Albert heijn en mondkapjesplicht

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Ik ben het helemaal met je eens. In Duitsland/Oostenrijk geldt nog een gezagsprincipe. Nederlanders hebben daar schijt aan. Precies de reden waarom Nederland het afvoerputje van Europa is.
In mijn optiek zou de hele verkiezingscarrousel voor een x periode gestopt moeten worden.
Las een moratorium in van 10 jaar. Stel een zakenkabinet samen dat 10 jaar de tijd krijgt om orde op zaken te stellen.
Regel eerst zaken op gebied van volkshuisvesting, gezondheidszorg energie . Misschien terugdraaien marktwerking? Valt dar kostenbesparing te halen ?Zo ja , doen. Nu een even niet kijken naar wat "Europa" zegt.
Kijk wat dat zakenkabinet kan bereiken op gebied van energie transitie. Dictatoriaal ? Nee, Pragmatisch zowel voor de huidige als voor de toekomstige generatie

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

Albert1955 schreef:
13 nov 2021 18:02
Of je zonder QR code, anders dan om medische redenen, verplichten om boodschappen te doen tussen 0700 en 0800 uur en tussen 1900 en 2000 uur. Op tussenliggende tijden ben je zonder QR code niet welkom.
Dus je wilt de gevaccineerden wel blootstellen aan ongevaccineerden die zich om medische redenen niet kunnen laten inenten? Die zijn zeker zo besmettelijk hoor, lekker dan.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Albert1955 »

16again schreef:
13 nov 2021 18:11
lievemarie schreef:
13 nov 2021 16:30
Iemand is al snel 15 minuten in de winkel, hoe moeilijk is het dan voor een bedrijfsleider om zo iemand aan te spreken, desnoods bij de kassa. Staat die persoon mooi voor l*l, en komt vast niet meer terug. Probleem opgelost...
Als winkel wil je dat klanten juist wel terug komen.
Dat is de core business. Corona regeltjes zijn bijzaak
KIjk en daar zit het probleem. Ik ga serieus Rutte voorstellen die non vaxxers te limiteren aan openingstijden. Ik verdom het om me als volledig gevaccineerde te laten ringeloren door zo'n kleine minderheid. En op te draaien voor de extra kosten?. Kiezen voor een principe prima, maar dan ga je ook opdraaien voor de werkelijke kosten van JOUW keuze. En niet die afwentelen op de maatschappij.
Laatst gewijzigd door Albert1955 op 13 nov 2021 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

Rook jij? Ik wil namelijk niet meebetalen aan jouw longkanker.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik denk ook dat Rutte echt zit te wachten op de mening van Albert1955 :lol:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
13 nov 2021 18:14
FFP2 is verplicht in Dld. Mijn echtgenote werkt bij de Aldi in Duitsland. 70% van de klanten is Nederlands. Wat het personeel af en toe naar het hoofd geslingerd krijgt lijkt nergens meer op. Vooral door Nederlanders. Het fatsoen is ver te zoeken. Deze stumpers hebben alleen pech dat mijn vrouw Nederlands verstaat en ook vrijwel vloeiend spreekt.
Ik brgrijp de discussie dan ook niet. Het is gewoon verplicht. (bijna) iedereen stopt toch ook voor een rood verkeerslicht. Als het aan mij ligt wordt morgen overal 2G verplicht ook in de supermarkt
Ik begrijp er net zo weinig van.
Wel een kleine kanttekening: soort masker verschilt per deelstaat.
Maar in Nederland ... maskerplicht is alweer een week oud. Dan zou iedereen het moeten weten en zich ernaar gedragen.

@Albert: neem een borrel of steek een joint op (shisha is ook goed) en ontspan je.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Albert1955 »

lievemarie schreef:
13 nov 2021 18:44
Rook jij? Ik wil namelijk niet meebetalen aan jouw longkanker.
Nee, ik ben , na 50 jaar roken, volledig gestopt op 9 augustus 2020, Zonder gebruikmaking van enig, al dan niet vergoed middel.
Maar gewoon op eigen kracht. Heb dus geen beroep gedaan op wel of niet vergoede ziektekostenvergoeding.
Dus maak je geen zorgen wat dat betreft. Ik doe geen beroep op jouw zorgpremie/eigen risicio. Maar dat geeft mij dan omgekeerd na deze openheid van mijn kant het recht om naar jouw kant toe te vragen voor welke mogelijke risico's van jouw kan ik wellicht onterecht betaal.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Nee hoor. Ik neem niemand kwalijk dat ik mijn 50 jaar oude rookverslaving ZELF heb opgelost, Zonder dat ik "de maatschappij" daarmee op kosten heb gejaagd. En Juist daarom heb ik, mschien nog wel meer dan ieder ander, het recht die non vaxxers de maat te nemen.
Ik heb ook altijd gedacht dat stoppen nooit zou lukken en het tegendeel blijkt dus het geval. Als er iemand is die tegen tegen die non vaxxers mag schoppen dan ben ik het wel. Het zit gewoon tussen je oren. E vanuit mij mijn ervaring: als het met roken zo Zit dan zit
het bij die non vaxxers dus precies zo en hebben die geen enkel recht van spreken

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

Albert1955 schreef:
13 nov 2021 18:55
lievemarie schreef:
13 nov 2021 18:44
Rook jij? Ik wil namelijk niet meebetalen aan jouw longkanker.
Nee, ik ben , na 50 jaar roken, volledig gestopt op 9 augustus 2020, Zonder gebruikmaking van enig, al dan niet vergoed middel.
Maar gewoon op eigen kracht. Heb dus geen beroep gedaan op wel of niet vergoede ziektekostenvergoeding.
Dus maak je geen zorgen wat dat betreft. Ik doe geen beroep op jouw zorgpremie/eigen risicio. Maar dat geeft mij dan omgekeerd na deze openheid van mijn kant het recht om naar jouw kant toe te vragen voor welke mogelijke risico's van jouw kan ik wellicht onterecht betaal.
Helemaal niets, kan ik je met de hand op mijn hart beloven. Nooit gerookt of andere drugs gebruikt.
Maar 50 jaar roken en pas 1 jaar gestopt, betekent een hele grote kans op problemen. Dus je mag helemaal niemand de maat nemen!

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Albert1955 »

doradora456 schreef:
13 nov 2021 15:44
Waar maak men zich druk om.
Jullie zijn bang En dragen je masker.
Jullie zijn beschermd, toch? Daarom draag je het, toch?
Als je dan nog bang bent kan je er altijd 2 dragen
Wat jij suggereert maakt eens te meer duidelijk hoe de huidige maatschappij in elkaar steekt:
Jongeren die denken onaantastbaar te zijn
ouderen die afgedaan hebben.

Prima;
Dan gaan die beterweters lekker boodschappen doen tussen 0700 e 0800 en 1900 e 2000 en in de tusssen liggende tijden worden ze keihard geweigerd. Discriminatie ? Nee gevolg van je eigen keuze. Als je daarbuiten boodschappen doet: prima,maar dan bestuurlijke boete van E 4000 en niet afwenden op supermarkt maar op persoon direct (ja dat is het gevolg!)

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@albert1955, aangezien je maar blijft hameren op eigen keuze en de gevolgen daarvan dan maar accepteren, als jij dus straks een behandeling nodig hebt voor hart of longproblemen, dan ga jij die behandelingen zelf betalen?. Daar geloof ik helemaal niks van.

PGros
Berichten: 1133
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door PGros »

Dat jullie je nog druk maken om een mondkapje dat toch niet werkt.
Maak je liever druk om 2G wat helemaal belachelijk is. Een tweedeling in de maatschappij creëren wat vast zal lukken want met mondkapjes is het al moeilijk

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Jablan »

PGros schreef:
13 nov 2021 19:52
Dat jullie je nog druk maken om een mondkapje dat toch niet werkt.
Maak je liever druk om 2G wat helemaal belachelijk is. Een tweedeling in de maatschappij creëren wat vast zal lukken want met mondkapjes is het al moeilijk
Twee keer feitelijke onzin. Mondkapjes maken verschil, daar is voldoende betrouwbaar onderzoek over te vinden.

2G is de laatste stap voor een complete lockdown en/of vaccinatieplicht.

Tweedeling merk ik weinig van. Er is een ruime meerderheid gevaccineerd en een luidruchtige minderheid, die nu ontdekt, dat ze de aansluiting met de maatschappij hebben gemist.

Zullen we weer terug gaan naar de mondkapjesplicht in winkels?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

16again schreef:
13 nov 2021 18:11
lievemarie schreef:
13 nov 2021 16:30
Iemand is al snel 15 minuten in de winkel, hoe moeilijk is het dan voor een bedrijfsleider om zo iemand aan te spreken, desnoods bij de kassa. Staat die persoon mooi voor l*l, en komt vast niet meer terug. Probleem opgelost...
Als winkel wil je dat klanten juist wel terug komen.
Dat is de core business. Corona regeltjes zijn bijzaak
Eens kijken wat de bedrijfsleider doet als de winkel gewoon een week dicht moet als regels genegeerd worden.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

PGros schreef:
13 nov 2021 19:52
Dat jullie je nog druk maken om een mondkapje dat toch niet werkt.
Maak je liever druk om 2G wat helemaal belachelijk is. Een tweedeling in de maatschappij creëren wat vast zal lukken want met mondkapjes is het al moeilijk
Als iets in een ander land gedaan wordt vinden we het altijd beter. Nu volgen we andere landen en is het weer niet goed. Als de regels te soft zijn hebben we een zwakke regering, als er forse maatregelen komen is het weer niet goed. Je moet als minister best wel een beetje een masochist zijn om je tijd aan zo'n kutvolk te besteden.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door 16again »

Albert1955 schreef:
13 nov 2021 18:55
Nee, ik ben , na 50 jaar roken, volledig gestopt op 9 augustus 2020
Dan heb je erg lang over dat stoppen gedaan.
Wel zo eerlijk om ongevaccineerden dezelfde termijn van 50 jaar te geven, voor ze zich laten prikken.

Albert1955 schreef:
13 nov 2021 18:55
ik ben , na 50 jaar roken, volledig gestopt op 9 augustus 2020, Zonder gebruikmaking van enig, al dan niet vergoed middel.
Maar gewoon op eigen kracht. Heb dus geen beroep gedaan op wel of niet vergoede ziektekostenvergoeding.
Albert1955 schreef:
13 nov 2021 20:57
Heb COPD status gold 1 (2019)
https://www.eerstehulpwiki.nl/wiki/index.php/COPD
De belangrijkste risicofactor voor het krijgen van COPD is roken, waarbij langer roken een groter risico oplevert.
Met dat roken heb je de maatschappij wel al op extra kosten gejaagd. En nu op de borst kloppen dat je zelf gestopt bent. Wellicht zorgde de longziekte ervoor dat je het licht zag.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat laatste vind ik te veel op de persoon.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

is een mondkapjesplicht niet erg gek, er is immers ook een wet die zegt dat men geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen????

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hawk-Eye schreef:
14 nov 2021 08:55
is een mondkapjesplicht niet erg gek, er is immers ook een wet die zegt dat men geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen????
U loopt 1,5 jaar achter :D
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... an-de-wet/

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door kweenie »

16again schreef:
13 nov 2021 18:11
lievemarie schreef:
13 nov 2021 16:30
Iemand is al snel 15 minuten in de winkel, hoe moeilijk is het dan voor een bedrijfsleider om zo iemand aan te spreken, desnoods bij de kassa. Staat die persoon mooi voor l*l, en komt vast niet meer terug. Probleem opgelost...
Als winkel wil je dat klanten juist wel terug komen.
Dat is de core business. Corona regeltjes zijn bijzaak
Dat is ook precies de essentie van het beleid van het kabinet. Het gaat niet om de gezondheid, het gaat er in dat de business zo veel mogelijk kan blijven doorgaan. En daarom niet de meest effectieve maatregelen nemen, maar juist zo min mogelijk maatregelen. Net genoeg om ervoor te zorgen dat de IC's niet vol komen te liggen.

Gesloten