LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen restitutie van reisverzekering na annulering bij KLM

Poelemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2020 09:20

Geen restitutie van reisverzekering na annulering bij KLM

Ongelezen bericht door Poelemans »

Na maanden soebatten, kreeg ik bericht van de KLM dat ik recht had op restitutie voor een vlucht naar Toulouse die door de KLM is geannuleerd ivm Corona. Vervolgens constateerde ik echter dat de door mij betaalde reisverzekering van € 21,00 niet werd terugbetaald. Dit lijkt mij niet correct, want die reis is nooit gemaakt, dus een reisverzekering was volslagen nutteloos. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen restitutie van reisverzekering na annulering bij KLM

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wanneer was die reisverzekering afgesloten? Is het een annuleringsverzekering of een reisverzekering? En watwas de datum van de reis.?

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geen restitutie van reisverzekering na annulering bij KLM

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dat soort premies ben je altijd kwijt, staat ook gewoon in de voorwaarden die je hebt gelezen voordat je tekende voor accoord. Toch?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Geen restitutie van reisverzekering na annulering bij KLM

Ongelezen bericht door Brahms »

In de periode tussen boeking en annuleren was je gewoon verzekerd, en daarvoor heb je de premie betaald.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen restitutie van reisverzekering na annulering bij KLM

Ongelezen bericht door berndv »

Brahms schreef:
10 okt 2020 20:56
In de periode tussen boeking en annuleren was je gewoon verzekerd, en daarvoor heb je de premie betaald.
Ligt er aan. Ts heeft het over een reisverzekering, niet over een annuleringsverzekering. In dat laatste geval zou het correct zijn. Als ik bij een aantal verzekeraars in de voorwaarden kijk, geven degene die ik bekeken heb aan dat zo lang de reis nog niet gestart is, opzeggen gewoon mogelijk is, met terugbetaling van de premie. Gecombineerde reis- en annuleringsverzekering wordt gedeeltelijk terugbetaald, het reisgedeelte wel, het annuleringsgedeelte niet, wat ook logisch is. Annuleringsverzekering geldt in het algemeen dat deze niet kan worden opgezegd.

Maar er zullen ook zeker reisverzekeringen zijn die niet voortijdig op te zeggen zijn, maar de voorwaarden zullen daar duidelijkheid over moeten scheppen.

alfatrion
Berichten: 21906
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen restitutie van reisverzekering na annulering bij KLM

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tussen beiden overeenkomst bestaat een belangrijke samenhang. TS heeft daarom ook recht op teruggave van de verzekeringspremie.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geen restitutie van reisverzekering na annulering bij KLM

Ongelezen bericht door Lady1234 »

We weten helemaal niets over die verzekering en sinds wanneer hij loopt.

Gesloten