Frankrijk, noodsituatie, en pass sanitaire wie weet het antwoord?

Missy!
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2022 15:07

Frankrijk, noodsituatie, en pass sanitaire wie weet het antwoord?

Ongelezen bericht door Missy! »

Hallo,

Na diverse instanties afbellen, en sites afgezocht heb ik helaas nog steeds geen antwoord kunnen vinden, mischien kan hier iemand me helpen.

Ik kwam er achter dat je in Frankrijk als je maar een medische instelling moet (dokter,ziekenhuis ect) een 3g pass sanitaire moet hebben.
Mn voornaamste vraag geld dit ook in geval van nood? Ik ben gevaccineerd en onze 3 kids zijn onder de 12, manlief is niet gevaccineerd maar wat als er iets met mn man is op medisch gebied, of met mij of 1 van onze kids mag hij dan niet naar binnen?


(We gaan deze week voor paar dagen naar Frankrijk en wil graag weten hoe en wat als we onverhoopt een ongelukje krijgen).

De pass sanitaire kun je krijgen als je aan 1 van de voorwaarden voldoet
Gevacineerd (mn man is niet gevaccineerd)
Hersteld binnen 4mnd (helaas onze 5mnd oud)
Of een negatieve test uitslag (niet langer als 24 uur)

Nou is mijn vraag moet mijn man iedere 24 uur een nieuwe test doen? Om die toegang te behouden en werken ze daar ook met sneltesten dat je dus met uur de uitslag hebt en dit aan kunt tonen?

Sorry heel verhaal maar hoop dat iemand het antwoord weet alvast bedankt

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Frankrijk, noodsituatie, en pass sanitaire wie weet het antwoord?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als dat de regels in Frankrijk zijn, zal je dat moeten ondergaan.

Er stond gisteren ergens een artikel over welke landen nog bepaalde verplichtingen en corona regels heeft. FF via google zoeken want ik weet niet meer waar ik het heb gezien.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Frankrijk, noodsituatie, en pass sanitaire wie weet het antwoord?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als ik dit lees...
Missy! schreef:
20 jun 2022 15:24
De pass sanitaire kun je krijgen als je aan 1 van de voorwaarden voldoet
Gevacineerd (mn man is niet gevaccineerd)
Hersteld binnen 4mnd (helaas onze 5mnd oud)
Of een negatieve test uitslag (niet langer als 24 uur)
... en dan je vraag...
Missy! schreef:
20 jun 2022 15:24
Nou is mijn vraag moet mijn man iedere 24 uur een nieuwe test doen? Om die toegang te behouden en werken ze daar ook met sneltesten dat je dus met uur de uitslag hebt en dit aan kunt tonen?
... is het toch heel simpel?

óf je neemt de gok dat je niet laat testen, of je doet het iedere 24 uur zodat je safe bent mocht er onverhoopt iets ernstigs gebeuren.

Namasthe
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2021 16:34

Re: Frankrijk, noodsituatie, en pass sanitaire wie weet het antwoord?

Ongelezen bericht door Namasthe »

Kijk eens op de website van de franse overheid,
https://www.gouvernement.fr/info-corona ... s-vaccinal
even door de vertaler laten vertalen als je geen frans beheerst. Anders de Nederlandse Ambassade in Parijs bellen of het Franse consulaat/Ambassade in Nederland.

Olliebol
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2022 17:06

Re: Frankrijk, noodsituatie, en pass sanitaire wie weet het antwoord?

Ongelezen bericht door Olliebol »

De pass sanitaire is als je een ziekenhuis in Frankrijk wilt bezoeken niet meer nodig. Mondkapje is verplicht. Voor een opname is een geldige PCR test nodig (niet ouder dan 4 dagen) Bij een opname op de Urgence van een ziekenhuis wordt uiteraard NIET naar een PCR test gevaagd wel naar een vaccinatiebewijs (achteraf), als je opgenomen moet worden. Zorg altijd dat je je EHIC kaart bij je hebt ivm eventuele kosten . (een inwoner van Frankrijk)

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Frankrijk, noodsituatie, en pass sanitaire wie weet het antwoord?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/frankrijk en www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronam ... -frankrijk staat alle informatie.

Een arts is in Nederland verplicht om elk medische noodgeval waarbij de patiënt sterf te helpen. Een gebroken been is geen noodgeval.

Naast medische zorg zal uw man meer beperkingen hebben. Frankrijk is nog steeds strenger in vergelijking met de oorspronkelijke regels in Nederland.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Frankrijk, noodsituatie, en pass sanitaire wie weet het antwoord?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Seinhuis schreef:
22 jun 2022 17:43
Op www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/frankrijk en www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronam ... -frankrijk staat alle informatie.

Een arts is in Nederland verplicht om elk medische noodgeval waarbij de patiënt sterf te helpen. Een gebroken been is geen noodgeval.

Naast medische zorg zal uw man meer beperkingen hebben. Frankrijk is nog steeds strenger in vergelijking met de oorspronkelijke regels in Nederland.
Op papier. In de praktijk niets van gemerkt.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Frankrijk, noodsituatie, en pass sanitaire wie weet het antwoord?

Ongelezen bericht door Franskia »

Dit staat op de website van het Frans consulaat: https://amsterdam.consulfrance.org/Covi ... ndheidspas
Ik weet van diverse mensen dat de soep niet zo heet wordt gegeten als opgediend. Zij zijn ongevaccineerd etc. door Frankrijk getrokken en hebben nergens een probleem ervaren, ook niet bij een bezoek aan het ziekenhuis.

Plaats reactie