LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Zooo jammer ! Mensen houden ook onvoldoende afstand in de gekte van het inkopen doen.
Laat mij maar " braaf " vooral binnen zitten. :wink:

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En het aantal bezette bedden in de ziekenhuizen zijn weer omlaag. Zoals gezegd, een dag wil niet veel zeggen, het gaat om de lijn over langere tijd.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag naar Tilburg geweest ter oriëntering van een stereosetje. In de winkel was ik de enige klant; van het station naar de winkel was het ook redelijk stil. Dus door naar het centrum - en daar was het flink druk. Niet té druk, geen Kalverstraat op zaterdagmiddag voor Corona zich als een zwarte deken over de maatschappij ontvouwde; maar toch wel flink wat publiek.

Wel met verkeersbegeleiders bij de geïmproviseerde rotonde, en eigenlijk hielden de meesten zich wel aan looprichting. Kon haast niet anders, het voetgangersgebied was met pillonen doormidden gehakt. Als je dat nog niet zag...

Bij de winkels was het beeld wisselend; sommige hadden nauwelijks klanten, bij anderen stonden mensen netjes buiten te wachten. De restaurants boden uiteraard een lege en trieste aanblik; veel 'take away', maar ook daar was het soms rustig, en soms druk.

In de trein richting Den Bosch was het drukker dan ik verwacht had; in de 1e op zich ruim voldoende plek, in de 2e ook wel; toch was het vandaag drukker dan op andere routes.

Ik denk dat de overgrote meerderheid zich inmiddels wel geschikt heeft in de maatregelen, en dat overheden doen wat ze kunnen. Perfect zal het nooit worden, maar moet dat dan?

Dat er kennelijk toch weer een toename in het aantal besmettingen is; geen idee hoe dat komt. En als je dat niet weet, weet je ook niet welke maatregelen je zou moeten nemen.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
05 dec 2020 17:32
Dat er kennelijk toch weer een toename in het aantal besmettingen is; geen idee hoe dat komt. En als je dat niet weet, weet je ook niet welke maatregelen je zou moeten nemen.
Door het idee dat een vaccin bestaat, gaan velen de naleving van regels alvast op een wat lager pitje zetten.
En nu nog even gezellig feestdagen met elkaar doorbrengen

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
05 dec 2020 18:16
]Door het idee dat een vaccin bestaat, gaan velen de naleving van regels alvast op een wat lager pitje zetten.
En nu nog even gezellig feestdagen met elkaar doorbrengen
Klopt, heel dom en ook onverstandig, ook al komt er een vaccin aan. Het duurt sowieso nog maanden voordat we weer het normale leven kunnen oppakken.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb laatst tijdens de lunchpauze de vraag onder de collega ‘s (zorgmedewerkers) de gedropt, wie laat zich inenten.
Van de 10 collega’s waren er maar 4 die zich wilden laten inenten.
6 vooral jongere collega’s gaven aan er niet over te peinzen.
Zeker niet als eerste.
1 zij, ik wil binnenkort zwanger raken en weet niet wat dit ent middel gaat doen
,

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

sake1987 schreef:
05 dec 2020 19:19

1 zij, ik wil binnenkort zwanger raken en weet niet wat dit ent middel gaat doen
,
Als 'het' ent middel maar werkt als je zwanger 'wil' worden, dat is de vraag ?

Nu zwanger worden, met het risico om Coroontje op bezoek te krijgen ? Of dat nu zo goed en risicoloos is voor een nieuwe boreling heeft ze zich dan vast en zeker nog niet afgevraagd !

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

scontra schreef:
05 dec 2020 19:56
sake1987 schreef:
05 dec 2020 19:19

1 zij, ik wil binnenkort zwanger raken en weet niet wat dit ent middel gaat doen
,
Als 'het' ent middel maar werkt als je zwanger 'wil' worden, dat is de vraag ?

Nu zwanger worden, met het risico om Coroontje op bezoek te krijgen ? Of dat nu zo goed en risicoloos is voor een nieuwe boreling heeft ze zich dan vast en zeker nog niet afgevraagd !
Wij werken dagelijks met ouderen, de ouderen op PG wordt door familieleden beslist of ze ingeënt worden.
De ouderen op de afdeling somatiek beslissen zelf, een grote groep van deze bewoners wil niet geënt.

16again
Berichten: 16102
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:
05 dec 2020 19:56
sake1987 schreef:
05 dec 2020 19:19

1 zij, ik wil binnenkort zwanger raken en weet niet wat dit ent middel gaat doen
,
Als 'het' ent middel maar werkt als je zwanger 'wil' worden, dat is de vraag ?
Ik denk eerder aan angst voor bijwerkingen

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

16again schreef:
06 dec 2020 09:08
scontra schreef:
05 dec 2020 19:56
sake1987 schreef:
05 dec 2020 19:19

1 zij, ik wil binnenkort zwanger raken en weet niet wat dit ent middel gaat doen
,
Als 'het' ent middel maar werkt als je zwanger 'wil' worden, dat is de vraag ?
Ik denk eerder aan angst voor bijwerkingen
Precies

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat met het aantal besmettingen weer de 'goede' kant op, ondanks het eerdere advies en de inmiddels verplichte mondkapjes. Kennelijk zijn die krengen juist een bron van besmettingen doordat ze verkeerd gebruikt worden. Een andere verklaring kan ik ook niet geven.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
06 dec 2020 16:09
Het gaat met het aantal besmettingen weer de 'goede' kant op, ondanks het eerdere advies en de inmiddels verplichte mondkapjes. Kennelijk zijn die krengen juist een bron van besmettingen doordat ze verkeerd gebruikt worden. Een andere verklaring kan ik ook niet geven.
Nog steeds de illusie dat die dingen een besmetting voorkomen?
Dat doen ze niet!
Dat deden ze in het voorjaar niet toen we ze niet gebruikten en alles ook zonder in no time weer binnen de perken was en dat doen ze nu ook niet. Niet de mondkapjes bepalen het Suc6, maar de andere maatregelen..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Een huisarts van slechts 49 jaar én met een goede gezondheid is tóch bezweken en overleden aan COVID-19 .
Zo zie je maar , het is niet onschuldig. Blijf waakzaam en voorzichtig.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

moederslink schreef:
06 dec 2020 16:55
Een huisarts van slechts 49 jaar én met een goede gezondheid is tóch bezweken en overleden aan COVID-19 .
Zo zie je maar , het is niet onschuldig. Blijf waakzaam en voorzichtig.
Een huisarts van 49 jaar die dacht dat hij een goede gezondheid had, wat zou er uit komen als er een autopsie zou worden gedaan ?

Edepooter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2020 10:32

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Edepooter »

reggie2 schreef:
05 dec 2020 18:44
16again schreef:
05 dec 2020 18:16
]Door het idee dat een vaccin bestaat, gaan velen de naleving van regels alvast op een wat lager pitje zetten.
En nu nog even gezellig feestdagen met elkaar doorbrengen
Klopt, heel dom en ook onverstandig, ook al komt er een vaccin aan. Het duurt sowieso nog maanden voordat we weer het normale leven kunnen oppakken.
Het idee dat er mondkapjes worden gedragen en je dus veilig bent veroorzaakt dat ook. Beter zonder mondkapje op 1,5 meter afstand dan dat iedereen met bijna tegen je aanbotst.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
06 dec 2020 16:55
Een huisarts van slechts 49 jaar én met een goede gezondheid is tóch bezweken en overleden aan COVID-19 .
Zo zie je maar , het is niet onschuldig. Blijf waakzaam en voorzichtig.


Precies, enorm triest . Zo zie je maar weer dat het niet alleen de ouderen treft.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

:arrow:
Laatst gewijzigd door scontra op 06 dec 2020 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

witte angora schreef:
06 dec 2020 16:09
Het gaat met het aantal besmettingen weer de 'goede' kant op, ondanks het eerdere advies en de inmiddels verplichte mondkapjes. Kennelijk zijn die krengen juist een bron van besmettingen doordat ze verkeerd gebruikt worden. Een andere verklaring kan ik ook niet geven.
Het RIVM heeft de hele tijd al gezegd dat mondkapjes een schijnveiligheid zijn, maar onder druk van verschillende groeperingen is de overheid toch overstag gegaan om deze schijn veiligheid te verplichten.

Loop ik door winkels, zie ik alle vormen van mondkapjes, de blauwe uit de winkel , maar vooral zelf gemaakt , van stof en heel veel rechtstreeks van Alieexpress flinterdun.
Ook het dragen, de hele dag met dezelfde, de neus er boven, kapje af neus krabben en kapje weer op.

Zelf werk ik in de zorg, we dragen de hele dag een kapje ( 2 per dag) maar zou het enig effect hebben zou ik bij iedere cliënt
een nieuwe op moeten zetten en deze cliënten lopen zonder.

Collega's krijgen uitslag en zijn benauwd , ikzelf heb in plaats van 2 x per jaar nu 2 x per week een migraine aanval.

Zoals wij de mondkapjes gebruiken , denk ik dat het totaal geen zin heeft , maar goed ik wordt verplicht en doe met de hype mee.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

sake1987 schreef:
06 dec 2020 18:21

Zoals wij de mondkapjes gebruiken , denk ik dat het totaal geen zin heeft , maar goed ik wordt verplicht en doe met de hype mee.
Waarschijnlijk ook om een prent te voorkomen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

sake1987 schreef:
06 dec 2020 17:26
moederslink schreef:
06 dec 2020 16:55
Een huisarts van slechts 49 jaar én met een goede gezondheid is tóch bezweken en overleden aan COVID-19 .
Zo zie je maar , het is niet onschuldig. Blijf waakzaam en voorzichtig.
Een huisarts van 49 jaar die dacht dat hij een goede gezondheid had, wat zou er uit komen als er een autopsie zou worden gedaan ?
Hopelijk dat ie is overleden?

Gesloten