LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

EllyW04
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2020 07:17

ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door EllyW04 »

In 2019 camper gehuurd voor de periode 2 mei tot 23 mei 2020. Door corona crisis gaat de vakantie niet door.
"Gelukkig hebben we 'n annuleringsverzekering bij ING" dachten we. ING wil dat we eerst proberen de huurcamper om te boeken. Dat is gelukt ! De nieuwe periode is 1 mei tot 22 mei 2021.
Nu komt 't : ING ziet de omboeking als nieuwe boeking en dus hebben wij geen recht meer op vergoeding annuleringskosten als het coronavirus er nog steeds is volgend jaar. Wie heeft hier ook ervaring mee ?

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door geengast »

U sluit een annuleringsverzekering af van 2019 tot 02 mei 2020. Voor die periode accepteert de verzekering u en neemt het volle risico.
Nu zegt u tegen de verzekering dat u een jaar langer GRATIS verzekerd wil worden. Waarom? De verzekering moet uiteraard ook voor dat jaar afgesloten worden.

EllyW04
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2020 07:17

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door EllyW04 »

Wij hebben al heel lang 'n doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij ING.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door tttlocke »

Staat het in de voorwaarden dat u eerst moet proberen 'om te boeken' in plaats van te annuleren en de kosten daarvan te claimen bij de verzekering?
Zo nee, dan had u dat beter niet kunnen doen. In plaats daarvan had u beter kunnen onderhandelen met ING.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door sylvesterb »

EllyW04 schreef:
02 mei 2020 20:21
Wij hebben al heel lang 'n doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij ING.
Dan valt de nieuwe reis hier toch ook onder?

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door Ivo.w »

tttlocke schreef:
02 mei 2020 21:06
Staat het in de voorwaarden dat u eerst moet proberen 'om te boeken' in plaats van te annuleren en de kosten daarvan te claimen bij de verzekering?
Zo nee, dan had u dat beter niet kunnen doen. In plaats daarvan had u beter kunnen onderhandelen met ING.
Dat zal er niet letterlijk staan.

Wel staat in de voorwaarden van elke verzekering die ik ken dat je zodra er schade dreigt te ontstaan of is ontstaan, je moet proberen om zo veel mogelijk (verdere) schade te voorkomen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door tttlocke »

sylvesterb schreef:
02 mei 2020 21:54
EllyW04 schreef:
02 mei 2020 20:21
Wij hebben al heel lang 'n doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij ING.
Dan valt de nieuwe reis hier toch ook onder?
Die reis valt daar ook onder, maar omdat dit een nieuwe boeking is en je een brandend coronahuis niet kunt verzekeren, is er geen dekking als de nieuwe reis vanwege corona nog steeds niet kan doorgaan. Als het coronaprobleem verdwenen is en in plaats daarvan gooit een andere besmettelijke ziekte roet in het eten, dan zal het wel gedekt zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ivo.w schreef:
02 mei 2020 21:59
tttlocke schreef:
02 mei 2020 21:06
Staat het in de voorwaarden dat u eerst moet proberen 'om te boeken' in plaats van te annuleren en de kosten daarvan te claimen bij de verzekering?
Zo nee, dan had u dat beter niet kunnen doen. In plaats daarvan had u beter kunnen onderhandelen met ING.
Dat zal er niet letterlijk staan.
Wel staat in de voorwaarden van elke verzekering die ik ken dat je zodra er schade dreigt te ontstaan of is ontstaan, je moet proberen om zo veel mogelijk (verdere) schade te voorkomen.
Dat staat ook in de voorwaarden van de doorlopende annuleringsverzekering die ING op dit moment aanbiedt:
Doe al het mogelijke om verdere schade te verminderen of te beperken,
Of dat betekent dat je verplicht kunt worden mee te werken aan een omboeking, terwijl die omboeking gezien wordt als een nieuwe boeking waardoor ze uitgesloten is van coronadekking? Ik waag het te betwijfelen.

Aan de andere kant: een ondernemer die bereid is de omboeking te faciliteren zal waarschijnlijk ook wel bereid zijn in plaats daarvan een tegoedbon (voucher) af te geven. Als TS het risico te groot vindt (het is immers lastig in de toekomst te kijken en ook als je de kans laag inschat dat het volgend jaar nog fout is, de impact is fors), kan ze wellicht alsnog de ondernemer verzoeken een voucher te geven en de boeking te laten vallen. Als de coronakust dan weer veilig is, kan TS alsnog boeken.
Dit is mijn advies en daar zal TS het mee moeten doen. ;)

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

simpel, corona is uit de annuleringen gehaald door ALLE verzekeraars, nu u omgeboekd heeft gaat het om een nieuwe reis en deze valt dus onder de nieuwe voorwaarden....

wel vraag ik me af of u hier bericht van gehad heeft?

EllyW04
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2020 07:17

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door EllyW04 »

Bedankt voor je reactie.
Nee, we hebben daar geen bericht over gehad.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Als u er geen bericht van heeft gehad zou ik ze nog eens aanschrijven en hen melden dat u verwacht dat de oude voorwaarden nog steeds geldig zijn en dat is dan ZONDER uitsluiting Corona, tevens zou ik hen melden dat u deze niet gewijzigde voorwaarden NIET heeft ontvangen en dat u er daarom niet mee akkoord gaat....

https://www.ictrecht.nl/blog/het-wijzig ... oorwaarden

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door criticus2 »

aangezien het over het volgend jaar gaat is de verwachting dat bij verlenging polis de nieuwe voorwaarden van kracht zullen worden. En reken er maar op dat ze niet alleen corona zullen uitsluiten maar ook nog niet bestaande nieuwe pandemieën..

en dan kan je wel opzeggen wanneer de nieuwe voorwaarden niet akkoord zijn, maar dan kan je nergens meer verzekeren denk ik.

sibora
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:50

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door sibora »

EllyW04 schreef:
02 mei 2020 20:21
Wij hebben al heel lang 'n doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij ING.
Dan zou ik toch elke keer de nieuwe polis goed lezen ; kleine lettertjes. Was niet bij ING. Maar ik had doorlopende verzekering met zes maanden doorlopend buitenland met wereld dekking , Toen ik hem moest gebruiken , bleek het geen zes maanden meer te zijn maar twee maanden . En kreeg ik niets ! Dan zou je kunnen zeggen van ; eigen schuld dan had je de nieuwe polis elk jaar maar moeten lezen, maar dan heb je drie dagen werk met al die kleine lettertjes.

EllyW04
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mar 2020 07:17

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door EllyW04 »

Ja Sibora daar heb je gelijk in. Onze verzekering is deze maand weer verlengd. Ik ga de polis voorwaarden nakijken.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

criticus2 schreef:
16 jul 2020 12:27
aangezien het over het volgend jaar gaat is de verwachting dat bij verlenging polis de nieuwe voorwaarden van kracht zullen worden. En reken er maar op dat ze niet alleen corona zullen uitsluiten maar ook nog niet bestaande nieuwe pandemieën..
Dat denk ik niet, het is juist Corona dat geen onzeker voorval is en dus uitgesloten wordt. TS had dit jaar toch dekking voor Corona. Dat is nu het spreekwoordelijke brandende huis geworden dat dus niet meer te verzekeren is.

Ruben123
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 okt 2019 21:36

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door Ruben123 »

oh

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door 16again »

geengast schreef:
02 mei 2020 11:25
U sluit een annuleringsverzekering af van 2019 tot 02 mei 2020. Voor die periode accepteert de verzekering u en neemt het volle risico.
Nu zegt u tegen de verzekering dat u een jaar langer GRATIS verzekerd wil worden. Waarom? De verzekering moet uiteraard ook voor dat jaar afgesloten worden.
Waarom zou je je opnieuw moeten verzekeren?
Het gaat nog steeds om een reis, geboekt in tijdperk dat de oude verzekering van kracht was.

ING probeert nu van 2 walletjes te eten.
Als dit inderdaad gezien wordt als een nieuwe reis is, dan moet gewoon de oude reis vergoed worden op de verzekering.
En als dit de oude reis is, geldt de oude verzekering hiervoor.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
16 jul 2020 21:15
ING probeert nu van 2 walletjes te eten.
Als dit inderdaad gezien wordt als een nieuwe reis is, dan moet gewoon de oude reis vergoed worden op de verzekering.
En als dit de oude reis is, geldt de oude verzekering hiervoor.
TS heeft een doorlopende reis/annuleringsverzekering, deze is dus van toepassing op een periode en niet op een specifieke reis. Dus er is geen sprake van 2 walletjes eten door de ING maar eerder door TS (buiten haar schuld).

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door alfatrion »

EllyW04 schreef:
30 apr 2020 18:07
In 2019 camper gehuurd voor de periode 2 mei tot 23 mei 2020. Door corona crisis gaat de vakantie niet door.
"Gelukkig hebben we 'n annuleringsverzekering bij ING" dachten we. ING wil dat we eerst proberen de huurcamper om te boeken. Dat is gelukt ! De nieuwe periode is 1 mei tot 22 mei 2021.
Nu komt 't : ING ziet de omboeking als nieuwe boeking en dus hebben wij geen recht meer op vergoeding annuleringskosten als het coronavirus er nog steeds is volgend jaar. Wie heeft hier ook ervaring mee ?
Ik zou om een toelichting vragen. Bij een andere klant gaven ze aan dat hij zelf niet had mogen annuleren (waanzin) maar had moeten wachten of de organisatie dat deed, want dan zou hij een voucher krijgen. Hier handelt u naar de geest en het is weer niet goed.

Het is geen nieuwe boeking maar een wederzijdse aanpassing van de overeenkomst. Hiermee is het annuleringsrisico feitelijk kleiner gemaakt.
geengast schreef:
02 mei 2020 11:25
U sluit een annuleringsverzekering af van 2019 tot 02 mei 2020. Voor die periode accepteert de verzekering u en neemt het volle risico.
Nu zegt u tegen de verzekering dat u een jaar langer GRATIS verzekerd wil worden.
Nee, als er sprake zou zijn van een niet-doorlopende annuleringsverzekering dan maakt de wijziging van de overeenkomst dat er in de eerste periode geen annuleringsrisico is en de ING het geld daarvoor zou moeten terug betalen.
Ivo.w schreef:
02 mei 2020 21:59
Wel staat in de voorwaarden van elke verzekering die ik ken dat je zodra er schade dreigt te ontstaan of is ontstaan, je moet proberen om zo veel mogelijk (verdere) schade te voorkomen.
In de voorwaarden die ik heb gezien staat dat je schade moet voorkomen bij annulering.
tttlocke schreef:
02 mei 2020 22:01
Die reis valt daar ook onder, maar omdat dit een nieuwe boeking is en je een brandend coronahuis niet kunt verzekeren, is er geen dekking als de nieuwe reis vanwege corona nog steeds niet kan doorgaan. Als het coronaprobleem verdwenen is en in plaats daarvan gooit een andere besmettelijke ziekte roet in het eten, dan zal het wel gedekt zijn.
Dit betoog gaat niet op.
1. Het gaat niet om een nieuwe boeking.
2. Het gaat om een doorlopende verzekering en toen deze werdt afgesloten brande het schip nog niet.
3. Dat de reis niet door kan gaan vanwege Corona staat nu nog niet vast en dus is dat een risico dat je kan verzekeren.
tttlocke schreef:
02 mei 2020 22:10
Of dat betekent dat je verplicht kunt worden mee te werken aan een omboeking, terwijl die omboeking gezien wordt als een nieuwe boeking waardoor ze uitgesloten is van coronadekking?
Ze zien het alleen als een nieuwe boeking omdat ze menen dan geen dekking te hoeven bieden.
Hawk-Eye schreef:
16 jul 2020 08:58
simpel, corona is uit de annuleringen gehaald door ALLE verzekeraars, nu u omgeboekd heeft gaat het om een nieuwe reis en deze valt dus onder de nieuwe voorwaarden....
Die is onlogisch. De voorwaarden die horen bij overeenkomsten, annuleringsverzekeringen in begrepen, moeten voor of tijdens de tot stand komen worden gegeven en zijn nadien in beginsel niet aan te passen. Je kan samen afspreken dat dit wel kan, maar dan moet de ander kosteloos kunnen opzeggen tegen het einde van het jaar. De voorwaarden kunnen voor het lopende jaar niet worden aangepast. (Ik ga uit van de situatie dat er per kalenderjaar wordt verzekerd, daar dit bij verzekeringen gebruikelijk is.)
criticus2 schreef:
16 jul 2020 12:27
aangezien het over het volgend jaar gaat is de verwachting dat bij verlenging polis de nieuwe voorwaarden van kracht zullen worden. En reken er maar op dat ze niet alleen corona zullen uitsluiten maar ook nog niet bestaande nieuwe pandemieën..
Ik zou dat laatste onlogisch vinden. Een annuleringsverzekering sluit je voor het geval dat je moet annuleren. De verzekeraar kan het niet leuk vinden dat haar klanten annuleren en iedere denkbare grond in de voorwaarden uitsluiten, maar dan is er geen risico meer om te verzekeren.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ING annuleringsverzekering : omboeken huurcamper

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
20 jul 2020 00:12
EllyW04 schreef:
30 apr 2020 18:07
In 2019 camper gehuurd voor de periode 2 mei tot 23 mei 2020. Door corona crisis gaat de vakantie niet door.
"Gelukkig hebben we 'n annuleringsverzekering bij ING" dachten we. ING wil dat we eerst proberen de huurcamper om te boeken. Dat is gelukt ! De nieuwe periode is 1 mei tot 22 mei 2021.
Nu komt 't : ING ziet de omboeking als nieuwe boeking en dus hebben wij geen recht meer op vergoeding annuleringskosten als het coronavirus er nog steeds is volgend jaar. Wie heeft hier ook ervaring mee ?
Ik zou om een toelichting vragen. Bij een andere klant gaven ze aan dat hij zelf niet had mogen annuleren (waanzin) maar had moeten wachten of de organisatie dat deed, want dan zou hij een voucher krijgen. Hier handelt u naar de geest en het is weer niet goed.
Waarom zou een verhuurder van campers willen annuleren? Er is echt geen verbod op het verhuren van campers. En dat verbod is er ook nooit geweest. Campers kunnen en konden gewoon verhuurd worden en ze mochten gewoon de weg op. Dat het wellicht niet slim is om bijvoorbeeld naar het buitenland te gaan, wil niet zeggen dat de verhuurder daar verantwoordelijk voor is.

Gesloten