voor om zeeeer traag uit te keren. Logisch dan dat mensen gaan bellen en mailen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Veraa0325 schreef:
13 jul 2020 09:37
Nadat ik zelf een mail heb gestuurd moest ik het zo pas weer van hen horen dat ik alleen een voucher kon krijgen. Waar ik het niet mee eens ben aangezien mij dus meerdere malen verteld is dat ik mijn geld terug krijg.
In de crisis situatie heeft Expedia je verkeerd geïnformeerd dat is vervelend en niet netjes. Maar laatst was bij een televisie programma de realiteit voor reisorganisaties, waarbij ze normaal 500 telefoontjes op een dag kregen waren dit er nu opeens 5000. Er is van alles misgegaan maar is simpel te verklaren door de situatie.

Feit is je nu, net zoals vele duizenden andere, een voucher krijgt aangeboden. Hier kun je mee akkoord gaan en daarna deze laten uitbetalen of gaan procederen. Er is geen andere weg.
Veraa0325 schreef:
13 jul 2020 09:37
Egoïstisch ben ik dat dan? Nee ik denk zelf aan mijn eigen dingen omdat zij het voor mij niet doen. En tuurlijk wil je, je geld terug omdat je wettelijk gezien dit terug mag krijgen. Vind ik iemand onbeleefd als ik niet mijn antwoord krijg? Nee ook niet, het ging in dat telefoonbericht om de manier van praten.
Het egoïstisch ging erover dat u aangaf dat u meer dan 100 keer heeft gebeld. Ik vind dit egoïstisch omdat er mensen zijn die echte problemen hebben, bijvoorbeeld vast staan op de vakantie bestemming en door uw gebel niet er doorheen komen. Door 100 keer te gaan bellen over wat geld, terwijl reisorganisaties vechten voor hun bestaan, vind ik persoonlijk egoïstische.

@MK Expedia is afhankelijk van de vliegmaatschappijen wanneer hun uitkeren, immers heb je met de luchtvaartmaatschappij de overeenkomst maar is de betaling via Expedia gegaan.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Mk »

Natuurlijk is Expedia daarvan afhankelijk. Maar dan nog is inzet van extra mensen een keuze. Overigens moet je je wel afvragen of het zinvol is om zo vaak te bellen.

Veraa0325
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2020 20:08

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Veraa0325 »

sylvesterb schreef:
13 jul 2020 09:55
Veraa0325 schreef:
13 jul 2020 09:37
Nadat ik zelf een mail heb gestuurd moest ik het zo pas weer van hen horen dat ik alleen een voucher kon krijgen. Waar ik het niet mee eens ben aangezien mij dus meerdere malen verteld is dat ik mijn geld terug krijg.
In de crisis situatie heeft Expedia je verkeerd geïnformeerd dat is vervelend en niet netjes. Maar laatst was bij een televisie programma de realiteit voor reisorganisaties, waarbij ze normaal 500 telefoontjes op een dag kregen waren dit er nu opeens 5000. Er is van alles misgegaan maar is simpel te verklaren door de situatie.

Feit is je nu, net zoals vele duizenden andere, een voucher krijgt aangeboden. Hier kun je mee akkoord gaan en daarna deze laten uitbetalen of gaan procederen. Er is geen andere weg.
Veraa0325 schreef:
13 jul 2020 09:37
Egoïstisch ben ik dat dan? Nee ik denk zelf aan mijn eigen dingen omdat zij het voor mij niet doen. En tuurlijk wil je, je geld terug omdat je wettelijk gezien dit terug mag krijgen. Vind ik iemand onbeleefd als ik niet mijn antwoord krijg? Nee ook niet, het ging in dat telefoonbericht om de manier van praten.
Het egoïstisch ging erover dat u aangaf dat u meer dan 100 keer heeft gebeld. Ik vind dit egoïstisch omdat er mensen zijn die echte problemen hebben, bijvoorbeeld vast staan op de vakantie bestemming en door uw gebel niet er doorheen komen. Door 100 keer te gaan bellen over wat geld, terwijl reisorganisaties vechten voor hun bestaan, vind ik persoonlijk egoïstische.

@MK Expedia is afhankelijk van de vliegmaatschappijen wanneer hun uitkeren, immers heb je met de luchtvaartmaatschappij de overeenkomst maar is de betaling via Expedia gegaan.
Het gaat hier natuurlijk over een tijdsbestek van 5 maanden. Wanneer er dingen je worden toegezegd ga je ervan uit dat het uiteindelijk geregeld wordt. Dat het niet binnen 14 dagen is oke dit snap ik. Maar in die meerdere keren dat ik gebeld heb, zijn er ook meerdere keren geweest dat ik ze niet te pakken kreeg. In totaal heb ik ze 5 a 7 keer echt gesproken.


Maar ik vind wat je zegt/beloofd moet je waarmaken. Dan moet je mij vertellen over 2 maanden krijgt u het geld terug. Prima, maar niet het is een voucher punt klaar. Want die hoef ik niet te accepteren.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Als je dit op papier hebt, per mail of iets dergelijks, dan heb je gewoon een vordering op dit bedrijf, je kunt ze nog 1x per mail en aangetekend schrijven, beidde dus, manen dit bedrag binnen 14 dagen over te maken naar je, doen ze dit niet zet er dan een deurwaarder op om de centjes voor je op te halen....

let er wel op dat je mail en schrijven aan de eisen voldoet, er zijn vast voorbeelden te vinden op het www.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Hawk-Eye schreef:
20 jul 2020 09:10
Als je dit op papier hebt, per mail of iets dergelijks, dan heb je gewoon een vordering op dit bedrijf, je kunt ze nog 1x per mail en aangetekend schrijven, beidde dus, manen dit bedrag binnen 14 dagen over te maken naar je, doen ze dit niet zet er dan een deurwaarder op om de centjes voor je op te halen....

let er wel op dat je mail en schrijven aan de eisen voldoet, er zijn vast voorbeelden te vinden op het www.
Wat raar, ik heb altijd begrepen dat een deurwaarder niet zoveel kan zonder een vonis van de kantonrechter. Geldt dat in dit geval niet? En als je dat nodig hebt en de deurwaarder ook moet betalen, vanaf welk bedrag loont eea dan?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die deurwaarder haalt niet zomaar iets op. Heeft hij toch echt een vonnis voor nodig.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Lady1234 schreef:
20 jul 2020 15:58
Die deurwaarder haalt niet zomaar iets op. Heeft hij toch echt een vonnis voor nodig.
Nee dus, daar is geen vonnis voor nodig....

Als een eiser een schuld wil invorderen dan kan dat zonder tussenkomst van de rechter, de schuldenaar kan deze schuld uiteraard wel betwisten maar dan moet je van goede huize komen en de schuld moet, betwistbaar, er niet zijn, het is een groot misverstand dat er eerst een gerechtelijk vonnis moet bestaan, dit is pertinent niet waar....

https://www.nibud.nl/consumenten/incass ... urwaarder/

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Hawk-Eye schreef:
21 jul 2020 08:37
Lady1234 schreef:
20 jul 2020 15:58
Die deurwaarder haalt niet zomaar iets op. Heeft hij toch echt een vonnis voor nodig.
Nee dus, daar is geen vonnis voor nodig....

Als een eiser een schuld wil invorderen dan kan dat zonder tussenkomst van de rechter, de schuldenaar kan deze schuld uiteraard wel betwisten maar dan moet je van goede huize komen en de schuld moet, betwistbaar, er niet zijn, het is een groot misverstand dat er eerst een gerechtelijk vonnis moet bestaan, dit is pertinent niet waar....

https://www.nibud.nl/consumenten/incass ... urwaarder/
U zult mogelijk gelijk hebben maar uw verhaal wordt niet ondersteund in de link die u geeft.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die deurwaarder kan niets doen zonder vonnis. Alleen voor belastingschulden heeft een deurwaarder geen vonnis nodig.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

een deurwaarder kan gewoon de schuldenaar benaderen om een schuld te innen, daar heeft hij geen vonnis voor nodig, weigert de schuldenaar te betalen kan de deurwaarder vervolgens naar de rechter om daar een eis in te dienen, als de rechter dit toewijst dan pas kan een deurwaarder beslag leggen, dit is anders bij een incassobureau, deze kan helemaal niets feitelijk gezien dan een oproep tot betaling doen,

dat is dus het verschil tussen een deurwaarder en incassobureau, daarom, geef de eis in handen van een deurwaarder, ik denk ook dat lady hierop doelt dat "er een vonnis moet zijn" dat is dus niet zo, in eerste instantie kan ie de schuldenaar benaderen om de schuld te voldoen!!!!

vandaar, schakel een deurwaarder in, deze kan namens u naar de rechter stappen als de eis tot betaling niet ingewilligd word....

https://yuridis.nl/wanneer-en-waarop-ma ... ag-leggen/

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Lady1234 schreef:
21 jul 2020 14:44
Die deurwaarder kan niets doen zonder vonnis. Alleen voor belastingschulden heeft een deurwaarder geen vonnis nodig.
Vreemd dat Hawkeye dan bij iedere gelegenheid aangeeft dat je "gewoon" de deurwaarder in moet schakelen?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door hebra98 »

DeZevendeHenk schreef:
21 jul 2020 15:00
Lady1234 schreef:
21 jul 2020 14:44
Die deurwaarder kan niets doen zonder vonnis. Alleen voor belastingschulden heeft een deurwaarder geen vonnis nodig.
Vreemd dat Hawkeye dan bij iedere gelegenheid aangeeft dat je "gewoon" de deurwaarder in moet schakelen?
>>
Wat is de expertise van beide?

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Expedia belooft maar maakt niets waar

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

hebra98 schreef:
21 jul 2020 15:06
DeZevendeHenk schreef:
21 jul 2020 15:00
Lady1234 schreef:
21 jul 2020 14:44
Die deurwaarder kan niets doen zonder vonnis. Alleen voor belastingschulden heeft een deurwaarder geen vonnis nodig.
Vreemd dat Hawkeye dan bij iedere gelegenheid aangeeft dat je "gewoon" de deurwaarder in moet schakelen?
>>
Wat is de expertise van beide?
Geen idee maar Hawkeye's vasthoudendheid geeft de indruk dat hij met die strategie ooit een keer een succes geboekt heeft en nu moet iedereen dat ook doen. Een soort "ik heb er zelf ook één".

Gesloten