Diner-cadeaukaart minder dan 1 jaar te gebruiken

Jonneke_1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2020 15:08

Diner-cadeaukaart minder dan 1 jaar te gebruiken

Ongelezen bericht door Jonneke_1974 »

Door het coronavirus en daarmee het sluiten van de restaurants is mijn diner-cadeau-kaart eerder verlopen dan de minimumduur van 1 jaar. Ik krijg nu een diner-kortingskaart waarbij je 25% korting krijgt, maar dat vind ik onterecht. De gekregen kaart heeft nu een kortere geldigheid dan 1 jaar gehad en je bent het bedrag wat erop stond gewoon kwijt.
Is het niet zo dat de tijd die je bent misgelopen, nog in te halen moet zijn om alsnog een minimumduur van 1 jaar te kunnen behalen?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diner-cadeaukaart minder dan 1 jaar te gebruiken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, een jaar is een jaar. De einddatum stond vast, die is niet verschoven. Er is dus geen sprake van een kortere geldigheidsduur, zoals je schrijft.

De bon is natuurlijk ook gewoon besteedbaar geweest, alleen de laatste paar maanden kon dat niet. De vraag is voor wiens rekening dat risico zou moeten komen. Ik zie geen reden om af te dwingen dat iemand (wie dan?) je tegemoet zou moeten komen.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Diner-cadeaukaart minder dan 1 jaar te gebruiken

Ongelezen bericht door Lowieze »


Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diner-cadeaukaart minder dan 1 jaar te gebruiken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Om welke cadeaukaart gaat het precies? Het aanbod wat TS heeft gehad wijkt dermate af van de zojuist gegeven link dat ik dat moeilijk kan rijmen.

Jonneke_1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2020 15:08

Re: Diner-cadeaukaart minder dan 1 jaar te gebruiken

Ongelezen bericht door Jonneke_1974 »

Dat doet nationale diner-cadeaukaart beter inderdaad. Tegen een kleine vergoeding toch een verlenging. Ik heb de diner-cadeaukaart.
Er is een bedrag betaald voor de cadeaukaart, en er kan altijd iets tussen komen waardoor een bezoek aan een restaurant op de lange baan wordt geschoven. Dan is de waarde na een jaar verdampt. Ik vind een langere duur (zoals de restaurant-cadeaukaart met 2 jaar) of een kaart voor onbepaalde duur beter. Helaas is een geldigheid van 1 jaar toegestaan, maar als deze niet waargemaakt kan worden door corona vind ik niet dat de consument daar de dupe van moet zijn. Corona is voor diner-cadeaukaart in ieder geval een mooie extra meevaller. Aangesloten restaurants hebben er volgens mij niets aan.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Diner-cadeaukaart minder dan 1 jaar te gebruiken

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ook ik krijg weleens zo'n soort bon. Eerste wat we hier doen is kijken wanneer we zouden kunnen gaan. Dat is dus altijd binnen een paar weken na ontvangst van de bon. De gever stellen we op de.hoogte van ons gezellige avondje dus die is blij dat we zijn/haar cadeau waardeerden. En we lopen nooit aan tegen einddatums.
Er is geen excuus om niet binnen 8 a 9 maanden een keer uit te gaan eten. Hoe druk.men ook is.

Brienen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2021 16:44

Re: Diner-cadeaukaart minder dan 1 jaar te gebruiken

Ongelezen bericht door Brienen »

Ook ik wil even mijn gal spuwen over Diner Cadeaubon, althans over hoe die organisatie omgaat met verlengingen.
De situatie: op 3 juni 2019 een Diner Cadeaubon twv EUR 50,00 ontvangen van vrienden, geldig t/m 3 juni 2020. Tijd genoeg zou je zeggen, maar in maart 2020 Corona. Een paar maanden aangekeken en begin mei 2020 de kaart laten verlengen, administratiekosten EUR 3,00 in mindering gebracht, akkoord met nieuwe kaart twv EUR 47,00. In de emailcorrespondentie werd duidelijk vermeld dat de eerste kaart geldig was tot en met 3 juni 2020. In datzelfde bericht werd gezegd dat deze met een jaar verlengd zou worden. Ik ben er dus al die tijd van uit gegaan, geldig tot en met 3 juni 2021. Geen haast om er direct gebruik van te maken maar eind vorig jaar complete lockdown. Op zaterdag 29 mei 2021 eindelijk lekker wezen uit eten, diner cadeaubon meegenomen maar bleek bij betaling te zijn verlopen! Hûh??
Dus contact gezocht met Diner Cadeaubon, het hele verhaal uitgelegd, fout moet bij hen liggen. Enige oplossing volgens hen is om te verlengen met administratiekosten twv EUR 3,00. Dus kaart van EUR 44,00. En daar ben ik het niet mee eens. Immers, ik heb al een keer laten verlengen maar daar is kennelijk iets niet goed gegaan.
DC redeneert dat de kaart op 8 mei 2020 aan mij is toegestuurd en enkele dagen daarna geactiveerd. Met andere woorden, deze is op 11 mei jl. verlopen in plaats van geldigheid 3 juni 2021. Wat een rattenstreek, pure misleiding. In de berichten met geen woord reppen over het verspringen van de geldigheidsdatum en dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt. Dat vind ik echt zo'n ontzettend waardeloze, niet klantvriendelijke, niet coulante houding. Zet gewoon meteen de geldigheidsdatum op die kaart, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Medewerker/eigenaar (geen idee, ze melden geen naam/telefoonnummer) nog gevraagd om een poging te doen zich in de klant te verplaatsen maar ze zijn daar totaal wars van.
Kortom, alle mogelijkheden aanboren om dit kenbaar te maken en zoveel mogelijk restaurants aanbevelen om zich te ontkoppelen van deze organisatie.

Gesloten